Hendelle: älä huolestu, kyllä mä olen NHL-pelejä nähnyt elämäni aikana moniakin, meinasin vaan sitä tarkempaa SEURAAMISTA, eli en aktiivisesti seuraa tuloksia ja mikä oleellisinta, mulla ei ole mitään suosikkiseuraa sieltä. Mun penkkiurheilu on tunnepohjaista ja mun on tosi vaikea katsoa jotain peliä, jos mulla on ihan sama kumpi sen voittaa. Mulla ei ole mitään tunnesiteitä johonkin joukkueisiin toisella puolella maapalloa. Jääkiekkoa en ole koskaan pelannut itse ja ehkä sen takia en katso sitä taktisteknisesti, eli mulle ei välttämättä riitä, että peli on vaan "hienoa" tai "laadukasta" (mitä se varmaan kiistatta onkin änärissä). Sama mulla on futiksessa, mulle on ihan sama miten jossain El Classicossa käy kun ei ne tulokset tunnu miltään, mutta on kiva käydä katsomassa paikallista futista täällä Suomessa, eikä tarvi olla edes Veikkausliigaa! Jäkiksessäkin tykkään seurata toisella silmällä Mestistä.
Mä tiedän hyvin olevani tässä vähemmistössä, mutta oon mä monessa muussakin asiassa vastarannan kiiski, jollei muusta syystä niin piruuttani! Eräällä tavalla sen takia mä olen Tappara-fanikin, vaikka olen Porin seudulta kotoisin ja asun nykyään Turussa...(ja joku vääräleukahan voi mun prinsiipeistä vetää johtopäätöksen, että kun ehdoin tahdoin haluan seurata semmosta vähän heikkotasoisempaa kilpaurheilua niin parin viime kauden aikaisen Tapparan seuraaminenhan osuu kuvailuun nasevasti...)
Mutta itse asiasta: en jaksa oikein uskoa, että kotijoukkue ottaisi kultaa tälläkään kertaa. Niin monen asian piti pomppia Suomelle viime vuonna, että sama tuskin onnistuu kahtena vuonna peräkkäin. Tietty määrättyjen maiden jo pitkään jatkunut eräänlainen "luovuttaminen" näiden EM-kisojen suhteen (Ruotsi on ollut jo pitkään mukana B- tai C-joukkueella, ja USAsta nyt turha edes puhua) parantaa mahdollisuuksia voittoon, mutta itäisemmässä Euroopassa Fasel-kisat tuntuvat yhä olevan ihan ok juttu ja kantoa kaskessa riittävästi.