On syytä muistaa että mikäli ei ennenaikaisia sopimuksien purkuja tehdä, ensi kaudesta sopimukset ovat Halmeella, Kangasniemellä, Korhosella, Malkamäellä ja Ilvosella sekä Jesse Turkulaisella. Ensi kaudella kun otteluun ilmoitetaan vain 6 pakkia, niin lyhyellä matematiikalla laskettuna pelaavaan kokoonpanoon mahtuu kaksi pakkia (laskin että Turkulainen ja toinen kaksikosta Malka Ilvo ei ole ainakaan kauden alussa vaki kokoonpanossa). Näkisin että näihin kahteen pakkiin tulisi panostaa eniten ensi kauden hankinnoissa. Vaikka Petre onkin pelannut verrattain ok:sti, niin jättäisin tekemättä sopimuksen. Nyt kaivataan mielestäni kovemman statuksen kavereita.
Yhdyn maalivahtiosaston kohdalla mielipiteeseen joka onkin ollut jo esillä täällä. Mikäli mahdollista, niin Lehdon kanssa voisi sopimuksen purkaa, ja antaa Salaatille selkeän ykkösen paikan. Uskon että Lehdolla on kohtuullisen rahakas sopimus, ja siinä kohtaa voitaisiin säästää. Mestiksestä kakkoskassari.
Hyökkäys. Tällä hetkellä sopimukset ensi kaudesta on Koskelalla, Lähteellä, Lehterällä, Strömbergillä, Enlundilla, V.Niemisellä, Ryhäsellä, Kangasniemellä, Luceniuksella, Peltolalla ja optio Peltosella. En jaksa uskoa että Lehterä lähtee vielä tämän kauden jälkeen änäriin. Pelannut hyvän, mutta ei huikeaa kautta. Peltola on mielestäni pelannut hienon kauden, ja toivon että hänelle olisi ensi kaudella isompi ruutu. Ojasen tilannetta en spekuloi ollenkaan, mutta en suunnittele mitään hänen varaan. Mallailua:
Enska - Lehterä - V.Nieminen
(tähän pelimies)- Ryhänen - Peltola
Koskela - Kangasniemi - Strömberg
(näitä Tappara osaa hankkia) - Lucenius - (näitä Tappara osaa hankkia)
Näiden lisäksi myös minä olen sitä mieltä, että päävalmentaja tarvitaan. Saarinen joko kakkoseksi tai ulos kokonaan. Joku jo mainitsikin nimenä Ika Lehkosen. Mulle kelpaisi.
Joten investoinnit:
2 x "kunnon pakki" (1-2 pariin)
1 x pelimieslaituri
1 x päävalmentaja
1 x kakkoskassari
(2 x nelosen täytelaituri puolustavaan rooliin)
Mun mielestä noihin pitäisi löytää tarvittavat eurot. Säästöä saataisiin jos Lehdon sopimus voitaisiin purkaa. Myös Iso-G:n tilipussi on ollut melkoisen suuri. Ja mikäli Ojasen ura päättyy, niin sieltäkin putoilee ihan mukavasti rahaa ostokassaan..