Kirjoittaja Aihe: Tampereen Ilves 2006-11  (Luettu 474257 kertaa)

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1350 : Lokakuu 30, 2010, 19:42:25 »
Havaintoja Ilveksen livemusiikkijuttuun liittyen:

1. Hyvä asia, että Ilveksessäkin yritetään tehdä jotain katsojamäärille. Jokaisen liigajoukkueen on syytä miettiä tätä vakavissaan.

2. Tämä yritys tosin oli sitä luokkaa, että persesilmälläkin olisi voinut sanoa, että a) ei onnistu ensimmäisellä kerralla ja b) erittäin todennäköisesti ei onnistu koskaan.

Ilveksen sivujen ideointi katsojamäärien kasvattamiseksi on muuten asetta paria kolmeakin paremmalla tasolla kuin meidän. Tämä siis kokonaan ilman sarvia ja hampaita ja syntymästä saakka oranssien lasien läpi katsottuna. Mun "vika" on aina ollut se, että voin kehua suurinta "vihollistakin" ilman sen suurempaa pelkoa. Vilkaiskaa piruuttanne:

http://www.ilves.com/keskustelu/index.php?topic=3184.msg131661#msg131661

Poissa petu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1351 : Lokakuu 30, 2010, 19:58:55 »
Ilveksen kannattajat taas näyttivät tasonsa kolikonheiton muodossa I-Jyp pelin parilla viimeisellä minuutilla.. Tosin oli siä heittäny koko vaihtopenkki tavaraa kentälle, ainakin radio Jyväskylän selostajan mukaan..  :)

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1352 : Lokakuu 30, 2010, 20:07:44 »
Oliko Flinchin keikka floppi, jos se toi mahdollisesti paikalle joitakin kymmeniä katsojia lisää? Ei kai kukaan olettanutkaan, että hallin käytäville tulisi täysi tupa seuraamaan jotain puolituntematonta bändiä, jonka kohderyhmä on teinit? Taitaa lisäksi olla niin, että Ilveksen hallituksessa toimiva Epe Helenius on tämän järjestellyt eli tuskin Flinchille mitään kummoisempaa keikkapalkkiota on kertynyt. Palkkio tulee lähinnä tapahtuman saaman huomion ja sitä kautta bändin tunnettavuuden lisääntymisen muodossa.

Olen Kankaantaan Profeetan kanssa samoilla linjoilla, että tapahtuman kehittämiseen on panostettava. Tapparan lauantailöylytkin on ollut hyvä idea alunalkaen, mutta toteutus on jäänyt hieman torsoksi - hc-fanien pohjienottotilaisuudeksi.

Ei satunnaiskatsoja jaksa tulla hallille hillumaan edes tuntia ennen ottelun alkua, vaikka siellä olisikin jotain ennakkohehkutushappeningia tai joku tunnettukin bändi. Energia tulisi siis suunnata itse ottelutapahtumakokonaisuuden parantamiseen.

Yksi simppeli juttu, jolla ainakin kassavirtaa saataisiin kasvatettua, olisi myyntitoiminnan kehittäminen. Hakametsässä joutuu jonottamaan kaikkea nin järjettömän kauan, että iso osa potentiaalisista asiakkaista jättää tuotteen hankkimatta. Tasarahajonot oluttiskeille ja yleensäkin myyjien lisääminen olisi askel nro 1. Ylimääräiset myyjät voisi jalkauttaa kiertäviksi kaupustelijoiksi erien ajaksi tehdaspakattujen tuotteiden (karkit, sipsit ym.) ja virvoitusjuomien osalta.

Poissa Podolski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 278
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1353 : Lokakuu 30, 2010, 21:03:04 »
Jahas petu75 ehtiki jo mainita. Joo kyl ipan fanit tekivät itsestään taas pellejä. Kolme kertaa jouduttiin kuuluttamaan "älkää heittäkö rahaa kentälle". Itse istuin Ilveksen vaihtoaition takan eikä sieltä kyllä mitään lentäny. Sitten tulivat takaisin "HV" huudot. Käsittääkseni Ilves on antanu faneilleen jonkulaisen huomautuksen HV-huudoista aiemmin. Ilveshän mainostaa olevansa koko perheen joukkue joten on se hienoa että perheen pienimmät kuulevat OMILTA FANEILTA ,joilta mahdollisesti ottavat oppia kannustukseen, tämän kaltaisia huutoja. Muutenkin Osasto-41 ryhmän kannattaisi miettiä käyttääkö kyseistä numeroa ryhmänsä nimessä. On varmaan hienoa häpäistä seuran legendan ja yhden kaikkien aikojen suurimman suomalaisen pelaajan numeron naurettavalla käytöksellä. En ole varma mistä koko farssi sai alkunsa mutta ilmeisesti fanit eivät olleet tyytyväisiä Laaksosen antamaan joukkuerangaistukseen. Joukkuerangaistushan tuli siitä kun Pajuoja tarjosi Laaksoselle silmälaseja.

Marjamäkiki teki itsestään täyden pellen ku ajeli Vatasta n. 5 sekuntia sen jälkeen ku Vatanen oli luopunu kiekosta. Kentällä oli samaan aikaan myös Koskinen joka on kuitenkin samoja mittoja kuin Marjamäki mutta Marjamäki päätti yrittää vahingoittaa 10 senttiä lyhyempää Vatasta. Vatanen kävi sit kysymäs mikä herraa vaivas. Seuraavan alotuksen jälkee Vatanen nappas kiekon pois Marjamäeltä ja purki pois jonka jälkeen Marjamäki ajo selkään.

edit. Korjasin tuon joukkuerangaistus syyn.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2010, 22:22:18 kirjoittanut Podolski »

Poissa Eräskirves

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 454
    • Profiili

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1355 : Lokakuu 31, 2010, 07:06:27 »
Ilves -fanit syyllistyivät siihen kaikkein idioottimaisimpaan asiaan eli heittelivät tavaraa jäälle, näyttivät joukolla keskisormea sekä huusivat naisen sukupuolielintä yhteen ääneen. Tämäkö on sitä fanikulttuuria mitä Ilves haluaa kehittää?

Sääliksi käy niitä lapsiperheitä tai muita jääkiekkoviihteen ystäviä, jotka joutuvat kotipeleissä tuollaisen fanilauman toimintaa katselemaan/kuuntelemaan. Puhumattakaan pelaajien ammattiturvallisuudesta. Luistimen töksähtäessä jäällä olevaan kolikkoon seuraukset voivat olla pahimmat mahdolliset.

Itse pelissä Ilves ja Masi Marjamäki alitti riman totaalisesti, kun raukkamainen ajojahti JYP:n Sami Vataseen alkoi. Kahden maalin tappioasemassa Jypiä vastaan pelin viimeisellä minuutilla kertoi jo varmasta häviöstä, joten minkään joukkueen sytyttämisenkään piikkiin sitä ei voinut laittaa. Kaiken lisäksi Marjamäki ei edes onnistunut "ajojahdissaan", vaan taklasi raukkamaisesti kiekosta luopunutta Vatasta. Oikeutettu boksihan siitä tuli ja samalla Masi teki itsestään täydellisen pellen! Saisi liigan kurinpitoelimet vielä puuttua tällaisiin tarkoituksenmukaisiin vahingoittamisyrityksiin.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1356 : Lokakuu 31, 2010, 10:15:22 »
Ei kestäny kasetti osalla joukkuetta ja Ilveksen kannattajia Jyp pelissä. Mikä pahinta, yhden perinteikkäimmän seuran kannattajat apinoivat Jokerifaneja, nyt olis syytä kulkea pipo silmillä maaottelutauon loppuun asti! Miksi ei vaan voi myöntää että ei tällä kertaa riitä peli Jypille! Siinä oli kaks erää aikaa tehdä oikeita sankaritekoja mutta Jyp vei puolivaloillakin pelin. Tosi paskaa käytöstä, jälkikasvua en tule viemään Ilves-peleihin vaikka pyytäsvätkin (tosin eivät pyydä joten helppo luvata). Niin ja ne kolikot, todennäköisesti yksi Jyp pelaaja kaatu laidan liki ja liukui Ilveksen pelaajan jalkoihin, siltä näytti. Niin olin hallilla eilen sattuneesta syystä ulkoisen sponsoroinnin turvin, mutta taidan jatkossa jättää väliin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 10:17:40 kirjoittanut 4_TRA »

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1357 : Lokakuu 31, 2010, 17:07:52 »
Itse en hyväksy milloinkaan travaran heittelyä jäälle, mutta on silti hauska lukea tätä jeesustelua täällä. Voin kertoa olleeni vuosien varrella useammankin kerran Tapparan pelissä, kun kiihkeillä hetkillä (kun tuomarityöskentely on ollut yhtä perseestä kuin eilen) on Tapparan kannattajat heitelleet tavaraa jäälle.

En kuulu niihin jotka kauheasti haukkuvat tuomareita ja hyvin ymmärrän, ettei tuomari voi kaikkea aina näe. Silti sanon ja tämä mielipide on minulla ollut jo pitkään, että en halua nähdä ikinä TomTom Lakkasosta Ilveksen pelissä tuomarina. Hän vaan on mielestäni niin "virhealtis" ja provosoiva tuomari.

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1358 : Lokakuu 31, 2010, 18:34:32 »
Itse en hyväksy milloinkaan travaran heittelyä jäälle, mutta on silti hauska lukea tätä jeesustelua täällä. Voin kertoa olleeni vuosien varrella useammankin kerran Tapparan pelissä, kun kiihkeillä hetkillä (kun tuomarityöskentely on ollut yhtä perseestä kuin eilen) on Tapparan kannattajat heitelleet tavaraa jäälle.

Ei ole mitään jeesustelua, vaan ihan tosiasioista on kyse. Tuollaista fanitoimintaa en myöskään hyväksyisi oman suosikkijoukkueeni kannattajilta, mutta eipä ainakaan tämän tai viime kauden peleissä ole moista ollut. Yhtälailla Tom Of Laaksonen on aiheuttanut paskaa Tapparankin peleissä ja onkin ilmeinen Tamperekiekon vihaaja, mutta pidetäänhän kritisiointi sentään järkevällä tasolla.

Olisi vielä mukava kuulla jäsen "naapurin" mietteet Marjamäen ajojahdista pienempikokoisempaan ja nuorempaan huippulahjakkuus Sami Vataseen. Olisi oikeasti kiva tietää mitä Masi tällä haki? Ainakin se eka taklausyritys näytti niin vaaralliselta, että luojan kiitos Vatanen kurkisti taakseen ja ehti väistää niitin. Muuten oltais menty rumasti päin laitaa...

Poissa IlvesMan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1359 : Lokakuu 31, 2010, 19:11:13 »
Olisi vielä mukava kuulla jäsen "naapurin" mietteet Marjamäen ajojahdista pienempikokoisempaan ja nuorempaan huippulahjakkuus Sami Vataseen. Olisi oikeasti kiva tietää mitä Masi tällä haki? Ainakin se eka taklausyritys näytti niin vaaralliselta, että luojan kiitos Vatanen kurkisti taakseen ja ehti väistää niitin. Muuten oltais menty rumasti päin laitaa...

Olin Ilveshenkisen kaverini kanssa pelissä.

Oletko sinä nähnyt tilanteet? Minä olen ja niissä ei ollut mitään ihmeellistä. Ilveksen koko joukkueella meni hermot tuomarituomintaan ja Ilves aloitti ainoastaan normaalia kovemman taklaamisen. Marjamäen ensimmäinen taklaus oli täysin puhdas ja kohdistui sillä hetkellä kentällä olleeseen Sami Vataseen joka nyt sattuu pitämään kiekkoa Jypin pakeista ylivoimaisesti eniten ja on näin ollen eniten altis tulemaan taklatuksi. Ensimmäinen taklaus tuli Vatasen luovuttua kiekosta, mutta hän oli silti "kiekollinen pelaaja" ja otti hyvin taklauksen vastaan. Toinen taklaus sen sijaan oli edellisen tapaan myös kova ja taklaus näytti rajulta ainoastaan jälleen kiekollisen kääpiö Vatasen kyykkimisen johdosta.

Tässä kuva http://www.ilves.com/kuvat/juttukuvat/raportti301010b.JPG

Taklaus ei tullut mitenkään selästä tai muuta väärää. Marjamäki ainoastaan taklasi kovaa ja kovalla vauhdilla. Ja vauhtihan ei ole kielletty vaikka sitä olisi miljoona kilometriä tunnissa. Ainoa kuka tilanteessa teki virheen oli kyykkivä Vatanen ja päätuomari, Ilves (ja Tappara) vihaaja Tom Laaksonen.

Ja sanotaan vielä, että Marjamäki olisi taklannut aivan varmasti ketä tahansa Jypin pakkia. Sami Vatanen sattui vain olemaan tällä kertaa kentällä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 19:14:56 kirjoittanut Teräskirves »
IlvesMan
Hero Member

Poissa isokasi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 645
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1360 : Lokakuu 31, 2010, 19:12:32 »
Itse en hyväksy milloinkaan travaran heittelyä jäälle, mutta on silti hauska lukea tätä jeesustelua täällä. Voin kertoa olleeni vuosien varrella useammankin kerran Tapparan pelissä, kun kiihkeillä hetkillä (kun tuomarityöskentely on ollut yhtä perseestä kuin eilen) on Tapparan kannattajat heitelleet tavaraa jäälle.



Kivaa, että sulla on täällä hauskaa, eipähän pysy tämäkään hiekkalaatikko liian hegemonisena. On silti aika outoa puolustella ilvesfanien perseilyä sillä, että näin on mielestäsi käynyt oikein Tapparankin peleissä ja sinun mukaasi oikein useammankin kerran. Minulla muistuu mieleen tälläinen äärettömän typerä ja täydellistä kusipäisyyttä osoittava kolikonheittely vain kerran ja siitäkin on aikaa rutkasti. Vaikkapa Porissa olen nähnyt tätä tapahtuvan useammankin kerran, vaikka harvoin vierailenkin..

Saattaa tietysti olla, että tarkoitit rantalelujen heittelyä, joka on sekin mielestäni lapsellista touhua. Mutta sillä on tietysti vähän erilainen tarkoitus, joka ilvesläisenä ei tutuksi tule..
Tänään on eilisen huominen!

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1361 : Lokakuu 31, 2010, 19:23:34 »
Olin Ilveshenkisen kaverini kanssa pelissä.

Oletko sinä nähnyt tilanteet? Minä olen ja niissä ei ollut mitään ihmeellistä.

Olin B3:ssa myöskin ipahenkisen kaverini kanssa peliä katsomassa ja näin tilanteet erittäin hyvin. Ei jäänyt kellekään epäselväksi, että Marjamäki otti nimenomaan Vatasen tähtäimeen näissä tilanteissa ja kyseessä oli selvä turhautumisesta johtunut vahingoittamisyritys. Näin tilanteen "myönsi" jopa ipahenkinen kaverini sekä muutamat kirjoittajat Ilveksenkin keskustelupalstalla.

Ps. On muuten kohtalaisen naurettavaa Ilveksen puolustelua näin "Tapparafanina" sinulta Teräskirves. Tosiasioita ei voi paeta ja niistä täytyy antaa rakentavaa kritiikkiä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 19:28:50 kirjoittanut mrcrowley »

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1362 : Lokakuu 31, 2010, 19:28:02 »
Kivaa, että sulla on täällä hauskaa, eipähän pysy tämäkään hiekkalaatikko liian hegemonisena.

Ei vihulaisen kannattajienkaan mielipiteetkään niin haittaa kun ne tulee avoimesti myönnettynä, että tässä nyt katsotaan asioita eriväristen lasien läpi. Sen sijaan mua isolla veellä ketuttaa yli kaiken sellaiset kirjoittajat, jotka yrittävät valepukeutua tällä palstalla Tapparan kannattajaksi erinäisin keinoinen, vaikka silti jokainen yli 65:n älykkyysosamäärän omaava ihminen näkee heti niiden juttujen läpi. Tälläkin hetkellä palstalla vaikuttaa yksi räikeä tapaus, jonka kirjoitukset rassaa mua suunnattomasti. Hänellä ei ole mitään oikeutta kirjoittaa täällä "meistä" ja yrittää niputtaa esimerkiksi minua samaan sakkiin itsensä kanssa. Tämä ei siis tarkoita nimimerkki Naapuria.

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1363 : Lokakuu 31, 2010, 19:35:16 »
Marjamäki ainoastaan taklasi kovaa ja kovalla vauhdilla. Ja vauhtihan ei ole kielletty vaikka sitä olisi miljoona kilometriä tunnissa.
Eiköhän se kova vauhti saa jossain kohtaa "puhtaankin" taklauksen muuttumaan ryntäykseksi. Joku muu voisi vielä lisätä, että hyvinhän se Marjamäki on ainakin tuolta osin omaksunut Raipen kiekkokoulun opit, mutta itse en tahdo muistella vanhoja.

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #1364 : Lokakuu 31, 2010, 19:47:22 »
Kyllä minun mielestäni Marjamäki otti tuossa tarkoituksella Vatasen kohteeksi. Pajuojan toiminta oli todella turhaa. Ilves-fanit tekevät tuon "kolikkotempun" ainakin kerran kaudessa, jos eivät useamminkin. Naurettavaa ja lapsellista touhua tuo eilinen!