Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Janne Ojanen

<< < (149/359) > >>

Mailman:
En tiedä, mun mielestä tää koko välierien jälkeinen keskustelu Janne Ojasen jatkamisesta on ollut ihmeellistä. Aivan varmaan Ojanen laukoi välierätappion jälkeen äärimmäisen pettyneenä miehenä lopettamisaikeiksikin tulkittavia kommentteja Aamulehden "pälkäneläistoimittajalle" (copyright Kirvesmies), mutta siitä vedetty puolen etusivun kuva ja sisäsivun laaja juttu oli musta lähinnä kiusallista kiekkojournalismia.

OK, ei mulla ole mitään käsitystä Janne Ojasen mielenliikkeistä. Sen sijaan mulla on käsitys ns. aihetodisteista. Ne ovat tässä tapauksessa musertavat.

Ei suorastaan erinomaisen runkosarjan pelannut hyväkuntoinen kiekkoilija lopeta uraansa poikkeuksellisen ja/tai paremminkin ainutlaatuisen ja -kertaisen historiallisen saavutuksen äärelle. Varmaan Jannekin sanoo, että ei niistä pisteistä niin väliä, mutta rohkenen väittää hänelläkin sisimmässä liikkuvan muunlaisia ajatuksia.

Ei ole edes mitään dramatisointia arvioida, että Janne Ojanen on maailman ainoa ihminen, joka voi enää koskaan nousta SM-liigan kaikkien aikojen pistepörssin kärkeen. Oikeastaan vain loukkaantuminen voi sen estää, mikäli mies - niin kuin lähes itsestäänselvänä pidän - vain jatkaa uraansa. Lisäksi hän nousee ainoaksi kiekkoilijaksi, joka on kirjannut SM-liigassa yli 500 syöttöä runkosarjassa.

Vaikka kuinka puhutaan, että tärkeintä on joukkueen etu, niin näiden ennätysten saaminen omiin nimiin aivan varmasti motivoi ja potkii eteenpäin Ojasenkin kaltaista käytännössä kaiken kaukalossa nähnyttä veteraania. Ja niin sen pitää ollakin. Sitä paitsi eiväthän tällaiset henkilökohtaiset tavoitteet Ojasen tapaisella pelaajalla ole milllään lailla ristiriidassa joukkueen edun kanssa. Päinvastoin.

Oikeastaan Ojasella on - nyt kun se tilaisuus on vain vaaksan päässä - suoranainen velvollisuuskin :) hoidella ennätykset lopullisesti nimiinsä. Selvää joka tapauksessa on, että hän jatkaa ainakin yhden kauden. Tosin ei varmaankaan ilmoita etukäteen sen olevan viimeinen. Yhden tamperelaiskiekkoilijan kuukausitolkulla jatkunut ikonisointi varmaan riittää meille kaikille.

Kahvara:
Ojanen lupaa ratkaisun jo ennen kesää!
http://jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=7585


Kuulostaa siltä että Janne tietää jo tulevaisuutensa, pitäisikö nyt huolestua  :P

Jasu:

--- Lainaus käyttäjältä: T-A-P-P-A-R-A - Huhtikuu 05, 2008, 22:38:53 ---Ojanen lupaa ratkaisun jo ennen kesää!
http://jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=7585


Kuulostaa siltä että Janne tietää jo tulevaisuutensa, pitäisikö nyt huolestua  :P

--- Lainaus päättyy ---

Jotenkin olen itse luottavainen jatkon suhteen, ainakin mitä ny muutaman sanan sai juteltua pelin jälkeen.

Stuge:
Noni, nyt sit varmistu et jotain "pikkuvammaa" oli. "Jalkapöytä puudutettuna pelanneen Ojasen..."
Lähde.

Bono:
Toivoa sopii, että ura jatkuu. Kyllä Janne ansaitsisi kruunuksi uralleen ykköspaikan kaikkien aikojen pistepörssissä.

Lue muuten tuore Janne-aiheinen blogi: http://www.urheilulinkit.net/content/view/51/56/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta