Kalpa-tappion jälkeen avasin sanaisen arkkuni, ja olin sitä mieltä, että aika loppuu, pudotuspelipaikat karkaa, ja peli ei kehity tarpeeksi nopeasti voittavaksi, joten olisi aika kokeilla valmentajan vaihtamista. No, olin sitten kuitenkin liian hätäinen, Tapola ja Tapparan pelaajat sai homman toimimaan 11. hetkellä, siltähän tuo vahvasti näyttää viimeisen kolmen pelin perusteella. Hyvä näin, ja toivottavasti vire kantaa kevääseen asti. Runkosarjassa jopa 3. sija on ainakin periaatteessa otettavissa, ja pudotuspeleissä mikä vaan on mahdollista.
Tässä vaiheessa tyhmemmätkin (kuten minä, ehkä myös Jatkoajan toimittajat) alkavat ymmärtää, ettei sieltä mitään Kiveä tai muutakaan ole tulossa. Ei ole enää oikein otollinen aika valmentajanvaihdoksille... Saattoihan olla, että uutta valmentajaa jossain vaiheessa Tapparan johto etsiskeli, mutta päätettiin sitten kuitenkin jatkaa Tapolalla. Tällä hetkellä se näyttää viisaalta ratkaisulta, ja toivottavasti myös kauden jälkeen. Ja mikä jottei, eikös se Ässien mestaruus "Kivikaudella" tullut jossain määrin samanlaisten käänteiden jälkeen? Valmentajanvaihdoksen jälkeen sen sijaan on harvemmin taidettu kannua nostella.