Sanattomaksi vetää. En millään tahdo vieläkään käsittää tätä, niin uskomattomalta tämä tuntuu. Nimo kun oli myös minun suosikkini Tapparassa. Luulenpa, että suurin syyllinen tähän koko keissiin on Mikko Leinonen. En oikein jaksa edes uskoa että Mikille tämä on kova päätös ollut, hänhän nyt on aina aliarvioinut Niemistä. Jos oli jo aikasemminkin arvostukseni Leinosta kohtaan koetuksella, putosi se tämän tempauksen myötä pohjalukemiin. Juu, Lehterät ja muut ovat olleet hienoja hakuja, mutta seuraikonia EI pistetä pihalle, koskaan. Aivan turha kenenkään nyt myöskään on ruveta selittämään mitään mistään palkoista tai muista, fakta on se että Tappara ei edes tarjonnut Niemiselle sopimusta. Se jos mikä aiheuttaakin tämän karmean vi*utuksen, surullisuuden ja häpeän tunteen.
V*tuttaa siksi, että seuraikoni ja osa Tapparalaisuutta revittiin omasta sydämestäni juuri irti. Ei tämä ole minun Tapparani. Mistä muusta kuin paidasta ensi kauden Tapparan tunnistaa Tapparaksi, jos sieltä puuttuvat kaikki todelliset kirvesrinnat?
Surettaa siksi, että saattoi olla ja varmaan olikin kuudes ottelu KalPaa vastaan Nimon viimeinen esiintyminen Tappara-paidassa. Ei näköjään ollut sattumaa, että #30 jätti jään taakseen viimeisenä. Olisi Villekin hieman hienommat jäähyväiset ansainnut. Mies teki kuitenkin kaikkensa aina Tapparan eteen, mielestäni myös niinä hetkinä kun vähän verbaalisesti avautui seurajohdon ja valmennuksen suuntaan. Ei varmasti tehnyt niille kahdelle vellihousulle (Mattila&Saarinen) yhtään pahaa saada hieman kritiikkiä. Ja varmasti Tapparan parasta Ville avautuessaan on aina ajatellut, sillä hän välittää tästä seurasta, eikä tahdo nähdä sen toimivan itseään vastaan.
Häpeä taas johtuu siitä, että hävettää suunnattomasti seurajohdon toiminta. Ei edes tarjota sopimusta... Ei mene minun tajuntaani. Tappara on antanut itsestään sen kuvan, että seurauskollisuutta ja ikoneja täällä arvostetaan. Nyt siihen kuvaan tuli paha särö, vaikkakin Ojasen ja kumppaneiden kohtelu on ollut esimerkillistä.
Toki ei Nimokaan mikään jumala ole, varmasti olisi hänkin voinut joissain tilanteissa toimia toisin. On ihan loogista ajatella niin, että Villen hinta/laatu-suhde ei välttämättä ole paras mahdollinen. Mutta tästäkin huolimatta mielestäni tämä palkka-asia on lähinnä surkuhupaisa, sillä Ville jos kuka ansaitsee joka ikisen euron palkastaan. Nimo on kulkenut rankkaa polkua, ja edelleen ainakin itse koen ettei hän ole vieläkään saanut täysin ansaitsemaansa arvostusta Suomessa ja Tapparassa. Yksi niistä harvoista Stanley Cup -voittajista kuitenkin ja pelaajana taistelija vailla vertaa.
Varmaan kaikki sanottava tästä asiasta sitten lieneekin jo sanottu, mutta itse kuulun myös niihin joiden mielestä Villeä ei tästä pidä syyttää. Syylliset löytyvät muualta, toimistolta ja penkin takaa. Ainoa mitä on enää tehtävissä on Villen pelaaminen ulkomailla, jääminen SM-liigaan takaisi monta kirvelevää hetkeä Tappara-faneille ja koko organisaatiolle lisää. Ja lokaa Villenkin niskaan. Ikävä tulee, toivottavasti tiet vielä kohtaavat jossain kohtaa. Mutta kuitenkin, kiitos Ville Tapparan eteen tekemästäsi työstä näinä vuosina! Hieno mies olet edelleen. Muuten fiilikseni Tapparasta ovat tällä hetkellä hyvin paljon samanlaiset kuin jani73:lla...