Kirjoittaja Aihe: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?  (Luettu 376620 kertaa)

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #900 : Marraskuu 27, 2015, 01:46:17 »
Esim. JYP pystyi aika vajaalla rosterilla kyllä haastamaan Tapparan aika kovaa. Lukko on myös monella kaudella pelannut käytännössä ilman kahta tai kolmea nimikkoäijää ja silti repinyt voittoja.
Tapparalla tämä ei ole onnistunut juuri kertaakaan ja jo yhdenkin nimismiehen puute on yleensä näkynyt meillä. Siinäkin on mietittävää, että miksi näin.

Muutenkin noin ylipäätään on mietittävä, että alisuorittaminen pitää saada pois. Erityisesti Dixon ja Järvinen eivät pelaa ollenkaan tasollaan ja Kankaanperä on jo pidemmän aikaa pelannut alle parhaimman tasonsa. Aaltokaan ei tunnu mistään saavan kiekkoa sisään. Sen sijaan toki voisin vielä jatkaa negatiivista purnaustani, mutta toisaalta esim. viime aikoina Savinaisen suorittaminen on lämmittänyt mieltä todella paljon.

Kyllähän tuossa kaatui esim. IFK ilman Haapalaa ja Ilomäkeä. Eikä pelillisesti ongelmia ilmaantunut ennen kuin Peltola tippui Saipa-pelissä pois, jolloin sekosi peluutukset yms. Pelsutkin oltaisiin voitettu ilman eräitä aivopieruja, kenttien lähes täydellisen remontin jälkeen ja käytännössä kolmella ketjulla.

Omasta mielestä sellainen yhtälö, jossa yksikään pelaaja ei ns. alisuorittaisi on mahdoton. Pelaajille tulee hyviä jaksoja, esim. JMJ tais painaa tossa 4 häkkiä aika tiuhaan tahtiin ja Dixon pelasi ihan mallikkaasti ennen mj-taukoa. Tietenkin se olisi optimitilanne, että yksikään pelaaja ei alisuorittaisi, mutta silloin tässä kuljettaisiin kyllä melkein murskavoitosta toiseen.
"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj

Poissa AnSo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 498
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #901 : Marraskuu 27, 2015, 11:58:51 »
Voi olla että Mikki vähän harmittelee tuota KooKoon rymistelyä, sillä toihan näyttää siltä ettei sieltä kyllä kumpikaan sentteri lähde siirtorajalla vahvistamaan meidän pyttyjahtia  :-\

Poissa Nevöföget03

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #902 : Marraskuu 27, 2015, 12:00:17 »
Itse en vain näe ja usko että KooKoon senttereitä meille missään kohtaa on edes suunniteltu haalittavaksi lainalle. Toivottavasti olen väärässä.

Poissa Button

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #903 : Marraskuu 29, 2015, 00:45:36 »
Lajusen peliaika HIFK matsissa kevyehkö 26:23. Otti yhteensä 37 aloitusta ja voitti niistä 56,8%. Ukko pelasi yli 10min enemmän kuin toiseksi eniten peliaikaa saanut sentteri Järvinen.

Yksi syy Lajusen suureen peliaikaan oli varmastikin se, että muilla senttereillä ei aloittaminen luonnistunut juuri mitenkään. Toiseksi eniten aloittanut Dixon otti 15 aloitusta ja  voitti niistä surkeat 26,7%.  Järvinen 9kpl ja 44,4%. Rauhala 7kpl 42,9%.

Vihjaako tämä nyt siihen, että aloitustaitoiselle puolustavalle sentterille olis tarvetta?

Poissa ProTappara

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #904 : Marraskuu 29, 2015, 01:30:09 »
Itse en vain näe ja usko että KooKoon senttereitä meille missään kohtaa on edes suunniteltu haalittavaksi lainalle. Toivottavasti olen väärässä.

Mä sitten taas olen kokolailla automaattisesti ajatellut, että Green tulee kotio tosipeleihin. En tiedä, mihin Dixon silloin työnnettäisiin, mutta silloin olis hyökkäysrosteri erittäin hyvin balanssissa. Siihen päälle pakistoon yksi "all in" täsmähaku, niin alles klar.

Poissa C4

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 416
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #905 : Marraskuu 29, 2015, 01:51:58 »
Itse en vain näe ja usko että KooKoon senttereitä meille missään kohtaa on edes suunniteltu haalittavaksi lainalle. Toivottavasti olen väärässä.

Mä sitten taas olen kokolailla automaattisesti ajatellut, että Green tulee kotio tosipeleihin. En tiedä, mihin Dixon silloin työnnettäisiin, mutta silloin olis hyökkäysrosteri erittäin hyvin balanssissa. Siihen päälle pakistoon yksi "all in" täsmähaku, niin alles klar.
Kyl se Greeniä tarttis kevääl, tai vastaavaa kaveria. Dixoni vaikka poppareille ellei muualle kelpaa. Budjetti ratkasuna vois kokeilla joulun jälkeen onko Puistola saanut kerättyä itsensä, muutoin tarttetaan kokenut pakki ulkopuolelta.

Poissa sennas

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 244
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #906 : Marraskuu 29, 2015, 06:56:57 »
Melkein 50% Tapparalle tehdyistä maaleista on tehty viimisessä erässä...huolestuttavaa. Nyt pitäis herätä ja lopettaa se pelkkä oman johdon puolustaminen viimisessä erässä. Pitää vaan jaksaa pelata loppuun asti...eikä vain heitellä omista kiekkoa pois.

Poissa iroj

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1450
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #907 : Marraskuu 29, 2015, 11:44:28 »
Lajusen peliaika HIFK matsissa kevyehkö 26:23. Otti yhteensä 37 aloitusta ja voitti niistä 56,8%. Ukko pelasi yli 10min enemmän kuin toiseksi eniten peliaikaa saanut sentteri Järvinen.
Yksi syy Lajusen suureen peliaikaan oli varmastikin se, että muilla senttereillä ei aloittaminen luonnistunut juuri mitenkään. Toiseksi eniten aloittanut Dixon otti 15 aloitusta ja  voitti niistä surkeat 26,7%.  Järvinen 9kpl ja 44,4%. Rauhala 7kpl 42,9%.
Vihjaako tämä nyt siihen, että aloitustaitoiselle puolustavalle sentterille olis tarvetta?

Dixon petti aloituksissa eilen mutta hän on edelleen Tapparan paras aloittaja voittoprosentilla (53,7) mitattuna.
Lajunen on kuitenkin Tapparan paras ja tärkein aloittaja koska hän on ottanut tuplasti aloituksia Dixoniin verrattuna.
Saksalaisessa futiksessa on tehty kaksinkamppailutilastoja ja paremmuusjärjestyksen perusteena on ollut se kuinka paljon enemmän on voitettuja kuin hävittyjä kaksinkamppailuja.
Tapparan parhaat aloittajat (yli 40 aloitusta) tällä perusteella:
Lajunen 46
Dixon 25
Savinainen -1
Rauhala -2
Järvinen -9
Ilomäki -11
Tapparan aloitusten voittoprosentti on hyvä 51,3% (pari viikkoa sitten 52,3%) ja se on parempi kuin viime kaudella.
Hyvälle 4-sentterille voisi olla tarvetta koska Rauhala on vielä melko kokematon pelaaja ja vaikea uskoa että nykyinen 4-ketju olisi vahva lenkki kevään ratkaisupeleissä.
Tai ehkä laitetaan sentterit järjestykseen Lajunen-Järvinen-Ilomäki-Dixon ja hankitaan hyvä laitahyökkääjä(=maaleja iskevä voimalaituri)?

Poissa taappara

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1549
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #908 : Marraskuu 29, 2015, 13:35:05 »
Ainakin itse näkisin Ilomäen paluun aiheuttavan seuraavanlaisen kokoonpanon.

Haapala - Lajunen - Kuusela
Laine - Ilomäki/Järvinen - Peltola
Savinainen - Järvinen/Ilomäki - Karjalainen
Kaksonen - Dixon - Heikkilä

Dixonin taso ei meidän joukkueessa riitä tällä hetkellä korkeammalle sentterihierarkiassa.

Poissa Ckulma

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #909 : Marraskuu 29, 2015, 13:38:04 »
Tohon neloseen tarvii ehdottomasti uuden laiturin keväytä ajatellen. Eihän Heikkilää & Kaksosta uskalla hulluinkaan heittää kentälle tosipeleissä.

Poissa Battleaxe73

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 338
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #910 : Marraskuu 29, 2015, 13:39:34 »
Lajunen-Järvinen-Ilomäki-Dixon. Siinä on tosiaan hyvä järjestys senttereille. Sitten laituriosastolle yksi vahvistus ja samoin sinne puolustukseen se Tömmernäs tyyppinen yleispakki. Tämä varmaan edellyttää Puistolan onnistunutta treidaamista.

Poissa tukkajukka2012

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #911 : Marraskuu 29, 2015, 13:40:59 »
Ainakin itse näkisin Ilomäen paluun aiheuttavan seuraavanlaisen kokoonpanon.

Haapala - Lajunen - Kuusela
Laine - Ilomäki/Järvinen - Peltola
Savinainen - Järvinen/Ilomäki - Karjalainen
Kaksonen - Dixon - Heikkilä

Dixonin taso ei meidän joukkueessa riitä tällä hetkellä korkeammalle sentterihierarkiassa.

Tästä oon samaa mieltä. Ja samalla Rauhala pelaa tossa omalla tasollaan... Ei valitettavasti oo vielä valmis Liigaan

Poissa Linden #16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1911
  • Kaikkeen kätevä,mutta ei mihinkään pätevä!
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #912 : Joulukuu 01, 2015, 19:35:48 »
Ainakin itse näkisin Ilomäen paluun aiheuttavan seuraavanlaisen kokoonpanon.

Haapala - Lajunen - Kuusela
Laine - Ilomäki/Järvinen - Peltola
Savinainen - Järvinen/Ilomäki - Karjalainen
Kaksonen - Dixon - Heikkilä

Dixonin taso ei meidän joukkueessa riitä tällä hetkellä korkeammalle sentterihierarkiassa.
Täysin samaa mieltä kokoonpanosta.
"Kankaanperä osoitti ensimmäisessä maalissa, että kun lähtee, niin lähtee perkele ja menee kovaa, Tapola intoutui joukkueensa avausmaalista." -JA 14.1 Tappara-Ilves pelin raportissa-

Poissa Tuoppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 62
  • Tappara, Hasek #39
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #913 : Joulukuu 01, 2015, 19:38:23 »
Mediassa kun tuota Blöössin tilannetta seurataan ahkeraan ja pelaajien kerrotaan lähtevän milloin mihinkin. Niin jos kyseinen seura pysyy jotenkin pystyssä loppukauden olisiko järkeä tarjota "ilmaista" työvoimaa siihen suuntaan? Nimiin enenpää menemättä kannattaisiko laittaa pelaaja/pelaajia pyörimään +20 peliä liigaa, eikä esim Lekiin kun Tapparaan ei taidot juuri nyt riitä.

Poissa Rixa

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 317
  • Roskasakin kannatusyhdistyksen jäsen
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #914 : Joulukuu 01, 2015, 21:26:27 »
Eri talousalue, en tiedä kuinka moni pelaaja haluaisi omasta tahdostaan lähteä 170 km päähän. Saatika sitten miksi pelaajia pitäisi päästää kilpailevan joukkueen käyttöön, olkoon kuinka talous kuralla tms muuta ulkopelilliset syyt.