Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Tampereen Ilves 2006-11

<< < (298/345) > >>

Karski:

--- Lainaus käyttäjältä: beetle - Tammikuu 07, 2011, 14:48:59 ---Toivottavasti SM-Liiga ei näytä "suuruuttaan" ja anna Krepsille lisä penaltia, Masin päästessä kuin koira veräjästä.

--- Lainaus päättyy ---
Nimenomaan pitää antaa. Sehän tässä Sm-liigan ongelma onkin, että toi hakeminen on liigalle ihan ok. Älkää ny enää jaksako jauhaa siitä taklauksesta, se oli ja meni!

Kolme Seppää:

--- Lainaus käyttäjältä: Karski - Tammikuu 07, 2011, 15:23:03 ---Nimenomaan pitää antaa. Sehän tässä Sm-liigan ongelma onkin, että toi hakeminen on liigalle ihan ok. Älkää ny enää jaksako jauhaa siitä taklauksesta, se oli ja meni!

--- Lainaus päättyy ---

Melartin (epäonnistunut) Tuukan nouto on ennakkotapauksena ja kyllähän ns. noutamisten karsiminen on liigankin tahto. Tuosta tapauksesta tuli aloittajalle kolme ottelua kakkua ja vielä valmentajalle yhden ottelun toimitsijakielto. Muukkonen perusteli tuolloin:
- Melartin teko ei ollut spontaani nyrkkitappelu, vaan tietoinen teko Mäntylän "kouluttamiseksi".
- Jalosen toimitsijakieltoa sillä, että huomioiden "ennakkomarkkinointi" pelistä, olisi Jalosen tullut erityisesti huomioida ja ohjeistaa pelaajia, ettei nyt nähdyn kaltaista tekoa tapahdu. Jatkossa SM-liigan kurinpitokäytännössä on perusolettama, jonka mukaan vastuuvalmentaja vastaa pelaajien toiminnasta ja teoista kaukalossa.
- Mäntylälle tuomittu rangaistus (5+20 minuuttia) oli liian kova ja rangaistukseksi itsensä puolustamisesta olisi riittänyt kahden minuutin rangaistus.

Nämä kaikkihan täyttyivät nytkin, kun Junno markkinoi eilistä ottelua Marjamäen nimellä. Jos siis liigan kurinpito pysyy linjassa, tulee Krepsille pelikieltoa ja Aravirralle toimitsijakieltoa. Marjamäen lisäpelikielloille ei liene perusteita perustellen sitä tuolla pelaajan oikeudella puolustaa itseään, vaikka mistään päällekarkauksesta ei ollutkaan tällä kertaa kysymys.

Saa nähdä, paljonko Kärpät saa tässäkin anteeksi verrattuna "liigan takarivin häirikköpoikaan" eli HIFK:hon.

mrcrowley:
Mun mielestä ei missään nimessä lisäpenalteja tästä. Sehän on reiluuden perikuva, että Krepsi käy itse maksamassa velkansa Marjamäelle. Täten ei voida puhua mistään ns. noutamisesta, josta oli kyse tuossa Melartin ja Mäntylän surkuhupaisassa episodissa.

Nyt tuo Masin oikeasti törkeä temppu on edes jollain tasolla kuitattu, kun kerta liiga siihen ei pelikiellon muodossa pystynyt ja jatkossa Krepsit ja Masit voivat jälleen keskittyä jääkiekkoon.

Ps. Komeen naaman muuten tsekkipoika Masille muotoili :)

Kolme Seppää:

--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Tammikuu 07, 2011, 17:03:17 ---Mun mielestä ei missään nimessä lisäpenalteja tästä.
--- Lainaus päättyy ---

Olen itse täysin samaa mieltä. Mun mielestä reiluista tappeluista ei kuuluisi lentää edes ulos, vaan 5 minuutin istunto voisi riittää. Aloittajalle ehkä lisäkakkonen.

Totesin vain, mikä on liigan ennakkotapaus vastaavista ennalta hehkutetuista yhteenotoista ja mitä tuolloin on mainittu valmentajan vastuusta yms. Jos tuo linja pitää, Kreps saa jotain ja Aravirta myös. Ehkäpä liigajohtokin kuitenkin ymmärtää ottaa huomioon sen, että ketään ei "noudettu", vaan Marjamäki hyväksyi haasteen. Se on kuitenkin tullut selväksi, ettei liiga halua mitään käytäntöä siitä, että aiemmissa otteluissa tapahtuneiden asioiden kostamista käytetään seuraavan kohtaamisen markkinoinnissa. Se, kun nääs aiheuttaa lasten ja nuorten rappiota ja ajaa yhteiskunnan väkivaltakriisiin.

Karski:

--- Lainaus käyttäjältä: Kolme Seppää - Tammikuu 07, 2011, 17:22:11 ---
--- Lainaus käyttäjältä: mrcrowley - Tammikuu 07, 2011, 17:03:17 ---Mun mielestä ei missään nimessä lisäpenalteja tästä.
--- Lainaus päättyy ---

Olen itse täysin samaa mieltä. Mun mielestä reiluista tappeluista ei kuuluisi lentää edes ulos, vaan 5 minuutin istunto voisi riittää. Aloittajalle ehkä lisäkakkonen.

Totesin vain, mikä on liigan ennakkotapaus vastaavista ennalta hehkutetuista yhteenotoista ja mitä tuolloin on mainittu valmentajan vastuusta yms. Jos tuo linja pitää, Kreps saa jotain ja Aravirta myös. Ehkäpä liigajohtokin kuitenkin ymmärtää ottaa huomioon sen, että ketään ei "noudettu", vaan Marjamäki hyväksyi haasteen. Se on kuitenkin tullut selväksi, ettei liiga halua mitään käytäntöä siitä, että aiemmissa otteluissa tapahtuneiden asioiden kostamista käytetään seuraavan kohtaamisen markkinoinnissa. Se, kun nääs aiheuttaa lasten ja nuorten rappiota ja ajaa yhteiskunnan väkivaltakriisiin.

--- Lainaus päättyy ---
No, tätä tilannetta ei sinällään voi suoranaisesti verrata tohon case Melartiin. Jos tästä Krepsin tapauksesta tulee sanktiota, sanktio tulisi kohdistaa Krepsiin. Mut ylipäänsä oon sitä mieltä, ettei tuola voida joka helvetin taklauksesta aina seuraavassa pelissä hakee sitä aiempaa rikkojaa pois (kosti sille kuka hyvänsä) vaan Sm-liigan pitäis pystyä tekeen jyrkkä linjaus tohon. Siitä oon toki samaa mieltä teitin kanssa, että se tossa oli "reilua", ettei sieltä kukaan muu tota tehnyt. Mutta silti se ansaitsis pienen sanktion tosta.
Melartin tapauksessa suurin sanktio olisi pitänyt kohdistaa seuraa kohtaan eikä Melartia. 100 000€ sakko ja Jaloselle 5 pelin toimitsijakielto. Mutta anto koiralle siitä isomman sanktion ja Jaloselle nimellisen toimitsijakiellon. Eihän se oo koiran syy jossei osaa käyttätyä vaan vastuu on sen omistajalla.
Sori, tää keskustelu pitäis käydä jossain ihan muualla.  :-X

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta