Kirjoittaja Aihe: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->  (Luettu 354315 kertaa)

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1185 : Huhtikuu 10, 2015, 01:31:34 »
Jos meidän näkkärit olis tippunut joku muu kuin voipuoli alaspäin edes kerran näissä viimeisissä peleissä haukkuminen foorumeillakin olisi huomattavasti vähäisempää.

Näin se on tulosurheilussa. Paremmalla materiaalilla hävitään pelit niukasti. Viimeisessä pelissä kaikki Lukon maalit tulivat Tapparan pelaajien virheistä tai huonosta pelaamisesta. Pudotuspeleissä voiton ja tappion ero on pieni ja valmennuksen tehtävä on kääntää marginaalit oman joukkueen eduksi. Tapola on tässä epäonnistunut varsin näyttävästi. Tukka-Jukka olisi antanut Dufvalle maksimissaan yhden voiton tässä sarjassa.
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1186 : Huhtikuu 10, 2015, 07:43:56 »
... Tukka-Jukka olisi antanut Dufvalle maksimissaan yhden voiton tässä sarjassa.
Toisaalta Tapolan johdolla Tappara olisi voittanut mestaruuden kahtena edelliskeväänä. Ehkä tässä pitäisikin syyttää Leinosta, ettei ole aistinut oikeaa valmentajaa oikeisiin hetkiin!

Poissa Jaukki

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1147
  • Tappara.co --> Treppu
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1187 : Huhtikuu 10, 2015, 09:40:38 »
... Tukka-Jukka olisi antanut Dufvalle maksimissaan yhden voiton tässä sarjassa.
Toisaalta Tapolan johdolla Tappara olisi voittanut mestaruuden kahtena edelliskeväänä. Ehkä tässä pitäisikin syyttää Leinosta, ettei ole aistinut oikeaa valmentajaa oikeisiin hetkiin!
Tapolako olisi tehnyt täysremontin organisaatioon ja luotsannut joukkueen kahdesti mestaruuten kun nyt tekee jo todella tiukkaa finaalin pääsyn suhteen? Enpä usko, Tapolalla ei ole Jukan karismaa.
Vai astuinko nyt sarkasmi-miinaan?
Titta på ylähylly!

Poissa Caipira

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1188 : Huhtikuu 10, 2015, 09:53:58 »
Paljon on Tapolaa tällä kaudella haukuttu ja sitten hetken aikaa vähän kehuttu (tai ainakin oltu haukkumatta) ja sitten haukuttu taas. Itse olen sitä mieltä (minähän en siis mistään mitään oikeesti tiiä), että Jussi Tapola ei ole syyllinen tuohon Tapparan lähes koko kauden jatkuneeseen takkuamiseen ja ailahteluun ja rämpimiseen. Minä oon sitä mieltä, että suurimmat syylliset löytyy sieltä pelaajien joukosta. Sieltä jäältä ja/tai vaihtopenkiltä. Niiden heebojen joukosta, jotka Tapparan pelipaitaa kantaa, selässään nimi ja numero.

En tiedä, millainen kapteeni Jukka Peltola on tälle joukkueelle verrattuna esim. Ville Niemiseen, enkä tiedä paljon mitään muutakaan, mutta sen minä työelämässä jonkin aikaa mukana olleena tiedän, että yleensä työpaikalla pitäisi kunnioittaa/arvostaa/vähintäänkin kiltisti totella omaa esimiestään, jos haluaa, että hommat toimisivat ja menisivät edes suht kivuttomasti ja jouhevasti eteenpäin.

Ainahan jokaisella työpaikalla on näitä tottelemattomia kapinallisia, joiden mielestä pomo on perseestä ja itse osaa ja tietää paljon paremmin miten hommat pitää hoitaa. Siihen on kaiketi kuitenkin olemassa jokin syy, miksi se pomo on pomo ja miksi se perusduunari on "vain" perusduunari.

Jos ne jutut/huhut/lehtikirjoitukset Tapolan & Tapparan pelaajien välisistä erimielisyyksistä pitävät edes osittain paikkaansa, niin en voi kuin ihmetellä miten yhdestä absoluuttisesti Suomen parhaimpiin kuuluvasta jääkiekkojoukkueesta löytyy tällaisia pelaajia, jotka eivät halua totella/arvostaa omaa esimiestään?!?  :-\ Vaikka päävalmentaja olisi kuinka nuori ja newbie tahansa, niin se on jumalauta sentään kuitenkin PÄÄVALMENTAJA jostain syystä! Ja jos pelaajista löytyy tällaisia päiväkoti-ikäisen lapsen tasolle vajoavia kiukuttelijoita, pelleilijöitä tms. ("Enpäs tee niinku sinä sanot!" "Eipäs pelata tolleen!" "Ite oot!" "Valkku on kakkapää, minä tiiän paremmin!"), jotka kuitenkin vuosi sitten pelasivat aivan toisennäköistä ja kurinalaista jääkiekkoa, niin voi hyvää päivää sentään! Olisko peiliin katsomisen paikka? Siis nimenomaan ihan kaikilla muilla PAITSI Jussi Tapolalla?! Olisko oikeesti aika vähän hävetä ja nöyrtyä? Olisko joukkueen kapteenin VIIMEISTÄÄN NYT (taitaa tosin olla jo myöhäistä) aika sanoa kova sana ja laittaa tämä kuriton tarkkailuluokka ruotuun ja nurkkaan häpeämään???

Ei mulla muuta. Paitsi se vielä, että haluan korostaa tähän lopuksi, että minä EN OLE Jussi Tapola enkä edes mitään sukua hänelle. Jotenkin vaan ymmärrän häntä tässä tilanteessa paremmin kuin noita pelaajia.  :-X
♥ Kirveet rinnoissaan ♥

Poissa kapri

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 705
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1189 : Huhtikuu 10, 2015, 10:00:18 »
Paljon on Tapolaa tällä kaudella haukuttu ja sitten hetken aikaa vähän kehuttu (tai ainakin oltu haukkumatta) ja sitten haukuttu taas. Itse olen sitä mieltä (minähän en siis mistään mitään oikeesti tiiä), että Jussi Tapola ei ole syyllinen tuohon Tapparan lähes koko kauden jatkuneeseen takkuamiseen ja ailahteluun ja rämpimiseen.

Runkosarjan kakkonen!! Rämpinyt koko kauden? Ei kai nyt sentään?

Poissa Sasha-18

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 318
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1190 : Huhtikuu 10, 2015, 10:18:39 »
Paljon on Tapolaa tällä kaudella haukuttu ja sitten hetken aikaa vähän kehuttu (tai ainakin oltu haukkumatta) ja sitten haukuttu taas. Itse olen sitä mieltä (minähän en siis mistään mitään oikeesti tiiä), että Jussi Tapola ei ole syyllinen tuohon Tapparan lähes koko kauden jatkuneeseen takkuamiseen ja ailahteluun ja rämpimiseen.

Runkosarjan kakkonen!! Rämpinyt koko kauden? Ei kai nyt sentään?

Rämpiminen tosiaan on aika raju kuvaus joukkueesta, joka oli runkosarjassa kakkonen ja pelaa nyt Liigan välierissä.

Tappara on mennyt Jussin kanssa tai Jussista huolimatta välieriin asti, joka on todella kova saavutus. Tämä tietysti kahden finaalin jälkeen voi tuntua pettymykseltä, mutta saattaa sellaisiakin aikoja tulla, jolloin ei 5 vuoteen pelailla näitä pelejä tai edes playoffeja.

Nyt pitäisi keksiä temppu, jolla kammetaan joukkue vielä finaaleihin. Onneksi Jussin ei tarvitse olla yksin, vaan mukana on joukkue ja useita apuvalmentajia.

Poissa Andy

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1921
  • Apteekin kautta kotiin lepäämään
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1191 : Huhtikuu 10, 2015, 10:21:08 »
Pelaajissa on toki myös syytä, mutta ei kiekkoa voi työelämään verrata. Valmentaja (esimies) on paljon enemmän vastuussa jokapäiväisestä tekemisestä kuin työelämässä, koska joukkue noudattaa tarkkaan laadittua taktiikkaa. Ymmärrän kyllä pelaajia, joilta loppuu huumori, jos valmentaja ei ole tehtäviensä tasalla. Se näkyy heti kentällä ja tuloksessa ja valmentaja saa tästä kantaa ison vastuun. Maalin tappioista on pitkä matka maalin voittoihin.

Vaikka edellä on kirjoitettu, että hengettömyys loppui Ifk-tappioihin, niin olihan edellisen Rauman pelin aloitus täysi vitsi. Itseluottamus loppui heti ensimmäiseen takaiskuun. Myös kolmas peli oli kaikkea muuta kuin playoff-kiekkoa, ei todellista taistelua. Sen takiahan täällä kuumana käydään, koska joukkue on tänä vuonna parempi kuin kertaakaan 25 vuoteen ja jos täysi vire olisi päällä, niin mestaruus olisi jo puoliksi takataskussa.
A-Rod is the hottest product  - After I played him, I needed an anti-biotic  -  He's not robotic  -  But he's patriotic  -  I had a thought in my head, he hit a serve and I forgot it  -  Roddick - If he's in a tournament,  you boycott it

Poissa weedee

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1192 : Huhtikuu 10, 2015, 10:42:57 »
... Tukka-Jukka olisi antanut Dufvalle maksimissaan yhden voiton tässä sarjassa.
Toisaalta Tapolan johdolla Tappara olisi voittanut mestaruuden kahtena edelliskeväänä. Ehkä tässä pitäisikin syyttää Leinosta, ettei ole aistinut oikeaa valmentajaa oikeisiin hetkiin!
Tapolako olisi tehnyt täysremontin organisaatioon ja luotsannut joukkueen kahdesti mestaruuten kun nyt tekee jo todella tiukkaa finaalin pääsyn suhteen? Enpä usko, Tapolalla ei ole Jukan karismaa.
Vai astuinko nyt sarkasmi-miinaan?

Eikö viime vuonna ollut tiukkaa? 6 peliä pelsuja vastaa, 7 peliä lukkoo missä 3-1 sulaminen ja finaaleissa kuuluisa sulaminen...

Poissa Caipira

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1193 : Huhtikuu 10, 2015, 10:43:52 »
Lainaus
Rämpiminen tosiaan on aika raju kuvaus joukkueesta, joka oli runkosarjassa kakkonen ja pelaa nyt Liigan välierissä.

Näinhän se on, mutta ei sille mitään voi, että siltä se tuntuu aina sillon kun peli ei oikein kulje. Ja ilomielin olen ensimmäisenä syömässä hattuani kera ketsupin, jos Tappara sattuukin pelaamaan vielä finaalissa tällä kaudella  ;)
♥ Kirveet rinnoissaan ♥

Poissa soosi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2849
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1194 : Huhtikuu 10, 2015, 10:53:37 »
viime kaudella 3-1 sulaminen Lukolle ja finaaleissa 3-1 sulaminen.

Oliskos nyt Tapolalla 1-3 herääminen ja Finaaleissa JYp kumoon 4-0 ??

Poissa Battleaxe73

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 338
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1195 : Huhtikuu 10, 2015, 12:42:00 »
Olen tosi pettynyt, jos finaaliin ei päästä. Siihen on kuitenkin vielä ihan ok mahdollisuudet. Olin myös aika lailla menettänyt uskoni joulukuussa Tapolaan. Silloin en uskonut edes välieräpaikkaan. No, jos nyt tiputaan tänään huonolla pelillä ilman taistelua, jää hommasta tosi huono maku. Päävalmentaja kantaa päävastuun ja hänellä sekä tietysti joukkueeseen jäävillä on vakava miettimisen paikka.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka Tapparalla onkin kova joukkue, ei voida ajatella minkään sijoituksen tai mestaruuden tulevan helposti. Oli valmentajana kuka tahansa. Jokerit vuoden 2002 jälkeen on hyvä esimerkki. Aina oltiin suosikkeja ja valmentajina monen moista kokenutta kettua. Menestys jäi kuitenkin pahasti piippuun. Ja peliäkin sanottiin virkamiesmäiseksi. Meinaan sitä, ettei Tapolaa voi huonoksi valmentajaksi sillä perusteella sanoa jos finaalipaikka jää tulematta. Pettymys se olisi ja tyytyväinen ei pidä olla.

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1196 : Huhtikuu 10, 2015, 12:50:24 »
... Tukka-Jukka olisi antanut Dufvalle maksimissaan yhden voiton tässä sarjassa.
Toisaalta Tapolan johdolla Tappara olisi voittanut mestaruuden kahtena edelliskeväänä. Ehkä tässä pitäisikin syyttää Leinosta, ettei ole aistinut oikeaa valmentajaa oikeisiin hetkiin!
Tapolako olisi tehnyt täysremontin organisaatioon ja luotsannut joukkueen kahdesti mestaruuten kun nyt tekee jo todella tiukkaa finaalin pääsyn suhteen? Enpä usko, Tapolalla ei ole Jukan karismaa.
Vai astuinko nyt sarkasmi-miinaan?
Tuo sanomani on ihan yhtä todenmukaisesti arvioitavissa kuin väite, mihin vastasin. On täysin höpöhöpö-heittoja tuollaiset, että sillä ja tällä valmentajalla olisi käynyt niin ja näin.

Poissa S.T.

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1265
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1197 : Huhtikuu 10, 2015, 14:21:53 »
On täysin höpöhöpö-heittoja tuollaiset, että sillä ja tällä valmentajalla olisi käynyt niin ja näin.

Sehän oli arvio menneisyyden perusteella ja osittain myös nykyhetken.  Kaksi edellistä kevättä Tappara vei Tukka-Jukan kanssa sarjat itselleen. Viime keväänä Ville Vahalahti ja Petteri Nummelin pyörittivät Lukon ylivoimaa tuhoisasti, mutta silti "vapahtaja" ohjeisti kirvesrinnat finaaliin. On helppoa nähdä jatkumo viime kevään sarjalle, jos "vapahtaja" organisoisi PAPP:n sekä träpin. Lukolle on tullut irvistelijä ja rannikkotykki, mutta jälkinmäinen on varmempi omissa kun taas Nummelin pystyy järjestämään 1-3 maalia peliin. Vahalahti oli Lukon hyökkäyksen luovuus ja nyt mies on katsomossa. Me taas nöösipojan opastuksella hävitään finaalipaikka,kun ei saada tilkittyä keskustaa ja käänettyä nopeasti hyökkäyksiä. Loppuun voisin antaa arvion tästä pelistä: Tappara voittaa varsinaisella peliajalla, koska Lukon poikia jänskättää.
"
Water is wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck? 
-Joe Hallenback, The Last Boy Scout-

Poissa Vilttitossu

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1716
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1198 : Huhtikuu 10, 2015, 16:09:28 »
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2015041019496781_sm.shtml

Ranekin on sitä mieltä, että Tapparan pelaajat ovat luoneet heikon pelitavan ;)
"Varo ettei talos pala!"

Poissa juti

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2371
    • Profiili
Vs: Jussi Tapola - Tapparan päävalmentaja kevät 2014 ->
« Vastaus #1199 : Huhtikuu 10, 2015, 20:04:56 »
Todella tyylikästä kommentointia nelosen haastattelussa pelin jälkeen!