"– Olen ollut pitkän aikaa Tapparassa ja olen onnellinen, että saan olla nyt valmennuksessa mukana. Keskustelemme roolistani vielä, mutta minulle käy ihan mikä tahansa rooli vaan. Tämä on jännittävä tilaisuus minulle, Barkov kuvaili tuntemuksiaan."
Ajattelin eilen, että odottelen ennen oman mielipiteeni suunnan päättämistä Barkovin ja muiden asiaan liittyvien kommentteja siitä, mitä tällä ratkaisulla haetaan. Toivoin, että Barkov olisi analysoinut pelejä katsomon puolelta ja ilmoittanut tiettyjä osa-alueita, joihin hänellä olisi selkeä muutosehdotus.
Nyt tuosta Barkovin kommentista voisi päätellä, että ei kenelläkään (Barkov mukaan lukien) ole hajua siitä, mitä mies voisi tuoda joukkueeseen. Tietysti voidaaan olettaa, että Barkovilla on jokin näkemys siitä, mihin suuntaan peliä pitäisi viedä ja hän haluaa olla varovainen sanomisissaan, mutta ei tuo nimitys ainakaan tässä vaiheessa ja noilla selvityksillä luottamusta juuri kohota. Tuli oikeastaan vaikutelma, että mukaan otettiin periaatteessa ensimmäinen, joka suostui. Toivottavasti olen väärässä.