Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (14/220) > >>

Kolme Seppää:
Honkanen ei ole pahin syypää. Kyllä pahiten alakerrasta ovat pettäneet rooliinsa ja tilipussiinsa nähden tähtipakkimme vahvistettuna Ilvosella (yhteensä kolmikolla -17; vertailun vuoksi Honkanen-Turkulainen -kaksikko +4). "Pirteitä otteita" eli tuloksetonta koohotusta on nähty myös Vänttiseltä ja Virpiöltä.

Hende:
Tosiasia ja fakta on se, että jos ei taistelu-ilme muutu ni jotain ratkasuja pitää tehdä.

Oikeestaan ongelmahan on siinä, että pakit puolusta, hyökkääjät ei tee maaleja tarpeeks ja maalivahdeille menee helppoja.
Muuten kaikki kunnossa.  ;D

Mitähän reeneissä tapahtuu tällä hetkellä? Vedetäänkö siä kenttää ympäri välillä takaperin luistellen?
Mihin suuntaan tässä ollaan menossa?

JARPPARA:
       Pakko minunkin tulla tänne ihmettelemään ja purkamaan ankaraa ketutusta tämän hetken tilanteesta! Silmiin pistävää Tapparan pelissä on se, että tällä hetkellä ei osata edes yksinkertaisia perusasioita esim tänään ja Bluessia vastaan ei saada annettua hyökkäyksiin lähdettäessä edes yhtä kunnon avaava syöttöä, kun kaveri taas kääntää peliä heti ja tulee lapsellisen helposti keskialueelta Tapparan puolustusalueelle puhumattakaan jatkuvista 2vastaan1 tilanteista! Hallilla väitetään, että valmentajasekoilusta huolimatta olisi hyvin treenattu, mutta Tappara häviää jatkuvasti pelinopeudessa ja sen takia on koko ajan kiire. Tämän vuoksi jäädään ikään kuin jalkoihin ja tulee helppoja virheitä. Minun mielestä tällä materiaalilla pitäisi pärjätä paremmin ja varsinkin kokeneiden pelaajien ottaa enemmän vastuuta. Kyseessä on ammatikseen pelaavat pelaajat, jotka saavat kohtuu hyvää palkkaa. Tänäänkin näytti siltä , että Tapparan faneja otti enemmän päähän kuin itse pelaajia kentällä, jotka olivat hävettävän huonoja! Itse luulin, että edes paikallispeli sytyttäisi joukkueen, mutta pahastippa jouduin pettymään! Tällä menolla katsojat kaikkoavat hallista - on sitä muitakin konsteja saada halvemmalla itsensä pahalle päälle....

mrcrowley:
Tepsistä otetun kirvelevän vierastappion jälkeen en ole Tapparaa viitsinyt mennä Hakametsään katsomaan. Ihan niin masokistiluonteinen minä en ole, että maksaisin tuosta paskasta. Mikä on joukkueeseen iskenyt loistavan alun jälkeen? Onko uutuudenviehätys kadonnut ja arki koittanut? Alle viiden ottelun tappioputket menee vielä ns. normaalina huonona hetkenä, joita tulee joka joukkueelle. Nyt voidaan jo todellakin puhua kriisijoukkueesta. Ja mikä pahinta...kuuleman mukaan pelissä ei ole edes merkkejä paremmasta..

Syy/seuraus -suhteita voidaan varmasti kaivella paljon, mutta tuntuu siltä että Tapparan peli petti puhtaasta valmennuksellisesta virheestä, jossa voittava maalivahti vaihdettiin pois ja tilalle otettiin "Amerikan Harri". Mene ja tiedä oliko tuolla oikeasti vaikutusta, mutta senhän jälkeen joukkue ei ole ollut oma itsensä.

Anyway, nyt on joukkue pelannut itsensä sellaiseen jamaan, josta saa itse myös selviytyä. Minä en katsomoon viitsi raahautua, jollei pelaajat viitsi pelata. Ei tolla kalustolla pitäisi tappioputket olla tätä luokkaa, sarjataulukossa pitäisi pystyä varmistamaan paikka keskikastissa eikä junnuilvekseltä oteta noin rumasti kuokkaan. Pelaajat palatkoon omalle tasolleen ja peli kokonaisvaltaisesti uomaan, niin minäkin jatkan kiekon seuraamista.

Kausi on pitkä ja mikä tahansa on mahdollista. Nyt on vaan polla niin pahasti jumissa, että se yks voitto laukaisisi tämän takalukon ja tiedän, että homma muuttuu jälleen paremmaksi!

hockey:

--- Lainaus käyttäjältä: coly - Lokakuu 26, 2010, 21:16:43 ---
--- Lainaus käyttäjältä: hockey - Lokakuu 26, 2010, 21:10:06 ---On turha lähteä heti syyttämään päävalmentaja Hirvosta tilanteesta. Enemmänkin lähtisin huutelemaan kesän pelaajahankintojen järkevyyttä mm. Honkanen etc..

Faktahan on se ettei Jani Honkanen ole minkään mittarin mukaan liigatason puolustaja! Liike ei riitä, ei osaa lukea peliä jne..

--- Lainaus päättyy ---

Ohhoh! Pienestä se oli siis Tapparan osalta kiinni tämän kauden menestys. Hankittiin kuitenkin hopeajoukkueesta runkotason puolustaja.

Ei Tapparan lama ja surkeus johdu yksittäisestä pelaajasta vaan nyt on suurempi asia taustalla mikä on mennyt aivan vihkoon.

--- Lainaus päättyy ---


Pointtini asiassa oli että Honkasen tasoisilla hankinnoilla ei voi hirveästi kaudesta odottaakkaan. En tarkoittanut että tappioputki johtuu vain tietyistä pelaajista, onhan kyseessä joukkuelaji. On totta että meidän "tähti"puolustajat ovat pahasti pakkasella, mutta pitää muistaa että he pelaavat myöskin enemmän. Jos joku luuli Honkasen olevan runkopuolustaja kerhossa, niin hän tuskin katsoi samaa finaalisarjaa keväällä kuin minä..? Suikkanenkin aika osuvasti kaverin taitoja analysoi haastattelussa.

Jääkiekossa asenne on suuressa roolissa, mutta sekään ei pelkästään riitä. Varmasti Honkanen-Turkukalainen pakkiparilla on asenne kunnossa, mutta jos kyvyt ei riitä Sm-Liigaan niin silloin asenne ei yksinään riitä. Mielestäni Mäntylä on pelannut pakistosta parhaiten omassa päässä, mutta haluaisin nähdä Tuukan pitävän enemmän kiekkoa. Aikaisemmin Tuukka toi itse kiekon aluelle ja yritti ajaa hanakasti kohti maalia, mutta esimerkiksi Blues matsissa hän jäi odottelemaan sinisen tuntumaan vaihdosta tulevia hyökkääjiä seurauksena paitsio.

Kaikkien pitää nostaa tasoaan ja alkaa pelaamaan paidassa olevalle logolle! Itseluottamus kasvaa voitoista ja hyvästä kannustuksesta! ÄLKÄÄ KÄÄNTÄKÖ SELKÄÄNNE JOUKKUELLE NYT, KOSKA TAPPARA TARVITSEE MEITÄ ENEMMÄN KUIN KOSKAAN AIKAISEMMIN!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta