Rullakiekkokausi 2010 on sitten SM-finaalivaiheessa. Edeltä varmaan selvisikin, että tänään klo 19.00 Hakametsä 2:ssa pelataan toinen finaali ja mestaruus on katkolla Pahalammelle. Jos hiukankin miettii, että olisi kiva käydä joskus katsomassa rullakiekkoa, niin se kannattaa tehdä tänään. Mulla on mielikuva, että tasaisempaa runkosarjaa en ole ennen lajissa nähnyt. Muutama kesähän rullakiekkoa on tullut seurattua.
Jori Lehterää on monessa paikassa tituuleerattu Suomen parhaaksi rullakiekkoilijaksi. Tänään voi käydä toteamassa ainakin osittain, että onko titteli aiheellinen. Puolivälierissä somerolainen PePe antoi Jorille reippaasti tilaa ja aikaa ainakin Tampereen pelissä. Jälki oli sen mukaista. Jarno jo tuolla mainitsi Jorin pelaamisen lattiasta käsin, joka tapahtui parikin kertaa. Kiekko pysyi mukavasti hallussa lattiassa istuenkin. Välierissä Veikot ottivat Jorin selvästi tiukemmin kiinni ja dominointi kentällä ei ollut aivan yhtä vahvaa. Jori tarjosi silti hienoja suorituksia. Vaikka Jori ei sanojensa mukaan osaakaan luistella rullaluistimilla, niin oikean liikkumisen ja erinomaisen pelisilmän takia tätä ei juuri huomaa. Kentällä on tänään iso liuta hyviä rullakiekon pelaajia, mutta jo pelkästään Jorin takia kannattaa lähteä halliin.
Ei sovi unohtaa, että Pahalammen maalissakin nähdään mahdollisesti entinen Tappara-pelaaja. Mulla ei ole kokoonpanosta tietoa, mutta ellei ihmeitä tapahdu niin maalilla on Sasu Hovi tai Harri Säteri.
Itse pelissä nähtänee jännitystä loppuun asti, koska tässä lajissa parin maalin johto ei ole yhtään mitään. Kun pelataan 4 vs. 4 niin ylivoimahyökkäyksiä riittää, joka takaa peliin runsaasti tilanteita.
TSemppiä Pahalammelle illan peliin! Toivottavasti yleisökin löytää halliin.