Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa  (Luettu 5944 kertaa)

Poissa Joksu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
    • Profiili
Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« : Joulukuu 04, 2008, 20:54:22 »
Teki sitten Kalpan veska Mika Järvinen maalin!! :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2008, 22:58:50 kirjoittanut Romppa »

Poissa JoLa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Manchester United, Tappara
    • Profiili
Vs: SM-Liiga muut ottelut 2008-2009
« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2008, 21:17:33 »
Onnittelut Järviselle sm-liiga historian ensimmäisestä maalivahdin maalista

Poissa Romppa

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2008, 23:02:08 »
Sen verran historiallinen asia, että ansaitsee oman ketjunsa. Mika Järvisen historiallinen maali YLEn sivuilla

Onnittelut Järviselle, Kalpalle & liigapörssijoukkueille!
"Kyllä kai Ilveksellä jonkinlaiset huoltajat jo on, mutta ne taitais tarvita toisenlaisetkin huoltajat", totesi vaimoni, kun uutinen Ipan mainoksistaan saamista sakoista ehti meille asti.

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #3 : Joulukuu 04, 2008, 23:27:53 »
Onnittelut vaan Järviselle!

Kun päästiin asiaan, niin eikö Toskala ainakin kertaalleen ole kilauttanut tolppaa Sm-liigassa? Ja yleisesti Ipakasvateissa on ollut hyviä mailankäsittelijöitä kuten: Tammi ja Jamo. Joista Myllys on ainakin pariin kertaan onnistunut elitserienissä. Muistaakseni Jamon piti joskus vetää rankkarikin, mutta säännöt kielsivät tämän.
"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2008, 23:52:06 »
On sitä moni yrittänyt! Nikkiläkin ihan tosissaan meillä. Taitaa olla luokkaa vaikeampaa tehdä molarin mailalla vielä kun matkaakin on toiseen päähän?

Poissa JoLa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 232
  • Manchester United, Tappara
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2008, 01:37:29 »
Onnittelut vaan Järviselle!

Kun päästiin asiaan, niin eikö Toskala ainakin kertaalleen ole kilauttanut tolppaa Sm-liigassa? Ja yleisesti Ipakasvateissa on ollut hyviä mailankäsittelijöitä kuten: Tammi ja Jamo. Joista Myllys on ainakin pariin kertaan onnistunut elitserienissä. Muistaakseni Jamon piti joskus vetää rankkarikin, mutta säännöt kielsivät tämän.

Juu Toskala on vetäny tolppaan. Tosta Myllyksen tapauksesta... Se tais mennä niin että ei saanu vetää sitä sen takia, kun maalivahti ei saa/saanu nousta yli punaviivan. Lukuunottamatta jos menee vaihtopenkille. Korjatkaa, jos nyt taas olen väärässä?

Ketäs näitä nyt on sitten suomalaisia, jotka on onnistunu tässä ulkomailla? Myllys, Toskala, Sulander, Noronen, Hovi... Onko muita? Ulkomaalaisista ainakin Brodeur ja ex maalivahti Ron Hextall on onnistunu kahdesti maalinteossa. Yhden maalin tekijöitä on sitten enemmänkin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2008, 01:48:23 kirjoittanut JoLa »

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #6 : Joulukuu 05, 2008, 02:16:09 »
Se tais mennä niin että ei saanu vetää sitä sen takia, kun maalivahti ei saa/saanu nousta yli punaviivan. Lukuunottamatta jos menee vaihtopenkille. Korjatkaa, jos nyt taas olen väärässä?

Ketäs näitä nyt on sitten suomalaisia, jotka on onnistunu tässä ulkomailla? Myllys, Toskala, Sulander, Noronen, Hovi... Onko muita?

Mää muistan kanssa, että just joku tollanen sääntö olis ollu. Mutta aloin epäröimään juurikin tuosta syystä, kun esim. joukkue ottaa maalivahdin pois, niin joutuu joissain tapauksissa ylittämään punaviivan.

Tässä on ainakin luettelo niistä NHL-vahdeista, jotka ovat maalinteossa onnistuneet:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maalin_tehneist%C3%A4_NHL-maalivahdeista

"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj

Poissa t+a+p+p+a+r+a

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 178
  • Tappara on terästä.
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #7 : Joulukuu 05, 2008, 21:53:45 »

Ketäs näitä nyt on sitten suomalaisia, jotka on onnistunu tässä ulkomailla? Myllys, Toskala, Sulander, Noronen, Hovi... Onko muita?
Mulla on sellainen muistikuva, että Miikka Kiprusoff teki joskus maalin. Vastustaja teki tällöin oman maalin. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Näillä mennään

Poissa Kohmo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #8 : Joulukuu 05, 2008, 23:54:43 »

Ketäs näitä nyt on sitten suomalaisia, jotka on onnistunu tässä ulkomailla? Myllys, Toskala, Sulander, Noronen, Hovi... Onko muita?
Mulla on sellainen muistikuva, että Miikka Kiprusoff teki joskus maalin. Vastustaja teki tällöin oman maalin. Korjatkaa, jos olen väärässä.
muistaakseni myöskin jokin ottawan maalivahti teki maalin maalin kun torjunnan jälkeen hyökkääjä käänsi viivalle eikä pakki saanut kiinni ja meni omiin. En muista mv:n nimeä enkä jaksa tarkistaa. Ps. mulle saa kyllä noita miinuksia painella ihan vapaasti. Pps. Kalpa faneille on kyllä tällä kaudella tarjoiltu aikamoista herkkua viimekausien nöyryytysten jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2008, 23:57:45 kirjoittanut Kohmo »

Poissa Ojanen_8

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 530
  • #8 Tappara
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #9 : Joulukuu 06, 2008, 10:44:29 »
Eikai se sveitsin liiga niin paljoa tästä eroa kun Tappara kasvatti Sasu Hovihan teki siellä maalin.

Poissa Gamla

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 350
  • Tappara ja Hermes, aina.
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen maalivahdin tekemä maali SM-Liigassa
« Vastaus #10 : Joulukuu 06, 2008, 10:48:53 »
Eihän Sasu Sveitsissä ole pelannut? Varmaankin Slovakiassa tehnyt maalin..
MILLOIN TAPPARA LOPETTAA HÄVIÄMISEN OPETTELUN?

Poissa JuZa69

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 525
  • Elämä on lyhyt mutta elä sekin vähä täysillä.
    • Profiili