Maanantaina ilveksen tiedotustilaisuudessa julkaistaneen ainakin Kudrocin, Petriläisen, Peltolan ja Vihkon sopimukset.
Voisko joku kertoo minkätyylinen pelaaja Petriläinen on, kun ei ole tullut seurailtua miehen otteita?
Jos näin tapahtuisi, niin olisin varsin tyytyväinen, mutta minulla ei ole tapana huhuihin uskoa, vaan odotan aina virallisia tietoja, enne kuin alan "tuuletteleman".
Kysymykseen Petriläisestä olen varsin huono vastaamaan, sillä näillä sivuilla löytyy valtavasti asiantuntevampia kirjoittajia tämän asian suhteen. Silti päätin kertoa oman näkemykseni, enne kuin oikeat asiantuntijat pääsevät niitä muokkaamaan.
Petriläinen on minun silmissäni:
- entinen lapsitähti
- niin tapparalainen, että hänen tuloaan Ilvekseen on vaikea "hyväksyä"
- taitava taiteilijaluonne
- suuri arvoitus, jolla hieno menneisyys, mutta tulevaisuus täysi arvoitus
- kiekkoilija parhaassa iässä
Kaiken kaikkiaan minun on vaikea ymmärtää Petriläisen mahdollista siirtoa Ilvekseen, mutta tiedän että hänellä ei oikein Tapparaankaan ole paluuta ja jos veri vetää Tampereelle, niin ei siinä kauheasti vaihtoehtoja ole. Suurin ihmetykseni kohdistuukin siihen, onko Ilveksellä käyttöä Ptriläiselle.
Näistä muista "ehdokkaista" pitää todeta, että Vihkoa olen haikaillut Ilvekseen jo parin kauden ajan. Peltola on jo aika iäkäs, mutta kuuluu Pirin luottomiehiin jo vuosien takaa. Ainoa riski hänen kohdallaan onkin paikkojen kestäminen, sillä taidoiltaan hän on edelleen liigatasolla hyvinkin 2-kentän tasoa. Kudroc toisi Ilvekselle kaivattua tulivoimaa, mikä olikin yksi tämän kauden suurimmista puutteista. Hänen kohdallaan on vain tuo nhl-peikko aika voimakas.