Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tappelut

<< < (8/19) > >>

Trafan:

--- Lainaus käyttäjältä: Hemuli - Marraskuu 02, 2007, 11:19:25 ---Mää olen todella otettu siitä että nousee hirveä haloo neekerin sanomisesta neekeriksi.

--- Lainaus päättyy ---
Kielellistä varovaisuutta peliin
Suomenkielessä ilmaisu "neekeri" ei ole yhtä värittynyt kuin amerikan vastaava, jossa se on todellinen haukkumasana.
Suomalaiselta herkästi lipsahtaa moinen ilman mitään pahaa tarkoitusta, tosin voisin kuvitella tuolla poikien pelissä käytetyn jotain muutakin ilmaisua, kun siitä oikein tappelu syntyi.
Ystäväni vanhemmat muuttivat Floridaan ja he sikäläisten ystäviensä kanssa suomea puhuessaan kutsuivat kaikkia tummapintaisia "turkulaisiksi", koska halusivat välttää väärinkäsitykset paikallisten kesken. Ääntämyksellisesti kun tuo suomen "neekeri" on niin lähellä jenkki-ilmaisua, että kieltä osaamatonkin voi ymmärtää mistä on kyse. Tai siis väärinymmärtää, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Itse kyllä pidän viattomien värillisten nimittämistä "turkulaisiksi" vielä pahempana haukkumisena...

Cissboll:

--- Lainaus käyttäjältä: Hemuli - Marraskuu 02, 2007, 11:19:25 ---Mää olen todella otettu siitä että nousee hirveä haloo neekerin sanomisesta neekeriksi. Vähän sama kuin tokaisisi Jannelle pelin jälkeen: "Hyvä peli, Janne!". On tää maailma mennyt kummalliseksi.

--- Lainaus päättyy ---
Niin,onhan se neekeri kyllä aika rasistinen sana,vaikka onkin tummaihoinen.
Sanois vaikka "yön timoksi" jos veetuttaa häviö tai pitäis lättynsä kiinni ja hajoittais vaikka mailan.

Hemuli:

--- Lainaus käyttäjältä: Desperado - Marraskuu 02, 2007, 12:03:53 ---Pitikö nauraa jossakin kohtaa?

--- Lainaus päättyy ---

Eihän tosikot ja siveyden sipulit naura koskaan muutenkaan joten jätä väliin vaan kaikessa rauhassa.

Julkero:
Onhan ne tappelut ok aina sillon tällön. Katsomossakin moni nousee seisoon kun on tappelu. Mutta ei sitäkään tarvi joka ottelussa olla.

Kahvara:
Pentikäinen vs Rönnberg
- Kyseessä ilmeisesti turhanpäiväinen pystypaini.

Virtanen-Helenius
- Nyrkitkin heiluivat, Helge vei.

Kaikille tilanteesta ottelurangaistus.


Saipa-Jokerit 27.11.2007

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta