Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (219/220) > >>

trasat:
Kun on seurannut koko 90-luvun Tapparan pelejä, osaa antaa Rautakorvelle vielä suuremman kiitoksen ja kunnioituksen. Katsele Jartsamies muiden sarjojen KHL ja NHL hienoja pelejä; on valkata asti. Moni minun lisäksi nauttii Tapparan finaaleista, ei voi olla mitään hienompaa.

soosi:
Ei ole ilmeisesti olemassa Juniorit 2014-2015 ketjua joten laitan tähän.

Minä haluaisin yhä nähdä Tapparan sekä Liiga-joukkueena, että menestyvänä jääkiekkoseurana, jossa omat juniorit pääsevät aina omaan liigajoukkueeseen asti ja jossa eri ikäluokissa tulee (edes kohtuullista) menestystä. Jälkimmäisestä on Blues hyvä esimerkki, vaikka liigassa menestystä ei ole paljoa tullut.

Tällä hetkellä Tappara junioreissa tilanne lienee seuraava

A Liigassa 9. 16 joukkueesta 30 peliä 10 voittoa http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=5&stgid=2581

B SM-alkusarjan 13. 16 joukkueesta. 26 peliä 8 voittoa.  Miten pelit jatkuu? http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=5&stgid=2216

B2 SM-alkusarjan 1. 13 joukkueesta. 23 peliä 14 voittoa. Upea suoritus.  Pääsee jatkoon. http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=5&stgid=2249

C SM-alkusarjan toisessa lohkossa 3. 8 joukkueesta. 12 peliä 7voittoa. Jatkoon  http://www.tilastopalvelu.fi/ih/index.php?option=com_content&view=article&id=5&stgid=2967

Jartsamies:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---Jälkiviisaus ei ole kovin kaunista. On helppo jälkikäteen tunnistaa ja tunnustaa virheet, mutta ei niille enää sitten mitään voi. Virheitä on tehty Tapparassa ja ei siitä mihinkään pääse.

--- Lainaus päättyy ---

En ole jälkiviisas. Katson vain taaksepäin ja lyön faktan pöytään, että virheitä on tehty suoranaisella sarjatuotannolla. Ja onko niistä opittu? Ei ja se on tässä mun pointti.



--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---JYPissä tällainen valmentajien jatkuvuus on onnistuttu luomaan......
Pitkäjänteistä työtä tehdään siten, että luotetaan siihen omaan systeemiin.

--- Lainaus päättyy ---

Jyp on tosissaan poikkeuksellinen joukkue tuossa jatkuvuudessa. Johtuuko se sitten enempi pelaajapolitiikasta, ilmapiiristä, vai Dufvan tekemästä pohjatyöstä, mene ja tiedä...
Systeemiin on hyvä luottaa, mutta jos se ei toimi, niin sen sijaan, että kerta toisensa jälkeen hakkaa päätään seinään, on syytä muuttaa systeemiä.


--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---Ja haluaisin nyt muistuttaa pienestä kuriositeetista, että Rautakorpi on huippuvalmentaja ja hänen meriittejään on turha väheksyä. Vaikka kuinka vihaisit Jukan pelitapaa (rakastin Jukan pelitapaa esim. 2012-2013, Tappara pelasi sillä kaudella upeaa kiekkoa) ja viime kaudella Tappara oli liigan kärsivällisin joukkue. Se ei herkutellut maalipaikoilla, hyökkäyspeli oli aika köyhää ja Tappara mitenkään erikoinen ollut, mutta silti Rautakorpi vei sen hopealle. Viime kaudella monet alunperin hyviksi ajatellut pelaajat floppasivat ja Tappara ajautui koko kauden enempi vähempi vaikeuksiin. Tapola on vielä ollut liian vähän aikaa päävalmentajana, jotta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa voitaisiin kuuluttaa varmaksi.

--- Lainaus päättyy ---

En ole haukkunut Rautakorpea huonoksi valmentajaksi. Hän on menestynyt joka hommassa, mihin on ryhtynyt, välillä tietysti vaihtelevasti. Mutta en todellakaan pidä hänen kiekostaan, vaikka taktisesti hän onkin melkoinen nero. Edelliskausi oli tosiaan hienoa katsottavaa, mutta viime kausi, aivan kuten kuvailtkin: Kaukana viihdyttävästä jääkiekosta. Mä ainakin haen lätkästä enemmän kuin potero-jääkiekkoa ja äärimmäistä taktisuutta ja kontrollia. Sillä toki voittaa pelejä, mutta so not.
Tapola on ollut juuri sen verran aikaa valmentajana, että voi sanoa, ettei tällä kaudella hänen opein menestystä tule. Nyt pitääkin miettiä, kuten jo kierjoitin, että maksellaanko nyt Tapolan oppirahoja ja odotellaan, josko ensi kaudella tulisi tuulta purjeisiin.



--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---Mä oon miettinyt, että mitä Jukan pitää vielä tehdä Tampereen Tapparan hyväksi, että arvostus alkaa nousta? Sanoisin, että jos on tehnyt yhden liigakaupungin hyväksi noin paljon kuin Jukka Rautakorpi on tehnyt Tapparan eteen ansaitsisi hieman enemmän. Kyllähän se mestaruus hirveän kaukana on ollut kaksi kautta. Minusta se oli molemmilla kerroilla pienestä kiinni.

--- Lainaus päättyy ---

On tehnyt jo aivan tarpeeksi ja aikoja sitten ja nyt pitäisi päästä siitä eteenpäin. Kuten jo kirjoitin: Rautakorpi on tuonut tullessaan aina menestystä ja lähtiessään jättänyt jälkeensä taloudellista tappiota ja palaneita siltoja. Kenen syy tää sitten on? En mä vaan tiedä...


--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---Jukka Rautakorpi ei tällä hetkellä määrää millään lailla, mitä Tapparassa tapahtuu.

--- Lainaus päättyy ---

Voitko olla aivan varma tuosta? Moni asia viittaa siihen suuntaan...


--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 10, 2014, 21:17:36 ---Toivon, että ymmärrät, että Tapola on harjoitellut Rautakorven projektin osana kaksi kautta, jotta siirtyisi päävalmentajaksi. Nyt on lunastuksen aika. Tämä oli ALKUPERÄINEN ja PITKÄJÄNTEINEN suunnitelma. Pitkäjänteisyyttä ei todellakaan ole se, että Rautakorpi ja Tapola kuopataan nyt vaan että jatkamme heidän viitoittamallaan tiellä. Vihaisena ei kannata huudella hölmöyksiä, koska tuote nimeltä Tappara voi vielä toistaiseksi hyvin. Kritisoida voi aina, mutta nyt nimenomaan testataan sitä pitkäjänteisyyttä. Tapparan täytyy selvitä ilman Jukkaa ja nyt se on aika todistaa. Jukka on iso henkilö Tapparalle.

--- Lainaus päättyy ---

Suurin epäkohta Tapolassa on, että hänen pestinsä alkoi vuotta liian aikaisin. Ja jos se suunnitelma ei toimi, niin siitä on luovuttava tai tehtävä korjauksia.
Hölmöyksiä ja hölmöyksiä, nää on mun mielipiteitä ja tuon ne ilmi. Ja se on kritisointia. Tappara voi vielä hyvin, mutta kärsii koko ajan jäytävää inflaatiota.

Sä ainakin vaan vahviostat mun käsitystä Jukan kultaisen vasikan asemasta Tapparalaisuudessa...


--- Lainaus käyttäjältä: trasat - Joulukuu 10, 2014, 22:55:11 ---Katsele Jartsamies muiden sarjojen KHL ja NHL hienoja pelejä; on valkata asti.

--- Lainaus päättyy ---

Katson ja paljonkin ja suurin ero niissä on, että siellä oikeasti PELATAAN ja mikä tärkeintä TAKLATAAN toisin kuin Tapparan peleissä.

peterra:
Saahan sitä tuoda näkymyksiään esille, mutta nykytila ei nyt aivan noin huono kuitenkaan ole kuin kuvailet. Sanotaan, että oot ehkä hieman liian paljon tunnetta ladannut tohon. Jukka lähti viime kauden jälkeen tehtyään Tapparassa loistavaa työtä kaksi kautta. Molemmat kaudet olivat taloudellisesti onnistuneita ja Tappara selvisi plussalle. Kun Rautakorpi aloitti projektinsa 2012 oli tappara tehnyt kaudella 2011-2012 tappiota muistaakseni semmosen 300 000€. Nyt mä kysyn sulta, että kun kesällä kerrottiin Rautakorven purkaneen sopimuksensa Tapparaan yhteisymmärryksessä niin mistä sä löysit nuo poltetut sillat ja taloudelliset tappiot sekä savuavat rauniot, jotka Rautakorpi on jättänyt jälkeensä? Sun mielestä siis ihan oikeasti se on Jukan vika, että Tapparan pelaajat ei saa mistään kiekkoa sisään ja kahden vuoden projekti haihtuu puolessa vuodessa hukkaan? Kuten sanoin Tapola on noviisipäävalmentaja, joka on korttina sellainen, että se tartti katsoa. Monet olisivat tehneet tuon saman ratkaisun. Eiköhän nää maalinteko-ongelmat ja pelillinen ilme ole ollut enemmän vähemmän yllätyksiä itse kullekin. nyt kannattaa hengähtää ja ajatella, että tämä on vain yksi kausi jääkiekkoa ja sitäkään ei vielä ole menetetty.

Jartsamies:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Joulukuu 11, 2014, 15:43:23 ---Saahan sitä tuoda näkymyksiään esille, mutta nykytila ei nyt aivan noin huono kuitenkaan ole kuin kuvailet. Sanotaan, että oot ehkä hieman liian paljon tunnetta ladannut tohon. Jukka lähti viime kauden jälkeen tehtyään Tapparassa loistavaa työtä kaksi kautta. Molemmat kaudet olivat taloudellisesti onnistuneita ja Tappara selvisi plussalle. Kun Rautakorpi aloitti projektinsa 2012 oli tappara tehnyt kaudella 2011-2012 tappiota muistaakseni semmosen 300 000€. Nyt mä kysyn sulta, että kun kesällä kerrottiin Rautakorven purkaneen sopimuksensa Tapparaan yhteisymmärryksessä niin mistä sä löysit nuo poltetut sillat ja taloudelliset tappiot sekä savuavat rauniot, jotka Rautakorpi on jättänyt jälkeensä? Sun mielestä siis ihan oikeasti se on Jukan vika, että Tapparan pelaajat ei saa mistään kiekkoa sisään ja kahden vuoden projekti haihtuu puolessa vuodessa hukkaan? Kuten sanoin Tapola on noviisipäävalmentaja, joka on korttina sellainen, että se tartti katsoa. Monet olisivat tehneet tuon saman ratkaisun. Eiköhän nää maalinteko-ongelmat ja pelillinen ilme ole ollut enemmän vähemmän yllätyksiä itse kullekin. nyt kannattaa hengähtää ja ajatella, että tämä on vain yksi kausi jääkiekkoa ja sitäkään ei vielä ole menetetty.

--- Lainaus päättyy ---

Tunteella ja täysillä vedetään, muuten ei kannata ruveta mihinkään. Hurma on hurmaa ja sillon kun pännii niin pännii kunnolla. Rakas kun Tappara on.

Mutta poltetuilla silloilla viittasin lähinnä tapaus Ville Niemiseen...

Parilla edelliskerralla Rautakorpi on saanut aikalailla ne pelaajat mitä on halunnut. Ja lähtöjen jälkeen on alkanut tulla turskaa. Vielä emme tiedä, miten Rautakorven lähtö vaikuttaa tämän kauden tulokseen, mutta luulen että tulos tulee olemaan lähellä nollaa. Tiedä häntä.

Nyt olen jälkiviisas ja sanon, että Tapola on todellakin kortti joka piti katsoa. Mutta se olisi pitänyt katsoa vasta ensi kaudella. Järkevämpää olisi ollut täksi kaudeksi hankkia joku Matikainen ja ilmoittaa suorilta käsin, että Tapola ottaa sitten tulavaisuudessa ohjat käsiinsä.
Suoraan en ole syyttänyt Rautakorpea tämän kauden pelillisistä otteista.

Mut mut. Kivi tulee nytte, vai tuleeko. Onko siis Tapolankin debyytti sitä myöten jatkoa Tapparan valmentajakavalkaadissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta