Palkkauksesta voin sanoa vain omalta kohdaltani. Suurin osa tekee töitä ns. talkoilla. Keräten rahaa eri seurojen toimintaan. Tästä johtuen ei paljon uusia kasvoja hallilla näy. Poislukien tietenkin restellin omat järkkärit, jotka ovat restellin itse palkaamia. En ole varma, miten hallin omat järkkärit palkkansa saavat ja kuinka suuret ne on. Ei se päätoimena kuitenkaan ketään elätä. Pääsääntöisesti kuitenkin toiminta on talkootyötä, kunnes senkin EU varmaan kieltää.
Järkkäreiden minimimäärä on kuitenkin poliisin ja pelastusviranomaisten toimesta määrätty. Onko se riirttävä kaikissa oloissa, siihen en ota henkilökohtaisesti tällä palstalla kantaa. Kaikkeen vaikuttaa aina kuitenkin raha ja järkkärit ovat oma kustannuseränsä, joista seurat yrittävät tinkiä niin paljon kuin mahdollista näin tiukkoina markk... euro aikoina.
Olen ollut itse järkkärinä noissa hommissa n. 5 vuotta ja otteluita tulee käytännössä n. 100 + pudotuspelit/vuosi. ja olen joutunut puuttumaan kovemmin ottein korkeintaan 5 kertaa. ja aina kyseessä on liiallinen päihtymys ja sen seurauksena häiriökäyttäytyminen ja mahdollinen päällekarkaus, joten aika kilttiä porukkaa tampereella on. Huumorilla ja sopivalla supliikilla selviää 99% tilanteista.