Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (162/220) > >>

#51:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Joulukuu 08, 2011, 20:45:21 ---
--- Lainaus käyttäjältä: tbk07 - Joulukuu 08, 2011, 12:41:54 ---Minun mielestäni Marjamäki, Rajala, Rask ja Niinimäki. Kaikki kelpaisivat ainakin minulle. Järventien olisin toivottanut avosylin tervetulleeksi vielä vuosi sitten, mutta en enää.

--- Lainaus päättyy ---
Tässä lienee pisin "toivelista" mitä kysymykseeni tuli. Näin melkoisesti Ilveksen pelejä seuranneena sanoisin että tämän kauden Tapparaan mahtuisi noiden lisäksi "heittämällä" Glenn, Peltola ja Lee. Lisäksi Wiikman on viime aikoina olevansa maalivahti, joka mahtuisi minkä tahansa liigaseuran maalivahtikaksikkoon.

--- Lainaus päättyy ---

Itse kelpuuttaisin Koistisen, Marjamäen, Rajalan, Raskin, Niinimäen, Järventien, Peltolan, Jokipakan, Keräsen, Kantolan ja Korhosen. Lee'elle ei, koska hyökkäyssuuntaan ei ole ihmemies (lue Makkosta tai Barkovia parempi) ja kolmoseen on jo "ok-tason" Vänttinen, eikä Lee'etä neloseenkaan viitsi laittaa. Glenn on liian epätasainen kaveri, että vahvistaisi selvästi Tapparan pakistoa. Hyvänä päivänä hyvä ja huonona surkea. Niemistä pidän vähintään yhtä hyvänä kuin Wiikmania ja Metsola on kuitenkin selvästi potentiaalisempi kuin Wiikman, joten ei kiitos heille. Muutenkin olen skeptinen etenkin ulkolaisten suhteen, sillä JYPin aikoina ainakaan Dufva ei hirveästi ulkolaisia jengiinsä halunnut.

Naapuri:

--- Lainaus käyttäjältä: #51 - Joulukuu 08, 2011, 21:06:46 ---Itse kelpuuttaisin Koistisen, Marjamäen, Rajalan, Raskin, Niinimäen, Järventien, Peltolan, Jokipakan, Keräsen, Kantolan ja Korhosen. Lee'elle ei, koska hyökkäyssuuntaan ei ole ihmemies (lue Makkosta tai Barkovia parempi) ja kolmoseen on jo "ok-tason" Vänttinen, eikä Lee'etä neloseenkaan viitsi laittaa. Glenn on liian epätasainen kaveri, että vahvistaisi selvästi Tapparan pakistoa. Hyvänä päivänä hyvä ja huonona surkea. Niemistä pidän vähintään yhtä hyvänä kuin Wiikmania ja Metsola on kuitenkin selvästi potentiaalisempi kuin Wiikman, joten ei kiitos heille. Muutenkin olen skeptinen etenkin ulkolaisten suhteen, sillä JYPin aikoina ainakaan Dufva ei hirveästi ulkolaisia jengiinsä halunnut.

--- Lainaus päättyy ---
Aika pitkän listan kelpuuttaisit teille. Sinänsä kiva nähdä, että Tapparan puolella arvostetaan meidän pelaajia nyt huomattavasti enemmän kuin kesällä. Olennainen tekijä tietenkin tuossa listassa on, että katsotaanko tilannetta tämän kauden näkökohdasta, vai pitemmällä tähtäimellä. Tuossa listassasi on muutamia pelaajia, jotka minun näkemykseni mukaan eivät vahvistaisi tämänhetkistä Tapparaa ainakaan yhtä paljon, kuin nuo sinun "hylkäämäsi" pelaajat. Kaverien pelejä tosiaan aika paljon nähneenä, niin aliarvioit esimerkiksi Leen, joka on meidän paras pistemies ja lähes ainoita pelaajia, jotka ovat +/- tilastossa plussalla. Lee häviää teidän parhaalle pistemiehelle yhden pisteen, mutta voittaa tuon Makkosen +/- saldossa kirkkaasti.

Glenn ei todellakaan ole ailahteleva pelaaja, vaan illasta toiseen takuuvarma suorittaja ja meidän toiseksi paras puolustaja. Alkukausi oli tosin hänellä hankala, mutta oikeastaan Hiitelän aikana ei juuri ole huonoja pelejä mukaan mahtunut.

Wiikmannista voi olla tietenkin montaa mieltä, mutta en usko millään, että Metsolan potentiaali nousisi lähivuosina konkretian tasolla sille tasolle, että menisi edelle.

Sen sijaan Korhosen tasoisia koheltajia teillä on itsellännekin ja ei nykykunnossa toisi teille mitään uutta.

#51:

--- Lainaus käyttäjältä: Naapuri - Joulukuu 08, 2011, 22:05:29 ---Kaverien pelejä tosiaan aika paljon nähneenä, niin aliarvioit esimerkiksi Leen, joka on meidän paras pistemies ja lähes ainoita pelaajia, jotka ovat +/- tilastossa plussalla. Lee häviää teidän parhaalle pistemiehelle yhden pisteen, mutta voittaa tuon Makkosen +/- saldossa kirkkaasti.

Glenn ei todellakaan ole ailahteleva pelaaja, vaan illasta toiseen takuuvarma suorittaja ja meidän toiseksi paras puolustaja. Alkukausi oli tosin hänellä hankala, mutta oikeastaan Hiitelän aikana ei juuri ole huonoja pelejä mukaan mahtunut.

Wiikmannista voi olla tietenkin montaa mieltä, mutta en usko millään, että Metsolan potentiaali nousisi lähivuosina konkretian tasolla sille tasolle, että menisi edelle.

Sen sijaan Korhosen tasoisia koheltajia teillä on itsellännekin ja ei nykykunnossa toisi teille mitään uutta.

--- Lainaus päättyy ---

Mielipide asioista on paha kiistellä, mutta Leen kiekollinen taito on heikompaa kuin Makkosella tai Barkovilla. Tämä mielestäni on selvä asia. Ei vahvistaisi Tapparaa siis sillä alueella mihin eniten tarvitaan parannusta eli ns. ylivoiman pyörittäjänä. Pelaajana arvostan kyllä häntä, mutta ei hän ole tarpeeksi kiekollinen sentteri, mitä Tappara tällä hetkellä kaipaisi.

Glenn voi olla ollut tällä kaudella ollut tasainen, mutta ainakin niissä peleissä mitä häneltä olen nähnyt, on hän jättänyt välillä itsestään hyvinkin flegmaattisen kuvan. Ainakin viime kaudella vielä mies oli esim. syksyn täysin pimennossa ja heräsi vasta keväällä. Hänen paikallispeleistään on ehkä turha muistuttaa, sillä yli puolissa pelaamissaan paikallispeleissä hän on ollut Ilveksen kahden huonoimman pakin joukossa ja muutama räikeä kämmikin on nähty.

Wiikman taas pelaa nähdäkseni tällä hetkellä ns. taitojensa ylärajoilla tai ainakin tasollaan, kun taas Metsola esim. viime kaudella pelaamissaan otteluissa pääsi näyttämään mihin hänestä parhaimmillaan on. Tällä kaudella ei ole todellakaan kulkenut, mutta minä ainakin uskon, että esim. kaudella 2013-2014 Metsola on Wiikmania parempi maalivahti.

Korhonen ja Kantola olivat listallani syystä, että ovat hyviä joko taklaamaan, puolustamaan tai alivoimalla. Mielummin heidänkaltaisia pelaajia näkisin Tapparan alemmissa kentissä kuin esim. Strömbergiä. Se on toki totta, että Tapparan ongelmiin Korhonen ei paljoa auttaisi, mutta esim. taistelu ja kahdensuunnan pelaaminen on sen verran hyvällä tasolla, että kelpuuttaisin Tapparaan.

Linden #16:
Naapuri,en todellakaan tiedä mikä sinut saa esintymään täällä ja kysymään moisia. Jos olet Ilveksen mies/nainen pysy omiesi luona...mun mielipide ja tiedän,että saan tästä paskaa. MUTTA PIDETTÄISIIN SENTÄÄN TAMPEREELLAKIN SELVÄ JAKO TAPPARAN JA ILVEKSEN VÄLILLÄ.

IlvesMan:

--- Lainaus käyttäjältä: Linden #16 - Joulukuu 09, 2011, 04:43:00 ---Naapuri,en todellakaan tiedä mikä sinut saa esintymään täällä ja kysymään moisia. Jos olet Ilveksen mies/nainen pysy omiesi luona...mun mielipide ja tiedän,että saan tästä paskaa. MUTTA PIDETTÄISIIN SENTÄÄN TAMPEREELLAKIN SELVÄ JAKO TAPPARAN JA ILVEKSEN VÄLILLÄ.

--- Lainaus päättyy ---

Melko rasistinen ja konservatiivinen vihapuhe. Hymiö.

Kovinpa paljon olisi SM-Liigan seuraaminen tylsempää jos ei Tamperelaisjoukkueiden pelaajamateriaali, pelitapa- ja tasoeroista väiteltäisi arkielämässä ja foorumeilla. Tämä on minun mielipide johon uskon monen yhtyvän. Se, tuliko Naapurin kysymys oikeaan ketjuun (olisi voinut laittaa Ilvesketjuun) on toinen asia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta