Kirjoittaja Aihe: Tapparan markkinointi  (Luettu 257698 kertaa)

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #105 : Lokakuu 01, 2010, 17:12:23 »
Hyvää vaihtelua tuo nykyinen video. Sopii erinomaisesti tämän kauden joukkueen duunariteemaan. Kukaan ei nouse erityisesti esiin, vaan porukka tekee raakaa työtä yhteisen tavoitteen eteen. Hienoa symboliikkaa.

Ilveksen sisääntulo on hyvä esimerkki, miten käy, kun ratsastetaan samalla idealla liian pitkään. Oikeasti hauskoja eleitä tai temppuja ei riitä loputtomiin. Peruukit ja erikoiset rekvisiitat ne vasta myötähäpeää aiheuttavatkin.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #106 : Lokakuu 01, 2010, 17:23:43 »
Mulla ihan sama kuin Börjellä. Kyllä ne hassuttelut ehdittiin jo näkemään ja saman jatkaminen olisi ollut pelkkää vanhan toistoa. Ja vaikka Aces High kiva piisi onkin, niin mitä tekemistä sillä Tapparan kanssa oli? (Paitsi että taisi olla pelaajien valinta siihen...) Ja sekin oli vanhaa kauraa jo 20 vuotta sitten.

Uusi video on täysin erilainen kuin aiemmin. En ainakaan itse ole koskaan bongannut mitään vastaavaa missään. Ekaa kertaa katsoessa oikein naksahti hyvä olo päälle, kun tajusi "juonen" että siinä tosiaan valmistetaan yhdessä sitä joukkueen suurinta symbolia. Ja nyt kun on useampaan kertaan sen nähnyt, niin edelleen oikein kylmät väreet menee viimeistään siinä vaiheessa kun kapteeni antaa hommalle viimeisen silauksen ja kohottaa valmiin tuotoksen.

Mahtipontisen uhkaava musiikkikin sopii musta siihen kuvioon ihan helvetin hyvin. Siitä sitten vielä kaiken huipennuttua hyvä ralli päälle sen uuden Tappara-piisin kanssa ja pelaajat jäälle, niin kyllä mulle maistuu paljon paremmin kuin saman vanhan moneen kertaan nähdyn saman tavaran jauhaminen.

Mää oon kyllä todella yllättynyt huonosta vastakaiusta täällä, mutta ei kai samat asiat aina kaikkia näköjään miellytä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2010, 17:31:06 kirjoittanut axe »

Poissa Jartsamies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #107 : Lokakuu 01, 2010, 18:04:19 »
En tietenkään tarkottanut itse ainakaan kritiikkiäni sillä, että olisi pitänyt mennä samalla show'lla kuin viime vuonna. Uusi kausi ja uudet kujeet ja tosiaan hassuttelut ehdittiin näkemään.
Tarkoitin vaan sitä, että tämä uusi malli on huonompi, kuin viime vuoden vastaava.
Hommassa on jotenkin mukahassuttelun meininki, eikä kaikkea ole ajateltu loppuun asti.
Tuo videohan on ihan OK ajatus ja tajuan sen idean kyllä, mutta kuten kirjoitin, on jotenkin nolon tuntuinen ja mielestäni liian pitkä.
Ja kuten joku tuolla aijemmin kirjoitti, pelaajien nimet luetellaan liian kovalla kiireellä.
Ainoa hyvä homma tuossa on oikeastaan tuo uusi biisi, jota oikeastaan ei ehdi edes kuulla kunnolla, sitä pitäisi jotenkin tuoda lisää esiin.

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #108 : Lokakuu 01, 2010, 18:39:37 »
Itselleni tämän vuoden sisääntuloteema kolahtaa kuin naula päähän. Se on juuri sitä oikeata symboliikkaa tämän kauden duunariteemaan ja Tapparalaisuuteen. Muhun ainakin kolahtaa paremmin tällainen rosoisen dramaattinen alkuhypetys kuin joku peruukkihassutteluhupellus. Tosiaan yksi mihin voisi huomiota kiinnittää olisi tuo pienen välin pitäminen pelaajaa sisään kuulutettaessa. Laskis vaikka kolmeen joka välissä, niin kerkeisi antaa aploodit ja suosikkihuudot omalle lempparilleen (vaikka tämän kauden Tapparassahan kaikki on samalla viivalla).

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #109 : Lokakuu 01, 2010, 19:52:10 »
Itselleni tämän vuoden sisääntuloteema kolahtaa kuin naula päähän. Se on juuri sitä oikeata symboliikkaa tämän kauden duunariteemaan ja Tapparalaisuuteen. Muhun ainakin kolahtaa paremmin tällainen rosoisen dramaattinen alkuhypetys kuin joku peruukkihassutteluhupellus. Tosiaan yksi mihin voisi huomiota kiinnittää olisi tuo pienen välin pitäminen pelaajaa sisään kuulutettaessa. Laskis vaikka kolmeen joka välissä, niin kerkeisi antaa aploodit ja suosikkihuudot omalle lempparilleen (vaikka tämän kauden Tapparassahan kaikki on samalla viivalla).

Joku saattaisi pitää tuota parin kolmen sekunnin viivytysasiaa ihan naurettavana neppailuna, mutta itse oon sitä mieltä, että viimeisen päälle vedetyissä tilaisuuksissa juuri tällaiset "pienet asiat" on sekunnilleen oikein hoidettu. Tepsukkaa vastaan taisi Amerikan Harri saada vähän muita kovemman huudon.

Poissa Gagarin

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #110 : Lokakuu 02, 2010, 21:49:42 »
Musiikeista ja muista voidaan keskustella, ja pyrotekniikkaa olis aina kiva saada helvetisti lisää.

Mutta se kirveentekovideo on todella tyylikäs ja hieno. Se on upea. Siinä on kaikki. Varmasti monelle muksulle tarjoaa ahaa-elämyksen siitä että mikä on tappara (pienellä) ja mitä siinä logossa on. (Itse sain saman ahaa-elämyksen pienenä kun jossain Asterixissa heilutettiin tapparaa. Yhtäkkiä aukesi esim. että miksi sanotaan "kirvesrinnat").

(Ja saa kyllä todella raskaasti pelätä sitä omaa sisäistä homoaan jos tosta repii jotain homoerotiikkaa... )


Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #111 : Lokakuu 03, 2010, 19:09:48 »
Ihmettelin miksei nettiä ja lehtiä käytetä agressiivisemmin myyntiin? Jos on tiedossa että johonkin peliin tulossa vähän väkeä niin pistetään kunnon houkuttimia! Ja vaikka joka päivä parempi tarjous kunnes halli on täynnä? Saxholm sanoi jotta kausarilaiset suivaantuvat jos muut pääsevät halvalla! Sanoin että minulle asialla ei ainakaan ole väliä! Tapparahan siinä pärjää paremmin jos porukkaa tulee paljon peleihin? Ja hintahan on eläväinen kaikissa tuotteissa. Joka päivä hinnat elää ja tulee tarjouksia!

Kyllä TAPSA34 osuit tosi oikeaan jo pari vuotta sitten tällä kommentillasi.

Oon itse tutkinut vähän sitä mekanismia, millä Ryanair saa lentonsa ilta toisensa jälkeen täyteen vaihtelevilla hinnoilla. He näkevät kannattavaksi sen, että välillä lennetään halvemmilla ja välillä kalliimmilla lipuilla, mutta käytännössä aina TÄYDELLÄ KONEELLA (vs. täydellä hallilla). HeidänKIN tapauksessaan lipunmyynti on vain osa tuotetta, suuri osa tulee siitä, että ihmisten on vietettävä aikaansa tuotteen kanssa useita tunteja - ja silloin kulutetaan aina lähes väistämättä ainakin jonkin verran rahaa. Kuka voi olla juomatta kaljaa lentomatkan aikana? Tai kuka voi olla ostamatta lihistä A/C -kulman kioskista? Muhun iskee molemmat kuin Korkeajännitys.

Ryanairin myyntitekniikkahan on se, että lippujen hinta on etukäteen mietitty näin: aluksi myydään perushalvalla niille, jotka ovat varmasti tulossa (kausikortit), sitten myydään seuraava setti kalliilla niille, jotka eivät varanneet ajoissa ja joilla ei ole hinnasta niin väliä (yritykset) ja lopuksi myydään halvalla irtopaikat pois käsistä ja kone/halli täyteen (yksittäiset matkustajat/seisomapaikat). Ryanair on helvetin hyvin menestyvä firma ja heidän pointtinsa on se, että kone on täysi. Jos tätä TAPSA34n ajatusta jalostaisi lähtisi joku markkinoinnin ammattilainen oikein miettimään, niin...

Sanonpa vaan, että käyttämätöntä potentiaalia on, ja kuten TAPSA34 aikanaan sanoi, sillä ei ole väliä, jos joku viime hetkellä viimeisen lipun ostaja saa lippunsa sikahalvalla. Itse oon ainakin tiennyt jo jonkin aikaa, että oon maksanut lipuista jo ja omalta osalta asia seuraavan kerran realisoituu torstaina 1830, kun kone läht... ei kun Kärpät luistelee vastustajaksi Hakametsän jäälle.

Niin ja hei! Mun mielestä ne viimeiset liput (100 - 1000) saa aina antaa koululaisille. Ne kun tulee halliin niin vanhemmat tulee mukana. Jos lippuja jaetaan kouluissa, se ei johda mihinkään mutta jos lippuja jaetaan jossain, mistä lapset joutuu hakemaan ne, esikarsinta on jo tapahtunut ja mukana on vain niitä, jotka aikovat lippunsa käyttää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2010, 19:29:23 kirjoittanut Kankaantaan profeetta »

Poissa Gagarin

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #112 : Lokakuu 03, 2010, 21:22:54 »
Lapsille jakaminen voisi olla hyvä idea.

Sen sijaan Ryanair-vertaus ontuu ainakin jonkin verran. Nimittäin Raikulla on kuitenkin aika paljon niitäkin matkustajia, joiden on päästävä se väli tiettynä aikana. Tapparalla ne asiakkaat, joiden on ihan pakko päästä sisään, omistavat jo kausarin. Yksittäisiä otteluita tietysti tulee joissa on paljon jengiä, jotka todella hinkuvat sinne sisään, mutta miten kävisi niiden muiden matsien (eli juuri niiden, joista nyt keskustellaan).

No, tuolla mallilla varmaan saataisiin paljon väkeä halliin. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin se, että rahaa ei välttämättä saataisi nykyistä enempää (tai jopa vähemmän). Tämä johtuu siitä että "ihan pakko päästä" -kysynnän ja tarjonnan (hallin koko) välillä on liian iso ero.

Toisin sanoen: normaalimatsissa kausarien ja viime hetken sikahalpojen lippujen väliin jäävä myynti olisi olematonta. Tämä johtuu tietenkin siitä, että kaikki tietäisivät, että liput tulevat ennen pitkää sikahalvalla myyntiin, ja odottaisivat sitä. Jos sitten ehdittäisiin myydä halli täyteen, niin big deal, tulen ensi viikolla.

En tiedä miten suurta osaa Tapparan tuotoissa oheismyynti hallilla näyttelee, mutta tuskin niin isoa että kannattaisi Raikun tapaan jakaa mitään yhden sentin lippuja.

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #113 : Lokakuu 24, 2010, 20:33:07 »
Sen sijaan Ryanair-vertaus ontuu ainakin jonkin verran.

Okei. Jos ontui niin heitä itse parempi?

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #114 : Lokakuu 25, 2010, 12:00:35 »
Jos ei Tapparan alkuvideon laadukkuus muuten aukene, niin käykäähän huviksenne kerran Ilveksen pelissä. Ovat saaneet aikaiseksi maailman surkeimman videon - hidastempoinen kopio Tapparan "hassutteluista", sillä erolla että huumori ei toimi alkuunkaan. Joka jätkällä on peruuki, hevosen pää (?!), aurinkolasit tai muuta muka-hauskaa päällänsä ja tämä tuskastuttava kokemus tuntuu kestävän ikuisuuden.
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #115 : Lokakuu 25, 2010, 18:21:16 »
Onko kauden toiset tarjouslippuset myynnissä Pelikaania vastaan? 7 euroo ei ole paha hinta liigamatsista. Kyllä se jo pieksee urpon 9 euron näytöltä katselun!

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #116 : Marraskuu 04, 2010, 12:55:28 »
Taisi olla nelosella eilen Tapparan mainos peleistä? Olin puoliksi horroksessa tuolilla ja alkoi kuulumaan tappara on terästä ja havahduin että mistä se tulee :D. Tappara kun taklaa niin sen huomaa oli tekstit ::).

Poissa HILPARA

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #117 : Marraskuu 04, 2010, 14:05:59 »
Äkkiä luulisi että kyseessä olisi Hifkin mainos jossa soitetaan normaalista poiketen hyvää musiikkia? Tosin mainostihan Hifki kokoaukeeman mainoksella aamulehdessä Tuukan tuloa Helsinkiin viime kaudella. Tämä oli mukava juttu että Hifkissä arvostetaan oikeita pelimiehiä. ::)

Toinen veikkaus on että mainosaikaa ostettaessa on sovittu ylimääräisien spottien ajosta sopivissa väleissä (ns. kaupan päälle). Tätä en oikein jaksa uskoa koska tämähän palvelisi lähinnä illan hifkimatsia, kotipeli on vasta parin viikon päästä.

Poissa Hakkuri

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 307
  • "Finis coronat opus"
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #118 : Marraskuu 07, 2010, 20:29:31 »
Pitäis vissin ensin olla jotain, mitä markkinoida! Tappara nykyisellään on kyllä tosi haasteellinen markkinoitava, hieman kuin myisi päivänvaloa säkkikaupalla. Kuten hölmöläiset aikoinaan hankkivat valoa tupaansa... Tuote pitäis ensin saada *johonkin* kuntoon.   :'(

Poissa Hemuli

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 460
    • Profiili
Vs: Tapparan markkinointi
« Vastaus #119 : Marraskuu 08, 2010, 15:25:35 »
Jaahas, jaahas.

Porkkanakortilla (kevätkausi) maksat vain sarjapisteistä. Ei pisteitä kotimatsista, ilmainen peli. Voitosta 21 euroa. Mitähän tähän nyt sanoisi.

http://tappara.fi/liiga/uutiset/170/6524.html
"Ilveksen kannattajien patologiseen kateellisuuteen sekoittunut krooninen vahingonilo yhdistettynä aidon ja oikean kunnioituksen puutteeseen sekä paskaan asenteeseen on kyseisen jengin kannattajien tyypillisin luonteenpiirre." -Kankaantaan profeetta