Kirjoittaja Aihe: Politiikkaketju  (Luettu 20162 kertaa)

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #15 : Marraskuu 28, 2014, 14:27:45 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Titta på ylähylly!

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #16 : Marraskuu 28, 2014, 14:43:30 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Kyllä, hieno päivä. :)
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa tappawafanfoeva

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #17 : Marraskuu 28, 2014, 15:01:40 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Kyllä, hieno päivä. :)
Siinä kohtaa kun Toivolan Jani astelee alttarille morsiusmekko päällä niin meikäläinen laittaa eropapereita kirkon suuntaan alta aikayksikön. Kyllähän se tiedossa oli että tämäkin päivä tulee vielä mutta silti #ituttaa kuin pientä oravaa.
"– Tiesin, että olen aika nopea. Kaverit jäi kuin täit tervaan, Kankaanperä sanaili."

"-Parantamisen varaa jäi paljon. En kai mä - saatana - ala kertoa teille, mitä muutetaan. Katsokaa lauantaina, Kankaanperä tuumi"

Poissa tukkajukka2012

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #18 : Marraskuu 28, 2014, 15:05:14 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Kyllä, hieno päivä. :)

Hyvä ystävä... Niinpä.. Kukapa sitä omaa homouttaan kertoo.
Mun mielestä taas ihan törkeen sairas setti. Vaikkakin aivan sama jos joku haluaa valaa saviruukkuun.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #19 : Marraskuu 28, 2014, 15:15:16 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Kyllä, hieno päivä. :)
Siinä kohtaa kun Toivolan Jani astelee alttarille morsiusmekko päällä niin meikäläinen laittaa eropapereita kirkon suuntaan alta aikayksikön. Kyllähän se tiedossa oli että tämäkin päivä tulee vielä mutta silti #ituttaa kuin pientä oravaa.
Mites tämä liittyy kirkkoon?
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa tappawafanfoeva

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #20 : Marraskuu 28, 2014, 15:20:50 »
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194943826627/artikkeli/tahdon+voitti+yllattavan+selvasti+10592.html

Onneksi meni läpi!  :) Itteeni tää ei hirveesti koske mutta mulla on hyvä ystävä joka on oikeesti taistellut näitten juttujen pualesta.
Kyllä, hieno päivä. :)
Siinä kohtaa kun Toivolan Jani astelee alttarille morsiusmekko päällä niin meikäläinen laittaa eropapereita kirkon suuntaan alta aikayksikön. Kyllähän se tiedossa oli että tämäkin päivä tulee vielä mutta silti #ituttaa kuin pientä oravaa.
Mites tämä liittyy kirkkoon?
Siten että on vain ajan kysymys kun kirkkokin antaa tässä asiassa periksi ettei homoille vaan tule paha mieli. Jos  tämä lakialoitteen läpimeno tarkoittaisi automaattisesti että kirkkohäitä homoille kirjottaisin tällä hetkellä erohakemusta kirkkoon enkä tätä viestiä foorumille.
SItä paitsi avioliitto on kristinuskon rituaali jonka määritelmää valtio mennyt nyt sorkkimaan, mikä totaalisen väärin ja tämä liittyy sitäkautta kirkkoon varsin merkittävästi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2014, 15:27:02 kirjoittanut tappawafanfoeva »
"– Tiesin, että olen aika nopea. Kaverit jäi kuin täit tervaan, Kankaanperä sanaili."

"-Parantamisen varaa jäi paljon. En kai mä - saatana - ala kertoa teille, mitä muutetaan. Katsokaa lauantaina, Kankaanperä tuumi"

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #21 : Marraskuu 28, 2014, 15:29:05 »
No joo. Ite en ikinä ymmärrä että miten aikuinen (tai niin ainakin luulen) ihminen kantaa niin paljon huolta siitä että aikuiset ihmiset rakastavat toisiaan ja haluavat a) osoittaa sen menemällä keskenään naimisiin b) haluavat avioliiton takaaman oikeusturvan suhteellensa. :D Oli ne sitten ******, lesboja tai heteroita. Joidenkin elämä on vaan niin vaikeata.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa TJ

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1491
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #22 : Marraskuu 28, 2014, 15:32:49 »
SItä paitsi avioliitto on kristinuskon rituaali jonka määritelmää valtio mennyt nyt sorkkimaan, mikä totaalisen väärin ja tämä liittyy sitäkautta kirkkoon varsin merkittävästi.
Eihän ole. Avioliittoja on muodostettu jo ennen koko kristinuskon olemassaoloa.
Tätä ei saa ottaa talteen.

Poissa Paarma

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 811
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #23 : Marraskuu 28, 2014, 15:37:46 »
Jani Toivolakin pääsee nyt sitten keskittymään niihin kaikkiin muihin asioihin, joita hän on eduskunnassa ollessaan ajanut. Esim...

Ja oma mielipide aiheeseen; Aivan sama. Sitten kun aletaan adoptoimaan, niin onkin sitten jyrkkä-EI -mielipide. Mutta olenhan tuossakin väärässä. Toisen leirin ihmiset ovat jokaisessa asiassa aina oikeassa ja jokaiseen juttuun on vastaus valmiina. Ja muut on ahdasmielisiä timosoineja.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2014, 15:40:48 kirjoittanut Paarma »

Poissa #51

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2649
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #24 : Marraskuu 28, 2014, 15:55:22 »
Itse lakiin minulla ei ole mitään kantaa, mutta tämä massahysteria ärsyttää ihan helvetisti. Joka puolella tuputetaan jotain tahdon-kampanjoita, pääkaupunkiseudulla koululaiset ovat saaneet vapaata tämän takia ja koko some-maailma ei muusta puhukaan. Sitten taas, kun joku sanoo, että hän arvostaa kirkon perinteisiä arvoja eikä olisi halunnut lain menevän läpi, leimataan hänet ahdasmieliseksi ja vanhoilliseksi. Vastaavasti nämä ****-myönteiset eli "suvaitsevaiset" ovat niitä, jotka eivät toista osapuolta ymmärrä tai heidän mielipidettään kunnioita. Ei toki läheskään kaikki.

Kai tämä on kuitenkin askel eteenpäin tasa-arvossa. Mutta auta armias kun alkaisi ehdottamaan naisille pakollista asepalvelusta tai vastaavaa, niin 99% tätä tämänpäiväistä tasa-arvoa edistävää lakia kannustaneista ryhtyisi asiaa vastustamaan.

Hauska huomio tähän uutiseen löyhästi liittyen, että tälläkin palstalla on ho-mo -sana sensuroitu.

Poissa warthog

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #25 : Marraskuu 29, 2014, 01:02:40 »
Hienoa nähdä politiikkaketju liekeissä.

Inhoan poliittista korrektiutta. Se on sellainen koodi, jota tuntematon on sitten väärässä ja pahan asialla. Olen sen verran vanha, että muistan Neuvostoliiton ja sen eron, mikä oli oikeiden uutisten ja virallisten uutisten välillä. Nyt uidaan samoissa synkissä vesissä. Nyt vaan vaaleanpunaiseen hameeseen pukeutunut vihreä tonttu kertoo, mikä on se ainoa oikea mielipide.

Tämä "tasa-arvoisen avioliiton" asia liittyy valtionkirkkoon, jolle tullaan hyvin pian osoittamaan paikka nurkassa. Uskovaiset vaihtavat seurakuntaa ja päiväkodeissa ja kouluissa opetetaan...niin mitä? Samaan aikaan maailmalla on sellaisia instansseja kuin katolinen kirkko, ortodoksinen kirkko, islaminusko ja Goldman Sachs. Ne eivät murehdi tasa-arvoisuutta. Joku niistä valtaa aatetyhjiön, saa nähdä mikä.

Poissa Globe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #26 : Marraskuu 29, 2014, 08:29:00 »
Minun puolestani ok, ***** ovat tasavertaisia heteroiden kanssa ja saavat mennä naimisiin, mutta lapsen kasvatus varsinkin kahden isän perheessä on liian luonnoton ja pervo ajatus. Siinä menee raja.
Tappara is playing really well and pressing for more goals.

Voittavan joukkueen pelityyli on voittajan mielestä aina tarpeeksi kaunista. Voittaminen on kaunista.

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #27 : Marraskuu 29, 2014, 14:24:35 »
Tämä "tasa-arvoisen avioliiton" asia liittyy valtionkirkkoon, jolle tullaan hyvin pian osoittamaan paikka nurkassa. Uskovaiset vaihtavat seurakuntaa ja päiväkodeissa ja kouluissa opetetaan...niin mitä?

Tasa-arvoisella avioliitolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Kyse on puhtaasti tasa-arvosta ihmisten välillä. Jos äänestyksen alla olevassa laissa olisi ollut kyse kirkon pakottamisesta hyväksymään ****-liitot niin äänestyksen tulos olisi luultavasti ollut 200-0. Juuri tästä syystä aloite meni läpi; kyse on puhtaasti tasa-arvosta ihmisten välillä.

Mainitsemasi valtionkirkko saa myös niskakarvat nousemaan pystyyn. En ymmärrä mitä tekemistä valtiolla ja kirkolla pitäisi olla keskenään.

Tuosta päiväkodeissa ja kouluissa suoritetun opetuksen -kommentistasi en oikein saa kiinni, mutta käsittääkseni kehitystä on noissakin tapahtunut parempaan. Silloin kun itse kävin koulua paasasi uskonnon opettaja pelkkää jumalan sanaa jota opetusohjelma tuolloin oikeana piti. Nykyään keskitytään elämänkatsomukseen hieman laajemmin ja opetetaan hieman muidenkin uskontojen perusasioita. Näin minusta tasoitetaan kuilua eri kansojen välillä joka on ensiarvoisen tärkeätä. Ainakin se on huomattavasti tehokkaampaa kuin ristiretket, eikö?

Samaan aikaan maailmalla on sellaisia instansseja kuin katolinen kirkko, ortodoksinen kirkko, islaminusko ja Goldman Sachs. Ne eivät murehdi tasa-arvoisuutta. Joku niistä valtaa aatetyhjiön, saa nähdä mikä.

Eikö nämäkin ole kaikki keskenään tasa-arvoisia lahkoja luterilaisen kirkon kanssa. Jos niistä jokin muu tuntuu oikeammalta yhteisöltä niin miksi pitäisi suhtautua negatiivisesti siihen että ihmiset vaihtavat leiriä paremmin itselleen sopivaksi?
Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa Kankaantaan profeetta

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1312
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #28 : Marraskuu 29, 2014, 16:12:19 »
Hienoa nähdä politiikkaketju liekeissä.

Inhoan poliittista korrektiutta. Se on sellainen koodi, jota tuntematon on sitten väärässä ja pahan asialla. Olen sen verran vanha, että muistan Neuvostoliiton ja sen eron, mikä oli oikeiden uutisten ja virallisten uutisten välillä. Nyt uidaan samoissa synkissä vesissä. Nyt vaan vaaleanpunaiseen hameeseen pukeutunut vihreä tonttu kertoo, mikä on se ainoa oikea mielipide.

Tämä "tasa-arvoisen avioliiton" asia liittyy valtionkirkkoon, jolle tullaan hyvin pian osoittamaan paikka nurkassa. Uskovaiset vaihtavat seurakuntaa ja päiväkodeissa ja kouluissa opetetaan...niin mitä? Samaan aikaan maailmalla on sellaisia instansseja kuin katolinen kirkko, ortodoksinen kirkko, islaminusko ja Goldman Sachs. Ne eivät murehdi tasa-arvoisuutta. Joku niistä valtaa aatetyhjiön, saa nähdä mikä.

Mukava kirjoitus. Oikeastaan aika hauskaa, että välillä puhutaan jostin muustakin kuin Tapparasta, vaikka se paras puheenaihe onkin.

Suvaitsevaisuus on ihmeellinen asia. Sen autuutta toitottavat yleensä kovaäänisimmin ne, jotka eivät itse suvaitse muita mielipiteitä kuin sen suvaitsevan omansa. Tässä mielessä ymmärrän mainiosti vertauksen Neuvostoliittoon, oikeaan ja viralliseen ja siihen, kuka mitäkin saa sanoa.

Valtion ja kirkon liitto on asia, jota en ole koskaan käsittänyt. Monet hyvät ystäväni ovat pappisvihkimyksen suoruttaneita, eivätkä hekään asiaa järkevänä pidä.  Se, että kirkko olisi kokonaan erillinen on enää ajan kysymys. Huomiotta on vaan jäänyt se, että tämä vääjäämätön muutos on parempi jopa kirkolle. Sen jälkeen yksin kirkko tekee päätöksiä siitä, mitä kirkossa tehdään ja miten. Siihen ei eduskunta eikä mikään muukaan vaikuta. Ja hyvä niin.

Koulun opetusohjelmasta uskonto on jo poistunut siinä muodossa, kuin meille 60- ja 70- lukujen taitteessa syntyneille asiaa opetettiin. Silloin valtio ja kirkko olivat yhtä. Nykyään opetetaan elämänkatsomuksellisuutta korostaen. Käytännössä opetetaan eri uskontojen periaatteita mitään erityisesti tuputtamatta. Kerrotaan historia ja ydinasiat. Kuullostaa fiksulta. Uskon, että kirkon ja valtion aikanaan tapahtuva erottaminen toisistaan vain vahvistaa nykykäytäntöä uskonnonopetuksessa.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Politiikkaketju
« Vastaus #29 : Marraskuu 29, 2014, 17:03:20 »
Hauska huomio tähän uutiseen löyhästi liittyen, että tälläkin palstalla on ho-mo -sana sensuroitu.

Tämä on muuten hauska huomio ja eräänlainen ajan kuva. En tarkkaan muista koska kirosanafiltteri määriteltiin, mutta oletan sen olevan aivan palstan toiminnan alkutaipaleella vuonna 2006.

Syy miksi sana on filtterissä, on se että 2000-luvulla jos se keskustelussa esiintyi, oli se käytössä vain ja ainoastaan haukkumasanana. Milloin tuomari, milloin joku hermoja kiristänyt pelaaja, tai palstaveli jonka kanssa sukset menivät ristiin. Ei ollut seksuaalisten vähemmistön medianäkyvyyttä lähellekkään samassa mittakaavassa kuin nyt. Homppeleita siellä, lepardeja täällä. Tuntuu että perus heterosuomalainen on täällä vähemmistössä. Ja tällä hetkellähän media tuntuu suorastaan kärkkyvän, että koska joku Liigan pelaaja kärähtää tai tulee kaapista, eli kohta saadaan asiaan jääkiekkoilullinen näkökulma entistä vahvemmin esiin.

Homoseksuaalien osuudesta kokonaisväestössä on tehty erilaisia tutkimuksia, ja luvut näyttävät vaihtelevan 1-5% haarukassa. Ei tule hetkeen mieleen koska joku näin pieni vähemmistö olisi saanut vastaavan mediakampanjan taakseen.

Taidan pitää tuon filtterin voimassa 2000-luvun puolivälin muistomerkkinä, vai kokeeko joku henkilökohtaista epätasa-arvoa tässä tilanteessa?
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!