Kirjoittaja Aihe: UFC (+ muu MMA)  (Luettu 8280 kertaa)

Poissa pieni m

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 703
    • Profiili
Vs: UFC (+ muu MMA)
« Vastaus #15 : Joulukuu 14, 2015, 12:12:51 »
Mulle on laji täysin vieras, joten kysynkin täältä. Kattelin yks ilta Areenasta dokumentin Minä, Makwan Amirkhani. Ihan mielenkiintoinen dokumentti, jossa kyllä häiritsi muutama asia. Amirkhanin turhan hiljaisella äänellä puhuminen ja turhan usein käytetyt erikoislähikuvat, eli kamalan lähelle tsoomattuja hetkiä oli turhan paljon. No dokumentti oli kuitenkin katsomisen arvoinen, lajia tuntemattomallekin.

Mutta se kysymys. Miksi Amirkhanista tehtiin dokumentti? Onko hän poikkeuksellinen suomalainen tässä lajissa? Mulle oli yllätys, että hänellä on vain kaksi oteltua matsia tässä sarjassa. Onko UFC vähän niinkuin NBA, että jo sinne pääseminen on jotain erittäin harvinaista suomalaisilta? Tokihan Amirkhani näytti molemmat matsinsa hoitavan täysin suvereenisti, mutta kuitenkin vasta kaksi ottelua. Vai onko maahanmuuttajatausta tässä maailmantilanteessa mahdollisesti merkittävä syy siihen, että juuri Amirkhanista tehtiin tämä dokumentti.

Jokatapauksessa dokumentti aiheutti sen, että jos huomaan Amirkhanilla olevan matsin tulossa, luultavasti seuraan sitä mielenkiinnolla. Ennen dokumenttia tuskin olisin reagoinut uutiseen mitenkään.