Itte kans ajattelin tulla ekaa (!) kertaa kattoon Veikkausliigaottelua. TamU:n "fani" oon. Milläs olis parhaat vierasfanit, niin vois siitä sitten päätellä, mihin tuun. KooTeePee, MIFK...? Toivottavasti sattuu hyviä matseja kesälomalle.
Edit: Niin ja ketä kohdataan Mestareiden Liigan karsinnassa ja milloin?
Mun mielestä paras meininki tulee HJK:n vieraillessa, tosin se peli pelataan vasta myöhään syksyllä. Viime kesänä ainakin oli olevinaan jotain meininkiä, kun tsadilaisia oli kummallakin puolella kenttää ja he huusivat toisilleen. Kai sillekin kilpalaulannalle on joku termi, mutta en nyt jaksa olla niin syvällinen tän fanikulttuurivouhotuksen kanssa. Samaa hommaa tuli tarkkailtua pari kuukautta sitten PSG:n fanien toimesta, ja se kyllä kuulosti vielä aika lailla komeammalta.
FC Lahti tulee Ratinaan ensi maanantaina, niiden fanien seuraaminen on hauskaa. Herroilla on aivan oma meininkinsä koko ajan. Ihan niinkuin Lahessa siis yleensäkin. En tiedä sitten vaikuttaako televisiointi heikäläisten saapumiseen. Viime kesältä jäi mieleen Lahen poikien pelleily Sinikaartin lauluista. Näin kauempaa seurattuna huvitti moinen touhu suuresti. Ratinan tunnelmasta vielä sen verran, että Sinikaarti kuulostaa jo oikeasti joltain, varsinkin verrattaessa muinaisen Tampuriinin aikoihin, jolloin katsomossa lauloi n. neljä ihmistä. Nyt sieltä Sinikaartin katsomosta kuuluu oikeasti jo kunnon laulua. Kaikki kunnia asianosaisille, siis myös näille Tampuriinin ajan fanihommien pioneereille. Hyvin ovat saaneet asiaa ajettua eteenpäin.
Mestareiden liigan karsinnat arvotaan vasta tuossa juhannuksen jälkeen.
Ja vielä pari juttua:
Nwoke oli kuulemma ihan surkee käsittelemään palloa.Ei pysyny sitten pallo yhtään hallussa.
Tää kyseinen mies elää täysin maaleista,vähän niinkuin Drogba.
No,vasta yks peli alla.Pistetään kylmän sään piikkiin...
Jussi Kujala siirrettiin keskikentältä toppariksi katkomaan vastustajan hyökkäyksiä.Ja siirtämään pallo nopeasti omille hyökkääjille.
Kujala sano haastattelussa pelimiehen elkein "ihan sama millä paikalla pelaan kunhan vaan saa pelata"
Hyvin oli kyllä väkee joo.Mut puolet nautti arskasta eikä suurinpiirtein kiinnostanu peli ollenkaan.....no ei vais.
Voi hyvä tavaton... Vai oli Nwoke kuulemma ihan surkea käsittelemään palloa? Jaloilla ja päällä homma onneksi toimi kuitenkin näköhavaintojen perusteella ihan lupaavasti. Vielä kun United jo etukäteen odotti hänestä target-pelaajaa, niin vaikea uskoa että hän "elää täysin maaleista".
Ja se Honka-TamU pelattiin jo, eikä tunnelma ollut yhtään Ratinan meininkiä kummempaa. Sanoisin että oli vielä puitteiltaankin ankein paikka, missä olen itse ollut jalkapalloa katsomassa. Tai no ehkä joku 80-luvun huhtikuinen harjoituspeli Kaukajärvellä on ollut vielä hiukan vaisumpi paikka.
Terveisin tarkkailija asiantuntijakatsomosta