Kirjoittaja Aihe: Mikko "Mikki" Leinonen  (Luettu 274955 kertaa)

Poissa Luuseri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1356
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #120 : Elokuu 27, 2010, 16:20:00 »
Kulmakivenä on se, että joukkue on paitsi laadukas, laadukkaasti harjoitettu ja laadukkaassa valmennuksessa. Intohimo ja energia ei saa olla mikään klisee, vaan tänne täytyy saada ihmiset, jotka sen pelaajille välittävät. Ja tietysti ne, joita Tapparan kirvespaidan kantaminen ei saa ylpeäksi, voivat suksia heti kättelyssä helvettiin, olipa nimi mikä tahansa selässä. Yhtään sellaista ei joukkue tarvitse.

Lopetetaan itsesäälihimmailu ja muiden seurojen resurssien pällistely suu auki. Tehdään itse sama ja parempi. Simple as that.

Pakko nostaa tämä teksti esille, kun se kaiken jonninjoutavan keskellä on tuntunut jäävän kaikilta huomaamatta. Koko bwo:n kirjoitus oli loistava, mutta lainaan vaan osan tähän, lukekaamme se uudelleen tuolta ylempää kokonaisuudessaan. Niin, ja ei mulla muuta tässä ollutkaan, kunhan vaan lainailen toisten tekstejä ja kerron onko ne hyviä vai huonoja. Porttikieltoa odotellessa.
"Kerran vielä, Janne".
"Jaa ei enää?" No sitten paita kattoon!"

Poissa Karski

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #121 : Elokuu 28, 2010, 01:31:20 »
On aika väsyttävää lukea, että Tapparan resursseilla ei voi tehdä sitä tai ei voi tehdä tätä. Se ei pidä paikkaansa. Tapparan nykyisellä liiketoimintamallilla kylläkään ei voi tehdä mitä tahansa, mutta se ei kerro resursseista mitään. Jos Jyväskylässä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa ja Raumalla voidaan, niin aivan täysin varmasti voidaan myös Tampereella.
No joo. Jyp alko tekeen nousua kun se Seppänen tuli puikkoihin. Mies pani omaakin rahaa likoon. Veikkaisin, että Kalpan nousu lähti omistajien panostuksesta. Lukolle se raumalainen siivousfirma on siintäny rahaa iät ja ajat. Toi Hpk ny vaan on muuten ihan säkki eikä sitä ny voi verrata noihin muihin joukkueisiin. :) Eli kyllä noiden tapauksessa sitä rahaa on tullu jostain mutta kyllä siä myös riskejä on varmaan otettu. Mistähän sitä rahaa Tapparalle tulis? Siinä oon kyllä samaa mieltä, että kyllä Tapparan pitäis olla sen verta iso seura et panostusta sais olla enemmän sekä seuralla että kannattajilla. Mutta paha siinä mielessä spekuloida kun ei tiedä paljon sitä rahaa Tapparalla on. Siitä on varmaan kaikki samaa mieltä, että joukkueen tulee olla laadukas. Mutta kuinka laadukas joukkue Mikillä on mahdollisuus koota?

Poissa outsider6

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #122 : Elokuu 28, 2010, 01:39:59 »
Mikko Leinonen on jo rasite Tapparalle, niin joukkueelle kuin muullekin seuraorganisaatiolle.  Hänen toimikautensa on ollut jo aivan liian pitkä Tapparan toimitusjohtajana. Leinonen on ajanut niin joukkueen pelaaja-asiat kuin valmentajakuviotkin päin per--ttä parin viime vuoden aikana. Eikö hän tajua sitä jo itsekin, vaan uskoo omahyväisesti peiliin vilkuilematta että "minä olen sitten tosi hyvä, hyvä minä".
Rasite hän on jo myös sponsoririntamallakin, koska hänesta on kehkeytynyt todella niin omahyväinen ja epämiellyttävä persoona, joka ei millään tavalla houkuttele sponsoreitten edustajia yhteistyöhön, päinvastoin karkoittaa entisiäkin.  Tampereelta löytyisi kyllä Tapparalle tukimarkkoja nykyistä enemmän, mutta se edellyttää Leinosta paljon miellyttävämpiä persoonia seuran edustajaksi yhteistoimintaan. Tämän voin vilpittömästi ja kokemuksesta tuoda julki myös näillä keskustelupalstoilla. Valitettava tosiasia!  

Poissa montonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 236
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #123 : Elokuu 28, 2010, 08:28:48 »
Toi , mitä outsider6 kertoili on kyllä valitettavaa, mutta totta. Myös minä tiedän yhden varman tapauksen, jossa yritys muutama vuosi sitten sponsoroi Tapparaa keskinkertaisella summalla (muutaman vuoden peräkkäin). Noh, sitten kyseisen yhtiön toimari otti sanallisesti hieman Leinosen kanssa yhteen ja siihen loppui sponsorointi. Toimitusjohtaja on myös minun kuulleni sanonut ettei Leinosen aikana enään tue Tapparaa. Tämä on vain yksi esimerkki ja niitä on varmasti enemmänkin.
Nim. Buddha jatkoajassa: "Ennen tais olla meriittit baaritiskillä, kun sanoi, että palkan maksaa HIFK. Saako sillä meriitillä edes säälipillua enään. "

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #124 : Elokuu 28, 2010, 11:28:58 »
Toi , mitä outsider6 kertoili on kyllä valitettavaa, mutta totta. Myös minä tiedän yhden varman tapauksen, jossa yritys muutama vuosi sitten sponsoroi Tapparaa keskinkertaisella summalla (muutaman vuoden peräkkäin). Noh, sitten kyseisen yhtiön toimari otti sanallisesti hieman Leinosen kanssa yhteen ja siihen loppui sponsorointi. Toimitusjohtaja on myös minun kuulleni sanonut ettei Leinosen aikana enään tue Tapparaa. Tämä on vain yksi esimerkki ja niitä on varmasti enemmänkin.

Tämä vahvistaa vaan sitä käsitystä minkä olen saanut tästä muusta toilailusta. Jos Leinosen ego on 2000 luvun alun menetyksen ansiosta kasvanut seuraa suuremmaksi johtaen tuollasiin temppuihin, ihmettelen ettei hallitus ole jo tehnyt omia johtopäätöksiään. Tietääkö hallitus näistä? Onko Mikki aina yksin neuvotteluissa? Jos tuo perseily mitä on muutaman pelaajan kanssa tehty, eli henkilökohtaisten riitojen takia ei ole päästy sopimukseen tapahtuu myös sponssi rintamalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ulostaa kyseinen henkilö! Tampereen kokoiselta talousalueelta pitää löytää tukea enemmän kuin Ipa ja Tappara tänä päivänä käärii, ei se pirkanmaa nyt niin paljon kehäIII pienempi ole.

Leinonen ULOS!

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #125 : Elokuu 28, 2010, 16:23:50 »
Toi , mitä outsider6 kertoili on kyllä valitettavaa, mutta totta. Myös minä tiedän yhden varman tapauksen, jossa yritys muutama vuosi sitten sponsoroi Tapparaa keskinkertaisella summalla (muutaman vuoden peräkkäin). Noh, sitten kyseisen yhtiön toimari otti sanallisesti hieman Leinosen kanssa yhteen ja siihen loppui sponsorointi. Toimitusjohtaja on myös minun kuulleni sanonut ettei Leinosen aikana enään tue Tapparaa. Tämä on vain yksi esimerkki ja niitä on varmasti enemmänkin.

Leinonen ULOS!

Jep kannattaa taas uskoa kaikki mitä tänne kirjotellaan. Jos toi ois totta et Leinonen karkottaa sponsorit omalla oma hyväisellä käytöksellä ja on muutenkin itsekeskeinen mulkku niin eiköhän hänet ois potkittu pihalle jo vuosia sitten? Vähän järki käteen..

Poissa Nelson Muntz

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #126 : Elokuu 28, 2010, 17:21:17 »
Jep kannattaa taas uskoa kaikki mitä tänne kirjotellaan. Jos toi ois totta et Leinonen karkottaa sponsorit omalla oma hyväisellä käytöksellä ja on muutenkin itsekeskeinen mulkku niin eiköhän hänet ois potkittu pihalle jo vuosia sitten? Vähän järki käteen..

Tapparassa ei ole normaali tilanne hallituksen ja toimitusjohtajan välisessä toiminnassa. Pikemminkin vallitsee eräänlainen "hyvä veli" tai "saunakaveri" -asetelma.

Erään yrityksen liiketoiminnasta päättävänä henkilönä en sponsoroisi Tapparaa nykyisessä tilanteessa. Pääasiallinen syy on se, että seuran markkinointistrategia on heikkoa ja sponsorirahoilla saatava näkyvyys olematonta suhteessa kustannuksiin. Kirsikkana kakun päällä on toimitusjohtaja, joka mielestäni on iljettävä ja ylimielinen persoona. Seuraa toki kannatan, mutta vain yksityishenkilönä ja pääasiallisesti historiallisiin syihin vedoten.
Haa-Haaa.

Poissa montonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 236
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #127 : Elokuu 28, 2010, 17:39:01 »
Toi , mitä outsider6 kertoili on kyllä valitettavaa, mutta totta. Myös minä tiedän yhden varman tapauksen, jossa yritys muutama vuosi sitten sponsoroi Tapparaa keskinkertaisella summalla (muutaman vuoden peräkkäin). Noh, sitten kyseisen yhtiön toimari otti sanallisesti hieman Leinosen kanssa yhteen ja siihen loppui sponsorointi. Toimitusjohtaja on myös minun kuulleni sanonut ettei Leinosen aikana enään tue Tapparaa. Tämä on vain yksi esimerkki ja niitä on varmasti enemmänkin.

Leinonen ULOS!

Jep kannattaa taas uskoa kaikki mitä tänne kirjotellaan. Jos toi ois totta et Leinonen karkottaa sponsorit omalla oma hyväisellä käytöksellä ja on muutenkin itsekeskeinen mulkku niin eiköhän hänet ois potkittu pihalle jo vuosia sitten? Vähän järki käteen..
Niinpä niin. Olis pitänyt potkia pois jo vuosia sitten. Minä ja moni muu ollaan sitä mieltä ja luulenpa, että meitä on paljon enemmän kuin niitä, jotka ovat tyytyväisiä leinosen tämänhetkiseen toimintaan. Toki on mikki tehnyt paljon hyvääkin, mutta viimeiset vuodet on kyllä olleet aika katastrofaalisia. Halvalla kun ei aina voi saada hyvää.
Nim. Buddha jatkoajassa: "Ennen tais olla meriittit baaritiskillä, kun sanoi, että palkan maksaa HIFK. Saako sillä meriitillä edes säälipillua enään. "

Poissa Julle

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #128 : Elokuu 28, 2010, 20:39:06 »
Toki on mikki tehnyt paljon hyvääkin, mutta viimeiset vuodet on kyllä olleet aika katastrofaalisia.
Mitä tarkoitat viimeisillä vuosilla?

Viimeisen kahden vuoden aikana kolmesta Tapparan lopullinen sijoitus sarjataulukossa on ylittänyt ennakko-odotukset*. Itse asiassa viimeisenä neljänä vuotena viidestä Tappara on ylittänyt ennakko-odotukset*.


*Ennakko-odotuksilla tarkoitetaan tässä tapauksessa ennen kauden alkua mediassa julkaistujen Tapparan sijoitusta koskevien ennustusten keskiarvoa.

Poissa mrcrowley

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #129 : Elokuu 29, 2010, 04:53:58 »
...niin ja olivathan mm. Lehterä & Enlund -ryöstökalastus, Mäntylä & Saravo -pitkät pahvit, viimekauden NHL -Preseason, puheet pohjoismaisesta liigasta, uusi jäähalli jne... asioita jotka tekevät Mikistä niin helvetin huonon TJ:n. Puhumattakaan 2000 -luvun mitalitilastosta: 1 kulta, 2 hopeeta, 1 pronssi. On se paska! ;D ;)

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #130 : Elokuu 29, 2010, 08:15:02 »
Viimeisen kahden vuoden aikana kolmesta Tapparan lopullinen sijoitus sarjataulukossa on ylittänyt ennakko-odotukset*. Itse asiassa viimeisenä neljänä vuotena viidestä Tappara on ylittänyt ennakko-odotukset*.

Se, että on ylittänyt median ennakko-odotukset ei juuri lämmitä, jos samaan aikaan on jääty kovaan ääneen julistetun Johtajan Kymmenvuotissuunnitelman tavoitteista heti alkumetreillä. Tapparan piti sementoida paikkansa liigan kärkijoukkueiden joukosta, mutta nyt on valahdettu samaan kastiin pienimmillä budjeteilla operoivien kanssa.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #131 : Elokuu 29, 2010, 08:33:12 »
... ,Tapparan piti sementoida paikkansa liigan kärkijoukkueiden joukosta, mutta nyt on valahdettu samaan kastiin pienimmillä budjeteilla operoivien kanssa.
Missäs olikaan lista liigajoukkueiden budjeteista? Mulla on käsitys että Tapparan budjetti on valahtanut sinne pienimmillä operoivien joukkoon.
Olikos kukaan perannut viimeisen tuloksen tunnusluvut? Meinaan onkohan kassassa rahaa vai käykö Ilvekset?
Mikkiä olen puolustellut ja on se hommansa tehnyt. Tietysti toimistolla vois olla ehkä joku apuna tuon markkinointi trion lisäksi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2010, 18:47:29 kirjoittanut 4_TRA »

Poissa Jasu76

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 375
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #132 : Elokuu 29, 2010, 15:53:36 »
... ,Tapparan piti sementoida paikkansa liigan kärkijoukkueiden joukosta, mutta nyt on valahdettu samaan kastiin pienimmillä budjeteilla operoivien kanssa.
Missäs olikaan lista liigajoukkueiden budjeteista? Mulla on käsitys että Tapparan budjetti on valahtanut sinne pienimmillä operoivien joukkoon.
Olikos kukaan perannut viimeisen tuloksen tunnusluvut? Meinaan onkohan kassassa rahaa vai käykö Ilvekset.
Mikkiä olen puolustellut ja on se hommansa tehnyt. Tietysti toimistolla vois olla ehkä joku apuna tuon markkinointi trion lisäksi.


Mites se voi olla hommansa thenyt jos kirstu on tyhjä ja ollaan valuttu budjetilta jonkun ryynikylän joukkueen tasalle??? Toimitusjohtaja on vastuussa näistä asioista, eikä voi kitistä että kyl määki noil resursseilla => nyt mikki vauhdilla resursseja keräämään, se on sun hommas!

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #133 : Elokuu 29, 2010, 18:46:58 »
... ,Tapparan piti sementoida paikkansa liigan kärkijoukkueiden joukosta, mutta nyt on valahdettu samaan kastiin pienimmillä budjeteilla operoivien kanssa.
Missäs olikaan lista liigajoukkueiden budjeteista? Mulla on käsitys että Tapparan budjetti on valahtanut sinne pienimmillä operoivien joukkoon.
Olikos kukaan perannut viimeisen tuloksen tunnusluvut? Meinaan onkohan kassassa rahaa vai käykö Ilvekset?
Mikkiä olen puolustellut ja on se hommansa tehnyt. Tietysti toimistolla vois olla ehkä joku apuna tuon markkinointi trion lisäksi.


Mites se voi olla hommansa thenyt jos kirstu on tyhjä ja ollaan valuttu budjetilta jonkun ryynikylän joukkueen tasalle??? Toimitusjohtaja on vastuussa näistä asioista, eikä voi kitistä että kyl määki noil resursseilla => nyt mikki vauhdilla resursseja keräämään, se on sun hommas!
Jäi kysymysmerkki pois lauseesta "Meinaan onkohan kassassa rahaa vai käykö Ilvekset". nyt se on siellä.
Itse en tiedä kun en ole tilinpäätöksiä lukenu mutta mahtasko kirjoittaja Jasu76 omata parempaa tietoa?
Tampereelta löytyy esimerkki huonommasta hoidosta ku mitä Mikki on tehny.

Poissa Nelson Muntz

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Mikko "Mikki" Leinonen
« Vastaus #134 : Elokuu 29, 2010, 19:36:18 »
Tampereelta löytyy esimerkki huonommasta hoidosta ku mitä Mikki on tehny.

Se Tampereen kakkosseura ei ole kelvollinen vertailukohta.. missään mielessä. Mun mielestä on vaan tekosyytä selittelyä verrata Tapparan tekemisiä Ipaan. Ikäänkuin se olisi joku riittävä tai kelvollinen mittari, et tehdään asiat Ipaa paremmin. Tapparan pitäisi pystyä haastamaan muut SM-liigaseurat myynnin suhteen, mutta se vaatisi systemaattisen, organisoidun ja 2000-lukua olevan markkinointistrategian. Miten Tappara näkyy esimerkiksi Tampereen katukuvassa tai tamperelaisten arjessa? Pari bussimainosta ja ilmaisjakelulehtinen on kuin kärpäsen paska Itämeressä.
Haa-Haaa.