Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Liigan tuomarit

<< < (5/71) > >>

tapsa34:
Saako se Levonen jatkaa tuomarina vai saako se potkut? Kellään tarkempaa tietoa?

bwo:
Miettivät aivotrustissa vielä asiaa saako Jii Levonen jatkaa vai ei.

Periaatteessa tuntuu vastenmieliseltä, mikäli yhteiskunnassa pääsee vallalle mieliala, jossa munausta ei anneta "siviilissä" anteeksi. Levosen moka oli selvä, hän kärsii siitä valtakunnan laissa säädetyn rangaistuksen. Jos sen päälle työnantaja kuitenkin ns. imagosyistä räppää sinällään hommassaan pätevän miehen pois työelämästä, niin mitä siitä hyödytään?

Kukakohan lukuja vaille liiketalouden konsultinkekkula on liigatuomareille pitänyt esityksen imagoasioista ja brändeistä? Minusta parempi imago syntyy työyhteisöstä, joka antaa uuden mahdollisuuden. Töppäys on töppäys, analysoidaan se ja sovitaan ettei tapahdu enää. Jos Levonen vielä uudelleen toilailee päissään autolla, niin silloin asia muuttuu toiseksi.

En muista koskaan kenekään joutuneen ylinopeudesta samanlaiseen grilliin, vaikka aiheutettu vaara on täsmälleen samanlainen.

JoKaGO:

Hop-hei, bwo! Olen täysin eri mieltä tosta ylinopeus vs. rattijuopumus!

Ensinnäkään, pieni ylinopeus ei ikipäivänä ole verrattavissa vaaraan, minkä aiheuttaa 0,8 promillen simassa ajaminen!
Toiseksi, 15 - 20 km/h ylinopeus saattaa helposti tapahtua siksi, ettei huomaa nopeusrajoitusmerkkiä, tai jostain muusta vahinkoon verrattavasta syystä.
Esim. Levosen tapauksessa on tietoisena lähdetty ravintolasta maistissa ajamaan, mikä tapahtuu liian usein monelle muullekin rattijuopolle joka päivä.

Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että asia voidaan laittaa mappiin "loppuunkäsitellyt", eli että Japa saa jatkaa tuomarina kuten tähänkin asti. Vasta toisen rattijuopumuksen tai muun vakavan mokauksen jälkeen tulisi miettiä, mitä tehdään (-> potkut).
Tämähän olisi itse asiassa löysä hirsi -tuomio: Katsomosta tulisi varmasti usein kommenttia rattijuopumukseen liittyen, ja Japa joutuisi siviilielämässäänkin olemaan enemmän
"varpaillaan".
Mutta toisaalta, hän voisi itse tehdä ratkaisunsa ja jättää tuomarihommat, jos niin katsoo.

janneojanenonjumala:
Liiga vois maksaa taksit Levoselle sen aikaa kun kortti kuivuu ja A.Rantala voitais siirtää Norjan 2-liigaan puhaltamaan.

ippe:
Semmonen kommentti vaan, että vaikka eniten viheltävät liigatuomarit saavatkin vuodessa palkkaa ja kulukorvauksia suurinpiirtein keskivertopalkan verran, niin yhtään ammattituomari meillä ei ole. Kaikilla liigatuomareilla on siviiliammatti ja ainakin muutama vuosi sitten hyvin moni heistä oli pankinjohtajia.
Mä uskon, että kun nyt liiga hyllytyksen myötä näytti ettei se suvaitse moraalitonta käytöstä ja saa päätöksellä kukkahattutätien hyväksynnän, myöhemmin kun asia on unohtunut palaa Japa tuomariksi. Toivon ainakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta