Kirjoittaja Aihe: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu  (Luettu 167095 kertaa)

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #45 : Syyskuu 14, 2007, 22:25:24 »
Voi, voi. Kyllä nyt harmittaa, ku Tappara sorretaan joka paikassa. Aamulehti on oikein iso paha susi (tai siis Susihan on täällä niinku hyvä juttu) ja radiokanavatkin ovat liittyneet samaan ilkeään kiusaajaporukkaan. Kyllä minä hyvin ymmärrän, että täällä tulee monelle tippa silmään. Koittakaa kestää, kyllä julkisensananneuvosto puuttuu pikaisesti tähän asiaan.

Ei kai täällä kukaan ole mitään itkenyt tai harmitellut. Pääasiassa naureskellut tälle niin ammattitaidottamalle urheilutoimitukselle (lasken ammattitaidottamaksi sen, että lehti, jonka päälevikki on Tampereen ja siten jääkiakon vaikutusalueen syrämmessä potkaisee ainoan ammattijääkiakkotoimittajan pihalle kustannussyistä ja jatkaa toimittajilla, jotka tuntee pääasiassa lentopalloo, jos sitäkään).
Kiusaamista harrastetaan ala-asteella koulun nurkan takana, kun äiti ei oo näkemässä. Meistä faneista onneks suurin osa on jo tämän vaiheen ohittanut. Julkisen sananneuvostosta en tiedä, mutta itsekritiikkikin olisi joskus paikallaan, vaikka se yksi rankkarivoitto onkin jo plakkarissa ;)
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #46 : Syyskuu 14, 2007, 23:11:49 »
Ei kai täällä kukaan ole mitään itkenyt tai harmitellut. Pääasiassa naureskellut tälle niin ammattitaidottamalle urheilutoimitukselle (lasken ammattitaidottamaksi sen, että lehti, jonka päälevikki on Tampereen ja siten jääkiakon vaikutusalueen syrämmessä potkaisee ainoan ammattijääkiakkotoimittajan pihalle kustannussyistä ja jatkaa toimittajilla, jotka tuntee pääasiassa lentopalloo, jos sitäkään).
Kiusaamista harrastetaan ala-asteella koulun nurkan takana, kun äiti ei oo näkemässä. Meistä faneista onneks suurin osa on jo tämän vaiheen ohittanut. Julkisen sananneuvostosta en tiedä, mutta itsekritiikkikin olisi joskus paikallaan, vaikka se yksi rankkarivoitto onkin jo plakkarissa ;)

Otetaanpa esimerkiksi vaikka tämä LAPA:n teksti:

Monenkohan sivun jutun saavat sunnuntaina kasaan, kun Raimolla tulee 700peliä täyteen, veikkaan kokonaista aukeamaa. Jokatapauksessa AL tekee siitä vähintään puolet isomman jutun kuin Ojasesta viime kaudella. Kyllähän noita syöttöpörssin piikkipaikkoja otetaan usein, mutta kun kyse on Raimosta niin johan aukee palstatilaa. Todennäköisesti huomenna on sivun juttu jo siitä ja Raimon haastattelu. Ojasen saatua 800. peli täyteen niin alasivulla Tapparan otteluraportin yhteydessä ilmoitettu että Jannella joku seremoina vissiin ollu alussa.

Ei minusta kauheasti naureskelulta kuulostanut. Kuulostiko sinusta?

Siittä olemme samaa mieltä, että Aamulehden kiekkotoimituksen taso on heikko. Se ei ole näiden viimeaikaisten kirjoitusten pääkohde, vaan se, niin kuin "otsikossakin sanotaan", että Aamulehti sorsii tapparaa ja suosii Ilvestä. Tästä asiasta me olemme eri mieltä. Siksi tällaiset vuoroin Aamulehden ja 957:n haukkumiset ovat mielestäni lapsellisia ja kuvaavat kirjoittajien tiukkapipoisuutta ja lukutaidon puutetta.

Tämä "ainoan kunnollisen kiekkotoimittajan potkut kustannussyistä" on muuten taas sellainen kaupunkilegenda, että oikein pistää huvittamaan. Näitä juttuja kun asiasta mitään tietämättömät pistävät totena liikkeelle ja toiset toistaa, niin hetken päästä ne ovat jumalan sanaa.

Mikäli tarkoitit, että minun pitäisi harrastaa jotain itsekritiikkiä, niin voin kertoa, että teen sitä päivittäin. Itse asiassa ilma sitä sormistani lähtisi täällä välillä semmoista tekstiä, että ikunen porttikielto napsahtaisi välittömästi. Se kato on mulle monesti kerrottu, että tapparalaiset saavat täällä kirjoitella melkein mitä vaan, mutta muilla on paljon tiukemmat normit.

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #47 : Syyskuu 14, 2007, 23:19:56 »
Kerro nyt vielä suuressa viisaudessasi se Elorannan potkut ja Jannen rajapyykki -tapaus, oliko se objektiivista uutisointia? Toinen uutisoitiin puolellatoista sivulla, toinen porilaisen avustajan raportissa yhdellä lauseella.

Tai kun oikein mietin, niin älä vastaa.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Tsemppari

  • Vieras
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #48 : Syyskuu 14, 2007, 23:26:54 »

Tämä "ainoan kunnollisen kiekkotoimittajan potkut kustannussyistä" on muuten taas sellainen kaupunkilegenda, että oikein pistää huvittamaan.

Mahdatkohan edes tietää että kenestä potkut saaneesta toimittajasta on kyse? rohkenen epäillä.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #49 : Syyskuu 14, 2007, 23:28:22 »
Kerro nyt vielä suuressa viisaudessasi se Elorannan potkut ja Jannen rajapyykki -tapaus, oliko se objektiivista uutisointia? Toinen uutisoitiin puolellatoista sivulla, toinen porilaisen avustajan raportissa yhdellä lauseella.

Tai kun oikein mietin, niin älä vastaa.

Kerron, vaikka kielsit. Taas hassun hauska kaupunkilegenda. Tuo tuollainen Aamulehti minulle, niin ostan sinulle korin kaljaa palkinnoksi.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #50 : Syyskuu 14, 2007, 23:32:56 »

Tämä "ainoan kunnollisen kiekkotoimittajan potkut kustannussyistä" on muuten taas sellainen kaupunkilegenda, että oikein pistää huvittamaan. Näitä juttuja kun asiasta mitään tietämättömät pistävät totena liikkeelle ja toiset toistaa, niin hetken päästä ne ovat jumalan sanaa.

Mikäli tarkoitit, että minun pitäisi harrastaa jotain itsekritiikkiä, niin voin kertoa, että teen sitä päivittäin. Itse asiassa ilma sitä sormistani lähtisi täällä välillä semmoista tekstiä, että ikunen porttikielto napsahtaisi välittömästi. Se kato on mulle monesti kerrottu, että tapparalaiset saavat täällä kirjoitella melkein mitä vaan, mutta muilla on paljon tiukemmat normit.

Tuohon ensimmäiseen haluan kyllä sinulta kuulla sen oman version kyseiseen asiaan mieluummin vaikka sitten privassa.. Olen tämän kyseisen kiakkotoimittajan kanssa puhunut kyllä ihan henk.kohtaisesti, joten tiedän mistä puhun. Taidat itse olla kyseisen nivaskan palveluksessa kun niin hanakasti olet koko ajan puolustamassa. Kritiikillä tarkoitin juurikin sitä, että niitä omia "rakkaita" asioita voi joskus myös tarkastella siltä toiselta kantilta. Ok kauden alussa oli molempien joukkueiden nuorten pelaajien (Torkki toki vanha jo, mut kuuluu joukkueen imagoon) haastattelu.
LAPA totesi vain tosiasian, noinhan se aamulehdessä ohitettiin. Elorannan potkut vaati palstatilaa monta päivää samaan aikaan kun toinen tamperelainen legenda sai yhden todella merkittävän rajapyykin täyteen.
Joten mielenkiinnolla odotan viikonlopun lehtiä ;)

14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #51 : Syyskuu 14, 2007, 23:35:59 »
Naapuri, pure jäkälää ja käy kirjastossa lukemassa se aviisi. Aamulehden silloinen ainoa kiekkotoimittaja toi esille Jannen 700. pisteen ja se kumottiin sen takia, että positiivisuus ei myy. Joka vuotiset ipavalkkupotkut katos myy noita lehtiä enemmän.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #52 : Syyskuu 15, 2007, 00:04:14 »
Tuohon ensimmäiseen haluan kyllä sinulta kuulla sen oman version kyseiseen asiaan mieluummin vaikka sitten privassa.. Olen tämän kyseisen kiakkotoimittajan kanssa puhunut kyllä ihan henk.kohtaisesti, joten tiedän mistä puhun. Taidat itse olla kyseisen nivaskan palveluksessa kun niin hanakasti olet koko ajan puolustamassa. Kritiikillä tarkoitin juurikin sitä, että niitä omia "rakkaita" asioita voi joskus myös tarkastella siltä toiselta kantilta. Ok kauden alussa oli molempien joukkueiden nuorten pelaajien (Torkki toki vanha jo, mut kuuluu joukkueen imagoon) haastattelu.
LAPA totesi vain tosiasian, noinhan se aamulehdessä ohitettiin. Elorannan potkut vaati palstatilaa monta päivää samaan aikaan kun toinen tamperelainen legenda sai yhden todella merkittävän rajapyykin täyteen.
Joten mielenkiinnolla odotan viikonlopun lehtiä ;)
En ole Aamulehden palveluksessa, mutta toki minulla on sielläkin tuttuja. Ei minulla ole mitään suoranaista faktietoa asiasta, mutta kyllä asiassa on taustalla paljon muutakin, kuin tuo toimittaja on sinulle kertonut. Itse en usko koskaan mitään sellaista, mitä kukaan henkilö puhuu omista asioistaan. "Naaperilta" saa usein asioista totuudenmukaisemman tiedon.

Varmaan Jannen rajapyykki jäi normaalia pienemmälle huomiolle, koska samaan aikaan oli nämä Elorannan potkut, mutta naurettavaa väittää, että se sivuutettiin yhdellä sivulauseella. Elorannan ero, ii kuin valmentajan erottaminen yleensäkkin on aina iso uutinen. Tämän eron teki entistäkin suuremmaksi, että vain muutamaa kuukautta aiemmin oli hänelle kirjoitettu jatkosopimus vielä seuraavallekkin kaudelle.

Näissä tiedotuvälineiden jutuissa muuten kannattaisi varmaan katsoa Tapparassa myös peiliin. Ilveksen puolella Hautamaa on jaellut kommentteja (välillä varsin hölösuisestikkin) lehdille. Tästä toimittajat pitävät, mikä onkin luonnollista. Kyllä se on toimittajalle aika rasittavaa, jos olisi kysyttävää joukkueen mahdollisista vahvistuksista, niin aina sanottaisiin, esimerkiksi että "ei kommentoida" (en tiedä, onko näin, mutta Tapparassa on pidetty varovaisempaa tiedotuslinjaa). Toisekseen voidaan kysyä, että ollaanko Tapparan puolella oltu riittävän aktiivisia tarjoamaan jutu aiheita? En tiedä, mutta sen tiedän, että erääseen paikallislehteen olemme omasta harrastustoiminnastamme saaneet hyvin syötettyä juttuja, kun olemme tarjonneet lähes valmista materiaalia".

Kyllä minä pidän edelleenkin LAPA:n juttua "itkuna". Sen sijaan hän olisi voinut kaivaa vuoden takaisen Aamulehden esiin ja mitata siinä olleen jutun ja verrata sitä tulevan viikonvaihteen lehtiin. Tällainen "tutkiva journlismi" on uskottavampaa, kuin mututuntumalla tehdyt katkeroituneet väitteet.

Tiedän, että Tapparan kannattajien joukossa ei tätä myönnetä, mutta väitän, että Raipe on vaan paljon mediaseksikkäämpi, kuin Janne. Jannella on loistava liigaura ja hyvä maajoukkueurakin, mutta silti hänet tunnetaan vain todellisten jääkiekkoihmisten joukossa (erityisesti näi on Tampereen ulkopuolella). Raipella on Jannen ennätyksellisen sm-liigauran vastineeksi tarjottavana ennätyksiä nuorten MM-kisoista, miesten maaotteluista, Olympiakisoista jne. Kun tähän vielä lisätään tuo ikä, joka on myös ennätysluokkaa ja hänen "ennätyksellinen vaatimattomuutensa", niin on luonnollista, että hän on eräs kaikkien aikojen suurimmista suomalaiskiekkoilijoista.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #53 : Syyskuu 15, 2007, 00:06:39 »
Naapuri, pure jäkälää ja käy kirjastossa lukemassa se aviisi. Aamulehden silloinen ainoa kiekkotoimittaja toi esille Jannen 700. pisteen ja se kumottiin sen takia, että positiivisuus ei myy. Joka vuotiset ipavalkkupotkut katos myy noita lehtiä enemmän.

En viitsi jankata asiasta kanssasi, kun marjon kanssa saa aikaiseksi oikein kunnon keskusteluakin. Voit siis piipahtaa itse siellä kirjastossa.

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #54 : Syyskuu 15, 2007, 00:54:17 »

En ole Aamulehden palveluksessa, mutta toki minulla on sielläkin tuttuja. Ei minulla ole mitään suoranaista faktietoa asiasta,.......
Varmaan Jannen rajapyykki jäi normaalia pienemmälle huomiolle, koska samaan aikaan oli nämä Elorannan potkut, mutta naurettavaa väittää, että se sivuutettiin yhdellä sivulauseella...........................
Näissä tiedotuvälineiden jutuissa muuten kannattaisi varmaan katsoa Tapparassa myös peiliin. Ilveksen puolella Hautamaa on jaellut kommentteja (välillä varsin hölösuisestikkin) lehdille. ....................................
Tiedän, että Tapparan kannattajien joukossa ei tätä myönnetä, mutta väitän, että Raipe on vaan paljon mediaseksikkäämpi, kuin Janne. Jannella on loistava liigaura ja hyvä maajoukkueurakin, mutta silti hänet tunnetaan vain todellisten jääkiekkoihmisten joukossa (erityisesti näi on Tampereen ulkopuolella). Raipella on Jannen ennätyksellisen sm-liigauran vastineeksi tarjottavana ennätyksiä nuorten MM-kisoista, miesten maaotteluista, Olympiakisoista jne. ...................................................

Eli uskot mieluummin juttuja mitä olet kuullut "talon sisältä" kolmannen-neljännen käden kautta, kuin suoraan itse henkilöltä. Kuulopuheethan ne aina totta on :D
Todellakin se Jannen rajapyykki sivuutettiin sivulauseessa 19.11.2006 sunnuntaina, kun käsiteltiin edellistä lauantain kierrosta, jossa Tappara voitti ässät 7-3. Juttu oli todella pieni, "aputoimittajan" kirjoittama (tyyliin stt). Katso tämän perjantain lehdestä vaikkapa muiden joukkueiden ottelujuttuja, niin voit kuvitella sen koon, jos et lehteä jaksa hakea..
Mitä tohon mediaseksikkyyteen tulee, niin sehän on vain sitä mitä media sun eli lukijan eteen tarjoaa. Mä näen Jannen paljon seksikkäämpänä kuin raipen, sehän on niin vanhakin. Janne sentäs on ollu nhl:ssäkin ;) Maaottelu sunmuita ennätyksiä saa kun pukee nutun päälle ja menee penkille heilumaan tms. tää on niin suhteellista hei ???

14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #55 : Syyskuu 15, 2007, 07:31:37 »
Mitä tohon mediaseksikkyyteen tulee, niin sehän on vain sitä mitä media sun eli lukijan eteen tarjoaa. Mä näen Jannen paljon seksikkäämpänä kuin raipen, sehän on niin vanhakin. Janne sentäs on ollu nhl:ssäkin ;) Maaottelu sunmuita ennätyksiä saa kun pukee nutun päälle ja menee penkille heilumaan tms. tää on niin suhteellista hei ???

Sinun kannattaa varmaan lukea niitä tämän viikonlopun Aamulehtiä, niin näet, että Raipe on kaikilla SM-liigan ulkopuolisilla mittareilla Jannen edellä, myös NHL otteluiden määrässä.  Ei mediaseksikkyys ole toimittajien tuote, vaan toimittajat käyttävät tätä jonkun pelaajan mediaseksikkyyttä hyväkseen. Onko nyt salaliittoon kaikki muutkin tiedotusvälineet, kun Raipesta on niissä paljon enemmän juttua, kuin Jannesta?

Patu

  • Vieras
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #56 : Syyskuu 15, 2007, 09:26:36 »
Miltähän tuntuisi olla aina oikeassa, niinkuin täällä eräät.

Meidän lehdessä ei ollut juttua kummastakaan yllämainituista hemmoista. Luis ny?

Rafael

  • Vieras
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #57 : Syyskuu 15, 2007, 11:07:50 »
Tiedän, että Tapparan kannattajien joukossa ei tätä myönnetä, mutta väitän, että Raipe on vaan paljon mediaseksikkäämpi, kuin Janne.

Kyllä minä ainakin voin tämän myöntää. Ja todella paljon onkin. Se mistä se johtuu onkin aivan eri asia. Toki Raipen uralla on tähän se suurin merkitys, mutta kyllä mielestäni se Raipen persoona on se, mikä suomalaisia on aina kiinnostanut ja osaltaan myös huvittanutkin. Itseäni ainakin huvittaa edelleen katsoa Raipea mediassa, koska vastaukset ovat edelleen niitä "kattoo ny"-tyylisiä. Janne taas on niin perusäijä ja antaa perusvastauksia, niin eihän se niin paljoa kiinnosta. Raipen kaltaisia mediaseksikkäitä persoonia ovat kiekon saralta esim. Esa Tikkanen, Juhani Tamminen, Ville Nieminen ja kumppanit. Kaikilla toki on meriittejä, mutta jokaisen persoonassa on jotakin omalaatuista, joka kiinnostaa.

Mitä tulee Aamulehden uutisointiin tuosta Jannen pistepolitiikasta, niin se oli floppi, täydellinen riman alitus. Tosin se leimasi osaltaan myös koko suomalaisen jääkiekkomedian ymmärtämystä historiallisten saavutusten edessä. Jos Janne aikanaan siirtyy alltime-pörssin kärkeen, niin turha on Aamulehden silloinkaan asiaa uutisoida enempää kun muutamalla virkkeellä. Kyseessähän on loppujen lopuksi pelkkiä numeroita, jotka eivät ole uutiskynnyksen ylittäviä asioita.

Ja mitä tulee tuohon ikuiseen väittelyyn Jannen ja Raipen paremmudesta, niin itse kävin nuo väittelyt jo joskus ala-asteella. Yhtä tyhjän kanssa. Yksi piirre mikä on tosin aina leimannut kyseisiä keskusteluja on se, että siinä missä Tapparalainen kykenee keskustelemaan pelkästään Raipesta ja Raipen  urasta, niin ilvesläisen on pakko ottaa syystä tai toisesta aina Raipe ja Raipen maajoukkueura keskusteluun, kun puhutaan Jannesta.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2007, 11:09:41 kirjoittanut Rafael »

Poissa MansenMies

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #58 : Syyskuu 15, 2007, 11:28:42 »
Ja muistutettakoon vielä, että tuon 19.11.2006 sivulause-maininnan jälkeen sai kunnon artikkelia Jannen saavutuksesta odottaa monta päivää. Siinä välissä kyllä sai lukea artikkeileita "Ilves yhä ilman valmentajaa" "Ilves etsii valmentajaa" "Ilves neuvottelee" jne. Eikä lopulta sieltä edes tullut mitään kunnon artikkelia, vaan surullisen lyhyt juttu koko tapauksesta.

Itselleni tuo jäi aika hyvin mieleen, kun tuon jälkeen sai kyseinen aviisi jäädä tilaamatta.

Lainaus
Tuo tuollainen Aamulehti minulle, niin ostan sinulle korin kaljaa palkinnoksi.

Tuo provo kävi kalliiksi. Helpot oluet Willelle.

Tsemppari

  • Vieras
Vs: Aamulehti: Ilveksen joka-aamuinen fanijulkaisu
« Vastaus #59 : Syyskuu 15, 2007, 15:01:57 »
Raipella on Jannen ennätyksellisen sm-liigauran vastineeksi tarjottavana ennätyksiä nuorten MM-kisoista, miesten maaotteluista, Olympiakisoista jne. Kun tähän vielä lisätään tuo ikä, joka on myös ennätysluokkaa ja hänen "ennätyksellinen vaatimattomuutensa", niin on luonnollista, että hän on eräs kaikkien aikojen suurimmista suomalaiskiekkoilijoista.

Ei kai kukaan ole väittänytkään etteikö mies olisi yksi kaikkien aikojen kiekkoilijoita? Mitä tulee maaotteluihin niin osa niistä on kyllä vahvasti saunakaveruuden ansiostakin saatuja jolloin parempia pelimiehiä ei päässyt mukaan kun Raipella oli se kestokausari erityisesti Aran aikana.

Vaan selittäppäs Naapuri se että miten SM-liigassa 1997-1998 2. finaalissa nuori IFK Kari laittaa Raipen niin pihalle että ei paremmasta väliä. Katsele vaikka nauhalta uudestaan. ;)

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2007, 15:06:15 kirjoittanut Tsemppari »