Kirjoittaja Aihe: Tampereen Ilves 2006-11  (Luettu 474160 kertaa)

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #510 : Elokuu 02, 2008, 23:49:31 »
Miten mulla on semmonen mielikuva, että Ilves on aina tässä heinä-elokuussa vähintään kärkikolmikossa. Ainaki joukkue on huomattavasti kovempi ja tasapainosempi ku Tapparan vastaava. Silti pitäis oikeen tilastoja ruveta tutkiin, että löytyis se kausi, että Ilves oli selkeesti Tapparaa parempi. ihanko Larssonin aikoihin asti tarvis mennä? Toivottavasti Ilves nyt pärjää, mihin en usko ennenku Pietilä on sivussa.

Joo, huomioin itse saman. Joka suunnasta kuulee kuinka Ilveksellä on _tänä_ vuonna _se_ joukkue. Ja kyllä siinä kieltämättä itsekin alkaa miettimään ihan tosissaan, että perkeles, ettei vain olis.

Jälleen on siis se tilanne, että Ilveksellä on (Olevinaan? Taas? Can't say.) kova nippu kasassa. Onhan siellä muutama ihan pelimieskin, ja Platt onnistuessaan varmasti takoo yli 40 pistettä, mutta jotain sieltä puuttuu. Tai sitten se vain näyttää siltä, kun Raipea ja Viitakoskea ei ole enää listoilla. Aika jokatapauksessa tämänkin tulee näyttämään. Mutta hyvä huomio pieneltä m:ltä.

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #511 : Elokuu 03, 2008, 14:10:12 »
Aika paljon pitää tapahtua, että Ilveksellä olisi "se joukkue", vaikka muutamalla Ipan fanilla mopo pahasti keuliikin. Jotain kuhinaa on vielä uusistakin hankinnoista, mutta vaikea uskoa, että sieltä enää mitään mj-tason laituria esiin pompsahtaisi.

Joukkueestahan on tulossa suhteellisen nuori ja tuo kokemattomuus voi näkyä joko positiivisena energiana, mutta myös yliyrittämisenä ja koohotuksena. Eikä Milamin tasoakaan voi vielä ennustaa. Wernerinkin piti olla kova ylivoimapyssy, mutta hän ei koskaan sopeutunut SM-liigaan.

Ihmetellä silti pitää, että Ilvestä ollaan taas (mun mielestä Ilvestä on Elorannan jälkimmäistä kautta lukuunottamatta aina veikattu korkeintaan sääleihin) ennustamassa liigan alimpaan kastiin - kuten ennen viime kauttakin. Maalivahtikaksikkohan on aivan liigan kärkitasoa ja jo sen avullakin voidaan saada tiukoista peleistä pisteitä, vaikka huikeita maalimääriä ei syntyisikään. Kyllä Ilveksellä on saumoja ainakin runkosarjan sijoille 5.-8. (siis jopa kotietuun) nykyiselläkin miehityksellä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #512 : Elokuu 04, 2008, 16:45:16 »

Joo, en tarkoittanut heittää kuraa kavereiden niskaan, vaan rakentavasti todeta, että yksi aikakausi päättyi Ilveksessä ja uusi alkoi.
Kyllähän sinäkin kai toivot, että Ilveksen kurssi kääntyisi pitkän kuivan kauden jälkeen, olkoon hintana sitten vaikka "Helminen-Viitakoski"-akselista luopuminen?
Usein kitkerin lääke on se tehokkain apu.

Anteeksi, että tässä meni muutama päivä, ennen kuin ehdin vastaamaan viestiisi. En suinkaan paheksunut sinun tuota aiempaa viestiäsi, mutta näin vaan tarpeelliseksi korjata siinä esiintyneen epätarkkuuden. Helmisestähän Ilves nytkään luopunut, vaan Raipe itse teki ratkaisunsa jo vuosi sitten. Viitakoskesta Ilves tässä tilanteessa tosiaan luopui, vaikka kyseessä onkin erittäin hieno ja arvostettu urheilija. Tämä ratkaisu oli minunkin mielestäni tässä tilanteessa järkevää ja olen erittäin iloinen, että Vesku pääsee pelaamaan seurassa, millä on maksukykyä pitää joukkueessaan tällaista erikoistilanteiden erikoismiestä.

Pöytä on nyt putsattu ja katettu uudelleen. Minun näkemykseni mukaan kattaus onkin varsin laadukas ja mikäli siihe saadaan vielä "tukonen", niin odotukseni kauteen ovat suuremmat, kuin kertaakaan tämän vuosikymmenen aikana. Olen kuitenkin edelleen iloinen, että nuo kovasti arvostamani "vanhat herrat" pelasivat viime kaudella Ilveksessä, eikä tätä iloa himmennä se, että joukkue jäi lopulta mitallipelien ulkopuolelle. Kausi antoi noiden kahden pelaajan esitysten myötä niin paljon herkkuhetkiä, että kokonaisuus jäi selvästi plussalle.

Poissa jarnop

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #513 : Elokuu 06, 2008, 17:26:03 »
Kausi antoi noiden kahden pelaajan esitysten myötä niin paljon herkkuhetkiä, että kokonaisuus jäi selvästi plussalle.

Jos te naapurijoukkueessa tuohon tyydytte tai ootte tottunut tyytymään, niin ymmärrän muutamaa kaveriani nyt paljon paremmin.
- Oon päässy pelaamaan niin hyvien jätkien kans, että tuntuu ku olis ittekki ollu hyvä välillä, naureskelee Kontiola tyytyväisenä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #514 : Elokuu 06, 2008, 17:58:08 »
Kausi antoi noiden kahden pelaajan esitysten myötä niin paljon herkkuhetkiä, että kokonaisuus jäi selvästi plussalle.

Jos te naapurijoukkueessa tuohon tyydytte tai ootte tottunut tyytymään, niin ymmärrän muutamaa kaveriani nyt paljon paremmin.

Ei se ole mitään tyytymistä, vaan erilaista ajattelua. En vähättele mitallin merkitystä, mutta minulle on paljon tärkeämpää ne tunteet mitkä siellä hallilla saa kokea, kuin jotkut yksittäiset voitot.

Oli mahtava kokemus aidosti ja oikeasti kokea kolmesti saman kauden aikana kun tämä kaikkien aikojen maajoukkuekiekkoilija Helminen jätti tyylikkäät hyvästit kannattajilleen. Kun Kärpät pudotti Ilveksen jatkosta, niin lähes koko halli jäi paikoilleen hyvästelemään tämän legendan. Ei siinä itse asiassa tappion karvaus tuntunut miltään, vaan päälimmäisenä tunteena oli se, että nyt eräs aikakausi suomalaisessa kiekossa on taakse jäänyttä aikaa. Minulla ja monella muulla silmä kostui siinä tilanteessa.

Otetaan tähän vielä mukaan Vesa Viitakoski, josta "epämääräisestä taustastaan" huolimatta muodostui vuosien varrella yksi Ilves-kannattajien suosikki. Kun paikallispelissä Viitakoski - Helminen pari karkasi läpiajoon ja teki maalin, niin sen muistan ikuisesti. Voittopelien räkämaaleja ei päivää kauempaa.

Minulle kiekko on niin paljon enemmän, kuin pelkkä menestys, tai menestymättömyys. Se on suuria tunteita ja hienoja hetkiä. On hienoa, että on nähnyt Jarmo Wasaman pelaavan, on hienoa, että on nähnyt Helmisen viimeisen pelin. On hienoa, kun on nähnyt Ilveksen latovan yhdessä ottelussa TuTo:n verkkoon yli 20 maalia ja on hienoa, kun näki Ilveksen kaatuvan tyylikkäästi saappaat jalassa Kärpille viime kaudella.

Poissa Selespeed

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #515 : Elokuu 06, 2008, 18:51:35 »
Joo, se meidän pronssipeli ei tuntunut juuri missään. Ei katsomossa eikä kentällä. Ja ensi kaudella saa todennäköisesti hyvästellä liigan kaikkien aikojen pörssiykkönen.Ja jos vanhoja peleja muistelen niin kyllä se Suden maaali 82 nosti tunteita ihan riittävästi. Ekku Lehtosen jatkoaikamaali Porissa 84 oli myös ihan kiva kuten Jarkon kikkoja joskus vuonna kivi. 3 peräkkäistä kultaa 86, 87 ja 88 olivat myös ikimuistoisia. Eikä Pirneksen maali 2003kaan antoi huonot vibat. Jotenkin jopa uskon että nämä tapahtumat sinäkin kutsuisivat legendaarisksi jos ilves olisi ollut Tapparan sappaissa silloin. Ne tunteet mitkä siellä hallissa on saanut kokea kun jotain oikeasti voittaa on kuitenkin vähän erilaiset kun putoa puolivälierässä saappat jalassa. Näin minusta ainakin.

Poissa jarnop

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #516 : Elokuu 06, 2008, 20:43:03 »
Kun paikallispelissä Viitakoski - Helminen pari karkasi läpiajoon ja teki maalin, niin sen muistan ikuisesti. Voittopelien räkämaaleja ei päivää kauempaa.

Juu, onhan kivoja muistoja, mutta minun mielipide on se että arvostan enemmän tätä ja tätä
- Oon päässy pelaamaan niin hyvien jätkien kans, että tuntuu ku olis ittekki ollu hyvä välillä, naureskelee Kontiola tyytyväisenä.

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #517 : Elokuu 07, 2008, 00:08:56 »
Mää tosiaan arvostan noita Ilveksen kannattajia. Ne jos jotkut osaa ottaa ilon irti siitä mistä vaan saa. Siinä joukossa ei taatusti oo yhtään gloryhunteria. Vaatimatonta porukkaa, sano.

En viittis tota naapuria masentaa, mutta ehkä puolet porukasta osotti Raimolle suosiota siks, että se vihdoin tajus tehdä sen ainoon oikeen ratkasun ja antaa tilaa nuoremmille. Ja ehkä menestymiselle. Sikäli ku Simpson älyää vieläkään antaa vastuuta rajaloille ja muille.

Ei siinä, jatkakaa valitsemallanne tiellä. Suuret ilot koostuu pienistä asioista. Kuka mitäki elämältä ja kiekolta kaipaa. Tulee vaan mieleen se vitsi koirasta, joka riemastu Ilveksen maaleista ja voitoista, mutta oli raukka vaan 20 vuotta vanha...

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #518 : Elokuu 11, 2008, 17:59:09 »
Tapparasta ja Ilveksestä tullee molemmista melko sama määrä pelaajia LeKiin, vaikka Ilves korostaa pääfarmi olevansakin. HPK:stakin pitäisi tulla 1-2. Hyvältä näyttää kyllä LeKin miehistön osalta.

Niin siis Ilveksellä on virallinen farmisopimus LeKi:n kanssa, niin kuin vuosi sitten Tapparalla oli. Tämähän ei tietenkään estä muitakin seuroja lähettämästä omia pelaajiaan sinne pelaamaan, mutta käsittääkseni tuo virallinen farmisopimus nopeuttaa pelaajien siirtymistä seurasta toiseen. Osaako joku kertoa tästä tarkempaa tietoa?

Poissa jarnop

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 291
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #519 : Elokuu 11, 2008, 21:37:37 »
Tapparasta ja Ilveksestä tullee molemmista melko sama määrä pelaajia LeKiin, vaikka Ilves korostaa pääfarmi olevansakin. HPK:stakin pitäisi tulla 1-2. Hyvältä näyttää kyllä LeKin miehistön osalta.

Niin siis Ilveksellä on virallinen farmisopimus LeKi:n kanssa, niin kuin vuosi sitten Tapparalla oli. Tämähän ei tietenkään estä muitakin seuroja lähettämästä omia pelaajiaan sinne pelaamaan, mutta käsittääkseni tuo virallinen farmisopimus nopeuttaa pelaajien siirtymistä seurasta toiseen. Osaako joku kertoa tästä tarkempaa tietoa?

Viimekertainen juttu Lekin ja liigajoukkueiden sopimuksesta kaudesta 07-08

LeKi matkalla Mestis-tielle Tampereen liigaseurojen tukemana
- Oon päässy pelaamaan niin hyvien jätkien kans, että tuntuu ku olis ittekki ollu hyvä välillä, naureskelee Kontiola tyytyväisenä.

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #520 : Elokuu 18, 2008, 16:09:47 »
Ilveksen merkittävin sponsori?
Ilvesväki ryhtyy myymään matkapuhelinliittymiä.
Tuotto-odotuksia löytyy: toiminnasta pitäisi muodostua Ilveksen merkittävin tulonlähde.
Viisasten kivi on taas kerran löydetty (kuten muidenkin ilvesprojektien alussa).
Tämä tosin voi onnistuakin, tämän onnistuminen riippuu fanien hyväntahtoisuudesta, ei joukkueen menestyksestä.
Ilves: Ilveksen kannattajille oma matkapuhelinliittymä
Sportti: Ilvekselle oma matkapuhelinliittymä
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2008, 17:13:06 kirjoittanut Trafan »

Poissa Rixa

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 317
  • Roskasakin kannatusyhdistyksen jäsen
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #521 : Elokuu 18, 2008, 17:15:33 »
Jepjep. Ottaisitko sinä 2G liittymän? Meikäläisen 2 liittymästä kuukausikuluista puolet on tiedonsiirron kk maksuja.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #522 : Elokuu 18, 2008, 18:24:15 »
Jepjep. Ottaisitko sinä 2G liittymän? Meikäläisen 2 liittymästä kuukausikuluista puolet on tiedonsiirron kk maksuja.

Minulla on ja minun puhelimen käyttöni on puhumista ja tekstareiden välittämistä.

Poissa Cognee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #523 : Elokuu 18, 2008, 20:56:29 »
Jepjep. Ottaisitko sinä 2G liittymän? Meikäläisen 2 liittymästä kuukausikuluista puolet on tiedonsiirron kk maksuja.

Minulla on ja minun puhelimen käyttöni on puhumista ja tekstareiden välittämistä.
Sama täällä, minulla ei ole mitään käyttöä 3G-hömpötyksille...

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Tampereen Ilves 2006-11
« Vastaus #524 : Elokuu 18, 2008, 22:20:02 »
Sama täällä, minulla ei ole mitään käyttöä 3G-hömpötyksille...

Kuka tarttee kuka ei. Toisille puhelin on vain puhelin, joillekin pelkkä puhelin ei riitä. Varsinkin työnantajan maksaessa tulee käytettyä enemmänkin näitä datayhteyksiä.