Eiköhän Timo ole viime vuosien seuravalinnoilla hyvin pitkälti näyttänyt että häntä kiinnostaa enemmän raha kuin peliaika.
Mää taas oon nähny että Timoa kiinnostaa mahdollisuus edetä urallaa. Pääsy Kärppiin tai Jokereihin on aina mahdollisuus päästä enemmän näkyviin ja isompii ympyröihin, kenties jopa maajoukkueeseen. Enää NHL ei varmasti mielessää oo, mutta ei siitä kauaa ole kun kävi siellä pyörähtämässä ja yrittämässä. Vertsihän palas sieltä reissulta juuri Jokereihin, siellä onistumalla ois hyvinki voinu päästä uudelleen koittamaan Amerikan valloitusta. Saman tapasta on koittamassa nyt esim. Santala.
Toinen seikka on menestyminen, jokaista pelaajaa kiinnostaa voittaminen ja useimmiten rahan edelle, jos nyt ei tosi isosta erosta palkassa puhuta. Yleensä vielä menestystä hamuava seura ja hyvä palkanmaksu kyky kulkee käsikädessä, yleensä saa molemmat. Miksipä jäis esim. meille pelaamaan jos kysyntää isompiinkin on, ja viellä paremmalla rahalla. Selvä päätös, jos ei satu omaamaan kirves-sydäntä niinku esim Ojasella yms. tai muuten vaan seura-ikoni.
Pelaajat on myös sillai hullua sakkia, että niillä on monesti kova kilpailuvietti, moni fani ajatelee vaikkapa NHL/AHL reissulle lähtevää Teppo Tavista tyyliin "hahaa, ethä sää mahu pelaa ees farmissa neloskentässä". Teppo Tavis itse saattaa ajatella hurjalla itseluottamuksella, että taistelee paikan ylös asti vaikka väkisin ja näkee asian haasteena joka pitää voittaa, joku Ville Nieminen kuulemma teki noin kans ja nosteli kannuaki vaikkei käsiltää kaikkein taitavin ollukkaan. Enpä usko että Vertala itse oli lainkaa varma siitä ettei sais jääaikaa Kärpissaä (ja varmaa onki saanu kohtuudella?), tai siitä että taululla on 0+0 tässä vaiheessa.
Mulle passaa hyvin että pelaajat käyttää Tapparaa ponnahduslautana uralleen. Molemmat siitä hyötyy, ikävää toki kun pelaajat kaikkoaa heti kun onnistuu, mutta ei sitä voi kilpaillakkaan, isompien kanssa palkasta. Pakko ottaa vaan uutta ponnahduslautailijaa tiimiin jos tarjolla on hyviä. Tällä hetkellä joku Piispanen vois olla tommonen, jos sattuu pelaamaan loistavasti, niin taatusti pelaa isommissa seuroissa sopimuksen loputtua.