Koputetaan nyt vielä puuta, mutta täytyy kyllä jälleen kerran antaa respectit Tapparan fysiikkavalmennuksen suuntaan, sen verran vähillä vammoilla ollaan taas menty, kun vertaa muutamaan muuhun Liigajoukkueeseen. Tällä kaudella on itse asiassa meilläkin ollut enemmän porukkaa lasaretissa kuin muutamana viime kautena yhteensä, mutta pitkäaikaispotilaita ei ole kuin kaksi. (Vertala,Nurmi)
Kärpät siis kylään ja tiukka vääntö kyseessä. Latausta ei varmasti tarvitse sen suuremmin virittää, pikemminkin päinvastoin sen verran samoja ukkoja on vielä kopissa muistissaan viime kevät.
Kärppien Tarkki on osoittautunut tavalliseksi kuolevaiseksi kun nippu edestä on hieman heikentynyt, joten varsinkin Niemisten suoraviivaiset maalille ajot tulevat olemaan tänä iltana äijälle myrkkyä. Mika Lehto on palannut taas hyvälle normitasolle alkukauden lievän haparoinnin jälkeen tai pikemminkin koko joukkueen haparoinnin. Savianon spurttailua on ilo katsoa illasta toiseen ja olisin todella ihmeissäni jos miehelle ei olisi jo tarjottu jatkosopimusta, mielummin 2-3-vuotista. Savi on alati vaarallinen varsinkin AV:lla, hyvällä karvauksella hän on joka ottelussa yksin läpi, ainoastaan hieman heikohko viimeistely on pitänyt ukon maalisarakkeen maltillisena.
Antti Kangasniemi on vienyt Janne Ojasen paikan kakkosen keskeltä hänen sairauslomansa aikana, mutta se ei ole Tapparalle huono asia päinvastoin, nyt laadukkaita hyökkääviä senttereitä on leveällä rintamalla. Ylivoimaa Ojanen pelaa edelleen ja näyttäisi ottaneen siinä toisen pakin paikan, ainakin Lahden pelissä Janne oli vetelemässä/jakelemassa viivassa kun pelattiin neljällä hyökkääjällä.
Jussi Halme ja Lasse Korhonen ovat tehotilastossa Liigan jaetulla piikkipaikalla, mutta kun on kyse kehäkolmosen ulkopuolen joukkueesta ei "ammattitaitoinen urheilujournalismi" ole juuri heitä noteerannut. Saavatpahan pojat ainakin suoritusrauhan.
Vastustajan riveistä olen aina seurannut "omaa poikaa" Teemu Normiota, hänen pelityylinsä on aina miellyttänyt ja toivon, että Teemu nähdään vielä joskus Hakametsässä Kirvespaidassakin.
Ugh, olen puhunut. Parempi voittakoon!