Kirjoittaja Aihe: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa  (Luettu 21044 kertaa)

Sirius

  • Vieras
Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« : Tammikuu 06, 2006, 23:00:04 »
Elieli täs on vaan tarkotus kertoo nikistään esim: jos mun vanha nikki oli tapparan jälkipeleissä ojasen maila niin nyt se on sirius. Että niiku sellasta pohja tietoo vaan.

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2006, 23:19:54 »
Elieli täs on vaan tarkotus kertoo nikistään esim: jos mun vanha nikki oli tapparan jälkipeleissä ojasen maila niin nyt se on sirius. Että niiku sellasta pohja tietoo vaan.

Ennen kuin tää kaveri lyödään ihan pohjaan loistavasta avauksestaan, niin laittakaa muutkin uudet nickinne tähän... Tulkaa ulos kaapista!!
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa lupu

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2006, 00:37:36 »
Tähän tarvii kyllä vastata, oli niin vakuuttava alku. Mullakin oli edellisissä jälipeleissä nick lupu ja nykyisissä lupu. Sitä vaan ajattelin tiedottaa.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2006, 07:03:57 »
Mä oon ollu ippe kauemmin kuin muistan. Ei mun kaveritkaan mun ristimänimeä (Ilpo) välttämättä tiedä, mutta mitä sillä väliä, kunhan ruman naaman muistavat jotta osaavat vältellä kadulla kohtaamista.
Mutta mä haluaisin kuulla että mistä nickit ihmisille oikein syntyvät. Toinen kysymys samaan syssyyn olisi, että miksi yrittää piilottautua jonkin anonymiteetin suojiin. Mä en ainakaan itse pysty vakavasti ottamaan ketään joka kutsuu itseään jollakin hatusta temmatulla nimimerkillä. "Syväkurkku" oli eräs ameriikan tunnetuimmista anonyymeistä, mutta näissä kiakkokeskusteluissa kai on aika vähän pelättävää että joku tuntee sut*. Sen verran mä annan anteeksi että jos joku Tapparan organisaatiossa työskentelevä ihminen tai pelaava pelaaja (no okei, on se pelaajakin ihminen, kai) haluaa peittää oman identiteettinsä jottei työttömyys uhkaa.
Tottakai jos nimimerkin takana on jokin loistava stoori, se annetaan anteeksi, mutta nimimerkin kehittäminen jotta voi huoletta kirjoitella paskaa nettiin on vähän kuin tanssisi kansantansseja tai panisi omaa mummoaan.

* tottakai joku tunteekin, mutta että siitä olisi jotain hengenvaaraa. Mun mielestä kaikesta mitä sanoo on vastuussa ja se vastuu pitää kestää. Mä sanon useinkin jotain tyhmää, mutta mä kestän sen. Pakkohan se on kestää kun sanoo niin usein tyhmiä.

Poissa toippari

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2006, 09:31:21 »
Mutta mä haluaisin kuulla että mistä nickit ihmisille oikein syntyvät.
Mulla nick tuli siitä että sukunimi on Toppari, mutta Tappara Fan Club ei saanut sitä siirrettyä oikein systeemeihinsä, vaikka oli sähkösessä muodosssa lähetetty. Jäsenkortti ja posti tulee edelleen Toipparin nimellä, vaikka kerran siitä jo huomautinkin. Ja en mielestäni hirveen paljoa muistuta sitä kuuluisampaa uutistenlukijaa...

Jartse

  • Vieras
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2006, 10:53:32 »
Vanhalla palstalla oli nimimerkkinä jartse ja nyt on isolla kirjaimella Jartse. Ei mikään niin hemaseva oo eikä tarinoita löydy mistä moinen nicki, mutta näillä mennään.

Poissa Hannu H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #6 : Tammikuu 07, 2006, 12:24:07 »
Niillä vanhemmilla palstoilla 1990-luvun lopulta alkaen, tähän äkkikuolleeseen edelliseen Jälkipelit-palstaan tuli kirjoiteltua kahdella eri nimimerkillä, yhdellä kerrallaan toki ja laiskasti. Nekin nimimerkit liittyivät 70-luvun alussa kasteessa saatuun nimeen. Nyt, kun tämä uusi palsta muutama päivä sitten antoi mahdollisuuden kirjautua uudelleen, aattelin, että otetaan se oma etunimi käyttöön. Kaikessa yksinkertaisuudessaan (viittaa usein myös kirjoituksiini). Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Uskon kuitenkin, että omalla nimellä kirjoittelu moderoi jo itsessään suurelta osin. Tottakai kirjoittelijan oman luonteen ja uskalluksen mukaan.

Toisaalta taas, kun kerran on mahdollisuus anonymiteetin käyttöön niin mikäs siinä, kun sääntöjen puitteissa kerran mennään. Tietysti joissakin  tapauksissa onhan se helpompi huudella asiattomuuksia, provoilla ja uhitella nimimerkin takaa, mutta täytyyhän sitä moderaattoreillekin antaa omat tilaisuutensa käyttää valtuuksiaan.

Nimimerkeistä vielä sen verran, että joskus ne ovat oikeasti hauskoja ja mielikuvituksellisia ja niiden takana on monasti jokin tärkeä omakohtainen kokemus tai esikuva tms. Eikä se nimimerkki muutenkaan sanottavaa pahenna, jos sitä löytyy. Tälläkin palstalla on myös paljon niitä, joilla sama nimimerkki on ollut vuosikausia ja siitä pidetään kiinni. Tämähän on päivänselvä asia. Värikästä porukkaa -sekä nimimerkkien että kirjoitusten muodossa- näillä palstoilla on aina ollut ja näin on varmaan myös jatkossa. 

Ja laitetaan tähän yhteyteen kiitokset kaikille niille, joille kiitokset tämän uuden palstan olemassaolosta kuuluu. Kiitos!


Poissa Jalmus

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 300
  • Basisti luojan armosta huolimatta
    • Profiili
    • Oma sivuni
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #7 : Tammikuu 07, 2006, 14:54:37 »
Jalmus on edelleenkin Jalmus. Se on mun nimimerkkini kaikkialla, missä sitä nettimaailmassa tarvitaan. Muutenhan mua ei kukaan oikeassa elämässä Jalmukseksi kutsu, enkä edes haluaisikaan kutsuttavan.
...ja tämä on sitten vain yhden miehen mielipide.

Poissa Manse-Fani

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1131
  • "Te voitte lähtee."
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #8 : Tammikuu 07, 2006, 14:56:43 »
Vanhalla palstalla olin Manse-Fani, evakkopalstalla olin Manse-Fani, ja niin myös täällä. Miksi sitä nyt toimivaa nimimerkkiä vaihtaisi. Sitä, mistä Manse-Fani tuli, en osaa sanoa.

Poissa Ajacied

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #9 : Tammikuu 07, 2006, 15:52:07 »
Kyllähän se tuolta jalkapallon puolelta nimimerkki on haettu, lähes kaikilla keskustelupalstoilla nimimerkkinä on Ajacied. Eens Ajacied, altijd Ajacied (kerran Ajaxilainen, aina Ajaxilainen) on Ajax -fanien käyttämä lause ja siitä nappasin sen. Joillain palstoilla olen Mypassion, joka taas tulee toisesta kannattamastani seurasta...
Rood en Wit wordt kampioen

Poissa baldie

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1672
  • LOL
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #10 : Tammikuu 07, 2006, 16:46:08 »
baldie oli ennen edellistä lakkautettua palstaa baldeagle, joka kuvaa sitä, että päälaellani on vähän heiniä. baldie on siten lyhennys alkuperäisestä "valkopääkotkasta"=baldeagle.
Jäsen 27
"Vastus Ratinassa tulee olemaan kovin mahdollinen, "legendojen" 16 mestaruudesta vaatimattomat 13 on saavutettu ulkojäillä"

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #11 : Tammikuu 07, 2006, 22:29:40 »
kimis75 vanhalla ja täällä.

Haukkumanimi juontaa juurensa 90-luvun lopulle kun eräs pomo alkoi töissä "haukkumaan" minua tolla nimellä(oikea nimi on Kimmo). Tosin nyt nimi on työpaikalta jo poistunut, mutta täällä se pysyy. Vuosiluku kertoo, että kyseessä on loistavaa vuosikertaa oleva yksilö.

Poissa elo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #12 : Tammikuu 07, 2006, 22:32:26 »
elo vanhalla ja uudella puolella. Sukunimestähän tuo tulee. On ollut käytössä jo kouluajoista..............

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #13 : Tammikuu 07, 2006, 23:09:21 »
Vanhalla puolella olin Sakarias, täällä sitten tuo vähän kuvaavampi nikki. Tuli kai siitä etten koskaan voita mitään, en saa mitään, luuseroin aina vaan.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa Anikos

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 194
  • Moon oikias
    • Profiili
    • Suomalaiset etunimet
Vs: Tapparan *vanhoista* jälkipeleistä nick -asiaa
« Vastaus #14 : Tammikuu 07, 2006, 23:15:08 »
Moon aina Anikos joka paikassa. Alun alkaen keksin sen Jälkipeleihin joskus vuonna...ööö...oisko jotain 2000 tai 2001? En muista. Nicki tulee etu- ja sukunimen kolmesta ekoista kirjaimista. Aluksi olin vaan jälkipeleissä Anikos, sitten joka paikassa muuallakin netissä ja lopulta kaveritkin alko puhua Anikoksesta. Ja miksi muuttamaan "legendaarista" nickiä...? ;)
Uskotko ufoihin?
Uskon. Älkääkä kysykö miksi, mä uskon kaikkeen. Jumalaankin. Sehän pelaa Tapparassa numerolla 8.