Sen syvällisempää analyysia antamatta, Pate sanoi itse haastattelussa että hänen kehitettävät osa-alueet ovat omaan päähän pelaaminen ja tietysti kiekoton pelaaminen, jota mitä suuremmissa määrin omaan päähän pelaaminenkin on. Tämä on täysin tota.
Hän ei maininnut henkisiä ominaisuuksia, mikäli oikein muistan (luin haastattelun vain nopeasti kertaalleen). Se on mielestäni, ja monen muunkin mielestä suurimpia, ellei suurin, kehittämiskohde hänen osaltaan. Tapparassa toivottavasti on siihen asiaan perehtynyt henkilö, joka on asian päällä. Jos ei ole, niin harmi.
On päivän selvää, että henkinen kantti pitää kehittyä siinä missä fyysistkin ominaisuudet. Ihan tarkkaa Paten tilannetta en tällä hetkellä tunne, koska en ole ollut hänen kanssaan tekemisissä 2 vuoteen.
Kuten olen aikaisemminkin sanonut, hänen kätensä ovat mailan kanssa maagisia. Olen nähnyt hänen tekevän läpiajosta maalin, johon en ole kenenkään muun nähnyt kykenevän. Leikilläni sanoin, että Sasha on ihan puukäsi Pateen verrattuna.
Hänen laukauksensa on kova ranteella, ja mikä parasta, osuu yleensä maalirautojen väliin, poikkeuksellista. Annetaapa pojalle mahdollisuus ja ennen kaikkea aikaa. Tässä on sellainen tapaus, jonka kanssa voi käydä ihan miten vaan. Siinä hän poikkeaa Sashasta.
Voisin asiasta enemmänkin, mutta empä taida. Ehkä myöhemmin. Toivon Patelle kaikkea hyvää ja voip olla, että hän näyttää monelle ns. närhen munat.