Kirjoittaja Aihe: Tuukka Mäntylä  (Luettu 542840 kertaa)

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1380 : Tammikuu 15, 2014, 17:45:52 »
Mun mielestäni käsite seurauskollisuus on sitä, että omistaudutaan yhdelle seuralle yhden liigan sisällä. Ensi kaudella Jokerit ei ole osa sitä liigaa, jota Tappara pelaa, joten en näe yhteydessä "Mäntylä ja KHL-Jokerit" mitään syräntäriipivää.

Itse näen tämän laajemmassa kuvassa - on hyvä asia, jos suomalainen jääkiekko onnistuu kansainvälistymään seuratasolla suomalaisten pelaajien avulla. Kaikkia suomalaispelaajia pelaaminen KHL-Jokereissa ei luultavasti kiinnosta, isoimpien palkkojen verotus lienee oletettavasti suomalaispelaajalla suomalaisjoukkueessa kovempaa (asuinpaikka koko vuoden Suomessa ja tulot samaten), vaikka joukkue pelaisikin kansainvälistä liigaa. Ne potentiaaliset suomalaispelaajat, joidenka tuo palkka- ja verotusnäkökohdat huomioiden omasta näkökulmastaan "kannattaisi" aloittelevassa suomalaisessa KHL-seurassa pelata, ovat juuri Mäntylän tapaisia "ihan ok-kansainvälisiä pelaajia", en usko, että KHL-Jokereissa tullaan näkemään montaa, jos yhtäkään, Kontiolan tai Lehterän kaltaista suomalaista kovempaa tilipussia Venäjältä saavaa "KHL-supertähteä".
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2014, 18:00:31 kirjoittanut Screamager »

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1381 : Tammikuu 15, 2014, 18:20:44 »
Ei tästä mun mielestä kannata mitään seurauskollisuusasiaa tehdä, jos vaikka Tuukka meneekin Jokereihin ja pelaa sen yhden kauden siellä KHL:aa. Kuten edelle jo sanottiin, kyse ei ole enää samaa liigaa pelaavasta kilpailijasta. Ja eihän asialle tarvitse mitään muuta selitystä kuin se ainainen RAHA. Sopimukseen on kirjattu että saa pelata kolme kautta muualla, ja se on sinne laitettu vain sen takia että voisi noina kolmena kautena tienata enemmän kuin Tapparassa, jos mahdollista. Nyt se olisi mahdollista Jokereissa (ilmeisesti) joten sinne vaan. Rahalla voi selittää nykyään kaiken ja tämä on hyvin selvä tapaus. Ei mitään Tapparan pettämistä tms., koska sopimus on näin suunniteltu ja kiekkoilijan pitää tienata nykyään sen minkä pystyy. Sitten taas Tapparaan kun nuo kirotut ulkomaankaudet on lusittu.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1382 : Tammikuu 15, 2014, 18:40:14 »
Itse "hyväksyn" Jokereihin menon, jos Turri lehdistöinfossa kertoo syyksi, että "tulin tänne persläpi seuraan vain rahan takia". No joo, mutta kyllä hiukan maku menee jos Jokeri-paidan päälleen pukee, pelaa sitten mitä sarjaa tahansa.

Poissa GoTapparaGo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 231
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1383 : Tammikuu 15, 2014, 18:47:38 »
Mitäs se haittaa, kun ei Tapparaa vastaan kerran pelaa? Sitä Tapparan kanssa tehtyä sopimusta vaan epäilen, että onko sillä mitään virkaa. Eikös sitten olis se kolmas vuosi "täynnä". Millainen motivaatio olisi sitten pelata "vain" Liigaa Tapparassa monta vuotta.

Poissa TAPPARA 16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1384 : Tammikuu 15, 2014, 18:54:57 »
Voi olla, että Jokerit sopimusta hieman mutkistaa se että Tuukalta jäisi kaikki kotipelit väliin  ;D
http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/36-huhtikuu-2009/5384-tappara-teki-tuukka-maentylaen-kanssa-pitkaen-sopimuksen

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1385 : Tammikuu 15, 2014, 19:43:58 »
Voi olla, että Jokerit sopimusta hieman mutkistaa se että Tuukalta jäisi kaikki kotipelit väliin  ;D
http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/36-huhtikuu-2009/5384-tappara-teki-tuukka-maentylaen-kanssa-pitkaen-sopimuksen
Eiköhän "ulkomailla" tarkoita tässä yhteydessä ulkomaista liigaa eikä niinkään maantieteellistä sijaintia.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa jukka823

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 824
  • Läheltä ylös
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1386 : Tammikuu 15, 2014, 20:13:41 »
Vähän on kyllä pattitilanne.
Ajatuskin Mäntylän menosta Jokereihin saa oksennuksen lentämään.
Olen pitänyt Mäntylää "iki Tapparana" mutta muuttuisko se jos Tuukka pelais Khl Jokereissa..
Kuitenkin se pelaisi muuta sarjaa kuin kotoinen liiga.
Mutta Jokerit.. Se joukkue saa niin sapen kiehuun ettei toista onneksi ole >:(

Paha sanoa et muuttuisko Mäntylän arvostus tuon siirron takia.
Riippuu et ajattelenko joukkuetta missä pelais vai sarjaa

Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1387 : Tammikuu 15, 2014, 20:30:45 »
Siis pystyykö joku oikeasti sanomaan kannattavansa Jokereita KHL;ssä? Seuraako edes joku sitä sarjaa? Tämä ihan vilpittömästi.

Voi olla, että kotikasvatuksellani on merkitys kun mietin jotain Tapparalle tärkeää pelaaja Jokerien riveissä, onhan isäni Jokereiden kannattaja, joten jospa antipatiani tulee sieltä.

Poissa Corkscrew

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 575
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1388 : Tammikuu 15, 2014, 21:08:58 »
Mulla on Mäntylän 10-vuotisesta sopparistakin jotenkin pahat vibat. En pitäisi ihmeellisenä jos yrittäisivät agenttinsa kanssa kiemurrella siitäkin ulos jollain tavalla, kun raha on ainoa asia mikä tuntuu merkitsevän. Menköön Jokereihin, mutta toivottavasti ei koskaan enää saa C-kirjainta rintaansa Tappara-paidassa, jos täällä nyt enää koskaan tulee pelaamaankaan. Itse kun olen 24/7 Tappara-fani, niin Jokereiden kannattamisista yms. paskasta puhuminen saa pään pyörälle. Ette voi olla tosissanne, tai sitten maailmanne on täysin perseellään. Kilpaileva seura se on edelleen, mutta jatkossa myös kilpailevassa sarjassa.

Poissa Hatchetman

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1389 : Tammikuu 15, 2014, 21:32:49 »
Siis pystyykö joku oikeasti sanomaan kannattavansa Jokereita KHL;ssä? Seuraako edes joku sitä sarjaa? Tämä ihan vilpittömästi.

Voi olla, että kotikasvatuksellani on merkitys kun mietin jotain Tapparalle tärkeää pelaaja Jokerien riveissä, onhan isäni Jokereiden kannattaja, joten jospa antipatiani tulee sieltä.


Jospa se antipatia narreja tulee ihan luonnostaan. Ja niitä itäläisiä....voi Tuukka!!! Samaa mieltä. Tulkoon takaisin kotiin, mutta C ja puhtoinen status on kyllä mennyttä....ja ei pysty mitään hyvää KHLlää kohtaan tuntemaan...jos pakko  olisi joku siitä porukasta valita, niin varmaan ne kroaatit tai slovakialaiset sitten....narrit pyöriköön siellä Dynamo Minskin Minskin kanssa samoilla sijoilla Putinin hautajjaisiin saakka ja siitä eteenpäinkin...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2014, 21:34:49 kirjoittanut Hatchetman »

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1390 : Tammikuu 15, 2014, 21:59:44 »
Tuukka ei ole KHL tai NHL miljonääri, on pelannu Ruotsissa neljä kautta ja Venäjällä kaks kautta, ilmanmuuta hakekoon tilille rahaa jos sopimusten puitteissa mahdollista. Pystyn kyllä käsittelemään ja elämään sen kanssa että Tuukka pelaa KHL-Jokereissa. Mutta en minä Jokereita kannata ja tuskin seuraankaan.
Olettaisin kuitenkin käteen jäävän palkan olevan huomattavasti isompi muissa KHL seuroissa. Jokereissa tuloverotus ja auto- asunto- ruokaetujen verotus...Venäjällä hiukan edullisempaa :)

Poissa Screamager

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1636
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1391 : Tammikuu 15, 2014, 22:16:54 »
En siitä kannattamisesta sanan perinteisessä merkityksessä mene takuuseen, mutta muotoillaanko kannatus-termin sisältö tässä yhteydessä omalla kohdallani näin kylmän neutraalisti: Jos vaihtoehtoina ovat joukko venäläisiä seuroja sekä suomalainen, kazakstanilainen, valko-venäläinen, latvialainen, ukrainalainen, tsekkiläinen, slovakialainen ja kroatialainen seura, oma "kannatukseni" (=ennemmin menestymisen kuin päin persettä menemisen toivominen) menee aina suomalaisen piikkiin. Ja ei, maailmani ei omani tai tuttujenkaan mielestä ole perseellään, vaikka palstapoliklinikka toista väittäisikin..

Poissa Remulus

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1392 : Tammikuu 15, 2014, 22:27:33 »
Tapparan fani olen minäkin henkeen ja vereen. Olen myös fani suomalaiselle jääkiekolle, ja oman näkemykseni mukaan Jokerit on kasaamalla kansainväliseen jääkiekkosarjaan suomalaisten ympärille joukkueen tekemässä jotakin sellaista, joka nostaa suomalaista jääkiekkoa entistä enemmän pinnalle ja saa ainakin minun kiinnostukseni heräämään. Aion enempivähempi tiiviisti seurata Jokereiden ottamuksia, KHL minua sarjana kiinnostaa nykyisellään suunnilleen saman verran kuin pallo vanhaa kollikissaa.

Jokerit on lähtemässä KHL:ään saimaanpallomaisena haastajana, eikä tällöin omasta mielestäni enää voida puhua siitä samasta minuakin kuvottavasta Jokerista, joka yrittää vuodesta toiseen epätoivoisesti rahalla voittaa SM-Liigaa.
"Kuinka nopea on Kankaanperä, jos Kallela on tuulen nopea?"

Poissa weedee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1393 : Tammikuu 15, 2014, 22:38:53 »
Jos narripaidan päällensä laittaa niin toivottavasti ei enään koskaan pue yllensä kirvesrintojen paitaa. Hyi saatana!

Poissa Onesimus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1394 : Tammikuu 15, 2014, 23:04:30 »
Minulle tämä ei ole edes seurauskollisuuskysymys.  Jos sinne KHL:ään olisi mennyt Jokereiden sijaan vaikka JYP, ei Mäntylän pelaaminen siellä KHL-JYP:issä haittaisi minua ollenkaan.

Mutta Jokereita en ole sietänyt ikinä.  Miksi sietäisin ensi kaudellakaan.
On sanomattakin selvää.