Kirjoittaja Aihe: Philip McRae  (Luettu 177799 kertaa)

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #210 : Syyskuu 22, 2013, 22:58:51 »
Mihinkähän super-scouttaukseen tämä perustuu? Miten ihmeessä kaverille maksetaan parinsadan tonnin palkankorotus
Tapparaan tulemisesta?

Kyllähän näille Pohjois-Amerikasta houkutelluille kavereille, joiden meriittilistalla on NHL-otteluita, joudutaan yleensä maksamaan jonkin verran ekstraa. McRae on kuitenkin ollut kieltämättä jonkin tason riskihankinta, koska tämän viime kauden pistesaldo pelaamissaan 45ottelussa oli vain 7+11=18 (-11). Vertailun vuoksi esimerkiksi yhden ottelun enemmän pelannut Toni Rajala teki 45 pistettä ja tuskin tämäkään mikään supertähti olisi tässä sarjassa.

Tottakai pitää maksaa enemmän. Näille kavereille maksetaan AHL:ssä 60-70k$, kun yrittävät epätoivoisesti avata portteja taalaliigaan. Mutta tälle veijarille on tarjottu jostain syystä 4-5 kertaista palkkaa Tapparaan tulemisesta. Vaikea on kuvitella kenenkään kieltäytyvän moisesta. Jostain maagisesta scouttauksesta pitää olla kyse kun kaverin ura on pelkkää selkävaivaa ollut toistaiseksi. NHL-visiitti on tyssännyt selkävaivoihin ja samoin viime kauden pelit on jääneet 45 samasta syystä.

Minullakin on kädet kyynerpäitä myöden ristissä että olen hakoteillä, ja McRae ottaa ykköskentän sentterin paikan ryminällä marraskuussa. Tuolloin minustakin tulee oitis McRaen fani. Mutta en voi sille mitään että pelkään pahinta, niin kädettömältä kaveri on vaikuttanut. Minusta näyttää siltä että hän on lähtenyt tekemään tilin ja samalla näkemään euroopan. Toivomuslistalla ehkä vielä mahdollisimman pitkä kesäloma että pääsee käymään oikeassakin euroopassa ennen töihin palaamista.
Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa Veivaaja

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #211 : Syyskuu 23, 2013, 07:53:56 »
Mutta tälle veijarille on tarjottu jostain syystä 4-5 kertaista palkkaa Tapparaan tulemisesta.
Nyt vähän valoja päälle. McRaen saama palkka on ihan samassa tasossa muiden SM Liigaan AHL:stä tulevien pelurien kanssa.

Ja myöskin jonkun mainitsema "arvio" 300 000e - 350 000e hinnasta kämpän ja auton kanssa voi heittää romukoppaan. 250 000 taalaa = 185 000e ja siihen päälle leasing auto (+bensat) + vuokrakämppä + yleiset asumiskustannukset (sähkö, netti jne.). Ei tosta kyllä millään saa niin hurjaa summaa.

Kyllä tämä McRaen ristiinnaulitseminen on mennyt aivan naurettavaks. Kitistäänkö välillä vaikka meidän parhaiten tienaavan pelaajan aivan käsittämättömän huonoista esityksistä HPK pelissä, johon kuului täysi aivopieru kun äijä lopetti pelaamisen aivan kesken ja antoi HPK:n tehdä "suosiolla maalin? Puhun siis Puistolasta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2013, 08:01:24 kirjoittanut Veivaaja »

Poissa Väsyneet Kädet

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 990
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #212 : Syyskuu 23, 2013, 08:57:40 »
...Ja myöskin jonkun mainitsema "arvio" 300 000e - 350 000e hinnasta kämpän ja auton kanssa voi heittää romukoppaan. 250 000 taalaa = 185 000e ja siihen päälle leasing auto (+bensat) + vuokrakämppä + yleiset asumiskustannukset (sähkö, netti jne.). Ei tosta kyllä millään saa niin hurjaa summaa.

...
Tuo n. 300k€ on varmaan se kokonaiskustannus Tapparalle. Eli palkka x n. 1,5 (= työnantajan kulut), kun siihenhän näitä kaikenmoisia maksuja aina palkan lisäksi tulee.

Poissa axe86

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #213 : Syyskuu 23, 2013, 10:08:37 »
Jatkoajan keskustelupalstan mukaan tehot harkkapeleissä oli 1+3 = 4, kun esimerkiksi Malisella oli 6+4 = 10.

Ei nyt mikään iso juttu, mutta McRae teki kaksi maalia kautta edeltävissä matseissa. Yksi McRaen ET-maaleista merkittiin jostain syystä Maliselle, vaikka koosteesta näki, että McRae sen selvästi teki (se peli, jossa Malinen tilastojen mukaan teki kypärätempun). Vastaavassa noissa Malisen maaleissa lienee yksi liikaa eli se oikeasti McRaen tekemä maali.

Kyllä harkkamatsit ja varsinkin ensimmäinen pelaamansa peli Tapparassa antoivat odottaa paljon parempaa mihin on nyt kyennyt.

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #214 : Syyskuu 23, 2013, 11:42:44 »

Kyllä harkkamatsit ja varsinkin ensimmäinen pelaamansa peli Tapparassa antoivat odottaa paljon parempaa mihin on nyt kyennyt.

Ok, hyvä näin. Minä en ole nähnyt kuin nämä 4 liigapeliä ja niiden perusteella olen huolissani. Kaveri on vaikuttanut pelkältä turistilta.

Jos hän on osoittanut jo aiemmin olevansa pelimies niin sittenhän ei ole mitään hätää. Homma alkaa toimia sitten aikanaan.

Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa taakka

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1230
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #215 : Syyskuu 23, 2013, 11:45:30 »
McRae teki pisteensä harjoituspeleissä pelatessaan ykköskentässä ja sai silloin vastuuta myös ylivoimalla. Se tässä ihmetyttää että miksi liigan alettua samaa vastuuta ei ole herunut? Nythän kaverilla on palkka ja edut kunnossa niin onkohan sillä sitten ollut jotain negatiivisia vaikutuksia. Toivotaan että Rautakorpi antaa McRaelle huomenna näyttöpaikan ykkösessä, eihän tässä oikein muuten saa käsitystä kaverin taidoista. Saa vaan turhaan kuraa niskaansa.
Hei, mua ei huimaa!

Poissa Remulus

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 507
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #216 : Syyskuu 23, 2013, 12:18:16 »
Kolmoskentän keskellä roikuttamalla ei koskaan saada tietää, onko kyseessä pelimies vai ei.
Nyt 15 peliä ykkösen keskelle. Jos tulosta ei tule, voidaan absoluuttisena totuutena esittää miehelle lause: olet huono, saat potkut.
"Kuinka nopea on Kankaanperä, jos Kallela on tuulen nopea?"

Poissa himmmaaa

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 603
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #217 : Syyskuu 23, 2013, 12:19:39 »
Olenko ainoa, kenen mielestä McRae pelasi hyvin HPK-matsin 1.erässä, eli ennen kuin meidän pakkimme raiskasivat KAIKEN? Se on muuten helpompi purkaa tappiovihat 1 vuotisella sopparilla olevan ulkomaalaisen niskaan, kuin pitkällä paperilla operoivan Tamperelaispakin niskaan (Puistola).

Kymmeniä itkuviestejä McRaen näkymättömyydestä, kun samalla Puistola on esittää niin naurettavan huonoja otteita, ettei vastaavaan pystyisi edes Niinimaan Janne.

Kummatkaan eivät ole halpoja, kummatkaan eivät ole yksin vastuussa joukkueen huonosta suoritustasosta, joten miksi pitää kohdistaa kaikki mahdollinen paska 1 miehen niskaan? En ymmärrä.

Jos väkisin halutaan kuitenkin joku syntipukki jota osoitella sormella, niin osoitelkaa meidän pakkeja. Ihan kaikkia heitä.
"Leikitään jossain muualla, ei kaukalossa"
-Ville Nieminen

Poissa #34

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #218 : Syyskuu 23, 2013, 12:50:48 »
Et ole ainoa. Minunkin mielestä McRae näytti hyviä otteita erän verran.

Poissa JJ#76

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
  • Tappara, St.Louis Blues, Newcastle United
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #219 : Syyskuu 23, 2013, 13:17:40 »
Kyllä mua hieman hymyilytti, kun olin lukenut Mäkreihin kohdistunutta spekulaatiota sivukaupalla ja näki Hämeenlinnassa kuinka hän kiersi muutaman kerran pakit, tuoden kiekon väkisin Tapparan hallussa hyökkäyspäätyyn. Ainakin kaks kertaa kiersi oikean kautta pakin, ja kolmannella kerralla otti pari nopeeta potkua, yritti maalille, mutta törmäs pää edellä tolppaan(kaksin käsin selästä avitettuna toki). Siinä näky vähän sellasta tahtotilaa, voimaa, röyhkeyttä, mitä ykkössentteriltä vaaditaan. Muistan muuan Jarnon tehneen identtisellä tavalla n.10 maalia viime kaudella ;)
Ei delfinikään koko ajan naura, sillä on vaan sellanen naama.. "JoneN"

Poissa Pipa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #220 : Syyskuu 23, 2013, 13:37:21 »
Tota, mä olen erimieltä. Minun mielestäni McRae ei esittänyt mitään ihmeellistä HPK pelissä, ei 1. erässä eikä muutenkaan kuin mitä esim Ilomäki voisi tehdä.

En ole ajojahdissa McRaetä vastaan, en ole laittamasta miestä syntipukiksi enkä sulje silmiäni muiden virheiltä. En ymmärrä että McRaetä ei voisi kritisoida kun muut pelasivat myös huonosti. Jos auttaa niin voin kirjoittaa Puistolan ketjuun että se oli paska. Toisaalta tiedän mikä potentiaali Pasilla on niin en ole asiasta kovin huolissani (ainakaan vielä).

Eniten olen huolissani siitä että äijä on aivan pihalla pelin sisällä.

Nuo pari ajoa maalille olivat erittäin epätoivoisia, ne näki jo perssilmälläkin ettei tule onnistumaan. Koskiranta ei olisi ko tilanteissa tuota tehnyt (tai olisi ehkä koska on niin paljon nopeampi) vaan hakenut parempaa ratkaisua.

Toivon todella että tuolta tulisi vaikka tällä viikolla parempia väläytyksiä ja voisi edes aloittaa haaveilun siitä että kaverissa on potentiaalia ja hän voisi auttaa Tapparaa tällä kaudella. Vielä en ole nähnyt sellaista.


Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #221 : Syyskuu 23, 2013, 14:54:04 »
Et ole ainoa. Minunkin mielestä McRae näytti hyviä otteita erän verran.

Oho, täytyypä katsoa tuo eka erä uudestaan...
Ei sattunut livenä minun silmään McRaen hyvät otteet kerhopelissä.



Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa KILO

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1903
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #222 : Syyskuu 23, 2013, 15:00:38 »
Historian sanotaan toistavan itseään. Lohdutusta McRaen tilanteeseen voi hakea vaikka tästä väittämästä ja lähimenneisyydestä siitä, ettei Azevedonkaan peli näyttänyt Lukko-faneille kovinkaan hehkeältä samaan aikaan viime vuonna, jos Jatkoajan Justin Azevedo -ketjua pläräilee.

McRae näytti HPK-pelissä sellaisen jutun, mitä Tapparassa ei lähiaikoina tarpeeksi ole näkynyt eli kiekottomana pelaajana ihan vain parkkeerasi hakattavaksi maalin eteen lapa jäässä. Ei mitään krumeluureja vaan rehti P-Amerikkalainen juttu. Eipä siitä tilanteesta mitään tullut ja se oli nopeasti ohi, mutta kookkaana ja ulottuvana pelaajana voisi enemmänkin vain ajaa maalille maskiin, aiheuttamaan yleistä sekaannusta tai parhaassa tapauksessa hakkaamaan riparit sisään. Voisi jossain universumissa toimia kiekkotaitavan laituriparin keskellä.


Numerot ei valehtele, mutta tilastot ei kerro koko totuutta.

Poissa IsotKirvekset

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1618
  • ...
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #223 : Syyskuu 23, 2013, 15:12:53 »
Olenko ainoa, kenen mielestä McRae pelasi hyvin HPK-matsin 1.erässä, eli ennen kuin meidän pakkimme raiskasivat KAIKEN? Se on muuten helpompi purkaa tappiovihat 1 vuotisella sopparilla olevan ulkomaalaisen niskaan, kuin pitkällä paperilla operoivan Tamperelaispakin niskaan (Puistola).

Kymmeniä itkuviestejä McRaen näkymättömyydestä, kun samalla Puistola on esittää niin naurettavan huonoja otteita, ettei vastaavaan pystyisi edes Niinimaan Janne.

Kummatkaan eivät ole halpoja, kummatkaan eivät ole yksin vastuussa joukkueen huonosta suoritustasosta, joten miksi pitää kohdistaa kaikki mahdollinen paska 1 miehen niskaan? En ymmärrä.

Jos väkisin halutaan kuitenkin joku syntipukki jota osoitella sormella, niin osoitelkaa meidän pakkeja. Ihan kaikkia heitä.

Vielä kerran. Tässä ketjussa ei ole tarkoitus keskustella Puistolan esityksistä, eikä joukkueen puolustuksen tai hyökkäyksen esityksistä.

Oma tarkoitukseni ei ole edes tehdä McRaesta syntipukkia yhtikäs mihinkään joukkueen tekemiseen tai tekemättä jättämiseen. Joukkueen
peli tulee loksahtamaan kohdalleen McRaen esityksistä riippumatta.

Tässä ketjussa pohditaan vain ja ainoastaan Philip McRae nimisen pelaajan henkilökohtaista suorittamisen tasoa, joka ei mielestäni
ole ollut edes liigatasoa tähän mennessä. Mikäli tilanne on ollut toinen ennen kauden alkua ja/tai mikäli tilanne korjaantuu jatkossa
niin hienoa, minä en vain tähän usko niiden esitysten perusteella mitä olen nähnyt.

Toivon sydämestäni että hallissa haukotaan henkeä kaverin kuvioden seurauksena tiistaina, ja aasinlakki allekirjoittaneelle päähän.
Olen aina mieluummin onnellinen, kuin oikeassa.
                                                         - Douglas Adams

Poissa Tapparan näköinen mies

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 887
    • Profiili
Vs: Philip McRae
« Vastaus #224 : Syyskuu 23, 2013, 16:57:51 »
Tässä ketjussa pohditaan vain ja ainoastaan Philip McRae nimisen pelaajan henkilökohtaista suorittamisen tasoa, joka ei mielestäni
ole ollut edes liigatasoa tähän mennessä. Mikäli tilanne on ollut toinen ennen kauden alkua ja/tai mikäli tilanne korjaantuu jatkossa
niin hienoa, minä en vain tähän usko niiden esitysten perusteella mitä olen nähnyt.

Toivon sydämestäni että hallissa haukotaan henkeä kaverin kuvioden seurauksena tiistaina, ja aasinlakki allekirjoittaneelle päähän.

On kai se periaatteessa liigatasoinen jo muutaman edellisen AHL-kauden perusteella (ja vähän NHL:ääkin).

Ei taida kyllä olla mikään perinteinen pelintekijäsentteri tyyliin Ojanen, Kontiola tai Lehterä. Saati Barkov. Jos meillä olisi niitä senttereitä, niin McRaetta voisi kokeilla laidassakin.

Epätasaisuus on kuulemma vaivannut aiemmillakin kausilla, joten ei liene kovin suuri ihme, että sellainen huonompi jakso osuu juuri tähän alkuun. Varsinkin, kun on ilmeisesti joutunut Rautakorven erityiskuntokouluun heti aluksi, ja nyt on sitten niin pää kuin jalat jumissa. Lisäksi joutuu opettelemaan suomalaista pelityyliä, ja siitä vielä Rautakorven ihan uutta versiota, jota ei ole muukaan joukkue vielä tajunnut. Pieni peliaika ilman ylivoimamahdollisuuksia (jossa vahvuudet oletettavasti pitäisi olla) ei myöskään ole auttanut löytämään peliään.

Potentiaalia lienee tehdä samanlaista jälkeä kuin Koskiranta, jos kaikki loksahtaa paikalleen. Ne Koskirannan fantastiset kiekon hyökkäyspäähän tuonnit jää kyllä puuttumaan, koska ei ole samanlaista liikettä.

Mutta tuskinpa sitä potentiaalia saadaan ulosmitattua vielä huomisessa pelissä. Varmaan kestää viikkoja/kuukausia. Kärsivällisyyttä...