Jääkiekkokeskustelu > Yleinen kiekkokeskustelu

Liiga kaudella 2015-2016

<< < (28/40) > >>

J.R:

--- Lainaus käyttäjältä: ProTappara - Marraskuu 21, 2015, 19:07:40 ---Olen tässä hyvin hajanaisesti surffanut päivän ottelujen välillä. Aikamoista sohlaamista vähän joka paikkakunnalla.

Että kun tällä palstalla suhtaudutaan tuloksiin nähden (ja muutenkin) usein aika äärikriittisesti Tapparan tekemiseen, niin kannattaisi joskus kurkata, miten nuo muut pelaa. Tapparan pelin perusrakenne ja jonkin verran moitittu puolustus ja maalivahtipelikin ovat tähän sarjaan jo nyt aika timanttia ja ei liene epäilystä, etteikö joku täsmähankinta tai kaksi vielä ole tulossa ennen kevättä.

Liigan kahtiajako huippujoukkueisiin ja muihin vaikuttaa tällä hetkellä aika rajulta.

--- Lainaus päättyy ---

Sama käynyt mielessä, kun tässä tänäänkin TPS:n peliä olen vahdannut. Perrinin kenttä on ainoa jolla pelistä löytyy jotain ideaa, muuten pelissä ei ole mitään jatkuvuutta. Samat mietteet Lukon pelistä.

ProTappara:
Juu, juuri johdonmukaisen pelitavan puuttuminen pistää silmään.

Ja se, että hommassa ei isolta osalta tunnu olevan juurikaan mitään tunnistettavissa olevaa järkeä.

Tapparan pakisto kokonaisuudessaan on näihin verrattuna varsin peliälykästä sakkia. Ja viisikoiden tiiviys ja joukkuekavereiden auttaminen ovat myös olleet viime aikoina suhteellisen hyvällä tasolla.

Linden #16:
On totta, että Tappara, Kärpät ja Lukko vähän erottuvat muista IFK aika lähellä. Sitten haastajina KalPa ja TPS. Muut ovat perässä melkein valovuoden. Toki yksittäisissä peleissä voi olla toisinkin, mutta vaikea nähdä, että Kärppiä, Tapparaa tai Lukko ainakaa kukaan tämän ulkopuolelta pystyy voittamaan paras seitsemästä sarjassa. IFK:lla olisi materiaali, mutta jotenkin Törmänen vaikuttaa vähän väärän tyyppiseltä valmentajalta nordikselle. Jää se IFK:lle ominainen ja tärkeä kuudes kenttäpelaaja valjastamatta kotiottelussa. Se että Nordis olisi vaikea paikka voittaa siivittäisi IFK:n kärjen tasalle.

gatecrasher:

--- Lainaus käyttäjältä: J.R - Marraskuu 21, 2015, 19:11:25 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ProTappara - Marraskuu 21, 2015, 19:07:40 ---Olen tässä hyvin hajanaisesti surffanut päivän ottelujen välillä. Aikamoista sohlaamista vähän joka paikkakunnalla.

Että kun tällä palstalla suhtaudutaan tuloksiin nähden (ja muutenkin) usein aika äärikriittisesti Tapparan tekemiseen, niin kannattaisi joskus kurkata, miten nuo muut pelaa. Tapparan pelin perusrakenne ja jonkin verran moitittu puolustus ja maalivahtipelikin ovat tähän sarjaan jo nyt aika timanttia ja ei liene epäilystä, etteikö joku täsmähankinta tai kaksi vielä ole tulossa ennen kevättä.

Liigan kahtiajako huippujoukkueisiin ja muihin vaikuttaa tällä hetkellä aika rajulta.

--- Lainaus päättyy ---

Sama käynyt mielessä, kun tässä tänäänkin TPS:n peliä olen vahdannut. Perrinin kenttä on ainoa jolla pelistä löytyy jotain ideaa, muuten pelissä ei ole mitään jatkuvuutta. Samat mietteet Lukon pelistä.

--- Lainaus päättyy ---

Itsekin katsoin tuon KooKoo-TPS -pelin, ja KooKoohan hallitsi kiekollista peliä oikeastaan täydellisesti pari ensimmäistä erää. Ja tuossa kolmannen erän kirissäkin tuo Perrinin ketju oli Tepsiltä ainut joka sai painetta ja tilanteita aikaan. Muutoin pelitavallisesti aika köyhää tekemistä Tepsiltä. Ikäänkuin kytättiin pelkkiä vastaiskuja yli kaksi erää, itse ei saatu rakennettua mitään.

weedee:
Kiitos Ässät! Huomenna kova tsemppi Tepsille ja raktoreille keskisuomeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta