Kirjoittaja Aihe: Palauteketju  (Luettu 174016 kertaa)

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #60 : Helmikuu 14, 2007, 22:27:44 »
Noniin pojat, riitaa poikki ja voita väliin. Se mikä on toiselle provosointia, on toiselle hyvää läppää. Tulkintavirheitä tulee helposti, varsinkin koska tekstimuotoisesta viestinnästä puuttuuvat äänenpainotukset ja kehonkieli.

No, kaikki voivat tästäkin episodista taas oppia ja jatkamme viisaampina eteenpäin. Asia olkoon loppuunkäsitelty.

Lainaus
Jos tätä foorumia moderoitaisiin tasapuolisesti ilman niitä kuulusia Tappara-laseja, voisi tällä linjalla moni otteluketju poikia piiitkiä rangaistuksia...

Tappara-lasittomuuteen ja objektiivisuuteen pyritään ilman muuta ja siihen on kaikkia ohjeistettu ja kaikki varmasti sitä yrittävät. Toki tällaisella fanifoorumilla joutuu arvioimaan mikä on "vieraan" jäsenen vaikutus kokonaisuuteen. Monasti kun keskustelut ajautuvat juupas-eipäs -tasolle, vaikka se ei alkuperäinen tarkoitus olisikaan. Menetimme yhden aktiivisen ja mielestäni hyvän Ilves-kirjoittajan, koska hän ei tullut toimeen muiden jäsenien kanssa ja suivaantui pelikiellosta niin, että ei palannut kirjoittelemaan.

Ja käytännön syistä tietyillä alueilla ja tiettyihin ketjuihin sovelletaan väljempää moderointia. On parempi, että keskitetään "pelinaikaiset tunnepurkaukset" seurantaketjuihin, niin ne eivät häiritse muuta keskustelua.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2007, 22:31:50 kirjoittanut Ljpp »
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Naapuri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1552
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #61 : Helmikuu 18, 2007, 22:08:53 »
Noniin pojat, riitaa poikki ja voita väliin. Se mikä on toiselle provosointia, on toiselle hyvää läppää. Tulkintavirheitä tulee helposti, varsinkin koska tekstimuotoisesta viestinnästä puuttuuvat äänenpainotukset ja kehonkieli.

No, kaikki voivat tästäkin episodista taas oppia ja jatkamme viisaampina eteenpäin. Asia olkoon loppuunkäsitelty.

Lainaus
Jos tätä foorumia moderoitaisiin tasapuolisesti ilman niitä kuulusia Tappara-laseja, voisi tällä linjalla moni otteluketju poikia piiitkiä rangaistuksia...

Tappara-lasittomuuteen ja objektiivisuuteen pyritään ilman muuta ja siihen on kaikkia ohjeistettu ja kaikki varmasti sitä yrittävät. Toki tällaisella fanifoorumilla joutuu arvioimaan mikä on "vieraan" jäsenen vaikutus kokonaisuuteen. Monasti kun keskustelut ajautuvat juupas-eipäs -tasolle, vaikka se ei alkuperäinen tarkoitus olisikaan. Menetimme yhden aktiivisen ja mielestäni hyvän Ilves-kirjoittajan, koska hän ei tullut toimeen muiden jäsenien kanssa ja suivaantui pelikiellosta niin, että ei palannut kirjoittelemaan.

Ja käytännön syistä tietyillä alueilla ja tiettyihin ketjuihin sovelletaan väljempää moderointia. On parempi, että keskitetään "pelinaikaiset tunnepurkaukset" seurantaketjuihin, niin ne eivät häiritse muuta keskustelua.

Kiitos jälleen Ljpp:lle hyvästä ja rakentvasta viestistä. En tiedä (toki toivon), että tarkoititko minua tuolla nokkiinsa ottaneella Ilves-kirjoittajalla, mutta jos se koski minua, niin haluan hieman täsmentää viestiäsi.

Minä olen mielestäni tullut hyvin toimeen tänne kirjoittavien jäsenten kanssa, lukuunottamatta erästä entistä moderaattoria, joka otti minut mielestäni aiheettomasti hyökkäysten kohteeksi. Kun sitten omasta mielestäni aiheesta kritisoin hänen toimintaansa ja meidän viestittelymme karkasi molemmin puolin asiattomuuksiin, niin molempien viestit poistettiin (täysin perusteltua). Vääntö ko. moden kanssa jatkui ja kun arvostelin hänen minulle lähettämiään yksityisviestejä epäasiallisiksi, niin minulle tuomittiin mielestäni perusteettomasti penalttia.

En tiedä, tulkitaanko tällaiset viestit suojatuiksi, eli että niitä ei saisi julkaista yleisesti. Koska ne sisältävät sellaisia näkemyksiä eri kannattajaryhmien tasavertaisesta käsittelystä, jotka eivät pidä yhtä Ljpp:n käsityksen kanssa ja ovat kuitenkin moderaattorin lähettämiä, niin julkaisen ne tässä. Samalla annan muille kirjoittajille tilaisuuden sanoa mielipiteensä, onko tämän kaltainen viestittely moderaattorin taholta asiallista, niin kuin rangaistusta minulle määrättäesä muut moderaattorit totesivat.

Täsä 2 viestiä moderaattorilta:

VIESTI 1

Viimenen varoitus.
Kirjoita vielä vääriin otsikoihin, niin sulle tulee lepotaukoa.
Jos sulla on urputtamista musta tai jostain muusta moderaattorista, sä teet sen jossakin muualla kuin Tappara-Ässät viestiketjussa. Ei voi olla niin tyhmä että huomauttamisen ja viestin poistamisen jälkeen vieläkin kusee omaan punttiinsa.

Ja.

Tapparafanien keskustelupalstalla ON tiukemmat säännöt muiden joukkueiden kannattajille. Sun toimintoja on katseltu jo pitemmän aikaa useamman moden toimesta, mutta koska joukossa on ollut myös asiallisia tekstejä, ei toimiin ole ruvettu.
Lopeta vääriin viestiketjuihin kirjoittelu!


VIESTI 2

Ensinnäkin vastauksessani sinun Lehdon "loukkaantumis-pelotteluun" oli 95% "asiallinen", vain Lummetta koskenut viesti oli suoraan sinulle tarkoitettu piikki. Ei vittuilu sanan varsinaisessa merkityksessä.

Seuraava viestini sinulle oli naureskelua kun heittäydyit tahallasi tyhmäksi. Mä annan tässä sulle vinkkinä samalla, että jos sä et ymmärrä jotain asiaa, niin koita miettiä sitä hetken aikaa. Ennenkuin rupeet möliseen.

Moderointi on sellaista mitä se on, siitä on moderoijien sisäisellä palstalla ja irkissä sovittu ja puhutaan lähes päivittäin. Sinä olet monen moderoijan mielestä jatkuvasti asian vieressä. Tuolla Tappara-Ässät ketjussa annoin sinulle siitä julkisen varoituksen joka samalla toimi esimerkkinä muillekin että tietävät lopettaa sen wannabe-moderoinnin (sinä olet uudella palstalla ollut siitä vastuussa lähes joka tapauksessa). Kerroin myös että tässä ketjussa ei asiasta jatketa lausettakaan, vaan voit vapaasti laittaa asiaa koskevan ketjun pystyyn sille kuuluvaan osioon tai laittaa suoraan minulle postia.
Hyvänä esimerkkinä on tämä sinun kahden sanan jankkaaminen lähes joka viestiketjussa. "Asiallinen" ja "keskustelun taso".

Minusta tuntuu että sinä pidät itseltäsi "asiallisena" kirjoitteluna sitä jos vain pystyt välttämään kahvara-sanaa. No vaikka asiallisena pysyykin, se ei välttämättä nosta palstan tasoa. Älyttömän typerää taas on ensimmäiseksi erimieltä olevia haukkua asiattomiksi, sitä sinä teet alituiseen.

Lopeta se asiallisuuden peräänkuuluttaminen ja lopeta se palstan tasosta valittaminen.
Moderoijat poistavat asiattomuudet ja palstan tasoksi muodostuu se mitä sinne kirjoittajat saavat aikaan. Jos tämä tyyli ei miellytä voit vapaasti siirtyä jollekin toiselle palstalle.

Ja lopuksi. Minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan. Varoituksia on uudella palstalla jaettu reilu puolen kymmentä ja kirjoituskieltoja yksi. Myös yksi moderaattori on saanut varoituksen (en minä) ja myös minun toimiani seuraa puolen tusinaa muita moderaattoreita jos huomautettavaa löytyy.
Minä en muuten vain uhkaillut, seuraava harrastamasi linjan mukainen törttelöinti tuo viikon kirjoituskiellon.


Kun minulle sitten langetettiin seuraava pelikielto:

Nimimerkki Naapurin saama huomautus provosoinnista koveni "hovissa" 7:n päivän pelikielloksi. Syynä tähän oli erästä toista nimimerkkiä koskevan perättömän väitteen julkaisu tällä palstalla. Vain pitkä ja aktiivinen kirjoitushistoria säästi Naapurin huomattavasti pidemmältä pannalta.

Niin itse koen edelleenkin, että edellä esittämäni viestit eivät ole ole sisällöltään sellaisia, kuin moderaattoreilta edellyttäisin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että ne ovat väitteeni mukaisesti asiattomia, niin katsoin paremmaksi poistua laskemasta palstan tasoa. Edelleenkin käyn lukemassa täällä tekstejä ja minusta on mukavaa seurata sen toisenkin tamperelaisseuran menestystä ja jäsenten keskusteluja. Hyvää keväänjatkoa kaikille kirjoittajille ja toivon Tapparalle menestystä kevään peleissä (kaikissa muissa, paitsi mahdollisissa paikallispeleissä).

Naapuri

Poissa Ahteri

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #62 : Helmikuu 19, 2007, 00:37:28 »
Omasta puolestani:
Tervetuloo Naapuri takaisin keskusteluihin.
Kyllä se siitä lakkaa helpottamasta.

Poissa JoKaGO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1775
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #63 : Helmikuu 21, 2007, 11:32:52 »

Kyllähän tossa Moden viestissä Naapurille näkyy selvästi perustelu, miksi penalttia on napsahtanut. Jos Naapuri olisi edes vähän osoittanut tottelemisen merkkejä ns. antanut siimaa modelle, niin penaltilta olisi vältytty ja nimimerkki olisi täällä keskusteluissa mukana myös kirjoittaen(?). Harmi, että ei ole.

Ja Grainger on Grainger. Ilman tätä nickiä tämä foorumi ei olisi sitä mitä se on. Grainger onnistuu pääsääntöisesti kirjoittamaan provosoimatta niin, että joku silti provosoituu! Tietenkin TPS-fani otetaan täällä vastaan piikit pystyssä... Jatka vaan entiseen malliin, niin hyvä tulee.

Ootteko muut huomanneet sitä, että "vääräuskoisemme" (eivät siis pelkästään nämä kaksi edellämainittua) pysyttelevät kiltisti takavasemmalla, kun Tapparalla menee hyvin tai heidän fanittamallaan porukalla huonosti, mutta pompsahtavat kyllä esiin, kun tilanne muuttuu. Mutta sehän on vaan inhimillstä.

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #64 : Helmikuu 22, 2007, 22:25:46 »
Tätä vanhaa tapausta nyt lienee turha alkaa uudestaan sen syvällisemmin vatvomaan. Naapuri sai lyhyen pelikiellon ja kyseinen moderaattori luopui omaehtoisesti tehtävästään. En näe näitä nyt julkaistuja kyseisen ex-moderaattorin viestejä erityisen asiattomia, mutta huonoa moderaattoritoimintaa ne kyllä ovat olleet.

Huomautettavan käyttäjän kanssa on aivan turhaa lähteä yksityiseen sananvaihtoon, vaan asiat tulee hoitaa lyhyen ytimekkäästi, julkisesti (rangaistukset-ketju) ja palstan säännöstöön nojaten. Tosin tuolloin palstamme säännöt eivät tainneet olla vielä asianmukaisesti kirjattuna.

Muiden joukkueiden kannattajien suhteen olen itse hyvinkin suvaitsevainen, koska vastakkainasettelu kuuluu urheilukannatukseen ja asialinjalla suoritettu provokaatiokin on mielestäni jopa asiaankuuluvaa. Kuinka moni Tapparalainen EI ole kuittaillut Ilvesläisille heidän muikeasta juhlakaudesta ja ammattimaisesta toiminnasta liigajoukkueen ympärillä?
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Hannu H

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #65 : Helmikuu 22, 2007, 22:55:18 »
Tähän väliin sopii varsin luontevasti positiivinen palaute nimimerkki Ljpp:lle. Asiallista ja sopivan värilasitonta linjaa olet kulkenut. Sain aikoinaan perustellun vastauksen esittämääni kritiikkiin erään nimimerkin penalttia koskien.

"Eat your pride" veisasi aikoinaan eräs kotimainen pitkätukkaorkesteri. Viittaan tällä erään tuotteliaan nimimerkin mahdolliseen paluuseen foorumin kirjoittelijoihin. Vapaaehtostahan tää on, mutta rikastuttaishan se maaperää.

Muuten tämä foorumi on ainakin meikäläiselle yksi niistä muutamista henkirei'istä tällä planeetalla. Kiitoksia vaan!

Poissa Trafan

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 4066
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #66 : Maaliskuu 04, 2007, 21:21:25 »
Uutta äänestystä avattaessa tarjotaan mahdollisuus määritellä äänestyksen kesto:
äänestys käynnissä n päivää.
Kestoaika määritteenä on äärimmäisen epäkäytännöllinen.
Toivon mahdollisuutta määritellä äänestyksen päättyminen ajankohtana:
äänestys päättyy pvkkyear klo 18:30
Näin äänestyksen voisi laittaa päättymään esim. ottelun alkuhetkellä.

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #67 : Maaliskuu 04, 2007, 21:59:15 »
Tuo toive kannattaa esittää phpBB:n kehitystiimille, tuskin täällä on kukaan noin innokas koodari (ja ylläpitäjä). Tuo vaatii siis muutoksen foorumisoftaan.

Rafael

  • Vieras
Vs: Palauteketju
« Vastaus #68 : Maaliskuu 07, 2007, 11:57:42 »
Olisiko hyvä avata koko pudotuspelisarjaa käsittelevä otteluketju yleisen kiekkokeskustelun puolelle? Täten yksittäisistä matseista keskusteltaisiin otteluketjussa ja koko sarjasta yleisesti yleisessä? Vai olisiko hyvä avata koko sarjaa käsittelevä ketju myös otteluketjuun? Olisi jo paljolti höpötettävää....

Poissa Keyman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 904
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #69 : Maaliskuu 07, 2007, 16:56:39 »
Vai olisiko hyvä avata koko sarjaa käsittelevä ketju myös otteluketjuun? Olisi jo paljolti höpötettävää....

Mielestäni molemmat sopivat ottelut-ketjuun. Eli sekä koko sarjaa käsittelevä aihe että yksittäisiä otteluja käsittelevät aiheet. Yksittäiset ottelut kannattaa avata vasta edellisen päättymisen jälkeen, ettei keskustelu lähde rönsyilemään.

Siitä vaan höpöttämään...

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #70 : Maaliskuu 07, 2007, 19:32:56 »
Tuo toive kannattaa esittää phpBB:n kehitystiimille, tuskin täällä on kukaan noin innokas koodari (ja ylläpitäjä). Tuo vaatii siis muutoksen foorumisoftaan.
Ja vielä kun osoittaa sen SMF:n kehitystiimille, niin se vaikuttaa tännekin  ::). www.simplemachines.org
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #71 : Maaliskuu 07, 2007, 19:52:41 »
Ja vielä kun osoittaa sen SMF:n kehitystiimille, niin se vaikuttaa tännekin  ::). www.simplemachines.org

No SMF pitikin kirjoittaa mutta phpBB on käsitteenä näemmä syöpynyt jo liian syvälle alitajuntaan. Kiitos korjauksesta. :)

Poissa Börje

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1599
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #72 : Maaliskuu 12, 2007, 23:50:04 »
Näyttääkö muilla palstan kello tunnin liikaa vai onko se vain meikäläisen ongelma? Ennen tätä päivää kello oli oikeassa ajassa.

Poissa janneojanenonjumala

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1177
    • Profiili
Vs: Palauteketju
« Vastaus #73 : Maaliskuu 12, 2007, 23:52:10 »
Näyttäs olevan 2 tuntia edellä.

Patu

  • Vieras
Vs: Palauteketju
« Vastaus #74 : Maaliskuu 13, 2007, 09:08:10 »
Tunninhan tuo kyllä ön edellä, mutta parin viikon päästä se on taas oikeassa.