Kirjoittaja Aihe: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?  (Luettu 376650 kertaa)

Poissa juujuujep

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 235
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #195 : Toukokuu 09, 2015, 13:02:49 »
Meillä kaikilla on näkemys millainen se joukkue pitäis olla, jolla sitten mitalesta keväällä taistellaan.
  Itse olisin pakeista luopunut Aallosta ja Saravosta, muut olisin pitänyt. Poistuneista hyökkääjistä kaikki olisi ansainnut jatkosopparin. Hyökkääjistä voisi luopua Karjalaisesta ja Kaksosesta, jotka omat juniorit paikkaisi heittämällä. Ilomäkikin kun tuli niin Järvinenkin on korvattu ja mun puolesta vois pelata muualla.
  Reaaliteetti kuitenkin on, ettei niitä kaikkia parhaita Tapparan resursseilla pystytä pitämään.
Pakistossa jalat on osalla edelleenkin ongelma ja hyökkääjissä on liikaa samantyyppisiä pelaajia. Höyhensarjan pörrääjiä laitureissa liikaa ja senttereistä yläpuolella.
  Posiitiivista Lajunen ja omat Juniorit. Hyvät vahvistukset oikeille paikoille muuttavat palettia hyvin paljon, joten liian aikaistahan arviointi on. Laitaan tarvitaan kokoa ja maaleja, ei halpa yhtälö. Neloseen sentteri vahvalla alottamistaidolla vapauttais Rauhalan tuomaan voimaa ja taklausia laitahyökkääjän paikalle. Pakkivahvistukset pitäisi tuoda jalkoja ja käsiä, eivät halpoja nekään.
 

Poissa Limutus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #196 : Toukokuu 09, 2015, 13:30:16 »
Rosteri vaikuttaa vielä riittämättömältä jos mitalikamppailuihin mielitään, mutta tuota Kaksosen jatkosopimusta on edelleen pakko ihmetellä. Näytöt Tappara-paidassa lähes olemattomat, ei asiaa enää ylempiin ketjuihin tehottomuuden vuoksi ja mielestäni taas vääräntyyppinen pelaaja nelosketjun rouhijaksi. Esim. menneen kauden runkosarjapisteet 4+5 sekä plusmiinuslukema -11...ja seurauksena kahden vuoden kiinnitys. Nimenomaan tällaisissa tapauksissa olisin halunnut mielummin sitä nuorta potentiaalia korvaamaan tontin, joko omista junnuista tai muualta.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #197 : Toukokuu 09, 2015, 13:53:36 »
Rosteri vaikuttaa vielä riittämättömältä jos mitalikamppailuihin mielitään, mutta tuota Kaksosen jatkosopimusta on edelleen pakko ihmetellä. Näytöt Tappara-paidassa lähes olemattomat, ei asiaa enää ylempiin ketjuihin tehottomuuden vuoksi ja mielestäni taas vääräntyyppinen pelaaja nelosketjun rouhijaksi. Esim. menneen kauden runkosarjapisteet 4+5 sekä plusmiinuslukema -11...ja seurauksena kahden vuoden kiinnitys. Nimenomaan tällaisissa tapauksissa olisin halunnut mielummin sitä nuorta potentiaalia korvaamaan tontin, joko omista junnuista tai muualta.
Mää en oo ikinä ymmärtäny sitä ajatusta, että 4 ketju täytettäisiin junnuilla. Tai riippuu vähän junnuista. Mun mielestä 4 ketjussakin tarvitaan kokemusta ja laatua. Jos siis halutaan menestyä. En ota kantaa onko Kaksonen semmonen.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #198 : Toukokuu 09, 2015, 13:57:50 »
Kun tuota sopimustilannetta katsoo, niin sanoisin, että 4-5 pelaajaa tullaan vielä sopimuksella kiinnittämään ennen kauden alkua. Kaksi pakkia ja 2-3 hyökkääjää.

 Nyt on jo lisätty kaksi uutta hyökkääjää. Kauden päättäneestä kokoonpanosta hyökkääjiä on lähtenyt/lähtemässä kuusi kappaletta kolmestatoista. Laine+Rauhala+Lajunen+Ilomäki+x+x(+x). Yksi syvyysmies, vaikka se Norjan liigan haku tai Tuomisto, tai sitten Heikkilä on se syvyysmies. Nuo kaksi sulkeiden ulkopuolista äksää ovat sitten selkeitä profiilihankintoja, toinen maalintekijälaituri. Pahimmassa tapauksessa (tällä tietoa) tulee yksi kova värväys ja kaksi muuta ovat Heikkilä ja Tuomisto. (Ja tiedän, Heikkilällä on sopimus, mutta lähtökohtaisesti pelaa alkuun LeKissä.) Syvyysmies voi löytyä myös Tanuksesta/Levtchistä. Kannattaa miettiä sitä kautta, paljonko on viime kausina ollut sopimushyökkääjiä, tällä hetkellä on 12+3.

Puolustuksessa on tällä hetkellä Aalto, Saravo, Bonsa, Elorinne, Rouhiainen ja Mäkinen. Yksi pakki tulee, tai ainakin solmii jatkon varmasti, melko varmasti kaksikin.

Lisätään nyt vielä jonkunlainen syvyyskartta hahmottamiseksi.

Kuusela-Dixon-Laine
Haapala-Lajunen-Ilomäki
Peltola-Järvinen-Karjalainen
Kaksonen-Rauhala-Heikkilä
Levtchi-Tuomisto-Tanus

Bonsaksen-Elorinne
Saravo-Aalto
Rouhiainen-Mäkinen
Puistola

Ja uskon lopputuloksen olevan jotain tällaista:

Kuusela-Dixon-X/Laine
Haapala-Lajunen-Ilomäki
Peltola-Järvinen-Laine/X
X-Rauhala-Karjalainen
Kaksonen-Tuomisto-Heikkilä-Tanus

Elorinne-X
Bonsaksen-X/Mäkinen
Saravo-Aalto
Puistola-Rouhiainen

En mä vaan osaa nähdä tuota rosteria niin pessimistisesti kuin täällä yleisesti nähdään.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2015, 14:11:06 kirjoittanut Virveliä kainaloon »
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa Limutus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #199 : Toukokuu 09, 2015, 14:01:19 »
Mää en oo ikinä ymmärtäny sitä ajatusta, että 4 ketju täytettäisiin junnuilla. Tai riippuu vähän junnuista. Mun mielestä 4 ketjussakin tarvitaan kokemusta ja laatua. Jos siis halutaan menestyä. En ota kantaa onko Kaksonen semmonen.

Ei junnujen peluutusta nelosessa pidäkään asettaa itsearvoksi. Tuolla "muualta" tarkoitan vaikka esimerkiksi nuorta Mestis-pelaajaa jolla olisi potentiaalia kasvaa isompaan rooliin ajan myötä.

Poissa AnSo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 498
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #200 : Toukokuu 09, 2015, 14:03:46 »
Heh, omia junnuja pitäis aina ajaa joukkueeseen mutta kuitenkin pitäisi tehdä kärkihankintoja jotta on mahkuja mestaruuteen. Pitäis varmaan laittaa Mikki sivuun ja yrittää saada vanha kunnon Virmas Masa tilalle ja "näillä mennään"
Tällä hetkellä keskusta on hankittu ja mielestäni hyvällä mallilla. Eikä se laituripuolikaan mikään huono ole vaikka siitä moni suurta huolta pitääkin. Kuusela, Peltola, Haapala ja Ilomäki/Järvinen ovat kaikki 1.-2. ketjun laitahyökkääjiä kun kemiat kohdillaan. Itse odotan ainakin Peltolalta nousemista kärkiketjuihin.
Jos nyt vaan odotetaan vaikka kesään saakka ennenkuin vedetään paniikkinappulaa...

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #201 : Toukokuu 09, 2015, 14:07:52 »
Minä odotan että Haapala tekee semmoset 30-40pistettä ens kaudella, jos vaan paikat on kunnossa ja kestää.

Poissa Labrys

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 984
  • ^ Latinaa. Google it!
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #202 : Toukokuu 09, 2015, 14:12:57 »
Rosteri vaikuttaa vielä riittämättömältä jos mitalikamppailuihin mielitään, mutta tuota Kaksosen jatkosopimusta on edelleen pakko ihmetellä. Näytöt Tappara-paidassa lähes olemattomat, ei asiaa enää ylempiin ketjuihin tehottomuuden vuoksi ja mielestäni taas vääräntyyppinen pelaaja nelosketjun rouhijaksi. Esim. menneen kauden runkosarjapisteet 4+5 sekä plusmiinuslukema -11...ja seurauksena kahden vuoden kiinnitys. Nimenomaan tällaisissa tapauksissa olisin halunnut mielummin sitä nuorta potentiaalia korvaamaan tontin, joko omista junnuista tai muualta.
Mää en oo ikinä ymmärtäny sitä ajatusta, että 4 ketju täytettäisiin junnuilla. Tai riippuu vähän junnuista. Mun mielestä 4 ketjussakin tarvitaan kokemusta ja laatua. Jos siis halutaan menestyä. En ota kantaa onko Kaksonen semmonen.
Mää otan kantaa ja sanon ettei Kaksonen ole sellainen. Täys huti koko ukko, ja en muistanutkaan, että jatkot just tehtiin. Muskelia neloseen tarvitaan. Omat junnut voi olla kolmosessa ja jos rahkeet riittää niin ylempänäkin.
Kyllä tässä nyt kuun loppuun ainakin voi rauhassa katsoa ketä tulee. Turha tässä on kirvestä kaivoon heittää. Juhlavuosi kuitenkin tulossa ja muistetaan, että turskaa tulee jos ei yritetä menestyä, nyt pari kautta voittoo tahkottu niin tuskin ruvetaan alas ajamaan.

Poissa Virveliä kainaloon

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 773
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #203 : Toukokuu 09, 2015, 14:13:23 »
. Itse odotan ainakin Peltolalta nousemista kärkiketjuihin.

Tuo on kyllä klassikko :D Itse lopetin odottelun viime kauden jälkeen.
"Vai että luottamus mennyt, joo-o. Tämän kun voisi jotenkin muutenkin kuin Palo-Penan ja taksikuskien jutuilla todistaa. On tää vääntäminen kyllä vallan turhaa touhua, annetaan nyt poikien pelata." 10.12.2014

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #204 : Toukokuu 09, 2015, 14:24:15 »
..i. Tuolla "muualta" tarkoitan vaikka esimerkiksi nuorta Mestis-pelaajaa jolla olisi potentiaalia kasvaa isompaan rooliin ajan myötä.
Eikös sinne viime kauden lopulla tullut Heikkilä ja Tuomisto? Nämä ovat juuri niitä projekteja, potentiaalisia hakuja.
Ja en todella ymmärrä tätä "omat junnut neloseen". Jos siellä on tasoltaan riittämättömiä pelaajia useampia, näkyy se esim. erikoistilanteissa vääjäämättä. Tapparalla ei niitä talentteja sinne ole heitellä täytteeksi Kärppien tapaan. Kaksonen on varmasti aika edullinen ja varma liigapelaaja, joka hoitaa lisäksi hyvin alivoimavastuuta.
Ja jos Rauhalasta haluaa joskus sen nelossentterin, niin ei siihen laiturina kasva.

Poissa Axe Boobs

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 488
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #205 : Toukokuu 09, 2015, 14:27:01 »
. Itse odotan ainakin Peltolalta nousemista kärkiketjuihin.

Tuo on kyllä klassikko :D Itse lopetin odottelun viime kauden jälkeen.
Mä lopetin jo vuosia sitten. Juki on Juki, hänellä on omat vahvuutensa eikä hyökkäysalueen peli kuulu niihin. Hieno jääkiekkoilija kuitenkin.

Noin yleisesti täällä on ihan liian pessimistinen ilmapiiri. Ei mikään lätkäjoukkue ole toukokuussa yhtä vahva kuin huhtikuussa. Se että joukkueesta lähtee nyt avainpelaajia oli nähtävissä jo pari vuotta sitten kotisivujen pelaajat-osiosta. Kevään 2014 hopeajoukkue pysyi suorastaan luonnottoman hyvin kasassa ja nyt tavallaan maksetaan sitä velkaa pois. Vaikka meidän purresta lähti keulakoriste (Palola ja kumppanit), on siinä edelleen vahva ja virtaviivainen runko jäljellä. Ainoa mistä on syytä olla huolissaan on se, että peräsin (Metsola) lähtenee myös, ja jollei sitä korjata ei paatti seilaa pitkälle.

Poissa ekunkikat

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 425
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #206 : Toukokuu 09, 2015, 14:48:24 »
Hyvin kirjoitettu Axe Boobs. Lisätään nyt vielä, että masto (sentteriosasto) on myös edelleen vahva. Sanoisin kuitenkin, että purjeita pitäis paikkailla ja niin varmasti vielä tapahtuukin. Parilla laatulaiturilla. Noita syvyyspelaajia on nyt ihan riittämiin.

Itse en välttämättä hommais edes pakkeja lisää tj:na. Nyt nostaisin Aten pelaavaan kuusikkoon ja Lekistä tai A:sta jos ei löytyis hädän tullen apuja niin reagoisin kesken kauden. Toki Tuukka tai Kanki kelpais...

"Elämää opitaan menneisyydestä, mutta se eletään eteenpäin" S. Kierkegaard
"Mennään eteenpäin" T. Jutila

Poissa Battleaxe73

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 338
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #207 : Toukokuu 09, 2015, 14:51:20 »
Negatiivisuus kumpuaa lähtijöiden suuresta määrästä ja kovasta tasosta. Toisaalta eiks nää ny melkein kaikki ole olleet jo selvillä ajat sitten. 100 % varmuudella lisää pelaajia tulee. Kysymys on vaan siitä, että ketä. Lajunen ja Ilomäki kelpaa mulle.

Lisäksi kauden aikana tulee kuten ennenkin 1-3 lähtökohtaisesti "kovaa" hankintaa. Emme siis vielä tiedä millainen se rosteri tulee olemaan.

Kyllähän se ulospäin nyt kuitenkin näyttää pajatso tyhjenee tyyppiseltä tilanteelta. Leinonen vois markkinointimielessä tulla vähän ulos ja valottaa tilannetta. Mitään haittaa siitä ei olisi. Kolme katkeraa hopeaa ja tähdet lähtee= ei myy kausikortteja. Itelle tulee kausari ja parkkikortti jne. Mutta mä oonki ikifani.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #208 : Toukokuu 09, 2015, 14:52:19 »
Itse olisin pakeista luopunut Aallosta
On kyllä turhake tuolla viime kauden 0.59 PPG:llä ja joukkueen toiseksi parhaalla +- lukemalla (+14).
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tappara roster 2015-2016, uusi aikakausi?
« Vastaus #209 : Toukokuu 09, 2015, 15:14:05 »
Tapparalla on runko ihan hyvin kasassa jo toukokuussa ja Lajusen lisäksi tulee varmasti pari laadukasta lisähankintaa. Olen varma siitä, että Tappara saa kasaan hieman pienentyvälläkin budjetilla top 4-tasoisen kokoonpanon.

Maalivahtiosasto on vaikeimmin paikattavissa, mutta nyt siirryttäneen yhden veskarin ääripeluutuksesta siihen, mitä muutkin harrastavat ja maalinsuulle hankitaan pari ykkösveskarin mitat täyttävää torjujaa kilpailemaan päävastuusta. Pakiston osalta toiveissa on yksi kiekollinen dynamo. Hyökkäykseen taasen tarvitaan puolustava sentteri sekä 1-2 laituria. Haapala ja Laine saavat mahdollisuuden ottaa askeleen kohti EHT-tasoa.