Mainosten testiajo on päättynyt.
Testi jakso oli hyvin mielenkiintoinen niin tilastollisesti, kuin myös saadun palautteen ja keskustelun osalta.
Tulovirtamielessä mainokset toimivat muutaman päivän ajan erittäin hyvin, mutta hiipuivat tämän jälkeen nopeasti. Tämä ilmiö on hyvin tyypillinen erityisesti yhteisösivustoille, joissa tietty määrä aktiiviisia käyttäjiä käyttävät palvelua. Kyse on ns. "banner blindness" -ilmiöstä, eli tottuneen käyttäjän katse on "sokea" mainoksille - tätä voi hyvin verrata jääkaapilla käyntiin TV-mainoskatkon aikana.
Palaute asiasta oli myös hyvin mielenkiintoista. Kuten ylhäältä äänestystuloksista voimme näkeä, noin puolet käyttäjistä suhtautui mainoksiin negatiivisesti, mutta vain pienellä osalla ne vaikuttaisivat palstan käyttöön (joukossa varmasti myös protestiääniä). Positiivista tai neutraalia suhtautumista oli sitten se toinen puolisko ja huomattavan moni ymmärsi keskustelupalstan kustannusnäkökulman ja mainostuksen välttämättömyyden.
Mainos on nyt toistaiseksi siirretty vanhalle paikalleen reunaan. Lähaikoina kokeilemma luultavasti jotain toista sijoittelumallia.