Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tappelut

(1/19) > >>

The Pilgrim:
Tervehdys kaikki hengenheimolaiset! Ajattelin aloittaa keskustelun siitä mitä mieltä olette tappeluista jääkiekossa. Ovatko ne mielestänne osa jääkiekkoa vai ovatko ne pelkästään älytöntä ja mielipuolista väkivaltaa kanssapelaajaa kohtaan.

Itse pohjoisamerikkalaisen jääkiekon ystävänä(NHL), olen aina ollut siinä uskossa, että jääkiekkoon kuuluvat myös tappelut ja se on olennainen osa peliä nimeltä jääkiekko. Tosin tappeluille ei tule koskaan antaa pelissä pääosaa vaan mielummin sellainen pieni sivuosa, jossa on sallittua aina silloin tällöin ottaa ns. "miehestä mittaa".

En ole koskaan itse ollut niin sanottujen "show-tappeluiden" ystävä, joissa tapellaan vaan huvikseen. Jos spontaanin pelitilanteen seurauksena syntyy kahden pelaajan välille tappelunpoikanen niin en näe siinä mitään pahaa, itseasiassa se vain nostaa tunnelmaa katsomoissa. Olen myös sitä mieltä, että jos pelaaja A aloittaa sikailemisen ja teloo vastustajan avainpelaajia on silloin myös tämän sikailijan vastattava teoistaan kentällä eikä missään kabineteissa. Näin pidetään huoli siitä, että vastustaja kunnioitus ei unohdu pelaajilta, kun tiedetään, että toisella puolella on pelaaja jolle joutuu vastaamaan teoistaan.

En myöskään ymmärrä sm-liigan käytäntöä, jossa molemmille tappelupukareille jaetaan pelitangaistus tai usein myös jopa ottelurangaistuksia tappelemisesta. Tiedän, että tappelut ovat säännöissä kiellettyjä ja niistä on rangaistava, mutta kyllä esim. 5 tai jopa 10 minuuttia tappeluista olisi aivan sopiva rangaistus, ja jos tappelulla on selvä aloittaja voitasiin hänelle silloin myös jakaa 2 minuutin jäähy päälle.  :)

Toivottvasti saamme paljon mielipiteita sekä puolesta, että vastaan :D

NYR:
Kyl tappelut o mun mielestä kans jees.
Loppuis varmasti se ylimääräinen käsiinkohdistuva huitominen ja muutkin tahalliset vahinkoittamis yritykset,
koska vois hetken päästä noka punottaa,mut tällä kertaa ei minkään ryyppyputken takia.
Rankaistukset tosiaan niin et tappelusta 5min +aloittajalle 2min
(ei sitä aloittajaa tarvi videoilta etsiä,tuomari näkee jos näkee)
Ja sais ottaan 3matsia pelissä ja sit vasta lentäis suihkuun.
Eli sääntöjen mulkkausta odotellessa!!!

Manse-Fani:
En mä mikään väkivallan ihannoija ole, mutta samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa. Jos molemmat osapuolet ovat pieneen niistelyyn valmiita, niin mikä jottei. Tunnelma nousee ja 'äijät' jää näkyviin.

5 minuttia tulisi olla Tappelusta ehdoton maksimi.

Jalmus:
Missään tapauksessa en pidä tappeluita eurooppalaiseen jääkiekkoiluun kuuluvina. Ison veden takana kaiken aina pitää olla viimeisen päälle showta, joten ihan sama mitä ne siellä tekevät. Mutta jyrkkä ei eurooppalaisessa jääkiekkoilussa.

Tappara #27:
 "Tappelut poliisimielessä ovat ehdottomasti se mitä eurooppalainenkin jääkiekkoilu kaipaa. Se on reilu ja selvä peli. Mikäli joukkueen pistenikkaria huidotaan käsille tai telotaan, niin seuraavassa vaihdossa teloja leivotaan jäähän. Kaikki sen tietää näin toimivan, ja mielestäni se on hyvä systeemi."

Muistaakseni suurin piirtein näin sanoi, joku suomalainen nhl-pelimies.

Itse olen samaa mieltä. Rehelliset tappelut parempi vaihtoehto kuin törkeät huitomiset ja selästätakalaukset.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta