Kirjoittaja Aihe: Tuukka Mäntylä  (Luettu 541869 kertaa)

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1650 : Toukokuu 04, 2015, 14:46:15 »
Rahasta ne pelaa kaikki, se on ensisijainen kiinnostus ammatikseen pelaavalle. Kuten Barkov Jr, pelaa NHL marginaaliseurassa mutta on freesinä majoukkueessa. Kontiola sama kuin Tuukka. Salmela jotain SHL:ää.
Tuukalle olis kyllä käyttöä enskauden joukkueessa. Mutta mikä lienee sopimustilanne, onko mahdollista pelata Tapparassa, ei mitään tietoa. Mutta oletan että seuralla ja pelaajalla on kuitenkin käsitys tulevan kauden pelipaikasta. Joten jupinat pois ja odotellaan.

Poissa Ekku#73#

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 235
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1651 : Toukokuu 04, 2015, 15:29:32 »
Rahasta ne pelaa kaikki, se on ensisijainen kiinnostus ammatikseen pelaavalle. Kuten Barkov Jr, pelaa NHL marginaaliseurassa mutta on freesinä majoukkueessa. Kontiola sama kuin Tuukka. Salmela jotain SHL:ää.
Tuukalle olis kyllä käyttöä enskauden joukkueessa. Mutta mikä lienee sopimustilanne, onko mahdollista pelata Tapparassa, ei mitään tietoa. Mutta oletan että seuralla ja pelaajalla on kuitenkin käsitys tulevan kauden pelipaikasta. Joten jupinat pois ja odotellaan.
Tämä on Tuukan ketju ja kommentoin sitä vain siksi että hänellä on sopimus Tapparaan ja on totta että näitä on muitakin tottakai mutta tuntuu oudolta ettei joukkueena jonkun jutun voittaminen mene rahan edelle.

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1652 : Toukokuu 04, 2015, 15:51:34 »
Tuukalla oli kuitenkin viime kaudella mahdollisuus lähteä jo aiemminkin, mutta halusi itse lähteä vasta, kun oli korvaava pelaaja, Bonsaksen, saatu hommattua tilalle. Lisäksi vielä edesauttoi tässä pelaajan hankinnassa.
Jääkiekkoilu on työuraksi kuitenkin sen verran lyhyt, että sillon on taottava, ku rauta on kuumaa.
"Varo ettei talos pala!"

Poissa Juteeni

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 121
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1653 : Toukokuu 04, 2015, 15:58:37 »
Tämä on Tuukan ketju ja kommentoin sitä vain siksi että hänellä on sopimus Tapparaan ja on totta että näitä on muitakin tottakai mutta tuntuu oudolta ettei joukkueena jonkun jutun voittaminen mene rahan edelle.

Aika outoa tämä mutina Mäntylästä ja rahasta, kun eikös mies pelannut ensimmäisellä Rautakorven (viimeisimmän pestin) kaudella ainakin syksyn ilmaiseksi? Mäntylä odotti sopimusta ulkomaille ja Tappara oli kuluttanut jo pelaajabudjettinsa Mäntylän hakiessa sopimusta muualle.

Poissa tukkajukka2012

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1654 : Toukokuu 04, 2015, 19:09:01 »
Mä ymmärrän ihan hyvin että raha menee joukkueen edelle. Mutta sinänsä nykyinen tilanne on Tapparan kannalta melko huono. Jos Tuukka vetää hyvät kisat ni lähtee tienaan. Jos vetää huonot jää Tapparaan. Jos taas syksyllä on iskussa,lähtee silti tienaan. Jos ei oo iskussa ni on melko kallis huti kortti.

Mikään tossa ei oo Mäntylän vikaa. Mutta paska tilanne.

Poissa gatecrasher

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 7605
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1655 : Toukokuu 04, 2015, 19:15:09 »
Itseäni tässä Turrin sopimuksessa on harmittanut lähinnä se, että Tappara on pariin otteeseen maksanut liksan toukokuulta lokakuulle ja tämän jälkeen ihan sopimuksen salliessa Turri siirtynyt Venäjälle. Eli Tappara käytännössä maksanut kesäharjoittelusta saamatta minkäänlaista vastinetta.

Poissa Ekku#73#

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 235
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1656 : Toukokuu 04, 2015, 20:40:10 »
Tuntuu jo hiukan tyhmältä jauhaa tästä aiheesta mutta olenko siis ymmärtänyt oikein että rahan takia kannattaa lähteä vaikka Siperiaan pelaan? Seuraan joka on sarjassa viimeisenä. Kyllä mä sanon että joko a. Tuukan agentti ei ole ihan kartalla tai sitten b. Tuukka ei ymmärrä arvoaan ja Tuukan vertaus Bonsakseniin tarkoittaa siis sitä että myös hän voitaisiin nähdä khl: ssä?! I dont think so.

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1657 : Toukokuu 04, 2015, 20:59:23 »
Tuntuu jo hiukan tyhmältä jauhaa tästä aiheesta mutta olenko siis ymmärtänyt oikein että rahan takia kannattaa lähteä vaikka Siperiaan pelaan? Seuraan joka on sarjassa viimeisenä. Kyllä mä sanon että joko a. Tuukan agentti ei ole ihan kartalla tai sitten b. Tuukka ei ymmärrä arvoaan ja Tuukan vertaus Bonsakseniin tarkoittaa siis sitä että myös hän voitaisiin nähdä khl: ssä?! I dont think so.
Jos sinne jotain niinimäkiä on haluttu niin miksei Bonsaksenkin kelpais.
Mulle on ihan sama vaikka Turre ois joskus mennyt rahan perässä, kunhan ei mene sen perässä mihinkään Liiga-seuraan. Tuukka on mulle aina yksi suurimmista kirvessotureista kautta aikojen.
Titta på ylähylly!

Poissa Kolme Seppää

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1318
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1658 : Toukokuu 07, 2015, 13:28:56 »
Aika lailla joka suunnasta kiekkopiireistä kuuluu, että Tuukan KHL-sopimus olisi ollut vahvasti takapainotteinen ja se olisi osaltaan ollut syynä siihen, että tämä sai seurasta kenkää. Isoin jackpot olisi siis viime kaudella jäänyt saamatta ja siihen päällehän tuli vielä ruplan kurssiromahdus.

Isot pojat kertovatkin tarinaa, että Tappara-sopimus olisi purettu ja Tuukka lähtisi vielä uudelle rahastuskeikalle ulkomaille.

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1659 : Toukokuu 07, 2015, 17:21:10 »
Isot pojat kertovatkin tarinaa, että Tappara-sopimus olisi purettu ja Tuukka lähtisi vielä uudelle rahastuskeikalle ulkomaille.

Kaikkien kannalta järkevää, jos pitää paikkansa. Varsinkin, kun on ollut huhuja, että Tuukka on pahoittanut mielensä Tapola-kiekosta tai Tapolasta.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa iceman

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1400
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1660 : Toukokuu 07, 2015, 18:06:18 »
Ylen mukaan Tuukalla olisi sopimus Tapparan kanssa (vuoteen 2019 asti), mutta "ei juuri stressaa tulevasta kaudesta..." ja jutun mukaan myöskään ei tiedä missä tulevalla kaudella pelaa? Mitä tämäkin sitten tarkoittaa?

Lähde:Yle - Mäntylä harmitteli hopeaa – "Olin varma, että Tappara vie"http://yle.fi/urheilu/mantyla_harmitteli_hopeaa__olin_varma_etta_tappara_vie/7960737

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1661 : Toukokuu 07, 2015, 18:32:12 »
Ylen mukaan Tuukalla olisi sopimus Tapparan kanssa (vuoteen 2019 asti), mutta "ei juuri stressaa tulevasta kaudesta..." ja jutun mukaan myöskään ei tiedä missä tulevalla kaudella pelaa? Mitä tämäkin sitten tarkoittaa?

Lähde:Yle - Mäntylä harmitteli hopeaa – "Olin varma, että Tappara vie"http://yle.fi/urheilu/mantyla_harmitteli_hopeaa__olin_varma_etta_tappara_vie/7960737

Mitä tarkoittaa... no kausi on kesken ja keskittyminen on nyt MM-kisoissa eikä ole ensi kauden asioihin vielä käyttänyt aikaansa. Mutta mitä ilmeisemmin pelaa jossain seurassa.

Poissa c-paaty

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 462
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1662 : Toukokuu 07, 2015, 21:30:03 »
Isot pojat kertovatkin tarinaa, että Tappara-sopimus olisi purettu ja Tuukka lähtisi vielä uudelle rahastuskeikalle ulkomaille.

Minun mielestä olisi jopa hyvä juttu, loppuisi joka vuotinen arpominen. Tervetuloa takaisin uudella sopparilla, jos oikeasti aikoo myös pelata. No, detailit tietää vain Tuukka itse ja Leinonen.

Poissa Number7

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 744
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1663 : Toukokuu 09, 2015, 01:21:06 »
Isot pojat kertovatkin tarinaa, että Tappara-sopimus olisi purettu ja Tuukka lähtisi vielä uudelle rahastuskeikalle ulkomaille.

Minun mielestä olisi jopa hyvä juttu, loppuisi joka vuotinen arpominen. Tervetuloa takaisin uudella sopparilla, jos oikeasti aikoo myös pelata. No, detailit tietää vain Tuukka itse ja Leinonen.

Yleensä sitä nillittäisi tällaisista kommenteista ja heittäisi vielä solvauksen päälle. Nyt kuitenkin oikeastaan samaa mieltä. Tapparan kannalta ei ole mitään järkeä, että jokaikinen kausi odotellaan 6-8kk, että onko meillä profiilipakki rosterissa vai ei. Eikös ne ulkomaanvuodet ole jo käytetty ? Jos jatkaa, niin loput kaudet kiltisti täällä, ei mitään venkoiluja enää. Tai sitten puretaan soppari, toki mieluiten niin että sen joku ostaa pois. Tämä oli nyt hyvä esimerkki siitä, että varsinkaan näin isoilla marginaaleilla olevia sopimuksia ei ole mitään järkeä tehdä. Jokaisen kauden alussa arpomista, että pelaako se "300k" mies meillä vai jossain ihan muualla.

Poissa 4_TRA

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3246
    • Profiili
Vs: Tuukka Mäntylä
« Vastaus #1664 : Toukokuu 09, 2015, 08:09:55 »
Edellisiin Kolme Seppää & c-pääty & Number7, samoilla linjoilla.
Tuo epävarmuus seuraavasta kaudesta on se pilaava asia tällaisissa sopimuksissa. Sinänsä ideana tämä sopimusmalli on toisaalta hyvä joustavuudessaan, siinä on kuitenkin pelipaikka pelaajalle täällä perheen luona mutta myös mahdollisuus hakea isompaa tuloa muualta. Ja seuralle on tietyin ehdoin tasokas pelaaja rosterissa.
Mutta kun se seuraavan kauden sitova pelipaikka pitäisi vahvistaa aikaisin kuluvan kauden aikana jotta varsinkin seura kerkeää reagoimaan mikäli pitää hommata korvaaja. Toimiakseen ulkomaan pykälä pitäisi käyttää yhtenä eränä, ei tipotellen. Budjettimielessä ei liene ongelma, siinä on pelipaikka ja läjä rahaa joko Tuukalle tai jollekin muulle. Näin siis ulkopuolisen silmin, Mikin ja Tuukan ja valmennuksen käsityksestä ei tietoa. Ilmeisesti on kuitenkin puolin ja toisin tarvittaessa hyvinkin väljästi toteutettu sopimusta ja joustoa löytynyt molemmilta sopimustahoilta.

Mahtaakohan Mäntylän tilanne pantata myös Kankaanpperän ja ehkä Kolomatiksen sopimuksia ja jopa  Salmelankin?   No Salmela on kyllä aikas utopistinen haaveenakin.

Edit: sopimustilanteeseen niin eikös toisaalta ole ihan luonnollista että sopimus purkaantui kun eikös Tuukka lähteny kahden vuoden sopimuksella KHLään tilanteessa jossa Tapparan sopimuksesta oli jo kaksi kautta käytetty. Ulkomaan pykälän ylittävä kausi varmaan vaatii nykyisen sopimuksen purkautumista, siis jos ajatellaan pelaajan tilannetta juridisesti, esim tuo että millä hinnalla Tuukka potkittiin kesken sopimuksen KHL:stä ulos.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2015, 08:27:33 kirjoittanut 4_TRA »