Äänestys

Palstalla on nyt koeluontoisesti käytössä käyttäjäpalaute, eli "+/- tilasto". Haluatko muutoksen pysyväksi?

Kyllä
En

Kirjoittaja Aihe: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)  (Luettu 24543 kertaa)

Poissa Ljpp

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2748
    • Profiili
Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« : Elokuu 02, 2008, 11:22:33 »
Vanha karma-piste äänestys aiheutti sen verran jälkipelikeskustelua, että asiaa on syytä tutkia uudelleen. Nämä niin sanotut karma-pisteet, eli käyttäjien toisillensa antama palaute, on nyt palstalla koeluontoisesti käytössä. Käyttäjäpalaute näkyy nimimerkin alla, hieman jääkiekkotermejä mukaillen "+/- tilasto" ja tämän tilaston alla on "Maali +1" ja "Jäähy -1" linkit joilla voit antaa palautetta käyttäjille. Toiminto näkyy suomenkielisenä vaikka käyttökielenäsi olisi englanti.

Hieman suuntaviivoja tälle koeajojaksolle:
- Positiivista palautetta on tarkoitus antaa hyvistä, rakentavista ja informatiivisista kirjoituksista jotka tuovat jotain uutta keskusteluun. Plus pisteitä ei ole kuitenkaan tarkoitus jakaa kaikille kavereille, vaan nimenomaan kirjoituksiin perustuen.
- Vastaavasti negatiivista palautetta voi antaa sisällöltään huonoista, turhista kirjoituksista jotka eivät palstalle mitään anna. Se että joku on Ilvesläinen (pitäisi kyllä olla rangaistavaa sinänsä  ;D ) ei ole peruste miinuspisteelle. Ei edes se, että joku olisi Turkulainen!

+/- pisteiden on tarkoitus tuoda palstalle käyttäjiltä toisille kulkeutuva palaute ja toisaalta helpottaa uuden palstajäsenen suhtautumista kirjoittajiin, esimerkkinä vaikkapa pelaajahuhut: kenen huhuihin voisi mahdollisesti luottaa ja kuka puhuu puuta heinää? Ongelmallista ns. karma-pisteissä on yleensä ollut se, että niitä ei ole käytetty oikein vaan pisteitä on jaeltu toisilleen palstan "sisäpiiriläisten" kesken tai kaveriporukassa.

Kokeillaan pienen jakson ajan miten homma toimii ja keskustellaan/äänestellään asiasta. Jos joku keksii paremmat nimet palautteelle kuin "+/- tilasto" / "Maali" / "Jäähy", niin saa ehdottaa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 11:27:02 kirjoittanut Ljpp »
Tappara.co - osallistu yhteisöprojektiin!

Poissa Romppa

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 667
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #1 : Elokuu 02, 2008, 15:37:37 »
Anteeksi osittainen off-topic, mutta on ihan pakko kertoa, että on tässä mode-hommassa hauskatkin puolensa. Luulen, että kaikille käyttäjille ei näy samanlainen äänestysvalikko kuin meille

Lainaus
Kysymys: Palstalla on nyt koeluontoisesti käytössä käyttäjäpalaute, eli "+/- tilasto". Haluatko muutoksen pysyväksi?
Kyllä Katsele tuloksia.
En Muokkaa äänestystä

Tarkoittaisipa tuo viimeinen vaihtoehto sitä, että jos mää en halua näitä pisteytyksiä mutta äänestystulos on kannaltani huono, niin mää voin vaikuttaa lopputulokseen - "Kansan tahtoon".:)
Ei tarkoita, don't worry.

Pitäisiköhän hakeutua politiikkaan, jos siellä olisi laajempana samanlainen "vaikutusmahdollisuus". Se olisi good bye monelle, monelle asialle - Maikkari(n chati)lle, radiokanavien soittolistoille... *sensuuri iski miinusten pelossa*
"Kyllä kai Ilveksellä jonkinlaiset huoltajat jo on, mutta ne taitais tarvita toisenlaisetkin huoltajat", totesi vaimoni, kun uutinen Ipan mainoksistaan saamista sakoista ehti meille asti.

Kahvara

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2008, 16:59:42 »
Ihan mukava lisä tämäkin on, ei ihan vastannut omia odotuksia, mutta kelpaa kyllä jos pysyy täällä :)

Poissa jallu_tane

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1089
  • My fuckingratulations
    • Profiili
    • Tampereen Tappara
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2008, 19:39:10 »
Kyllähän tällanen nyt tuo taas uusia tuulia tänne foorumeille, ja annoin tietenkin heti omat miinukseni niille, joiden kirjoitusasu/tyyli ei minua nappaa. Mutta tällanen tuli mieleen, että onko mahdollista antaa yhdelle käyttäjälle sata miinusta/plussaa? Itse en testannut, ja oletan toki ettei yhtä käyttäjää voi arvostella kuin kerran.
"Jos joukkueeseen saataisiin 1 tai jopa 2 Lehterää niin olen varma että pärjättäisiin selvästi paremmin" - iroj

Poissa Wille

  • Pappateam
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2008, 13:12:12 »
Itse en testannut, ja oletan toki ettei yhtä käyttäjää voi arvostella kuin kerran.
Mitähän tuulia tuo tilasto tuo? Itse näytän olevan kuin Myllykoski Tapparassa. Miinuksia minulle ainakin voi antaa kerran tunnissa, olkaa hyvät.
Äijät nää, ei suostu enää häviään: Willen jengi, Roskasakki, Pappateam, Glad to be a Janari

hardflip

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2008, 13:31:36 »
Kyllähän tällanen nyt tuo taas uusia tuulia tänne foorumeille, ja annoin tietenkin heti omat miinukseni niille, joiden kirjoitusasu/tyyli ei minua nappaa. Mutta tällanen tuli mieleen, että onko mahdollista antaa yhdelle käyttäjälle sata miinusta/plussaa? Itse en testannut, ja oletan toki ettei yhtä käyttäjää voi arvostella kuin kerran.

Tama on juuri yksi hyva syy miksi nuo typerat karma pisteet voi nakata sinne mihin ei aurinko paista.

Kuten Wille jo sanoi, kerran tunnissa noita voi nakutella.

Patu

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2008, 13:34:28 »
Kuka keksii vielä turhemman uudistuksen? Sille Nobelin jonkun alan palkinto.

ajl

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2008, 13:45:10 »
Kuka keksii vielä turhemman uudistuksen? Sille Nobelin jonkun alan palkinto.

Kyllä moinen pisteytys on mitä suurinta turhuutta, varsinkin kun näköjään + tai - ääniä voi jakaa samalle henkilölle tunnin välein. Kärjistettynähän tilanne on se, että jos jonkun naama ********* (huolimatta siitä mikä on kirjoitusten taso) voi tälle "ystävälleen" ruikata muikeat 23-24 jäähypistettä per vuorokausi, ei näin.

En tietenkään sano enkä väitä, että täällä kukaan niin tekisi, mutta....

Äänestystulos ratkaisi ilmeisesti sen, että moinen kummajainen tänne täytyi saada ja on tietysti myöhäistä asiasta itkeä, mutta eiköhän palata aikuisviihteen puolelle ja heivataan moiset penikkamaisuudet!

Ps. No niin, nyt rupes miinuksia ropiseen, vetoankin kaikkiin ystäviini (on kai heitä), että pyrkisivät kompensoimaan kaikki tulevat miinukseni iloisilla +:lla. ;D

Kahvara

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #8 : Elokuu 03, 2008, 14:26:03 »
Tästähän voisi tehdä myös keskustelupalstan tilastoihin oman kohdan, kenellä on eniten hyvää karmaa, ja kenellä eniten huonoa karmaa  ;D

Itsellä näyttää olevan paljon pahaa karmaa kerättynä, ellei joku yksittäin ole kaikkia antanut -15...

edit: Ei tätä nyt kannata kauhean vakavasti ottaa, mitä haittaa on siitä oletko -15 pakkasen puolella vai +15 plussan puolella? :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2008, 14:28:45 kirjoittanut T-a-p-p-a-r-a »

Poissa jtv

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1024
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #9 : Elokuu 03, 2008, 14:29:22 »
En tietenkään sano enkä väitä, että täällä kukaan niin tekisi, mutta....

...mutta eikö sitä varten ole kuitenkin tämä koejakso, jonka aikana sitten selviää miten hyvin tämä toimii? Eihän tämä suinkaan pysyvä muutos ollut.

Jos tilanne menee kuvailemasi kaltaiseksi, niin nämä karmapisteet voidaan haudata sinne syvimpään hiilikellariin. Itse kyllä toivoisin, että foorumilaiset olisivat sen verran fiksuja, ettei pisteitä jaeltaisi kirjoittajan mukaan, vaan yksittäisen kirjoituksen mukaan.

Poissa Kosonen

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #10 : Elokuu 03, 2008, 14:32:55 »
Mitä hyötyä tästä on? Pönkittää jonkun itsetuntoa tai päinvastoin ajaa joku itsemurhan partaalle. Itse olen -3:ssa eli ihmiset ei tykkää suorapuheisesta Bondin karisman omaavasta herrasmiehestä? Tai miehet on vaan mustiksia kun vien teidän naiset.

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #11 : Elokuu 03, 2008, 14:41:47 »
Itse kyllä toivoisin, että foorumilaiset olisivat sen verran fiksuja, ettei pisteitä jaeltaisi kirjoittajan mukaan, vaan yksittäisen kirjoituksen mukaan.

Nyt on jo havaittavissa, että pisteitä jaetaan kirjottajien mukaan. Kuten esim: palstan perseen nuolijat jakavat + pisteitä mode-sedille ja ylläpitäjille. Tämä toiminta on varsin hanurista ja toivoisin, että tästä lasten leikistä luovuttaisiin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2008, 14:51:09 kirjoittanut s.t. »
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa tapsa34

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 3096
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #12 : Elokuu 03, 2008, 15:11:53 »
Pidän tätä kyllä osittain turhana. Palstalla on ihan huippumoderaattoreita jotka puuttuvat heti kirjoituksiin jos on aihetta! Ihan allekirjoittaneenkin juttuihin jos tarve. Ja hyvä niin. Luulen että moni teini saa tän takia kurmuutusta jos kirjoitus on samanlaista kuin vaikka mesessä?

Kahvara

  • Vieras
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #13 : Elokuu 03, 2008, 15:13:56 »
En tietenkään sano enkä väitä, että täällä kukaan niin tekisi, mutta....

...mutta eikö sitä varten ole kuitenkin tämä koejakso, jonka aikana sitten selviää miten hyvin tämä toimii? Eihän tämä suinkaan pysyvä muutos ollut.

Jos tilanne menee kuvailemasi kaltaiseksi, niin nämä karmapisteet voidaan haudata sinne syvimpään hiilikellariin. Itse kyllä toivoisin, että foorumilaiset olisivat sen verran fiksuja, ettei pisteitä jaeltaisi kirjoittajan mukaan, vaan yksittäisen kirjoituksen mukaan.
No miten sen nyt ottaa, kun sanotaan että kyseessä on "käyttäjäpalaute" ei "kirjoituspalaute".
(Itse ymmärrän käyttäjäpalautteen käyttäjää koskevaksi, en kirjoituksia).
Toivottavasti nämä "Karma-pisteet" todetaan hyödyttömiksi, sillä joillekin tuottaa päänvaivaa miksi ihmiset eivät pidä heistä tai heidän kirjoituksistaan.
Itse olen lähinnä ylpeä että olen kerännyt noin suuret suosionosoitukset, oon mielummin -16 kuin esimerkiksi merkityksetön 0.

Poissa Ojasfani#8

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 677
  • Sinioranssit & Seinäjoen Hurjat
    • Profiili
Vs: Koeajo: käyttäjäpalaute (ns. karma-pisteet)
« Vastaus #14 : Elokuu 03, 2008, 15:28:02 »
Todella hyvä keksintö! Tulee käytyä palstalla enemmän kun voi katsoa oman viestin karma-pisteet. ;D
Sinioranssit on täällä jäädäkseen
Ei meitä tap-piotkaan hiljentäis
On sydän sininen, on sydän oranssi
Ja suurin rak-kautemme Tappara

Laalaalallaalaa.......... ja suurin rakkautemme Tappara