bastardo jokainen on itse maineensa hankkinut. Töppäilyistä yleensä kuulee jälkeenpäin, joten sinänsä syyllinen on aina siihen ihan itse. Poika maksaa varmasti isot oppirahat tuosta vuoden takaisesta hölmöilystään ja on varmasti jo sen seurauksetkin ihan kärsinyt. Patrik Laine on upea nuori jääkiekkoilija, mutta tuo viime kauden episodi oli ihan nuoren miehen ittensä vika ja hyvähän se on huomata heti alkuunsa, jos uraa meinaa tehdä, että tämmöset jutut muistetaan vähän pidemmänkin aikaa.
Ei Laine varmaan tee tähän jääkiekon sääntöön poikkeusta, voidaanhan listalle lisätä:
-Jukka Rautakorpi - kerran kahva, aina kahva.
-Semir Ben-Amor - kerran törkeä pahoinpitelijä, aina törkeä pahoinpitelijä
-Tommi Huhtala - kerran törkeä taklaaja, aina törkeä taklaaja
Siinä vaan pari esimerkkiä siitä, että yksikin virhe voi käydä toisinaan uralle kohtalokkaaksi ja mainettasi kannat loppuikäsi. Ihan omastakin elämästä voi nappasta esimerkin siitä, että kun on kerran ollut lintsari yliopistosta oon opettajien silmissä sitä aina. Jokainen poissaolo, vaikka niitä nyt viimeiseen kahteen vuoteen onkin tullut peräti yksi, muistetaan paremmin kuin kenenkään muun eikä varmasti jää kirjaamatta ylös!
Maineestaan pääsee eroon ainoastaan siten, että todistaa, että asiat on muuttuneet. Ja joskus ei riitä sekään, että asiat ovat muuttuneet, koska vielä muiden asenteen muutos sua kohtaan on sitäkin pidempi prosessi. Kuuluu asiaan. Laineelle vaan höpönlöpöt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sitten todistamaan, että on muuttunut. Tapparalle ei tartte mitään todistaa, me tiedetään täällä jo, että nythän meillä on nuori huippupelaaja mukana. Sen sijaan muulle yhteiskunnalle, kyllä.