Jääkiekkokeskustelu > Ottelut

KalPa–Tappara 15.12.2015 (Ti)

<< < (12/12)

Armas T. Koljonen:

--- Lainaus käyttäjältä: cace6969 - Joulukuu 16, 2015, 15:45:17 ---
--- Lainaus käyttäjältä: juujuujep - Joulukuu 16, 2015, 15:00:00 ---
--- Lainaus käyttäjältä: cace6969 - Joulukuu 16, 2015, 14:28:35 ---Tapola juttelin tänään Aamulehden haastattelussa, että tää KalPa peli on jo ihan hyvää peliä ja sitä mihin pyritään. Näin itsekin samallalailla. Selvästi paras peli viimeisimmistä otteluista. Puolustaminen oli varsinkin oli jo ihan ok.

--- Lainaus päättyy ---
Sitten mulla ja Tapolalla on aivan eri käsitys hyvästä puolustuspelaamisesta. mulle hyvä puolustuspelaaminen tarkoittaa muutakin kuin pelin rikkomista 40 sekuntia omalla puolustus alueella, joka sitten päättyy torjuntaan, jäähyyn tai kiekonriistoon jalkojen ja pään ollessa jo hapoilla. Hyvässä puolustuspelissä voitetaan se 1-1 kamppailu alle 20 sekunnissa ja saadaan kiekko omille, josta pelinavaus ja sekin vielä omille.
En sano, että Tapparan puolustaminen ole ollenkaan huonoa, pelaajien työmoraali on korkealla tasolla.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä kyllä, mutta nimenomaan verrattuna aiempiin peleihin. KalPa ei montaa hyvää maalipaikkaa saanut tuossa pelissä.

--- Lainaus päättyy ---
Itselleni jäi mieleen tästä ottelusta juuri tuo, että kiekko heitettiin väkisin ulos puolustusalueelta. Esimerkiksi Kanki teki tarkoituksellisen pitkänkin - tämä on mielestäni hyvä asia. Hallintaa ei saada, mutta tilanne purkautuu.
Tuo omissa kiekottelu paineen alla aiheuttaa ainakin meikäläiselle harmaita hiuksia - mikä toki olisi sananmukaisesti kaltaiselleni kaljupäälle ihan mukavaa.

Vilttitossu:
Minun mielestä tuota peliä on hyvin vaikee pitää minään mittarina, lukuisten poissaolojen takia. Kahdesta huonosta Kalpa oli pikkasen parempi, ja aikamoista sählyä oli molempien pelaaminen.
Edelleen ihan järkyttävää Tapparan oman alueen kiekollinen pelaaminen, ja hyökkäyksiin lähtö, varsinkin pakkien avaukset. Meidän hyökkääjistä sais paljon enemmänkin vielä tehoja irti, jos pystyttäis avaamaan vauhtiin, mutta näin ei edelleenkään tapahdu...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta