Kirjoittaja Aihe: Virallisten jälkipelien lopettaminen  (Luettu 27660 kertaa)

Poissa art

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Local Moderator
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #15 : Tammikuu 05, 2006, 12:15:01 »
Aikoinaan lopetettiin oliko se nyt Vammalan kaupungin mielipidesivut jonkun poikkeuksellisen runsasta ja kiivasta mielipiteenvaihtoa aiheuttaneen keskustelun vuoksi. Aamulehdessä sanottiin hyvin, että moni kaupunginjohto olisi valmis syömään pieniä kiviä herättääkseen kansalaisten mielenkiintoa asioihin.

Jääkiekkojoukkue ei tietenkään ole kunta, mutta jotain samaa niissä kuitenkin on. Yhteistä molemmille on ainakin tietynlainen yhteisöllisyys. Tappara ei näköjään tällaista halua.

Konkreettisena haittapuolena kyseiselle firmalle on tässä jupakassa ainakin se, että tappara.fi-sivulle ei ainakaan meikäläisen tule enää samassa mittakaavassa eksyttyä.
- Without us...the emblem is only iron...orange just juice...Nemo nothing but a name -
- Me olemme graniittia, maasälpää, gneissiä...rautajuova moreenissa Salpausselkien -
- 40-luvulla kuulemani TBK-fanin kommentti: "Härre gud, hur älskar jag den här föreningen." -

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #16 : Tammikuu 05, 2006, 16:39:29 »
Miksi vatvoa samaa asiaa eri sanamuodoissa kun kellään ei kuitenkaan ole mitään uutta sanottavaa asiaa.

Tämä on keskustelupalsta ja aihe ihan asiallinen, joten jos sanottavaa on, niin silloin siitä voi aivan hyvin keskustella. Ei tarvitse kommentoida ketjua, jos tuntee asian turhaksi.
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #17 : Tammikuu 05, 2006, 21:52:50 »
Myös mainitsemassasi kahvakeskustelussa internetin keskustelupalstat ovat näytelleet kaikkein merkittävintä osaa. Varsinkin Tapparan kahvaamiseen ihmisillä on etukäteisnäkemys ja tottahan sen pelissä sitten näkee kun sitä oikein katsomaan mennään.

Ippe: Kyllä on uskomatonta väittää että Tapparan kahvamaine ennenkaikkea perustui virallisiin jälkipeleihin. Ei se nyt ihan niin mahtava media ollut vaikka kiva paikka olikin.

Puhuin internetin keskustelupalstoista. Sisälukutaitoa kiitos. Tai no lukee se tuossa ihan selvilläkin kirjaimilla. Ilmeisesti et ole lukenut mitään muutakaan mitä olen kirjoittanut, sen verran jankkaamiseksi on mennyt. Aihe on nyt loppuun kaluttu. Itkeähän sitä toki saa, mutta mulla ainakin on sanallinen reppu tästä aiheesta tyhjänä.

MisterI

  • Vieras
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #18 : Tammikuu 05, 2006, 22:58:30 »
Ippe, älä viitsi. Järkyttävää katsoa, kun noinkin arvostettu ihminen jumittaa nykyään koko ajan pelkällä uhmaisella lastentarhatasolla. Hassa kirjoitti hienosti ja axe vastasi siihen hyvin.

Mutta ipen pitää silti jänkätä täälläkin pelkästä jänkkäämisen ilosta. Ihan oikeastikin mikä helvetti sinua vaivaa nykyään?

Hassa puhui tuolla jo aiemmin siitä, että Tapparan kahvaamismaine ei ole pääasiallisesti internetin syytä ja muutenkin toi esille sen, ettei Jälkipelit ollut mikään megapaise Tapparan eteerisellä iholla. Tosin tuossa vimpassa heitossaan Hassa unohti tyystin sen, että ippe siirtyi siinä omassa kirjoitusvastineessaan Tapparan jälkipeleistä yleiseen internetin keskustelupalstaan just tuossa kahvaamiskohdassa. Lainasit muutenkin (ippe) siinä kohdassa itseäsi kuin paraskin insinööri. Seiska on todellakin menettänyt hyvän toimittajan sinussa ippe pienellä iillä.

Mutta siis oikeastikin ihan turha yrittää kaataa Hassan hyvät kirjoitukset yhdellä ohilauseella. Lopettaisit mieluummin sen turhan Hassalle vittuilemisen ja myöntäisit, että kaverihan on valtaosaltaan aivan oikeassa. 

Itse olen siis myös sitä mieltä, että väärinhän tämä oli tehty faneja kohtaan, mutta koska valtaosa faneista on yhä teitä ippejä ja willejä, niin kyllähän tämäkin sulatetaan mukisematta kuten lähes tulkoon koko se onneton 90-lukukin.

Ei kun nyt siis lähdetään tähän uuteen forumiin ihan uudelta pohjalta.

Elikäs siis moi teille jokaiselle, mä olen MisterI ja rakastan teitä kaikkia!

Uusi alku, oh jeh peipe!





 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2006, 23:00:02 kirjoittanut MisterI »

Poissa Harald

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 605
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #19 : Tammikuu 06, 2006, 00:26:40 »
Asiasta voidaan tietysti vääntää vaikka kuinka pitkään. En usko, että Jälkipelien lopettamiseksi olisi löytynyt sellaista tapaa, että se olisi mennyt täysin ilman itkua. Sellaista selitystä ei olisi kukaan pystynyt laatimaan, että se olisi kaikille kelvannut. Kärpät ilmoitti aikanaan ennakkoon, ettei uusille sivuille tule keskustelupalstaa. Mä en nyt jaksa kaivaa mistään asian aiheuttamaa keskustelua esille, joten voitte vapaasti väittää, ettei Kärppien keskustelupalstan lopettaminen aiheuttanut itkua. Muistelen siitä huolimatta, että melkoisen itkun sekin aiheutti.

Hmh, tämä kommentti lopetuksen toteutuksesta lienee melko hyvin linjassa lopetuspäätökseen johtaneiden Tamhockeyn käsitysten kanssa. Siis kun esität tuossa, että lopettamisen onnistuneisuutta arvioitaisiin sillä perusteella, miten vähän tai paljon "itkua" syntyy, ja nähtävästi seuran arvio palstan tarpeettomuudesta perustui negatiivisen (=itku) kirjoittelun määrään.

Itse arvioisin onnistumista asiallisuudesta ja käyttäjien huomioon ottamisesta, tai niiden puuttumisesta, käsin.

Muuten, kiehtova ja aika yleinenkin tapa kutsua tässä tahi tuossa asiassa kriittisiä mielipiteitä arvolatautuneella termillä "itku".

Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #20 : Tammikuu 06, 2006, 13:31:29 »
Elikäs siis moi teille jokaiselle, mä olen MisterI ja rakastan teitä kaikkia!

Uusi alku, oh jeh peipe!

No vieläkös sitä musaa syntyy?
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

kuminilkka

  • Vieras
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #21 : Tammikuu 06, 2006, 14:40:47 »
Mum miälestä:
1. on täysin Tapparan oman asia minkälaisia linkkejä/palstoja se omilla virallisilla sivuillaan pitää. Jos niitä halutaan poistaa / lisätä, siihen ei ole meillä kenellekään hirveesti naputtamista. Varmasti lisäämisille / poistamisille on olemassa riittävän painavat syyt.
2. jos joidenkin muutosten perusteet eivät kaikkien mielestä ole ymmärrettävät, vika ei välttämättä ole perusteissa. Got it?
3. tässä kohdin näkyy konkrettisesti internetin lukutaidon heikkous ja koko termin ymmärtämisen vaikeus . Ei kukaan sponsorin edustaja täältä ts. ex-Jälkipeleistä, ole itse mitään lukenut, vaan kuullut" kuudennen mutkan kautta muuttunutta "tietoa", että Tapparan sivuilla kerrotaan niin ja näin.
4. tehdyllä tavalla toteutettu lopetus oli ns. pienimmän riesan tie. Ennakkoilmoitus oli tiennyt kauhean määrä itkua ja porua, adresseja ja nälkälakkoja, otteluboikotteja jne.
5. oliko tämä nyt niin big deal? Täällä on hyvä palsta, kiitos niille joille kuuluu. Älkää on aina itkekö, ei muutos välttämättä ole aina pahasta, vaikka onkin pysyvä asiaintila. "Ei me siitä mitään tiedetä, mutta vastaan ollaan" - vanha tamperelainen sanonta

T.Rasvahappo

  • Vieras
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #22 : Tammikuu 06, 2006, 19:28:35 »
Haraldilta hyvä kommentti kritiikin muuttumisesta "itkuksi". Noinhan se menee, jos ei pysty sietämään asiallistakaan arvostelua, niin leimataan sen antaja.

Tuota "tamperelaisuutta määrittelevää sananlaskua" haluan puolestani kommentoida sen verran, että nimenomaan tässä muutoin niin fiksussa ja kauniissa kaupungissa mättää eniten tuo brezhneviläisen aikakauden perintö: (valta)hierarkiassa alemmat pitäkööt turpansa kiinni ja nuolkoot kiltisti ylempien aiheuttamat haavat. Yksi esimerkki tästä olisi vaikkapa: "Se on jokaisen oma valinta mitä joukkuetta kannattaa, meillä toimitaan näin. Tyydy siihen, räkänokka."

Tämä käytäntö toimii molempiin suuntiin, aina löytyy myös niitä kuuliaisia alamaisia, jotka hyväksyvät loan heittämisen silmilleen ja tuomitsevat jyrkästi ne, jotka kapinoivat vastaan.

Äh, antaa olla. Mää kiitän Voimalaituria, ljpp:tä, axea ja kumppaneita näiden sivujen avaamisesta ja erityisesti Anikosta turvapaikan antamisesta suurimman hädän hetkellä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2006, 19:35:45 kirjoittanut T.Rasvahappo »

Poissa JH75

  • Roskasakki
  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 350
    • Profiili
    • Tappara
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #23 : Tammikuu 06, 2006, 20:33:59 »
Nyt olisi hyvä kyetä erottamaan toisistaan asiallinen ja asiaton kritiikki. Itkulla tarkoitin vain jälkimmäistä eli asiatonta kritiikkiä. Se ei toki käynyt täysin selväksi edellisestä viestistäni. Mutta ei edellisessä viestissäni myöskään lukenut, että asiallinen kritiikki olisi itkua. Nimimerkki Harald itse päätteli, että kutsuin kaikkia kriittisiä mielipiteitä itkuksi. Nimimerkki T. Rasvahappo peesasi loistavasti perässä. Taisi mennä hiukan metsään.

Poissa iceman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1400
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #24 : Tammikuu 08, 2006, 12:39:12 »
Itse olen seurannut Tapparan keskustelupalstaa sen perustamisesta asti. Tosin aluksi pääosin taustalta mitään kommentoimatta. Lopettamispäätös oli kyllä melkoinen pommi. Se ei muuta mitään, että olisiko päätöksestä pitänyt ilmoittaa jotenkin etukäteen. On myös turha takertua tietyn serverin lopettamiseen (vai onko käynyt niin kummallisesti, että maailmasta olisivat serverit loppuneet kesken ;) )

On vieläkin olemassa ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää nykytekniikkaa ja osa heistä on vielä päättävässä asemassa. Onhan tuo nähty eduskunnassakin erinäisten lakien säätämisen yhteydessä. Voisin kuvitella, että he eivät osaa erottaa blogeja, keskustelupalstoja ja virallista tiedotusta toisistaan (eduskunnassa ovat varmaan vieläkin sekaisin siitä edellisestä "masinoidusta sähköpostikampanjasta"). Toivottavasti kyse ei ole tästä.

Kuitenkin lopulta koko lopettamispäätös ei kaatanut minun maailmaani. Sillä tiesin, että aina löytyy muutama aktiivinen henkilö, jolla on aikaa ja mahdollisuus säätää uusi palsta pienellä varoitusajalla (kiitos heille.). Koko touhu vaikutti henkilökohtaisesti vain siten, että virallisilla Tapparan sivuilla kulutettu aikani väheni reilusti. Nykyään tulee luettua ja katsottua ainoastaan otteluraportit ja kuvat. Uutisethan tulevat kätevästi postiin, kun tulevat. Olisi esim. kiva tietää miten paljon virallisten jälkipelien lopettaminen vähensi tappara.fi:n kävijämäärää kuukaudessa. Ja jos vähensi, niin mitä esimerkiksi sivujen mainostajat pitävät asiasta? Toinen mielenkiintoinen tutkimisen aihe voisi olla, että kuinka vanha porkkanamaaa yhdisti henkilöitä ja sai aikaan aktiivista fanitoimintaa? Kuka tuntee piston sydämmessään? Jos hieman kärjistää, niin joukkueita ei olisi ilman aktiivisia faneja (tiedän kyllä, että keskustelupalsta on kuitenkin pieni osa koko fanitoiminnasta), mutta tuollainen sohaisu ampiaspesään ei ainakaan auta asiaan.

Kuitenkin onneksi on tämä uusi palsta ja toiminta voi jatkua niinkuin ennen vanhaan. Vielä kerran kiitoksia siitä. Toivottavasti kaikki vanhat palstalaiset ja myös uudetkin fanit löytävät tänne.





« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2006, 12:46:19 kirjoittanut iceman »

Poissa Hassa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #25 : Tammikuu 09, 2006, 13:59:03 »

Puhuin internetin keskustelupalstoista. Sisälukutaitoa kiitos. Tai no lukee se tuossa ihan selvilläkin kirjaimilla.

Myönnän virheeni. Luin toki tekstisi. Mutta enpä usko sitäkään, että internetillä tässä olisi ollut merkittävin vaikutus. Yhtenä lisänä sopassa.

Ja jankaamistahan tämä on pienestä asiasta tässä maailmassa, jossa on isompiakin asioita. Ja tämä yksityiskohdista jankkaaminen on tainnut viedä keskustelun pois siitä mistä oikeastaan on kyse. Tässähän minä vain annan fanina "asiakaspalautetta". Monissa firmoissa nykyisin asiakaspalautteen käsittelyssä ollaan aika tarkkoja ja mieititään mietenkä siihen pitäisi reagoida. Yritään vastata positiivisesti ja kehittää yritystä palautteen perusteella.


Jospa ajatellaan, että minä suunnittelisin sijoittavani firmani rahoja sponsorina esim Tapparaan, niin kyllä minua kovasti kiinnostaisi, että kuinka paljon faneja sillä on SUomessa. Ajattelisin siten, että Hakamettässä käy tietty porukka, jotka näkevät/kuulevat siellä olevat mainokset. Mutta tuumisin myös, että kun yritän markkinoida firmaani koko Suomeen, niin pelkät Tamperelaiset fanit on vain osa kohderyhmää. (Vierashalleissa näkyy tietty peliasujen mainokset). Jatkaisin pohdintaani ja päättelisin, että paljon on sellaisia faneja, jotka seuraavat internetiä, lehtiä, kausijulkaisuja jne, mutta käyvät peleissa harvoin tai ei juusi koskaan. Joten minua kiinnostaisi kovasti se, että seuralla on paljon tyytyväisiä faneja ympäri Suomea, jotka seuraavat mitä Tapparassa tapahtuu. Uskoisin, että kun seura on suosittu ympäri Suomea, niin siihen kannattaisin sponsorointia kohdistaa. Ja ihmettelisin kovasti, jos minun palautettani fanina ei otettaisi mielellään vastaan.

Mutta lepo vaan. Jos Ippe joskus tavataan, niin tarjoan pizzat ja juomaa tämän kritiikin kyytipojaksi.

Poissa Fiiu

  • Roskasakki-prospect
  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #26 : Tammikuu 09, 2006, 17:05:36 »
Olet Hassa oikeassa, minäkin sponsorina tarkkailisin kyllä sähköistä toimintaa tarkemmin. Luulenpa kuitenkin että toistaiseksi on vielä sen verran vanhoillista yritysporukkaa että he eivät ymmärrä kaikkia mahdollisuuksia. Jälkipelitkin (itseasiassa niiden käyttäjät) olisivat voineet olla yksi markkinointikohderyhmä, suuressa skaalassa tosin suppea. Mutta jos sopiva tuote olisi käsillä ja sen sähköinen markkinointi osattaisiin hyödyntää, tällaiset puskaradiopalstat toimisivat siinäkin vallan mainiosti.

Otetaan kuitenkin rauhallisesti ja odotetaan hetki, kyllä firmoissa asenne ja mietteet muuttuvat. Kunhan eivät lähde turhaan "dotcom"-rumbaan ja hukkaa mahdollisuuksiaan. Eiköhän meidän sukupolvi ole jo paremmin kärryillä netin metkuista.

Toivottavasti tästä eepoksesta ei tullut liian epäselvää, minäkin aloin välillä pohtia että mitä milläkin tarkoitetaan. ;)
(Lue: verbaalinen argumentointini ei ole kaikkein parasta.)

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #27 : Tammikuu 09, 2006, 17:40:33 »
On vähän kiire että kerkee kaupan kautta hallille, mutta vastataan nopsaan.

Tässähän minä vain annan fanina "asiakaspalautetta". Monissa firmoissa nykyisin asiakaspalautteen käsittelyssä ollaan aika tarkkoja ja mieititään mietenkä siihen pitäisi reagoida. Yritään vastata positiivisesti ja kehittää yritystä palautteen perusteella.
Mä tiedän että sä tiedät, mutta varmistan nyt vielä kaikille medialukutaidottomille sivullisille jotka ovat lukeneet tätä ketjua. Minä (ippe) en ole missään tekemisissä Tamhockey oy:n kanssa, en ajatuksillani edusta heidän ajattelutapaansa eivätkä he ole vastuussa kirjoituksistani. Mä olen yksityishenkilö, jolla nyt usein sattuu olemaan pro-Tappara ajattelumalli. Usein puolustan Tapparaa, sen pelaajaa tai sen fania vaikka tiedän olevani väärässä. Kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa mun mielestä kritiikin kirjoittajat menivät räikeästi yli hyvän maun. Mm Jatkoajassa useampi kirjoittaja oli valmis hirttämään ihmisiä, vaikkakin vain kielikuvissa mutta kuitenkin. Tappara faneille suunnatun foorumin siirtyminen Tamhockeyn ylläpidosta faneille ei mun mielestäni ollut mikään kynnyskysymys, mutta silti lukuisat ihmiset kyseenalaistivat koko faniutensa.

Toivon että kissanmaankadulle lähetettyihin (tulikivenkatkuisiinkin) palautteisiin on sieltä vastailtu asiallisemmin kuin minä.
Hassa, pizzatarjous on houkutteleva, jos tehdään sillai että mä tarjoon sun pizzan ja sä mun niin tulee tasapeli.

Nero Kiekkoinen

  • Vieras
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #28 : Tammikuu 10, 2006, 00:23:22 »
Kahdeksan päivää meni ennen kuin edes huomasin jotain internetin ihmeellisessä maailmassa tapahtuneen. Yksi päivä lisää ja löysin jo tänne. Ja koska uusille keskustelupalstoille listautuminen on aina jännittävää ja siksi mieliharrastuksiani, sanon sanasen, vaikka maailma saattaisi tulla toimeen ilmankin.

Tapa, jolla prosessi hoidettiin kotiin oli jotenkin niin...arvattava. Juuri näinhän sen täytyikin tapahtua, näin ne hommat hoidetaan. Kannattajien täytyy ymmärtää oma paikkansa ja muistaa nöyryys ja asemansa. Tappara osaa tämän taidon. On aina osannut.

Onhan se melkoinen tasonosoitus, että näin yksinkertainen asia, jota ei voisi kuvitella kenenkään pystyvän mokaamaan, kun jo pelkkä ilmoitus ennakkoon riittäisi, voidaan vielä ryssiä. Olen aika varma, että tästä vastannut taho ei ole järin välkky tai sympaattinen.

Mutta hienoa että keskustelumahdollisuus palasi pikavauhtia, mikä ei nyt tietenkään Jälkipelien käyttäjämäärän tietäen ole yllätys, ja lisäksi paljon paremmassa jamassa kuin ennen. Nyt minä väännän itselleni avataren, koska olen aina halunnut sellaisen.

Edit: Jaa, että ei sittenkään avataria. Elämä on täynnä pettymyksiä...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2006, 00:33:21 kirjoittanut Nero Kiekkoinen »

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Virallisten jälkipelien lopettaminen
« Vastaus #29 : Tammikuu 10, 2006, 03:54:22 »
Tää hommaa rupee olemaan paketissa. Eiköhän pistetä nauhat kiinni ja nautitaan siitä, että meillä on tämä uusi palsta jonne saa suht vapaasti heittää kommenttia. Täältähän rupee löytymään kaikki vanhat naamat, vaikka jotkut hiukan eri nickillä. Ollaanpa hiljaa, niin hyvää tulee. Kits!
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"