Kirjoittaja Aihe: Mikko "Mikki" Leinonen  (Luettu 276010 kertaa)

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #345 : Helmikuu 02, 2011, 00:02:53 »
Ja jos miettii ni esim.Tillun palkasta voisi ottaa 50000 euroa pois..

Aika halvalla meinaat saada kaverin joka paukuttaa tälläkin kaudella sen 35-40 pojoo.


Eli sun mielestä Tillu on sit hintansa arvonen?

Mulla ei ole mitään hajua paljonko tillu tienää viime talvena tehdyllä uudella sopparilla... tiedätkö sä? mutta kyllä omasta mielestä tän kauden Tillusta voi sen 100k maksaa.

Mazza

  • Vieras
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #346 : Helmikuu 02, 2011, 00:20:53 »
Tillu on kuin Luce eli hyvässä ketjussa pärjää mukavasti ja takoo hyvät pisteet. Keskitason ketjussa Koskelakin sitten menee massan mukana ja kun avut ovat vain hyökkäyspäässä niin lisäarvo joukkueelle on olematon. Guollan ja Niemisen kanssa peli kulki hienosti viime kaudella sen hetken mitä ehtivät kimpassa pelaamaan ennen kuin ketju hajosi loukkaantumisiin. Samoin Ojasen kanssa meni hyvin 07-08 kun viivalla oli huippupakkeja joiden kanssa hyökkäyspeli natsasi. Toisaalta sillä huippukaudellakin Koskela hävisi kuvasta pudotuspeleissä, joten ihan perustellusti voidaan kysyä onko hänellä käyttöä suht kovalla palkalla jos tavoitteena on keväällä muutakin kuin sijat 9-11?

Poissa Keisari

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #347 : Helmikuu 02, 2011, 00:57:08 »
En tie liittyykö kuinka paljon nyt tähän keskusteluun,mutta jos yritys tekee taloudellisesti huonoa tulosta on viimekädessä vastuu aina toimitusjohtajalla!
olen itse ollut yrittäjänä yli kymmenen vuotta,luonut 3 menestyvää yritystä,ollut tj,palkannut ja potkinut pois toimitusjohtajia.
Enkä todella ymmärrä miten Tapparan toimitusjohtaja ei ole vaihtunut!
Kun puhutaan liiketoiminasta on urheilullinen tulos sivuseikka,mutta se että kassa on noin pahasti kuralla ja henkilökunta amatöörejä(en tarkoita pelaajia). niin onhan tj hoitanu sillon hommansa täysin päin pakaraa!

Tapparan henkilökunnasta Lehdon Mika on oikeestaan ainoo mikä ansaitsee palkkansa,mut sen rooli vaan on kovin pieni.

Muuten myynti onkin ihan vitsi! myyntipäälikkö on tyytyväinen ihan liian pieneen,ja oranssi kravatti on kihissy hattuun. Tamperelainen synti että kun ollaa ipassa tai tapparassa jollain tapaa mukana ni ollaan ylpeitä ja pää täynnä jotain muuta keltasta kun jaffaa.
Mutta joka alalla hyvä myyjä on sellanen millä on kieli niin syvällä asiakkaan perseessä että tekee hyvää,ei siinä auta olla ylimielinen vaikka olis kirveen kuva käyntikortissa.
ja varsinkin kun moni yrittäjä antaa rahansa ihan pelkästään tukeekseen tapparaa. vai luuleko joku että esimerkiks tonttilan arto ja mika(voitelukeskus) sai joskus jotain hyötyä mainoksista. Tuskin hallissa joku kuljetusliikkeen omistaja ajatteli että nyt kun huomasin ton mainoksen jäässä,ni meenpä hakeen sata suodatinta ja tynnyrin öljyä..ei pojat laitto enemmän kun ton myyntimiehen vuosipalkan vaan siks kun sydän on kirveenmuotonen. Vaan eivät laita enää,niillä meni hermo leinoseen ja organisaatioon. Onneks ne sentäs tukee vielä ryn puolta..

Omalla kohdallani summat ollut paljon pienempiä,mutta vielä tällä kaudella annoin 8000€ en näkyvyyden vaan tukemisen takia. mutta siihen rahaan ei myyntipäälikkö vastaa edes puhelimeen kun soitan.. ni viiminen kausi oli ennen kun siellä miehet vaihtuu.

Tiedän monta yrittäjää jotka on kyllästynyt leinoseen eikä enää tue tapparaa. ja monta kiekkomiestä,Niäminen sanoi mulle itelle hlökohtasesti että niin kauan kun on toi johto ni hän pelaa kotipelinsä muualla kun tampereella. Nummisen Tepollakin vois olla aikaspaljon annettavaa,muttaku...

No vielä tohon henkilökuntaan, yks myyjä on juti. kaikki kunnia kiekkouralle,mut myyjänä ei tuu leipäänsä tienaa. Alkukaudella mulle kävi sitte yks myyjä kauppaamassa aitioita,ja kun sanoin ettävois sitä jonkun ottaa ni lupas soitella tarjousta,vielä ei o kuulunu soittoa. ja kun puhuin tosta naapurifirmaan ni siellä oli käyny sama juttu. tääkin myyntimies taisi olla joku vanha molari,siis oikeesti vanha ei mika.

Ja kun poikkeette kissanmaalla ni montako kertaa ootte nähny sen henkilökunnan hymyilevän,mä en kertaaka. esim se nuorempi leinonen,tuntuu että sen naama ei edes taivu hymyyn. jos joku mun työntekijöistä ei hymyilis asiakkaille ni se oli välitön mono perseelle. mut ei tapparassa,ku me ollaa tapparassa töissäni ni ollaa vaa nii v...n olevinamme.

Tapsu luistelu oli todellakiva tilaisuus lapsille... siellä tää nuorempi leinonen oli taas naama norsunrikkeimellä paikalla ja myyntipäälikkökin oli oranssin krakansa kans juttelemassa pelaajille. mut kukaan firmasta ei huomioinu lapsia,eikä niiden vanhempia. pelaajat toki hoisi siellä hommansa.

Mut tää nyt vaan oli tällänen nopee katsaus mun mielipiteestäni. ja pelkästään liiketoiminnan puolesta.mieli tekis kirjottaa siitä kuinka liigatappara laiminlyö täysin juniorikasvatuksen,mutta ei oo erikoisalaani ni en sörki sinne.

-olen puhunut ja ensi kaudeksi en osta edes yhtä lippua peliin,vaikka tulis malkin ja crosby ykkösketjuun, jossei johto vaihdu.














Poissa coly

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3368
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #348 : Helmikuu 02, 2011, 01:18:01 »
Kaikki...

Aika karua luettavaa. Näinhän se on rivien välistä ollut havaittavissa millaisella ilmapiirillä Tappara-nimistä joukkoa johdetaan ja keiden toimesta. Nykyisessä tilanteessa aliarvioidaan niitä ihmisiä jotka tästä seurasta välittävät.

Poissa Z-16

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2683
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #349 : Helmikuu 02, 2011, 01:25:57 »
Siks otin ton pelaajabudjetin esiin,kun Jos se Tapparalla ois 1,7 miljoonaa.Se ei ole paljoa ni,eikö sillon kannattaisi maksaa pelaajille se hinta minkä nee oikeesti ansaitsee..Ja jos miettii ni esim.Tillun palkasta voisi ottaa 50000 euroa pois..Ja sen rahan voisi laittaa ykkös kentän ukkoon.Ei se Leinonen vaan oo tehny töitänsä hyvin viimeaikoina...Rahaa Tapparalla kuitenkin jonkiverran on mut joukkue on kasattu/kasataan huonosti.Ja siinä näen et noilla joidenkin pelaajien hinnoittelulla on todella suuri vaikutus!Vai mitä sanoo juti

Tuohon pitää heti tarttua, se on just niin. Leinosen tyyli kasata joukkuetta on aikas kaamea. Kontiolan poistuttua kävi hillitön zäkä kun saatiin Lehterä, joka pystyi aika hyvin paikkaan niin pelillisesti Tapparan tavoitteeseen, ja ennenkaikkea fanien tavoitteeseen, nämä kaks herraa teki niin käsittämättömiä tekoja kentällä että varmasti nyt alkaa joukot tajuamaan minkälaisia herroja ne oli, Konnan aikana sai vielä roikkua ja kahvata joka söi taituruutta, mutta silti oli liigan top 3 näyttävimpien pelaajien joukossa, Lehterä sama top 3 sijoitus.
Kuka tuli sitten? Alkoi jo hyvissä ajoin oleen selvää ettei Jori liigassa kauaa tarvo, siihen sitten Leinonen näki enneunia ja Luceniushan se ottaa Konnan ja Jorin muovaamat sappaat.... taitaa jäädä aika valju kuva Niklaksesta noiden kahden jälkeen. Kontiolan ja Lehterän aikana siihen medianäyttävyyteen saatiin vielä NiemisVille. Kuka on Luceniuksen pari? Antti Kangasniemikö?

Sopimusten teko Leinosen mieli puuhaa, ainakin näille keskivertopalkkalaisille (reilu 100T€) näitä pitää heti sainata just noille Tilluille, täytetään rosteria keskikohdasta, ja sitten eipäs olekaan enää pelimerkkejä uusiin tähtipelaajiin. Sitten saadaan taas nauttia tutuiksi tulleista entisistä liigaulkkareista. Tapparan mittapuulla runkopelaajatkin luetaan Leinosmielessä tähtipelaajiin, Saravo, Mäntylä, Tillu. Hirvee palkkakulu tehohoihin nähden, pukukoppiin saadaan johtajuutta ja jatkuvuutta pitkillä kalliilla soppareilla. Sitten osio jossa ollaan vedetty monet kerrat niin pahasti kirves kiveen, ostetaan muitten jämäukkoja 3 vuoden soppareilla, kiinnitetään nekin vaikka katsomoon puoleks kaudeks, jolloinka ei vahingossakaan oma junnu saa näyttöpaikkaa.

Jos tuosta halutaan nousta, niin enskauteen pitää satsata oikein. Kaksi oikeata sentteriä. Pari maalintekijää. Sen jälkeen katse näihin puukäsiin, kuka vois olla ketjujen kolmannet lenkit, ja kolmos-nelosketju. Pakisto on ihan kohtuu kunnossa. Maalivahtirintamalla taitaa olla myös hiukan kysymysmerkkejä.
#8 Ojanen on kingi!

Poissa Selespeed

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #350 : Helmikuu 02, 2011, 05:56:19 »

Vertailuna käytin kauden 2009-2010 tietoja..
Tillu:124 173€

Vertailuna muutama
Jori Lehterä     93 814
Justin Morrison    66 636
Kurtis McLean     127 541

Se ei ole kauden 09-10 tietoja vaan vuoden 2009 tietoja.

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #351 : Helmikuu 02, 2011, 06:09:29 »
Puskurit ovat tosiaankin olleet Tapparalla muistaakseni sellaista luokkaa, että toissa vuoden tappiotahdilla toimintaa olisi voitu pyörittää 2,1 vuotta. Sen jälkeenhän tappiot ovat pienentyneet, mutta toisaalta tuskin tästäkään kaudesta voitollista tulee. En itse lähtisi "vanhan" Ilveksen tapaan vetämään riskillä ja kyllä toiminta pitää suhteuttaa käytössä oleviin oravannahkoihin.

Johdon taitohan mitataankin siinä, kuinka se onnistuu tätä oravannahkakasaa kasvattamaan siten, että myös pelaajabudjettia voidaan nostaa. Pelaajahankinnoista vastaavien ja valmennuksen taito taasen näkyy siinä, kuinka joukkue pystytään pitämään houkuttelevana vaihtoehtona muillekin kuin muiden jämäpelaajille ja kilpailukykyisenä rungon pysyvyyden, nuorten pelaajien kehittämisen ja pelaajamateriaaliin räätälöidyn pelitavan kautta.

Keisarin tekstiin totean, että nuo kokemukset ovat tuttuja monelle muullekin. Myyntityössä esim. JYP:n Seppänen pesee yksin Tapparan koko myyntiorganisaation (hallitus ml.) 100-0.

Poissa Haukka21

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #352 : Helmikuu 02, 2011, 10:37:51 »
Keisari kirjoitus oli monessa asiassa paikkansa pitävä. Itse tänä vuonna n. 20000 Tapparalle laitaneena mietin
tarkasti kanaattako enää ensi vuonna laittaa, jos joukkueen tärkeimmät miehet nyt Doel ja Topo hankitaan
hätäratkaisuina viime hetkillä.
Nytkin mies nimeltä Guolla on terveenä Tampereella ja treenailee Ylöjärvella. Nauttii Tapparan maksamaa
palkkaa, mutta ei pelaa... Huh huh, ei varmaan mahdu joukkueeseen.
Voitelukeaskuksen ja muutaman muun ison tukian on Leinonen saanut täysin suututettua ja Tapparan
toimistoa ja väkeä Keisati kuvasi varsin osuvasti. Samanlaiset on kokemukset. Naman ilmeetkin on aina
ns. norsun vitulla... Tai ehlä me itse se Keisarin kanssa aiheutetaan jos ne vaikka muille hymyilee.
Sitä paitsi paljon on porukkaa toimistolla töissä... Siinä vois saada hyvän pelimiehen hinnan jos vähän uudistaisi
toimintoja....
Hyppäs, sori. Karski kysyy kuitenkin, että kuka tilalle. Siihen sanon edelleen, Timo Susi olisi varmasti mies, joka suoriutuisi
tehtävästä. Näytöt on annettu kentällä ja työelämässä. On positiivinen ympärillä olevia kohtaan, eikä mökötä julkisesti,
saa sanoja suustaan.
Yhdestä asiasta olen Keisarin kanssa eri mieltä, Jutin roolista... Ilman Jutia sponsori tilanne olisi paljon huonompi.
Väittäisin Jutin olevan Tapparan paras myyjä, vaikka tekee pääsääntöisesti muita töitä.

Poissa Myrrä70

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 552
  • Oli miten oli, mutta näin on !
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #353 : Helmikuu 02, 2011, 11:06:53 »
Täytyy vaan ihmetellä että tällaisen touhun annetaan jatkua. Luulisi nyt jonkun tahon, kuka tai mikä se nyt onkaan, alkavan vaatia päitä vadille. Onko Tapparalainen yleisö ja taustatuki niin rauhallista että isompaa melua aiheesta ei haluta nostaa. Jos itse tukisin Tapparaa 20.000€ panoksella vuodessa niin kyllä itse olisin aika lailla peräämässä rahoille vastinetta ja selitystä miksi asiat on näin huonosti.

Ei Tapparalla ole yksinkertaisesti varaa menettää yhtään asiakasta/sponsoria. Kilpailu on niin kovaa että pienimmätkin tukijat pitää nuolla päästä varpaisiin. Lisäksi ikonit Nieminen ja Numminen on jo menetetty, heidän osaamisensa ja panoksensa seuralle olisi kyllä tässä tilanteessa aika tärkeää. Täytyy sanoa että on Leinosella pokkaa, selitellä ei tarvi ja jatkaa voi mielin määrin, vaikka kuinka menee päin p:tä.
Sankaritarinat eivät synny, vaan ne tehdään!

Poissa montonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 236
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #354 : Helmikuu 02, 2011, 11:26:06 »
Karskille vielä sanoisin, että valitettavasti Leinosen touhut vaikuttaa budjettiin. Olen omillakin korvilla kuullut, kun erään ennen Tapparaa sponsoroineen yrityksen johtaja on sanonut, että ei anna euroakaan Tapparalle, niin kauan kun Leinonen siellä vaikuttaa ja tämä ei huhujen mukaan ole todellakaan ja valitettavasti ainoa tapaus.

Luuletko sä tosiaan, ettei Mikki ois saanu lähtee jo vuosia sitten jos se ois noin paska jätkä kuin täällä saa ymmärtää? Eikai kukaan ois niin tyhmä et pitäis tollasen jätkän TJ:nä... ei varmaa ihan kaikkee kannata uskoa mitä kuulee/lukee.

Nyt, kun arvoisa Juti luet tätä ketjua, niin huomaat, että olin oikeassa vai mitä ;) Niin valitettavaa kuin se onkin.
Nim. Buddha jatkoajassa: "Ennen tais olla meriittit baaritiskillä, kun sanoi, että palkan maksaa HIFK. Saako sillä meriitillä edes säälipillua enään. "

Poissa polvitaklaaja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1214
  • Twat
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #355 : Helmikuu 02, 2011, 11:33:21 »
Karskille vielä sanoisin, että valitettavasti Leinosen touhut vaikuttaa budjettiin. Olen omillakin korvilla kuullut, kun erään ennen Tapparaa sponsoroineen yrityksen johtaja on sanonut, että ei anna euroakaan Tapparalle, niin kauan kun Leinonen siellä vaikuttaa ja tämä ei huhujen mukaan ole todellakaan ja valitettavasti ainoa tapaus.

Luuletko sä tosiaan, ettei Mikki ois saanu lähtee jo vuosia sitten jos se ois noin paska jätkä kuin täällä saa ymmärtää? Eikai kukaan ois niin tyhmä et pitäis tollasen jätkän TJ:nä... ei varmaa ihan kaikkee kannata uskoa mitä kuulee/lukee.

Nyt, kun arvoisa Juti luet tätä ketjua, niin huomaat, että olin oikeassa vai mitä ;) Niin valitettavaa kuin se onkin.

Kyllähän näitä tämän suuntaisia tarinoita on kuullut useampikin mutta kas kummaa myös päin vastaisiakin.

"Toiselle kun kumartaa niin toiselle pyllistää", voi olla tuota ja voi olla monta muutakin asiaa. Näissä kirjoituksissa ja tarinoissa joita itse olen kuullut on varmasti paljon totta mutta niin kauan kun mitkään tarinat ja huhut eivät saa "kasvoja", en ainakaan itse hirveästi niistä johtopäätöksiä vedä mihinkään suuntaan oli se sitten positiivinen tai negatiivinen kirjoitus. Nimimerkkien takaa on helppo huudella, minunkin.
"Mikä jätkä sää oot kun etsää osaa puhua etkä sää osaa pelata, niin mikäs tää sun juttus oikein on?" Ville Nieminen Siim Liivikille ajassa 60:00 ekassa pleijari pelissä 2013..

Poissa mile21

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #356 : Helmikuu 02, 2011, 11:35:27 »
Samaa mieltä Tapsu tapahtumasta. Tervetuloa olisi voitu toivottaa, kylmästi ilmoitettiin pukuhuoneiden sijaitsevan alakerrassa. Pelaajille kiitos, erityisesti Säterille.

Poissa beetle

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #357 : Helmikuu 02, 2011, 11:58:40 »
Samaa mieltä Tapsu tapahtumasta. Tervetuloa olisi voitu toivottaa, kylmästi ilmoitettiin pukuhuoneiden sijaitsevan alakerrassa. Pelaajille kiitos, erityisesti Säterille.

Laitoitko toimistolle palautetta? Täältä se ei mene perille!

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #358 : Helmikuu 02, 2011, 12:52:14 »
Hyviä kannanottoja keisareilta ja muilta. Ja heti ensimmäisessä viestissään... Silti näitä ei kannata liian raskaasti ottaa ja ihan kaikkea niellä, tämä on kuitenkin palsta johon pääsee kuka tahansa soppaa hämmentämään. Ja bisnesmaailmaankin mahtuu monenlaista keittäjää ja osapuolia on aina vähintään sen kaksi kappaletta. Minä kyllä suosittelen ihan muita keinoja kuin tänne vuodattamisen, jos haluaa oikeasti vaikuttaa asioihin ja edelleen auttaa Tapparaa. Vähän vaan nuo motiivit ihmetyttää eräiden kohdalla ja samalla perusta tuntuu katoavan monen kirjoittelijan alta.

Mutta asiakaspalvelun on joka tapauksessa oltava kunnossa ja sen hymyn löydyttävä, plus halun huomioida pienemmätkin sijoittajat ja pikkulapset. Laitan tästä kyllä kyselyä ja palautetta suoraan sinne minne se kuuluukin.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa Passo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #359 : Helmikuu 02, 2011, 14:54:06 »
Keisari kirjoittaa täyttä asiaa. Lisäisin vielä ala-arvoisen tiedottamisen tai tiedottamatta jättämisen.

Mikko Leinonen: Kiitos ja näkemiin.

Adressi täytysi nettiin aiheesta perustaa.