Kirjoittaja Aihe: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt  (Luettu 552025 kertaa)

Poissa Number7

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #900 : Maaliskuu 30, 2011, 11:59:04 »
Kai Suikkanen ja Riku-Petteri Lehtonen Pelicansiin vuoden sopimuksilla.

Lähde: http://www.ess.fi/?article=319920


Nyt täytyy kyllä antaa Leinoselle pyyhkeitä. Vaikka ei aktiivisesti toki olla koutsia etsittykään, niin markkinoilla ollut viimeisen vuoden aikana todella isoja nimiä Rautakallio/Rautakorpi/Suikkanen/Jalonen/Aravirta/Westerlund/Matikainen ym. ym., joista kahta todella haluttua on esimerkiksi PELICANS ollut kiinnittämässä. Juu, juu, Hirvosella mennään, ja noilla kaikilla on varmaan kova palkka, mutta edellisten kausien mahalaskujen jälkeen uskottava ja meriitit omaava koutsi olisi ollut ihan jees. Hirvonen sitten vaikka kakkoskoutsiksi, jos olisi suostunut jäämään. Eipä toki nimekäs koutsikaan takaa koskaan mitään (vrt. Rautakorpi viimeksi, Jortikka, Aravirta ym. esimerkit), mutta jotenkin kaipaisi sellaista ryhdikkyyttä kaikkeen tekemiseen myös valmentajan muodossa. Älkää nyt käsittäkö väärin, en Hirvosta tässä halua mitenkään erityisesti dissata, mutta huonoon paikkaan on joutunut. Varsinkin tuo Suikkasen "menettäminen" ketuttaa oikein huolella, mutta myös monet muut nimet tuossa listassa. Onko näitä nimiä edes yritetty lähestyä ? Onko Tappara millään tavalla kiinnostava paikka huippuvalmentajalle ? Onko toimintaympäristö Tapparassa selllainen, että tänne ei haluta tulla ?

Poissa Veijo

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1141
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #901 : Maaliskuu 30, 2011, 12:05:52 »
Vähän kyllä huvittaa tuo Suikkasen vuoden sopimus Lahteen. Kaverilla oli omien sanojen mukaan kiinnostusta ympäri Euroopan ja sitten valinta osuu Lahteen vuoden pahvilla. Toki varmasti on Suomen mittakaavalla ihan kivasti rahaa tiedossa, mutta ehkä se kiinnostus Euroopassa ei sitten kuitenkaan ollut kovin suurta.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #902 : Maaliskuu 30, 2011, 12:28:12 »
No jaa, Lahtikin kuuluu eurooppaan  ;D
Onko Tappara kiinnostava... todennäköisesti vuoden pestillä on yhtä kiinnostava kuin Pelikaanitkin.
Hirvonen on kyllä parempi vaihtoehto vuoden sopparilla tässä kohtaa Tapparalle. Eli kuitenkin on liki kaksi kautta samalla valmentajalla, siis Tapparassa totuttuun piitkä kestoinen ura  8)

Poissa Teme86

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #903 : Maaliskuu 30, 2011, 12:35:33 »
"- Taas nähtiin, että ajoituksen pitää jääkiekossa osua kohdalleen. Pelicans teki tarjouksen ja tartuin siihen samoin tein."

Näyttää vähän siltä, että Uraman ensi kausi Lukossa olisi ollut vaakalaudalla jos ei Lukko olisi edennyt välieriin. Suikkanenhan nähtiin monesti Lukon johdon kanssa tuossa tammi-helmikuussa. Nyt Pelicans pisti tarjousta heti välieriin pääsyn jälkeen kun nokka päätti mennä rahastamaan ja Suikkanen tarttuikin Lukon välieräpaikan vuoksi Lahden paikkaan. Varmaan palkassa menetti kun Lahteen meni (Rauman sijasta), mutta eipä olisi ollut muissa kotimaan joukkueissa tarvetta päävalmentajalle kun Lukkokin eteni.

Ja Suikkasen sopimus Lahteen on tosiaan vain yksi vuosi. Uraman sopimusta Lukkoon on enää yksi vuosi. Suikkanen Lukkoon alkaen 12-13?

Poissa Hakkuri

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 307
  • "Finis coronat opus"
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #904 : Maaliskuu 30, 2011, 14:17:46 »
No jaa, Lahtikin kuuluu eurooppaan  ;D
Onko Tappara kiinnostava... todennäköisesti vuoden pestillä on yhtä kiinnostava kuin Pelikaanitkin.
Joo, ei tuota Pelicansia yhtään kannata dissata, ei Tapparaan eikä Lukkoonkaan nähden. Olihan Pelsuilla taannoin varaa Aravirtaankin, jos yhtään muistan oikein. Ja pelaajiakin Pelsut ovat pystyneet hankkimaan siinä missä Tapparakin: York, Helminen, Sindel, Latvala jne. Ei ne hintalapultaan varmaan poikkea Tapparan "kohuhankinnoista"... Ja mielestäni Pelsujen oma juniorituotantokin on OK. Ei ole ihan "kannetun veden" varassa tuo joukkue.  :o

Suikkanen on varmaan ihan kova sana tuollaisessa lyhyessä pestissä. Eiköhän Pelsuissa jotain tapahdu ensi kaudella. Luulen, että sekä Ilves että Tappara saavat laittaa vilkkaasti luistinta toisen eteen, mikäli aikovat pärjätä. Taistelu Hämeen herruudesta tiukkenee?  ???

Poissa Harald Hokiman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1628
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #905 : Maaliskuu 30, 2011, 21:44:20 »
Olen kateellinen Lahden suuntaa, silti onnittelut sinne. Suikka on kuumin nimi Suomen valmentajamarkkinoilla. Lykkyä pyttyyn vaan rehdisti Lahteen.  :-X
tapparasydän, vuodesta 1978

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #906 : Maaliskuu 30, 2011, 23:16:16 »
Olen kateellinen Lahden suuntaa, silti onnittelut sinne. Suikka on kuumin nimi Suomen valmentajamarkkinoilla. Lykkyä pyttyyn vaan rehdisti Lahteen.  :-X

Minä en ainakaan ole kateellinen. Suurin syy on Ilveksen strategia kehittää nuoria ja Pajuoja on tähän täydellinen vaihtoehto. Toinen syy on se, että Suikkanen suostui ainoastaan vuoden sopimukseen jollaiset ovat tänä päivänä vähemmistöä kun sopimuksia tehdään. Mielenkiintoista on nähdä miten Suikkanen saa Jalosen kasaaman joukkueen pelaamaan, vai luikkiiko Pelicansiin huhutut pelaajat samanlailla ulos sopimuksista kuin itse Kari-setä.
IlvesMan
Hero Member

Poissa Hakkuri

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 307
  • "Finis coronat opus"
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #907 : Maaliskuu 31, 2011, 00:17:22 »
Luultavasti aika vähän on Jalosella ollut maaliskuussa mahdollista osallistua Pelsu-joukkueen kasaamiseen, kun pleijarit ovat HIFK:n kanssa kuumimmillaan. Ja tarkoitus on vielä päästä pitkälle. Ei siinä juuri silloin kahta hommaa ehdi hoitamaan! Joten luulen kyllä Suikkasen vielä saavan kasata joukkueensa aikalailla itse. Katsotaan nyt ensin mihin Pelsuilla on varaa...  ;D

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #908 : Maaliskuu 31, 2011, 01:12:20 »
Luultavasti aika vähän on Jalosella ollut maaliskuussa mahdollista osallistua Pelsu-joukkueen kasaamiseen, kun pleijarit ovat HIFK:n kanssa kuumimmillaan. Ja tarkoitus on vielä päästä pitkälle. Ei siinä juuri silloin kahta hommaa ehdi hoitamaan! Joten luulen kyllä Suikkasen vielä saavan kasata joukkueensa aikalailla itse. Katsotaan nyt ensin mihin Pelsuilla on varaa...  ;D

Kyllä kuules kummasti ehtii. Ja vaikkei itse ehtisi pelaajille soitella, niin Jalonen on ilmoittanut Pelicansin Kaarnalle ketä pelaajia haluaisi joukkueeseen ja Kaarna on näille soitellut että "Jalonen tulee valmentaan ensi kaudella, tuutko pelaan meille Pelsuihin hyvään valmennukseen ja uusittuun halliin?"

Jarkko Immonen ainakin sanoi että teki jatkosopimuksen Pelicansin kanssa koska valmennus on hyvä ensi kaudella.
IlvesMan
Hero Member

Poissa 67

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1197
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #909 : Maaliskuu 31, 2011, 07:55:24 »
Olen kateellinen Lahden suuntaa, silti onnittelut sinne. Suikka on kuumin nimi Suomen valmentajamarkkinoilla. Lykkyä pyttyyn vaan rehdisti Lahteen.  :-X
Minä en ainakaan ole kateellinen.
Ilvesläisten ei tarvitsekkaan olla kateellisia, teillähän on pystyvä valmentaja. Suikkanen olisi ollut saatavissa varmaan jos olisi tehty asian eteen jotain.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #910 : Maaliskuu 31, 2011, 09:45:11 »
Olen kateellinen Lahden suuntaa, silti onnittelut sinne. Suikka on kuumin nimi Suomen valmentajamarkkinoilla. Lykkyä pyttyyn vaan rehdisti Lahteen.  :-X
Minä en ainakaan ole kateellinen. Suurin syy on Ilveksen strategia kehittää nuoria ja Pajuoja on tähän täydellinen vaihtoehto.
Oma käsitykseni korjauksena:
... strategia kehittää nuoria ja Pajuoja sekä etenkin Helminen on tähän ...

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #911 : Huhtikuu 04, 2011, 20:12:33 »
Kari Jalosen sopimus Venäjälle varmistui. Liekö sitten enää tulevaisuutta SM-liigavalmentajana, vai ehtiikö pöly laskeutua ulkomaankeikan aikana?

Jatkoaika: Kari Jalonen siirtyy Torpedo Nizhni Novgorodin valmentajaksi

Poissa Hakkuri

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 307
  • "Finis coronat opus"
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #912 : Huhtikuu 05, 2011, 00:04:00 »
Kyllä kuules kummasti ehtii. Ja vaikkei itse ehtisi pelaajille soitella, niin Jalonen on ilmoittanut Pelicansin Kaarnalle ketä pelaajia haluaisi joukkueeseen ja Kaarna on näille soitellut että "Jalonen tulee valmentaan ensi kaudella, tuutko pelaan meille Pelsuihin hyvään valmennukseen ja uusittuun halliin?"

Jarkko Immonen ainakin sanoi että teki jatkosopimuksen Pelicansin kanssa koska valmennus on hyvä ensi kaudella.
Eipäs, juupas... tuota väittelyä voi käydä, koska todennäköisesti kummallakaan meistä ei ole asiasta 100% evidenssiä. Ainakin on varmaa, ettei Jalonen ole pystynyt osallistumaan toisen joukkueen asioihin täydellä teholla, koska hänellä on ollut HIFK "riesanaan"!!   ;D

Tottakai Jalonen on jotain osviittoja antanut ja saanut jotain lupauksia Pelicansilta, mutta ei näitä kaikkia juttuja ole välttämättä ollut kuin paperilla. Joten Suikkasen kanssa on moni juttu voitu vielä speksata aivan uusiksi. Aika vaikuttavia joidenkin mielestä nuo kuvitellut vuoropuhelut - ehkä - mutta aika varma olen siitä, ettei IlvesMan omaa mitään tallennetta "käydyistä keskusteluista". No, Pelicans menetti Jalosen, mutta sai ehkä jopa paremman valmentajan tilalle. Olihan Jalonen Kärpissä kova, mutta minusta Suikkanen saattaa sopia Pelsuille jopa paremmin. Ehkä Pelsut sitten ensi kaudella jo ovat sijoilla 8-10 runkosarjassa.

Niin, ketähän valmentajaa tuo Immonen sitten lopulta kehui...  ::)

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #913 : Huhtikuu 11, 2011, 12:49:17 »
Jokerit täydensi valmennusryhmäänsä
Markus Ketterer toimii jatkossa Jokerien liigajoukkueen maalivahtivalmentajana sekä joukkueenjohtajana.
Lääkäri-valmentaja Harri Hakkarainen ottaa hoitaakseen fysiikkavalmentajan tehtävät. Googlasin ja valokuvista päätellen mies ei ole se keihäänheittäjä Hakkarainen.
Jokereiden valmennusryhmässä jatkavat päättyneen kauden lopun tapaan Erkka Westerlund, Tomi Lämsä ja Hannu Virta.
Jokerit: Ketterer ja Hakkarainen liittyvät valmennustiimiin

Poissa Betonileuka

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1160
    • Profiili
Vs: Valmentajamarkkinat, ynnä muut toimihenkilöt
« Vastaus #914 : Huhtikuu 11, 2011, 13:55:02 »
Petri Mattila on nimitetty Kajaanin Hokin uudeksi päävalmentajaksi. http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=uutiset&id=12102