Kirjoittaja Aihe: Liigan kurinpito  (Luettu 180993 kertaa)

Poissa Pipa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #480 : Marraskuu 14, 2015, 13:46:39 »
Haapalaa yritettiin vahingoittaa myös 3 erässä oikein kaksissa mietin...päähän ja rintaan tuli tälliä, mutta ei onneksi isompaa vahinkoa, kun pelaa tänään.
Normaali taklaustilanne. Kankaanperälle tulossa ilmeisesti myös pelikieltoa kun tänään pois. Teko oli erittäin vaarallinen, kuten jossain viestissäni aiemmin sanoin.

Vihkohan veti siinä vihkoon, ei noin saa pelata ja mennä kyyryyn. Yhden pelin kieltokin on liikaa.

Poissa Pipa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #481 : Marraskuu 14, 2015, 13:49:24 »
http://www.ruutu.fi/video/2264832

Ei tuota voi mitenkään puolustella.. Kuusela ilman kiekkoa, naama kääntyneenä. Tyrväinen näkee kummatkin asiat selvästi. Ei mitään taklaus yritystä vaan pelkästään kyynerpää nousee. Melkein vois sorille soittaa jo tosta..

Kovat pelikiellot ovat paikallaan varsinkin aina, kun kontaktit kohdistuvat kiekottomaan pelaajaan. Toivottavasti Liigalta löytyy ryhtiä tämän osalta. Tähtipelaajia pitää puolustaa tällaisilta.

Ilveksen puolelta on nostettu esiin tuo Bonsaksenin taklaus Mustoseen ja oikeudenmukaisuuden nimissä tällaisetkin pitää tuomita. 2 min oli liian vähän, mutta ei tuo mikään ulosajon paikka ollut.
Tyrväinen ansaitsee ja saa usean ottelun pelikiellon tuosta. Totta on myös, että oli kummallista, että Bonsaksen selvisi yhdellä kakkosella siitä tilanteesta, mistä Tyrväinen sai kaks plus kaks. Nostan vielä esiin Kankaanpään erittäin vaarallisen niskasta taklaaminen, josta minusta olisi myös pitänyt antaa vitonen. Vihko lensi erittäin vaarallisesti pää edellä laitaan siinä tilanteessa. Pelin ratkaisun kannalta sillä ei toki ollut merkitystä.

Jos Mustonen luistelee suoraan päin Bonsasta ja kaatuu niin miksi siitä olisi pitänyt tulla jäähy? Ihan pelitilanne. Olen todella pettynyt jos Tyrväinen ei saa loppukauden pelikieltoa. Tyrväisellä ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Vai onko Ilveksen uusi slogan "Taitojääkiekkoa jo arvalla voitetusta mestaruudesta lähtien, kyynärpäällä kupoliin"?

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #482 : Marraskuu 14, 2015, 14:15:22 »
Tässä vielä tuo Kangen rikos: http://i.imgur.com/YtzbrzX.gif
Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #483 : Marraskuu 14, 2015, 14:56:20 »
Tässä vielä tuo Kangen rikos: http://i.imgur.com/YtzbrzX.gif

Kiitos linkistä. Jos joku vielä tuon näkemisen jälkeen ei ymmärrä miten vaarallisesta tilanteesta oli kyse, niin saa minun puolestani koittaa itse syöksyä pää edellä päin seinää.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #484 : Marraskuu 14, 2015, 15:06:23 »
Tässä vielä tuo Kangen rikos: http://i.imgur.com/YtzbrzX.gif

Kiitos linkistä. Jos joku vielä tuon näkemisen jälkeen ei ymmärrä miten vaarallisesta tilanteesta oli kyse, niin saa minun puolestani koittaa itse syöksyä pää edellä päin seinää.

Kyllä tuosta ottelun tai kahden pelikielto on aiheellinen ja kyllä tuossakin olisi voinut käydä pahemmin. Mutta jos joku ei ymmärrä tuon ja Tyrväisen temppujen eroa niin voi syöksyä pää edellä betoniin. Nopea pelitilanne pää alhaalla vs täysin tilanteen ulkopuoliset vahingoittamisyritykset.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2015, 15:08:56 kirjoittanut axe86 »

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #485 : Marraskuu 14, 2015, 15:10:24 »
Kiitos linkistä. Jos joku vielä tuon näkemisen jälkeen ei ymmärrä miten vaarallisesta tilanteesta oli kyse, niin saa minun puolestani koittaa itse syöksyä pää edellä päin seinää.

Vihko pelasi tyhmästi ja hellästi tuli Kanki tilanteeseen. Ei ollut paha. Sä voit painua ymmärtämättömyytesi kanssa ...tuun täältä selittelemästä. Kun taas sitten se Haapalaan kohdistettu taklaus: kantola tulee kolmantena osapuolena puskista ja täydellä vauhdilla hakee vastapalloo. Näitä on nähty varsinkin takavuosina änärissä ja onneksi niihin on puututtu kovalla kädellä ja saatu vähenemään. Ilves on säälittävä, aina vaan.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #486 : Marraskuu 14, 2015, 15:30:44 »
Kiitos linkistä. Jos joku vielä tuon näkemisen jälkeen ei ymmärrä miten vaarallisesta tilanteesta oli kyse, niin saa minun puolestani koittaa itse syöksyä pää edellä päin seinää.

Vihko pelasi tyhmästi ja hellästi tuli Kanki tilanteeseen. Ei ollut paha. Sä voit painua ymmärtämättömyytesi kanssa ...tuun täältä selittelemästä. Kun taas sitten se Haapalaan kohdistettu taklaus: kantola tulee kolmantena osapuolena puskista ja täydellä vauhdilla hakee vastapalloo. Näitä on nähty varsinkin takavuosina änärissä ja onneksi niihin on puututtu kovalla kädellä ja saatu vähenemään. Ilves on säälittävä, aina vaan.
Toi Ilveksen touhu oli eilen sellasta, että ei oikein tiedä mitä helvettiä tuolla haetaan. Jotain joukkomyllyä seuraavaan peliin? Kantola tosiaan tuli ulkopuolelta ja haki Haapalaa. Onneks ei käyny mitään.

Poissa tomppa94

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1348
  • Tappara.co --> Donizimo
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #487 : Marraskuu 14, 2015, 15:41:30 »
 Ei ilvestä voi kun vihata.

Poissa Miksa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 551
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #488 : Marraskuu 14, 2015, 15:47:26 »
Mä voin kyllä laittaa ton liigapelaajan kypärän päähän ja hölkätä se päässä päin seinää, mutta siihen en suostuis, että joku hölkkää mun ohi ja samalla napauttaa kyynärpäällä leukaan. Sanonpahan vaan , että näissä kahessa on vähän eroo, vaikkei se Kankaanperästä viatonta teekkään.
Antakaa määkin huudan ,määkin olen kännissä.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #489 : Marraskuu 14, 2015, 15:51:05 »
Mä voin kyllä laittaa ton liigapelaajan kypärän päähän ja hölkätä se päässä päin seinää, mutta siihen en suostuis, että joku hölkkää mun ohi ja samalla napauttaa kyynärpäällä leukaan. Sanonpahan vaan , että näissä kahessa on vähän eroo, vaikkei se Kankaanperästä viatonta teekkään.
Onhan noissa nyt aivan helvetillinen ero. Ensinäkin Kangen tilanne oli pelitilanne. Tyrväisen tilanne oli hyökkäys pelin ulkopuolella kiekottomaan pelaajaan. 1-2 peliä Kangelle ihan ok varmaan.

Poissa Maikkeli

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #490 : Marraskuu 16, 2015, 12:33:25 »
Mä voin kyllä laittaa ton liigapelaajan kypärän päähän ja hölkätä se päässä päin seinää, mutta siihen en suostuis, että joku hölkkää mun ohi ja samalla napauttaa kyynärpäällä leukaan. Sanonpahan vaan , että näissä kahessa on vähän eroo, vaikkei se Kankaanperästä viatonta teekkään.
Onhan noissa nyt aivan helvetillinen ero. Ensinäkin Kangen tilanne oli pelitilanne. Tyrväisen tilanne oli hyökkäys pelin ulkopuolella kiekottomaan pelaajaan. 1-2 peliä Kangelle ihan ok varmaan.

Kangelle 2 ottelua on ihan oikein ja linjassa kurinpidon linjattomuuden kanssa. Kanki-bonuksena saattaa kyllä 4 tulla.

Ilvesfoorumissa on täysin maalaisjärkeen sopimatonta keskustelua siitä, että seuraavassa Tappara-matsissa Kanki ottaisi REHELLISEN tappelun paviantin kanssa ja sen jälkeen homma olisi tasan ja kaikki tyytyväisiä.
Siis mitä v..ua ??
Jos tilanne haluttaisiin tasan, palkattaisiin joku oikea tappelija ilves-ottelun ajaksi tryoutille ja se sitten kumauttaa Ipan kultakypärän puskista vastapalloon ( tai Tyrväisen. Josta ei kyllä ipalle olisi niin paljon haittaa ) Näin ei mahdolliset pelikiellot paljon painaisi.
HIFK:llä voisi olla vielä Trevor Gilliesin numero.

HIFK:n Tom Nybondasia siteeraten " Me haluamme keskittyä jääkiekon pelaamiseen. Jotta me pystymme niin tekemään, meidän on pakko suojella omia pelaajiamme. Jos Trevorin läsnäolo auttaa kaikkia keskittymään jääkiekon pelaamiseen, niin hyvä "

Tämä siis tälläistä hypoteettista tuumailua. Mutta Liigan kurinpito linjaa nyt Tyrväisen casella, mihin suuntaan oikeutta ja pelaajien turvaa mahdollisesti lähdetään hakemaan. Pystyykö Liiga linjaamaan sellaisen pelotteen pelikiellosta, että se tuo osaltaan turvaa pelaajille.
Eli Semirin ennätyksen saa lyödä. Sehän oli 18 ottelun panna.

Poissa Nevöföget03

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #491 : Marraskuu 16, 2015, 12:38:27 »
Milloin varmistuu kiellot?

Poissa Terzzi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 808
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #492 : Marraskuu 16, 2015, 13:15:51 »
Milloin varmistuu kiellot?
Luulisi kyllä että tänään tulisi jo tietoa. Pakko ainakin ennen huomista kierrosta kuulua.

Poissa cace6969

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 633
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #493 : Marraskuu 16, 2015, 13:32:33 »
Tänään tulee päätökset julki.

Poissa Maikkeli

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Liigan kurinpito
« Vastaus #494 : Marraskuu 16, 2015, 13:40:21 »
Milloin varmistuu kiellot?
Luulisi kyllä että tänään tulisi jo tietoa. Pakko ainakin ennen huomista kierrosta kuulua.
Liiga kertoi päätösten tulevan tänään maanantaina 16.11. FB-sivuillaan.