Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?

<< < (204/220) > >>

soosi:
Vastaukseni: Tapparan Playoffs-pelejä tällä kaudella. Sitä ennen tsemppaamista.

Pitääkö siirtää pelit Lempäälään, kun a) vieraspelit menee paremmin ja b) näillä peliesityksillä katsojamäärä alenee huolestuttavasti kotipeleissä.

Kankaantaan profeetta:

--- Lainaus käyttäjältä: peterra - Lokakuu 27, 2012, 11:18:31 ---Kyllä ihmetyttää osan porukasta asenne. En nyt nimittele ketään, mutta itse ainakin myönnettävästi olin erittäin tyytyväinen Rautakorven paluusta Tapparaan. Nyt tietysti tunnelma on heikentynyt ja normalisoitunut viime aikojen vuoksi, mutta eiköhän kaiken tämänkaltaisen toiminnan suuntaa määritä juurikin se, että kukaan ei voi nähdä tulevaisuutta. Jos joku täällä on nähnyt tämän tulevaisuuden viime kauden aikana, kun Rautakorpi palkattiin Tapparaan niin tämän herran paikka on jossain muualla.

Nämä suuret jääkiekkogurut, joita löytyy joka paikasta nykyään kun tietävät niin hyvin, kuinka jokainen asia saadaan missä tahansa joukkueessa toimimaan ihmetyttää, että he oikeasti ovat ainoastaan täällä foorumeilla kirjoittelemassa. Jos näkee noin hyvin tulevaisuuteen kannattaa ehdottomasti tehdä sillä rahaa, koska silloin hyötyy itsekin eniten. Minä olen pettynyt joukkueeseen ja heidän suoritukseensa, mutta kyllä minun on myönnettävä, että tämä hankaluus on minulle täysi yllätys. Koko kesän ja kevään minulla oli täysi luotto tekemiseen ja EHT antoi vaan lisäpuhtia. Jos nyt väittäisi yht'äkkiä, että en ole koskaan uskonut joukkueeseen valehtelisin.

Tapparalla on nyt tarjolla todella pitkä kasa helppoja ratkaisuja:
-vaihdetaan valmentajaa. Menneisyys on sitä varten, että välttäisimme toistamasta samoja virheitä. No, viimeiset kolme kautta, montako kertaa ollaan vaihdettu valmentajaa? Montako vuotta on tullut menestystä? Vastaa sinä kysymykseen minun puolestani. Lähimenneisyydessä valmentajan vaihto ei ole tuottanut tapparalle positiivisia tuloksia, mikä saa sinut uskomaan, että tuon menneisyyden toistaminen tässä tilanteessa tuo kaipaamasi tuloksen?
-vaihdetaan yksittäisiä palasia joukkueesta. Menneisyys ei näytä Tapparan osalta tässäkään suhteessa kovin hyvältä, mutta tämä kuulostaa ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Parilla hyökkäyspään täsmähankinnalla homma voidaan saada paremmin uomiinsa. Tämäkään ei takaa 100%:sta onnistumista.
-vaihdetaan toimistoa. Tätä ei ole vielä Tapparassa kokeiltu, mutta se kuulostaa kovin kummalliselta siihen nähden, että tälle kaudelle toimisto on kyllä tehnyt viime kausista poikkeavan ryhtiliikkeen.
-vaihdetaan pelitapaa. Tämä on mielestäni tässä vaiheessa huonoin vaihtoehto. Pelitapa on se, johon pelin pitäisi hädän hetkellä nojata. Tätä prosessia on käyty Tapparassa jo viime kesästä alkaen. Nopea pelitavan muutos voi tarkoittaa, että peli menee entistä enemmän sekaisin. Pelitavan nopeat muutokset eivät ole iskeneet viime kausilla Tapparalle yhtään sen paremmin, toisaalta onko Tapparalle viimeisellä kolmella kaudella ollut joku pelitapa? Ovi käy ja ovi käy uudestaan.

Kokonaisuudessa pointtini on se, että ne kaikki jotka ovat tämän tulevaisuuden tienneet (niitä on täällä foorumilla lukuisia) miksi olette vielä täällä? Herran jestas menkää nyt johonkin äkkiä hyödyntämään tietoanne. Jälkiviisaus ei ole kaunista. Ei todellakaan. Joskus pitäisi olla viisas menneisyyden kautta ja tapparassa on tänä vuonna tehty monia päinvastaisia ratkaisuja menneisyyteen nähden. Mielestäni suunta ei vain voi olla väärä, koska kaikki aikaisemmatkin suunnat ovat olleet sitten vuoden 2008 vähintään yhtä huonoja.

--- Lainaus päättyy ---

Tsiisus!

Aivan maaginen kirjoitus peterralta! Ajattelin tuossa Kerhopelin jälkeen kirjoittaa jotain vastaavaa, koska suuri osa nimimerkeistä vaati Rautakorven eroa, joukkueen vaihtamista tai pelitavan muuttamista. Olipa hyvä, että ehdit kirjoittaa ensin, koska kirjoitus on mitä mainioin.

Kuten colykin tuossa ketjussa sanoo, viime kauden jälkeisten valmentaja- ja pelaajahankintojen sekä muiden uudistusten jälkeen suunta on omastakin mielestäni vääjäämättä parempaan. Tällä kaudella ei ole missään vaiheessa ollut realistista odottaa jättimäistä loikkaa mestaruuskamppailuihin, mutta aikaisempaa parempaan peliin totta kai. En osaa hermoilla vieläkään, vaikka välillä harmittaa pirusti.

Pelissä on ollut niin hyviä hetkiä sekä harjoitusotteluissa että yksittäisissä liigapeleissäkin, etten ole huolissani. Eilinenkin peli oli osoitus siitä, että parhaimmillaan peli kulkee. Pelajistoon kuuluu toki vielä (tällä kaudella) sellaisia henkilöistä, joiden ominaisuudet eivät suosi nyt sisäänajettavaa pelitapaa. Tauti kuitenkin paranee vanhetessaan. Lisäksi 3.11 alkavan ottelukierroksen jälkeen on kymmenen päivän tauko. Jos sen jälkeen jalka ei ala vähitellen kulkea, niin sitten alkaa tulla jo kiire hankkia pisteitä riittävästi päästäkseen suorilla kuuden joukkoon. Ja sinnehän sitä edelleen tähdätään.

Useampi piste on  menetetty, koska
- erikoistilannepelaaminen takkuaa pahasti,
- yksittäisille pelaajille on sattunut joitakin ratkaisevia virheitä ja
- tuomarit ovat vaikuttaneet negatiivisesti pelin kulkuun.

Toisin sanoen, vastaus otsikon kysymykseen (Tapparan nykytila - Mitä me oikeasti halutaan?) on ainakin omasta mielestäni, että viime kesän alusta alkaneet uudet tuulet alkaisivat realisoitua jatkuvasti voitosta kamppailevaksi kirvesjoukkueeksi. Eilisen perusteella väitän, että tulevan ottelutauon jälkeen ketsuppipullo alkaa raottua kiihtyvällä nopeudella.

Linden #16:
Totta nuo alla olevat kirjoitukset. Vaikka itsekkin olen kritisoinut joukkuetta. Tuskaillut kun uusi pelitapa ei ole istunut joukkueeseen kunnolla jne. Moni valmentaja (ja etenkin tälläinen palstalainen) tekisi nopeasti yksinkertaistusta pelitapaan ja kokeilisi vaikka mitä poppaskonsteja.

Mutta Rautakorpi on kuitenkin palkattu pitkällä tähtäimellä uudistamaan Tapparan pelitapaa ja harjoittelua junnuista liigaan asti. Iso laiva ei vaan käänny hetkessä. Jukka on valinnut tiensä ja Tappara on valinnut tiensä palkkaamalla Jukan pitkään projektiin.

Sen lopettaminen nyt tai edes vaikka koko kausi menisi penkin alle palauttaisi Tapparan samaan sekasortoon koko organisaatiota myöden,missä viimevuodet ollaan ryvetty. Sitähän ei tiedä kukaan mikä tämän projektin ja koko tapparalaisen pelaajapolun uudistuksen lopputulema on,mutta valinta on tehty ja sen kanssa täytyy nyt elää.

On hyvin mahdollista,että tässä lopussa kiitos seisoo...

Kolme Seppää:
Pari uutta kovan luokan hankintaa on tullut ja siihen päälle pari peräkkäistä voittoa. Orastanutta kriisiä ei meinaa enää edes muistaa.

Me halutaan voittavaa peliä ja nyt näyttää jo paljon paremmalta.

Hende:
Parasta tässä kaikessa on se, että Tapparan peli on suoraviivaistunut huomattavasti. Varmasti kaikki muistaa ne pahimmat pelit missä munittiin kiakkoo omissa ja haettiin niin viivelähtöjä, että erä ehti päättyä ennenku oltiin vastustajan päädyssä.

Nyt käännetään peliä nopeammin, pakit avaa paremmin, hyökkääjät on paremmin pelattavissa, ajotukset toimii ristikulmaan pelattaessa ainakin jo vähän ja ennen kaikkee asenne näyttää olevan kohdallaan. Ois todella mielenkiintosta tietää onko Rautakorpi tietoisesti yksinkertaistanut pelitapaa vai onko sitä vaan vähän hiottu puolivahingossa.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, me halutaan just tätä mitä on nähty kolme peliä. Jypiä vastaan tuli uskomaton nukahdus kolmannen erän lopussa mutta saatiin sieltä tärkeet 2 pistettä. Lukkoa ja Kalpaa vastaan peli on ollut semmosta, että jos tällä mallilla jatketaan ni pelataan tosi pitkälle kevääseen... Ugh, olen puhunut!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta