Kirjoittaja Aihe: Tuukka Mäntylä  (Luettu 542750 kertaa)

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #375 : Lokakuu 07, 2009, 08:13:40 »
Mutta Tuukka taitanee olla myöhässä. Klipin ottohetkellä Morrison on saanut tietääkseni juuri viskattua kiekon päätyyn, jolloin Mäntylä tulee ja taklaa kiekotonta miestä. ... Joka tapauksessa, onko Mäntylällä tapana hakea kiekkoa maila ylhäällä ja ottaa se haltuun jollain muulla ruumiin osalla? Tilanteessahan Mäntylän lapa on kokoajan ylhäällä.

Ihan vaan näihin kahteen pointtiin tuon kuvan tiimoilta. Kuten jokainen jääkiekkomailalla kiekkoa joskus huitonut tietää, niin tuossa kuvassa Morrison ei ole voinut vielä kiekkoa lyödä eteenpäin vaan on vasta tekemässä niin. Lisäksi ihmetyttää - edelleen siis kyseiseen kuvaan liittyen - että miten niin Mäntylän lapa on koko ajan ilmassa?

Poissa briere48

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #376 : Lokakuu 07, 2009, 10:08:34 »
Mutta Tuukka taitanee olla myöhässä. Klipin ottohetkellä Morrison on saanut tietääkseni juuri viskattua kiekon päätyyn, jolloin Mäntylä tulee ja taklaa kiekotonta miestä. ... Joka tapauksessa, onko Mäntylällä tapana hakea kiekkoa maila ylhäällä ja ottaa se haltuun jollain muulla ruumiin osalla? Tilanteessahan Mäntylän lapa on kokoajan ylhäällä.

Ihan vaan näihin kahteen pointtiin tuon kuvan tiimoilta. Kuten jokainen jääkiekkomailalla kiekkoa joskus huitonut tietää, niin tuossa kuvassa Morrison ei ole voinut vielä kiekkoa lyödä eteenpäin vaan on vasta tekemässä niin. Lisäksi ihmetyttää - edelleen siis kyseiseen kuvaan liittyen - että miten niin Mäntylän lapa on koko ajan ilmassa?
Tuossa kuvassa Morrison siis lataa kutiaan? Siinäkin tapauksessa tuosta kuvasta nähdään, että Mäntylä on myöhässä tilanteessa. Käsittääkseni Mäntylän lapa on aikalailla kokoajan ylhäällä jäästä, en nyt pysty olosuhteiden vuoksi asiaa tarkistamaan.
Tulikin tuosta Muukkosen päätöksestä mieleen, että kaippa se nyt otti Tuukan kertomuksen huomioon, vaikkei sitä ehkä sanokkaan, sillä jos tuo täysin tahalliseksi kaikissa suhteissa tulkittaisiin, olisi pelikielto yli 3peliä.
Nimimerkki axe Jatkoaika.comin keskustelupalstalla:
"Tää Provoaika.comin keskustelu on kyllä niin ***** paskaa että sais sulkee koko ***** paskan ennen kuin siitä tulee ***** paskempi.

Terveisiä moderaattoreille. Tavataan taas kuukauden päästä."

Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #377 : Lokakuu 07, 2009, 10:47:21 »

Eks sää ****** jo tajua, että sää oot vähä yksin, briere48?

Vastauksena sulle, että olen sitten enemmän tai vähemmän pihalla, niin linjani on ollut Muukkosen linjattomuuden kritisointi. Ja tämä Tuukan case on niin selvä oikeusmurha, että mun puolesta case closed. Olen sanaton.

Ja huomaatteko tuosta Petri Niinisalon tekstistä, että:
- polvitaklauksen kohteena oli Granlund, HIFK
- avojääpommin kohteena oli Pitkänen, Jokerit
niin tottakai Muukkoselle on kerrottu pari vanhaa viidakon sanontaa; tsadilaisia ei saa taklata ilman, että joutuu kuseen. + vielä se, että videopäätuomaristossa istuu Tapparafani Sakke.

Sattumaako tämä oikeusmurha? Tuskin!


Poissa isokasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 645
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #378 : Lokakuu 07, 2009, 10:52:41 »

Totta totta, Morrison ui kuin sorsa vedessä, mutta mitä sitten? Mäntylä toki pelaa pystyssä ja Morrison vaakatasossa. Antaako se jotkut etuudet, että nyt saa muuten ajella ja kovaa, unohtamalla järjen sinne ostosreissulle. Vaikka kuinka Morrison pelaa vaakatasossa, niin minkä oikeuden se antaa Mäntylälle taklata? Ei kai minun tietääkseni yhtään mitään oikeutta. Sinun logiikkasi mukaan tästä lähtien jokainen oman elämänsä Leo Komarov voi tulla ja ajaa Säterin, kun hän makaa maalilla.

Oikeuden taklata? Siis asentoko? Ei todellakaan, vaan ihan jääkiekon sääntökirja antaa oikeuden taklata pelaajaa kiekontavoittelutilanteessa ja käytännöksi on muodostunut, että tietyin edellytyksin jopa välittömästi tilanteen jälkeenkin. Ei tietenkään pään seudulle, mikä Tuukan tulisi vastaisuudessa muistaa. Säteri vertauksesi on sikäli omituinen, että ainakin maalinedustalla maalivahti nauttii koskemattomuudesta vaikka maatessaankin. Tämäkin ei ole minun logiikkaani, vaan ihan sääntötulkintaa. Väärien valintojen (sekä Morrisonin että Tuukan) aiheuttama yhteentörmäys on ilmeisesti täysin poissuljettu vaihtoehto. Tämän ainakin Muukkonen teki selväksi ja siinä homma menee mielestäni pahasti pieleen.

Olet päättänyt ilmeisesti olla toisinajattelija tällä palstalla ainakin tämän casen suhteen. Se on tullut selväksi. Jos tuo kuva ja muutama sekunnin kymmenys sen jälkeen ei mielestäsi kyseenalaista Muukkosen näkemystä asiasta missään suhteessa, niin pidä tunkkisi. Minä en asiaa enempää vatvo, koska kaikki järkevä ja vähemmän sellainenkin taitaa olla jo osaltani sanottu. Tuomiotkin jaettu. Täällä vallitsee luonnollisesti tietty hegemonia Tapparalaisten puolesta ja kuten aikaisemmin valoitin, Jatkoajoissa sun muissa on sitten kaikenlaista maalaria, joista muuten yllättävän moni innokkaimmista lynkkaajista on Ilveen miehiä. Ymmärrettävää sinänsä. Perjantainahan niittien kohteena olisi taas Ilveksen sekavia esityksiä hyvän alun jälkeen esittänyt poppoo. Pelko motivoi..

Edelleenkin korostan, että Tuukan kannattaisi nyt hillitä menoaan vähän. Ei siksi, että hän tekisi erityisen törkeitä tekoja, vaan siksi, että liigan linja on vääntynyt tällaiseksi ja Tuukasta on tehty varoittava esimerkki. Jäähyn ja ehkä pelirangaistuksen arvoisesta teosta sattaa tulla ihan mitä vaan pelaajien teoista tai tarkoituksista riippumatta. Kunhan se Mulkkonen vaan pitää sen linjansa kaikkien muidenkin kohdalla, varsinkin kun pääkaupunkiseuran miehistä joku päätää pelata vähän kovemmalla asenteella.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2009, 10:56:42 kirjoittanut isokasi »
Tänään on eilisen huominen!

Poissa Ale91

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #379 : Lokakuu 07, 2009, 12:00:49 »
Itse sitä mieltä että rangaistus on turha.
Lukekaas tuo. Aika hyvä kirjoitus.
http://www.kiekko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=6655&Itemid=132
 
Ehkä Muukkosen kannattaisi laittaa itse luistimet jalkaan ja käydä pari kertaa SM-liigajoukkueiden harjoituksissa muistuttamassa itseään pelin vauhdista. Videoiden ja hidastuskuvien katselu on niin kovin helppoa. Tosin vaikea uskoa, että niistäkään näkisi pelaajien ajatuksia.

Tuo poimittuna samaisesta linkistä.
Kyllä tulisi hyvä maine koko organisaatiolle, jos Pantterit kaatuisivat. "Tampereen pantterinkaatokirves, Tappara"

Poissa briere48

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #380 : Lokakuu 07, 2009, 12:02:45 »
Kyllä, olen täällä täysin yksin. En silti tyhmänä koe olevani väärässä.

Niinisalon antamat esimerkit ovat täyttä totta. Etkö hyväksy totuutta vai mistä kenkä puristaa? Ei se Pete niitä taklannut, vaan Tuukka. Niinisalo vain ottaa ne faktoina huomioon.
Esimerkit ovat vieläpä melko tuoreita, olisiko tuonne mielestäsi pitänyt laittaa jostain Uusikartanoon törmäyksestä, ei kai?
 
Tuo näkemyksesi on muutenki lapsellinen ja fanaattinen. Ainahan sitä valitetaan, kun oma mies saa penalttia. Milloin on Ilves-, Tappara-, tai pääkaupunkilisää. Koskaan ei näihin ratkaisuihin kaikki ole tyytyväisiä, tiedän, että täälä valitettaisiin, vaikka Tuukka olisi saanut 1pelin pannan.
Nimimerkki axe Jatkoaika.comin keskustelupalstalla:
"Tää Provoaika.comin keskustelu on kyllä niin ***** paskaa että sais sulkee koko ***** paskan ennen kuin siitä tulee ***** paskempi.

Terveisiä moderaattoreille. Tavataan taas kuukauden päästä."

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #381 : Lokakuu 07, 2009, 12:32:40 »
Mää aion olla hyvin nyreissäni myös jos Jakub Petruzalek saa pelikieltoa eilisestä taklauksestaan - tosin en jaksa olla asian suhteen kovinkaan äänekäs jos niin käy. Kai Syväsalmen taklauksen oon nähnyt vain huonosti, mutta sen pikakuvan perusteella en antaisi siitäkään mitään.

Kyllä nää jotenkin kiertoteitse liittyy Mäntylä-ketjuun, ihan tosi!

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #382 : Lokakuu 07, 2009, 12:43:02 »
Jos tästä Muukkosen nyt väkisin joku rangaistus täytyi antaa, niin antaisi sen edes oikeilla perusteilla.

Kyllähän tässäkin totuus on, että Tapparalaisuus, Tamperelaisuus sekä etenkin Tuukan otteet ovat kirosanoja Helsinkiläispäättäjille. Nyt Tuukka ja Tappara joutuvat kärsimään tästä ennakkotapauksesta, jolla halutaan osoittaa myös muille pelaajille Sm-Liigan naurettavia linjauksia fyysisen pelin suhteen. Tämän linjan mukaisesti ilmeisesti Halosellekin olisi kuulunut antaa tahallisesta vastustajan vahingoittamisyrityksestä, jossa kaatui pelaaja selän päälle - vähintään puolen vuoden huili, koska meidän #8 joutui siitä pitkälle sairaslomalle. Yhtä tahallisia tilanteita molemmat - ainoana erona vaan se, että Ojanen loukkaantui, Morrison ei. Pysy linjassa Mulkkonen tai eroa.

Provo brieren sopisi olla jatkossa hiljaa tällä palstalla myös, koska kaikki täällä olevat tietävät tilanteen myös ilman värilaseja. Olet tilanteen kulusta yksin yhdessä Muukkosen (ja ehkä joidenkin jatkoaika.comin fanaatikkojen) kanssa sitä mieltä, että Tuukka olisi tuollaisen tahallaan tehnyt - kukaan Tapparafani ei ainakaan tosissaan sellaista väittäisi. Mene takaisin sinne naapuriseuran foorumille tai kerro appiukollesi (Muukkonen) terveisiä..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2009, 12:56:16 kirjoittanut mrcrowley »

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #383 : Lokakuu 07, 2009, 12:46:59 »
Kyllähän tuosta youtube-pätkästä jokainen vähänkään järjissään oleva näkee, että kiekkoa siinä Tuukka tavoittelee ja sitten kun Morrison sen singauttaa pois, ei ehdi tehdä enää mitään. Eikö briere48 ole katsonut koko videota ollenkaan, vai mistä kiikastaa? Sen kuvan saa pysäytettyä halutessaan ja mentyä lähes kuva-kuvalta eteenpäin, tiedoksi vaan kaikille. Kannattaa huomioida myös toisen pakin reaktiot, eli ei ehdi liikahtaakaan kiekon suuntaan kunnes vasta törmäyksen jälkeen. Siitäkin voi miettiä miten nopeasti törmäys tuli heti kiekon lähdön jälkeen.

Naurettavaa kommentointia monilta esim. tuolla Jatkoajassa. Onneks mulla ei oo sinne kirjotusoikeuksia eivätkä näemmä annakaan.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #384 : Lokakuu 07, 2009, 12:56:24 »
Itse sitä mieltä että rangaistus on turha.
Lukekaas tuo. Aika hyvä kirjoitus.
http://www.kiekko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=6655&Itemid=132
 
Ehkä Muukkosen kannattaisi laittaa itse luistimet jalkaan ja käydä pari kertaa SM-liigajoukkueiden harjoituksissa muistuttamassa itseään pelin vauhdista. Videoiden ja hidastuskuvien katselu on niin kovin helppoa. Tosin vaikea uskoa, että niistäkään näkisi pelaajien ajatuksia.

Tuo poimittuna samaisesta linkistä.

Näinhän se on. Onko Tuukan "rikos" tahallinen vahingoittamisyritys vai varomaton pelaaminen?
Ja miten on määritelty rangaistukset varomattomasta pelaamisesta?

Jos "rikos" on tahallinen vahingoittamisyritys niin pelikielto on naurettavan lyhyt.
NHL:ssä Jarkko Ruudun jalan päällä luistimella "leikkinyt" sai muistaakseni 30 ottelun pannan.
13 vuotta sitten Ässä-pelaaja Otevreliin törmäsi joku venäläispelaaja niin, että Otevrel halvaantui loppuiäkseen.
Paljonkohan tuli pelikieltoa?

Lukossa on pohjoisamerikkalaisia pelaajia joille voi olla vaikeata säilyttää "pelikuri" jos näkevät että pelikavereita yritetään teloa törkeillä tempuilla. Eiköhän kyseiset pelaajat Morrison mukaanlukien nähneet että kyseessä ei ollut mikään tahallinen vahingoittamisyritys. Kyseiset pelaajat ovat pelanneet jääkiekkoa vähintään miljoona kertaa enemmän kuin Muukkonen joten luultavasti he ymmärtävät jääkiekosta paljon enemmän.

Kalervo Kummola! Olet Tamperelainen!
Olisiko sinulla mahdollisuuksia lopettaa nämä pelleilyt.

Milläköhän pätevyysperusteilla Muukkonen on aikoinaan nimitetty virkaansa?
Oliskohan Suomen ainoa työtön juristi...


Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #385 : Lokakuu 07, 2009, 13:03:49 »
Mää aion olla hyvin nyreissäni myös jos Jakub Petruzalek saa pelikieltoa eilisestä taklauksestaan - tosin en jaksa olla asian suhteen kovinkaan äänekäs jos niin käy. Kai Syväsalmen taklauksen oon nähnyt vain huonosti, mutta sen pikakuvan perusteella en antaisi siitäkään mitään.

TV:stä näin, että selkään ajettiin vaikkakin kädet alhaalla, mutta taklattava ilmeisen selvästi irti laidasta. Muistutti ainakin läheisesti tapausta Pentikäinen - Sillanpää. En tiedä, axe, näitkö tilanteessa, että taklattu olisi vetänyt yhtäkkiä "liinat kiinni"? Mää en ainakaan nähny.
Mun mielestä nuo selkäänajot pitäisi bannata ankarasti.

EDIT: Sorry, karkasi pois Tuukasta.

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #386 : Lokakuu 17, 2009, 20:31:52 »
Mielestäni Mäntylä pelasi loistavasti tänään. Erinomainen liike koko ottelun ajan vaikka oli melkein koko ajan kentällä. Eikä peruutellut taklaus tilanteissa. Tuukasta on vielä paljon iloa tällä ja tulevilla kausilla :)

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #387 : Lokakuu 17, 2009, 20:51:55 »
Mielestäni Mäntylä pelasi loistavasti tänään. Erinomainen liike koko ottelun ajan vaikka oli melkein koko ajan kentällä. Eikä peruutellut taklaus tilanteissa. Tuukasta on vielä paljon iloa tällä ja tulevilla kausilla :)

Isot minuutit taas pelasi. +/- tilasto yhden pakkasella, eikä tehopisteitä. Vaikka pelillisesti muuten varmaankin on vastannut odotuksia, niin minä olen kovin yllättynyt, että hän hänellä on vasta yksi tehopiste. Lienee Tapparan tehottomin puolustaja, mihin tosin on tietenkin nämä pelikiellotkin vaikuttaneet.

Poissa jarnop

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #388 : Lokakuu 18, 2009, 07:10:24 »
...minä olen kovin yllättynyt, että hän hänellä on vasta yksi tehopiste....
Mäntylän tehopiste ennätys on SM-liiga kaudelta 2005-06 56 6+16=22. Tehopisteitä siis pitäisi tulla vielä 22 43 ottelussa niin kaveri tekisi ennätyksensä. Eli onhan tässä vielä aikaa tehdä niitä pisteitä. Tapparassa Mies on tehnyt pisteitä kaudessa 10-22 eikä niitä Ruotsissakaan enempää ole tullut kauden aikana.

Mode-edit:
Lainaus kuntoon.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2009, 09:14:03 kirjoittanut Trafan »
- Oon päässy pelaamaan niin hyvien jätkien kans, että tuntuu ku olis ittekki ollu hyvä välillä, naureskelee Kontiola tyytyväisenä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #389 : Lokakuu 18, 2009, 14:08:38 »
IS Veikkaajalla tuntuu olevan luottoa Mäntylään. Lehden kausioppaassa on pistemääräennuste kaikille liigapelaajille, ja Mäntylälle ennustetaan kauden pistemääräksi 10+30=40. Vaikka luotto onkin kova ja iso rooli on miehelle tarjolla, niin en kyllä millään jaksa uskoa aivan tuollaisiin tehoihin. Toki erityisesti nämä Veikkaajan ennusteet voi usein jättää omaan arvoonsa, pisti vain silmään kun lehteä lueskelin...

Piti kaivaa esiin tämä kirjoitus tuolta syyskuun alulta. Aika hurjat tuntuivat todella Veikkaaja-lehden pisteodotukset olevan Tuukan suhteen. Toki itsekkin pidin selvänä, että tuo perinteinen n. 20 pinnaa syntyy ja ilman muuta se tuolla peliajalla pitäisi syntyäkin. Vielä on yli 40 peliä jäljellä ja sen saavuttaminen ei vaadi kuin puoli pinnaa per ottelu.