Itse taas jännitän kotisoffalla sitä, miten uransa kisoihin lopettava Zidane tulee hallitsemaan Ranskan keskikenttää ja löytääkö akseli Z-Henry toisensa. Olen siis täysin patonkimiesten puolella. Vuodet 98 ja 00 eivät unohdu koskaan ja nyt kuningas voisikin vielä kruunata uransa nostamalla pokaalia uransa päätteeksi. Ja tiedetään, fransmanneilla ei ole peli kulkenut noiden em. kultaisten aikojen jälkeen oikein ollenkaan (karsinnatkin näyttivät alkuun menevän vituiksi), joten toivotaan, että masut alkavat olla menestyksetä pikku hiljaa tyhjiä, ja että pojat löytäisivät jostain uutta nälkää.
Maalissa vastuun kantaa parivaljakko Coupet/Barthez, Domenech on sanonut päättävänsä ykkösen vasta lähempänä kisojen alkua. Puolustus ei ole mielestäni niin heikko kuin useimmat antavat ymmärtää. Thuram ja Gallas haluavat varmasti molemmat pelata topparia, mutta onkos se mahdollista? Silvestre on muistini mukaan selkeä keskuspakki? ja hyvän kauden Wiganissa pelanneesta Chimbondasta ei itselläni ole sen enempää tietoa millä paikalla viihtyy.. Sagnol taitaa viihtyä kuitenkin laidalla. Huonompi puolustus kuin 98, mutta kaikkien ollessa vireessä ei pitäisi kovin pahasti olla purjeessakaan.
Keskikenttää johtaa siis itse kuningas jos vaan on täydessä pelikunnossa. Tottakai, mestari ei ole nuoruuden kunnossaan, mutta uskon vertyvän vielä kerran. Zidanen takana tukevat todennäköisesti Vieira ja Makelele. tämän jälkeen herää kysymys, että mitä ******? Missä on Pires? Loukkaantunut vai eikö muka MAHDU? Itse en ole löytänyt mistään tietoa miksi ei ole jengissä, joten jos joku voisi valaista? Loput kk-miehet tulevat Ranskan liigasta, josta minulla ei ole mitään tietoa. Wiltord ja Cisse osaavat kuitenkin pelata myös alempana kuin kärjessä.
Kärkeen itseoikeutetusti Henry. Tällä kertaa odotetaan maaleja ja PALJON maaleja. Tässä vaiheessa täytyy uhontaa edelliset kisat ja luottaa siihen, että tällä kertaa mies on huippuvedossa myös viimeistelyn suhteen. Trezeguetista en ole oikeastaan koskaan pitänyt, syystä tai toisesta, joten antaisin toisen piikkipaikan Cisselle.
Harmittaa todella, että ei ole pystynyt seuraamaan futista moneen vuoteen kunnolla, mutta silti kisakuume nousee jo lähelle 40 ja kohtahan pojat pääsevätkin vauhtiin. Nuorempana tuli katseltua joka ainoa peli, ei väliä ketkä pelaa, nykyään ei aika riitä. Jos vetoa pitäisi nyt lyödä, niin sijoittaisin rahani tässä vaiheessa Brasilialle, mutta onneksi ei pidä. Uskon, että skapoista tulee kovemmat kuin edellisistä mömmömmeistä, ainakin itselleni nämä Z:n viimeiset herättävät suurta mielenkiintoa.