Kirjoittaja Aihe: Tampereen Ilves 2006-11  (Luettu 474173 kertaa)

Poissa Naapuriseurasta

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 287
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1500 : Tammikuu 16, 2011, 21:32:16 »
Varmaankin hukkui, mutta monia pisteitä tuli puoli-ilmaiseksi kun ammattilaisliigan joukkueet sortuivat asenteisiinsa Ilvestä vastaan.

Tuo on helppo ja usein käytetty tekosyy. Asennevammaan nykypäivän liigassa en itse usko, mutta ehkäpä jonkinlainen pakkovoiton paine on tuonut lisää mailanpuristusta.

Olen samaa mieltä, että asennevamma on huono selitys. Jokeritkin tuli perjantaina asennevammaisena Tampereelle, kun oli jo kauden kaksi edellistä peliä hävinnyt Ilvekselle? En oikein usko en. Tai Ässät, joka on pelannut mahtavan kauden, mutta hävinnyt juuri Ilvekselle. Toisaalta voisihan väittää, että Tapparaa vastaan on joukkueet pelanneet asennevammaisena, kun ennen kauden alkua sitäkin veikattiin häntäpäähän. Asenne on kuitenkin tärkeä asia ja se onkin varmaan tämän vuotisen Ilveksen ase. Joka jätkä laittaa itsensä likoon ja kun pelataan laajalla materiaalilla, niin voimatkin riittävät ratkaista niitä pelejä myös loppupuolella.

Tapparaahan vastaan Ilves onkin lähtenyt takki auki asenteella, niihin 1-5 sekä 2-6 tappioihin, varmasti ajattelivat, että helppo voitto kun viime kausina on enemmän voitettu tapparaa ;)

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1501 : Tammikuu 16, 2011, 22:15:23 »
Olen samaa mieltä, että asennevamma on huono selitys. Jokeritkin tuli perjantaina asennevammaisena Tampereelle, kun oli jo kauden kaksi edellistä peliä hävinnyt Ilvekselle? En oikein usko en. Tai Ässät, joka on pelannut mahtavan kauden, mutta hävinnyt juuri Ilvekselle. Toisaalta voisihan väittää, että Tapparaa vastaan on joukkueet pelanneet asennevammaisena, kun ennen kauden alkua sitäkin veikattiin häntäpäähän. Asenne on kuitenkin tärkeä asia ja se onkin varmaan tämän vuotisen Ilveksen ase.

Niin, itseasiassa Peksi Saravo sanoi Tapparan hyvän alun taittuessa tappioiksi, että päästiin vähän alussa yllättämään kun joukkuetta ei oltu kovin korkealle etukäteen arvioitu. Jos kokenut liigajyrä näin sanoo, niin eiköhän tuossakin perää ole. Nythän asennevammaa ei pitäisi Ilvestä vastaan enään ollakkaan, kun joukkue ei ole ylivoimainen sarjajumbo, kuten ennakoissa arvioitiin, vaan säälipaikoista taisteleva joukkue. Ja onhan tuo ikiaikainen fakta, että altavastaajan on helpompi urheilijalle - Ilvekselle jokainen piste on iso voitto ja tappio ei ole katastrofi kauden odotuksiin nähden. Esim. Kärpillä tilanne on päinvastainen, koska joukkueen odotetaan menestyvän "aina", johtuen dynastiavuosista.

Itse olen ainakin katsellut nauttien Ilveksen pirteitä esityksiä, eikä nuorten poikien ennakkoluulottomasta pelistä voi olla kiekkomies tykkäämättä. Omaksi Ilves-suosikiksi on noussut Kai Kantola. Pari inhokkiakin vielä löytyy, kokeneemmasta kaartista.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2011, 22:45:11 kirjoittanut Ljpp »
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1502 : Tammikuu 16, 2011, 22:36:02 »
Tapparaahan vastaan Ilves onkin lähtenyt takki auki asenteella, niihin 1-5 sekä 2-6 tappioihin, varmasti ajattelivat, että helppo voitto kun viime kausina on enemmän voitettu tapparaa ;)

Ilves on pelannut päin persettä kaikki tauon jälkeiset pelit tällä kaidella. Näitä löytyy kolme:

to 16.9. Ilves 1 - 5 Tappara
ti 16.11. Ilves 0 - 7 TPS
ti 28.12. Ilves 2 - 6 Tappara
IlvesMan
Hero Member

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1503 : Tammikuu 16, 2011, 22:41:24 »
Itse olen ainakin katsellut nauttien Ilveksen pirteitä esityksiä, eikä nuorten poikien ennakkoluulottomasta pelistä voi olla kiekkomies tykkäämättä. Omaksi Ilves-suosikiksi on noussut Kai Kantola. Pari inhokkiakin vielä löytyy, kokeneemmasta kaartista.
Varmaan Peksi asiaakin puhui, mutta kuten tämän hetken tilanteesta totesit, niin se on ollut vai joku tekijä ja sen suuruutta ei kannata ainakaan liioitella.

Kai Kantola kuuluu omiinkin suosikkeihin. Viime vuosina on sieltä rapakon takaa tullut useampiakin nuori kaveri, josta ei tiedetty mitään, mutta pojilla on sikakova asenne ja esitykset sen myötä täällä tosi vahvoja. Välillä tuntuukin, että monella kotimaisella äärettömän taitavallakin nuorella pelaajalla on vähän puolivillainen asenne pelaamiseen. Ei vihata tarpeeksi häviämistä.

Poissa Fizz

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1504 : Tammikuu 19, 2011, 00:13:07 »
Ihmetyttää kyllä tuo Ilvesfanien käyttäytyminen, mielestäni ei ole kovin asiallista kannattamista jos peliin liittyvät huutelut (ja en nyt halua yleistää, lähinnä tämä koskee osasto 41:n käyttäytymistä, joka sitten osaltaan tarttuu joihinkin yksittäisiin muihinkin katsojiin) ovat lähinnä vastustajan alatyylistä solvaamista (tyyliin ajelkaa ne ***** kylmäks, tappakaa ne, yms huutelut jotka ei mielestäni kiekkoon kuulu). Myös tuomarit saivat tänään osansa, mm. Levoselle alettiin pelin loppupuolella huuteleen että "etkö sä rattijuoppo nää siellä kentällä mitään", vaikka pelissä ei varmasti kolmannessa erässä, eikä oikeastaan koko pelissäkään, koettu suurempia tuomarivirheitä. Ja vaikka oltaisiin koettukin, niin tuollaisiin henkilökohtaisuuksiin ei mielestäni ole silloinkaan aihetta. Ainoa mikä Tapparalaisen silmään paikanpäälläkatsottuna vaikutti suuremmin epäilyttävältä (jos nyt ei puututa Syväsalmen saamaan kaksiminuuttiseen) oli Säterin päälleajo Ilveksen 2-2 tasoitusmaalissa, ja kun sitäkään ei edes hidastuksesta kunnolla nähnyt niin täytyy vain tyytyä tuomioon. Ehkä vielä ilmestyvistä maalikoosteista tuokin tilanne selviää paremmin. Mutta kokonaisuudessaa tuomaritoiminta oli tasapuolista, paljoa ei vihelletty alkupelin jälkeen ja se linja piti sitten loppuun asti suhteellisen siistissä pelissä. Alkoi suorastaan säälittään ne lapsiperheet siinä lähistöllä jotka korvat punaisena kuunteli näitä melko luokattomia huuteluja läpi pelin, tällä kertaa kukaan ei siinä kuitenkaan kehdannut tilanteeseen puuttua (eikä se yleensä mitään auta vaikka puuttusikin). Kaiken huippu on se, että ketään, tai mitään ei edes osata kunnioittaa, silloin kun Raipe esitellään valmennusportaassa, niin Tapparakannattajat katselevat taululle kunnioittavin ilmein ja toivovat hiljaa mielessään, että ehkäpä meilläkin nähdään Ojanen joskus samantyylisessä roolissa Tapparassa. Sitten kun taas Ojasen kuva ilmestyy alkudemossa videotaululle, alkaa Ilveksen katsomossa hurja buuaus ja herjauskonsertti samaan alatyyliin, kuole v***n **** p**ka buuuuuuuuuu..

Tällainen toiminta vetää kyllä väkisinkin tunnelmaa heikommaksi, ja täytyy sanoa, että onneksi Tapparalaiset osaavat elää tunnelmassa fiksulla tavalla mukana, ja vielä enemmän toivon, ettei tällainen lapsellinen käyttäytyminen ikinä tartu Tapparan kannattajiin, enkä siihen kyllä uskokaan.

Onko ketään muuta tällainen käyttäytyminen koskaan häirinnyt, tai muuten pistänyt silmään?

Poissa Mace

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 204
  • Tappara ja Stars ikuisesti
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1505 : Tammikuu 19, 2011, 07:38:07 »
Kyllähän tuo on silmiin ja korviin pistänyt, alatyylistä käytöstä, asiasta on varoitettukin ilveksen taholta, mutta ei ole ollut apua. Häviäminen ottaa koville, silti pitäisi fanien muistaa jääkiekkohenkinen käytös. Jos Tappara on parempi kuin ilves, ilveksen fanien pitäisi vaan ymmärtää se. Todella törkeää tekstiä tulee aina osasto 41 ja muidenkin ilves-pellejen suusta, itse ovat imagonsa luoneet, eipä lähde kunnioitusta tämän seuran suuntaan muutenkaan, "radiomainos, Tappara on mestisjengi" yms..
Kulttuuri puuttuu ilveksestä, Tapparassa sitä on, iloitaan siitä.
It´s not how you start it, it´s how you finish it.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1506 : Tammikuu 19, 2011, 10:25:28 »
Jäin hetkeksi miettimään suhtautumistani jääkiekon seurantaan. Ja onhan siinä muutoksia tullut tiettyjen ilmiöiden kautta.
Yleisesti ottaen olen ollut enemmän Tapparan kannalla, sen peleihin olen lippuni ostanut voittopuolisesti. Ilves ei ole sytyttänyt jostain syystä koskaan mutta sillouin tällöin senkin pelejä katsonut.

Parina kautena olen muutaman Ilveksen pelin seurannut sponssattuna, se on riittänyt aiheesta :)
Heikommin menneet pari kautta on nyt tuonu tuon alatyylin huutelun. Siinä määrin että omia tai sukulaisten lapsia en vie Ilveksen peliin!
Ja en todellakaan ole uskovainen, kirkkoon menen kun sukulaiset antaa aihetta (siis pakotetaan).
Aiemmin olin hyvinkin suvaitsevainen myös Ilves kiekkoilulle mutta ovat nuo fanit saaneet aikaan hyvin negatiivisen asennoitumisen Ilvekseen.
Ei ole pelaajien tai seuran toimihenkilöiden vika mutta minkäs teet. Katsojat ovat myös osa peliä tietyllä tapaa. Aika kuraa tuo "Ilveksen brändi" nyt.
Tähän on sitten tultu että Ilveksen peliin, edes paikallispeliin, en lippua maksa :(

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1507 : Tammikuu 19, 2011, 13:03:10 »
Tuohon pitäisi itse kunkin jaksaa kiinnittää huomiota! Tulee joskus kiroiltua spontaanisti ja käytettyä rumia sanoja? Se ei tosiaan ole tarpeellista? Opetan lapsilleni, että he eivät saa puhua rumia ja kiroilla vaikka minä niin teenkin! Pikku neiti huomauttaa lähes aina että noin ei saa sanoa tuo oli kiroilua! ;D Jos suusta tulee spontaanisti huomautus pelitilanteeseen? Ääntä saa olla vaikka kuinka paljon mutta sanat täytyy pitää siistinä!

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1508 : Tammikuu 19, 2011, 19:12:36 »
Ilveksessä piiri pieni jatkaa pyörimistään. Fanithan yritti ostaa äänivaltaa hallituksesta ja onko tää nyt sitte Manngardin vastaus asiaan? No en mää tiedä yhtään mikä mies tää Erik on, mutta kuulostaa vaan huvittavalta ku joka fani Ilveksen puolelta on yrittäny saada Vincentiä ulos päättävistä elimistä. Ans kattoo mitä tästä seuraa.

Erik Manngard Ilveksen hallitukseen

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1509 : Tammikuu 19, 2011, 20:58:47 »
Siellä on ny veljekset puikoissa tietää Iltasanomat :)
Olisko sitten joutuneet ostamaan osakkeita annista... kait sen joskus kuulee.

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1510 : Tammikuu 19, 2011, 22:39:48 »
Levoselle alettiin pelin loppupuolella huuteleen että "etkö sä rattijuoppo nää siellä kentällä mitään", vaikka pelissä ei varmasti kolmannessa erässä, eikä oikeastaan koko pelissäkään, koettu suurempia tuomarivirheitä.

Levoselle alettiin huutamaan Rattijuoppoa siinä kohtaa, kun hän hylkäsi Ilveksen päivänselvän tasoituksen. Itse katsoin pelin tällä kertaa Urholta, ja kiekko meni suoraa laukauksesta maaliin, ja oli siellä ainakin 3 sekuntia ennen vihellystä.

Kummallista että täälä kaivetaan koko ajan väkisin hakemalla hakemalla negatiivisia asioita esiin Ilveksestä. Eikö pitäisi nauttia voitosta? Enemmän kuin Ilveksen huutelusta olisin huolissani siitä, että Tapparan kannattajat eivät niitä oranssipaitoja lukuunottamatta pitäneet itse ääntä kuin kolme viimeistä minuuttia. Ilves vei äänikisan vieraspelissä 6-2.

Tuon huutelun ymmärtää kun tajuaa, että Ilveksen fanit ovat 15-25 vuotiaita seisomakatsomolaisia ja Tapparan fanit 30-50 vuotiaita penkilläistujia (alarivien lapsia lukuunottamatta).

Kyllä täysin samanlaisia huutoja kuulee, Porissa, Raumalla Lahdessa, Helsingissä (Jokerit) yms. missä fanien ikäjakauma on lähes samanlainen kuin Ilveksellä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2011, 22:45:01 kirjoittanut Teräskirves »
IlvesMan
Hero Member

Mazza

  • Vieras
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1511 : Tammikuu 19, 2011, 23:47:48 »
Niin on se kyllä ihme juttu jos Tappara-fanien keskustelupalstalla kommentoidaan negatiiviseen sävyyn Ilveksen pientä faniryhmää joka toimillaan on saanut Ilves-johdonkin arvostelemaan kyseisen ryhmän tekemisiä tällä kaudella. Itse en ole kuullut esim. tällaisesta useamman kerran toistuneesta "haista v****"-kuorosta muiden liigajoukkueiden faniryhmien osalta.

Ilves ei vienyt mitään äänikisaa 6-2, täydellistä väritystä taas kerran. Itse istuin lähempänä D-päätyä tässä pelissä ja aika hiljaista oli molemmin puolin. Ottelun alussa Ilveksen faniryhmä piti kiitettävästi ääntä ja osoitti tasoaan viheltämällä Tappara-legendoille jotka videokuutiolla esiintyivät. Tapparan fanikatsomokin heräsi pelin aikana pariin kertaan mutta kaikkiaan oli aika rauhallista, ehkä siksi ettei voitosta syntynyt missään vaiheessa todellista taistelua.

Sitten Teräskirvekselle vielä sellainen kysymys että kumpaa tamperelaista kannatat? Minulle on jäänyt vähän epäselväksi kun kuitenkin ollaan Tapparan keskustelufoorumilla. Nimimerkkisi kyllä viittaa kirvesrintaisiin, mutta kirjoitustyylisi taas Jatkoaikaan ja toiseen päähän hallia.

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1512 : Tammikuu 20, 2011, 01:37:08 »
Niin on se kyllä ihme juttu jos Tappara-fanien keskustelupalstalla kommentoidaan negatiiviseen sävyyn Ilveksen pientä faniryhmää joka toimillaan on saanut Ilves-johdonkin arvostelemaan kyseisen ryhmän tekemisiä tällä kaudella. Itse en ole kuullut esim. tällaisesta useamman kerran toistuneesta "haista v****"-kuorosta muiden liigajoukkueiden faniryhmien osalta.
Ilveksen fanit eivät ole tuon Ilveksen tekemän vetoomuksen jälkeen huutaneet tuota kuuluisaa "Haista *****" -huutoa. Ja itse olen ainakin Ässä-fanien kuullut huutavan "haista nuija *****" tai jos esim. Laaksonen on tuomarina niin "haista tomppa *****". Lisäksi TPS:n fanit huutavat "***** mikä nuija". Jokeri kannattajat huutavat "haistakaa *****, me ollaan helsingistä" ja Pelicansin fanit että "haistakaa *****, me ollaan pelicans, shala la laala la laalaalaa". Lukon ja Ässien fanit huutavat että "mikä ***** Ässät/Lukko".

Siinä ihan aluksi muutama... Jos vaivautuisit joskus pois sieltä C-päädystä olisit ehkä kuullut.  :)

Ilves ei vienyt mitään äänikisaa 6-2, täydellistä väritystä taas kerran. Itse istuin lähempänä D-päätyä tässä pelissä ja aika hiljaista oli molemmin puolin. Ottelun alussa Ilveksen faniryhmä piti kiitettävästi ääntä ja osoitti tasoaan viheltämällä Tappara-legendoille jotka videokuutiolla esiintyivät. Tapparan fanikatsomokin heräsi pelin aikana pariin kertaan mutta kaikkiaan oli aika rauhallista, ehkä siksi ettei voitosta syntynyt missään vaiheessa todellista taistelua.
Kyllä tuo aikalailla lähellä totuutta on tuo 6-2. Tapparan fanit pääsivät samalle tasolle ainoastaan kun oli pelattu 57 minuuttia. Ja mitä tuohon faniryhmän pienuuteen tulee, niin en paljon kehuisi Tapparan kannattajana. Tappara-Ilves pelissä on Ilveksellä aina iso porukka seisomakatsomossa jotka pitävät ääntä kun taas Ilves-Tappara pelissä Tapparalla on jokunen kannattaja siellä täällä eikä mitään yhtenäistä ryhmää joka pitäisi edes välttävästi ääntä joka kuuluisi toiseen päähän.

Sitten Teräskirvekselle vielä sellainen kysymys että kumpaa tamperelaista kannatat? Minulle on jäänyt vähän epäselväksi kun kuitenkin ollaan Tapparan keskustelufoorumilla. Nimimerkkisi kyllä viittaa kirvesrintaisiin, mutta kirjoitustyylisi taas Jatkoaikaan ja toiseen päähän hallia.
Kannatan Ilvestä kiitos kysymästä. Kun kommentoin Tapparan tekemisä suhteessa muihin joukkueissiin (pl. Ilves) kirjoitan kuten Tapparan kannattajana tekisin. Häiritseekä tämä sinua? Voin korjata asian. Jatkoaikaan en kirjoita, mutta Ilves.comiin kyllä.

Nimim. Perkele kun tätä nimimerkkiä ei saa vaihdettua.
IlvesMan
Hero Member

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1513 : Tammikuu 20, 2011, 07:34:48 »
Tuli helkkarinmoisena yllätyksenä, että tää "meidän mies" ei olekaan Tappara-fani.

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1514 : Tammikuu 20, 2011, 08:58:39 »
Tapparan fanikatsomokin heräsi pelin aikana pariin kertaan mutta kaikkiaan oli aika rauhallista, ehkä siksi ettei voitosta syntynyt missään vaiheessa todellista taistelua.

On teillä kummalliset fanit kun ei kannusteta kui sillon kun voitetaan. Ei esimerkiksi tasatilanteessa tai silloin kun ollaan häviöllä saati niukassa johdossa.

Ja mitä tulee tuohon "taistelua voitosta ei syntynyt missään vaiheessa" niin ihan täyttä paskapuhetta. Tapparan kolmas maali oli täysin onnen kantamoinen ja Ilveksen kolmas maali olisi pitänyt hyväksyä, eli sen verran oli todellinen taistelu.
IlvesMan
Hero Member