Kirjoittaja Aihe: Marko Mäkinen  (Luettu 142168 kertaa)

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #75 : Huhtikuu 09, 2006, 13:28:17 »
Kovastihan Mäkistä on huhuiltu takaisin Turkuun. Itse en näe TPS:lla olevan mitään käyttöä Mäkiselle, kun kerran on jo eroon päästy. Itse en vain pidä hänen pelityylistään, johon kuuluu olennaisena osana tuomarille mussuttaminen ja karkuun luikkiminen.

Toki Mäkisellä on puukädeksi harvinaisen komeat veivit läpiajoissa ja rankkareissa. Lisäksi saattaa kerran kaksi kaudessa herättää oman joukkueensa kunnon niitillä. Silti toivon Mäkisen jatkavan Tapparassa, Tappara ilman Mäkistä on kuin Kiprusoff ilman hiuksia.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #76 : Huhtikuu 09, 2006, 13:44:33 »
Itse en vain pidä hänen pelityylistään, johon kuuluu olennaisena osana tuomarille mussuttaminen ja karkuun luikkiminen.

Mua henkilökohtaisesti puistattaa tuommoinen puusilmäisyys. Jos sä tosiaan muodostat käsityksesi jostain jatkoajan pahimmilta provoajilta niin sä oot väärässä lajissa. Kyllä sä sieltä korvesta peleissäkin voit käydä tai muutoin pidä turpa kiinni kun miehet puhuu.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #77 : Huhtikuu 09, 2006, 15:48:12 »
Mua henkilökohtaisesti puistattaa tuommoinen puusilmäisyys.

Ahaa, eli on puusilmäisyyttä olla eri mieltä asiasta kuin sinä?

Televisiosta näkemissäni Tapparan otteluissa Marko Mäkinen on ollut koko ajan tuomarien perässä kyselemässä ja ihmettelemässä. Tuomarin perässä roikkuminenhan kuuluu yleensä joukkueen kapteenille, eikä herra Mäkiselle.

Ja nämä pahimmat provoajat, jotka ovat pääsääntöisesti Ilves-leiristä, eivät ole vaikuttaneet mielipiteeseeni millään tavalla. Näihin "parka" -juttuihin en sano mitään, mutta tuohon mussuttamiseen minulla on mielipide, ja ehkä se sinusta on puusilmäisyyttä.

Patu

  • Vieras
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #78 : Huhtikuu 09, 2006, 16:41:24 »
Televisiosta näkemissäni Tapparan otteluissa Marko Mäkinen on ollut koko ajan tuomarien perässä kyselemässä ja ihmettelemässä. Tuomarin perässä roikkuminenhan kuuluu yleensä joukkueen kapteenille, eikä herra Mäkiselle.
Nyt on mennyt lännessä värit ja logot ihan sekaisin. Se oli Kivenmäki, Marko kylläkin, joka piti palaveria tuomarin kanssa joka tilanteen jälkeen. Ihmeteltiin moneen otteeseen, jotta onko tämä kiekkoilijan pienoismalli jonkinlainen kapteeni.
Mun mielestä Makko joutui väkisin linjureiden kanssa tekemisiin, kun tulivat jatkuvasti hihaan roikkumaan ja työntelemään kohti vaihtoaitiota.

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #79 : Huhtikuu 09, 2006, 17:06:40 »
Jep, Marko mussuttaa kokoajan ja syödessäänkin. Markolla suu käy ja juttua tulee. Kaikenlaista provoa ja vittuilua, ihan mitä vaan millä saa vastustajan kuumenemaan. Marko nimenomaan mussuttaa vastustajille, niin pelaajille kuin valmentajillekin. Tuomareille mussuttaa Rautakorpi ja Makkonen, ei Mäkinen. Mäkisellä on semmonen ominaisuuskin että tulee ottamaan toisten puolesta turpaan ja kostaa selkäsaunan maan kovimmilla puhtailla taklauksilla. Tämä siis on sitä karkuun luikkimista kun tulee syyttömänä nyrkkien tielle jotta oman seuran junnu ei saa kolauksia itsetuntoon ja naamavärkkiin. Tämä on siis se karkuun luikkiva Marko Mäkinen joka maan parhailla tuuletuksillaan pistää vastustajien fanitkin vittuuntumaan. Niin vittuuntumaan että keksivät tälle omia lempinimiä. Niin vittuuntumaan että alkavat heittelemään tiukkaa provoa tuomareille mussuttamisesta tai karkuun luikkimisesta. He käyttävät siis Marko Mäkisen omia aseita. Niitä aseita joilla aikoinaan TPS ja Blues (parina esimerkkinä vaan) keskittyivät aivan vääriin asioihin. Mutta täällä foorumilla on eri säännöt mitä kaukalossa.

Poissa kimis75

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 286
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #80 : Huhtikuu 09, 2006, 21:08:37 »
Mäkiselle soppari ja äkkiä, vaikka vaan vuodenmittainen jos ei pidempää saa! >:(

slapshot

  • Vieras
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #81 : Huhtikuu 09, 2006, 23:21:07 »
Lainaus käyttäjältä: Grainger
Televisiosta näkemissäni Tapparan otteluissa Marko Mäkinen on ollut koko ajan tuomarien perässä kyselemässä ja ihmettelemässä. Tuomarin perässä roikkuminenhan kuuluu yleensä joukkueen kapteenille, eikä herra Mäkiselle.
Pitää tosiaan paikkansa että ainakin Tapparan viime peleissä Marko mussutti tuomarille joka käänteessä mutta sen verran on suolainen merituuli (?) vääntänyt silmää kieroon että se Marko oli kyllä Kivenmäki eikä Mäkinen. Siis se lyhyt kaveri. Pienenä otantana niistä peleistä joita olin katsomassa sanoisin että MKi jätti korkeintaan puolenkymmentä kertaa pelissä mussuttamatta tuomareille silloin kun oli kentällä vihellyksen tullessa tai tuli katkon aikana jäälle. Tai voihan olla että Turkkuuses näkyy ihan eri tv-lähetykset kuin muualla Suomessa kun niissä kauden tv-peleissä mitkä mulla on tallessa ei Makko ole mitenkään erityisesti kunnostautunut tuomarien kanssa seurustelussa.
Muuten olen sitä mieltä että miehelle voidaan sorvata jatkosopimus hetimiten.

Poissa tomahawk

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #82 : Huhtikuu 10, 2006, 08:25:57 »
Hyvä Ippe! Mäkisen puolustuspuheessa käytät vertauksena monen vuoden takaista, yksittäistä tapausta. Ja kehtaat kutsua Graingeria puusilmäksi...? Mäkinen hoiti ruutunsa hienosti vielä muutama vuosi takaperin. Tämänkö takia hän on niin arvokas että hänen tulisi saada jatkosopimus? Entä muutaman viime kauden, suhteellisen heikot näytöt? Mitä väliä niillä tuuletuksilla ja fanien kiittelyillä on jos panos kentällä on suhteellisen pientä? Vai pistätkö Ippe kaiken "vääränlaisen roolituksen" piikkiin? Fakta on se että Mäkinen ei ole viime kausien näytöillä ansainnut jatkopahvia. Vain puusilmäiset Marko-fanit voivat väittää vastaan...

Poissa marjo

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 458
  • Roskasakki
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #83 : Huhtikuu 10, 2006, 10:19:52 »
Niin no harva pelaaja pystyy ansaitsemaan paikkaa joukkueessa penkin päässä istuskelemalla...
Harmittava tosiasia on, ettei Mako kuulu Jukan suunnitelmiin. Mutta nyt viimeisissä peleissä, kun jukka joutui Makon irti päästämään kuului tämä joukkueen parhaimmistoon. Melkeinpä oli ainoita, jotka siellä kentällä tekivät muuta kuin rusettiluistelua.
14.8.08 Hakametsä 2 Blues-fania: " Täällä lukee seinässä monta kertaa I love Mika Lehto.. Vielä vaan pitäs tietää kuka se on ? "

Poissa ippe

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #84 : Huhtikuu 10, 2006, 16:20:49 »
Hyvä Ippe! Mäkisen puolustuspuheessa käytät vertauksena monen vuoden takaista, yksittäistä tapausta. Ja kehtaat kutsua Graingeria puusilmäksi...? Mäkinen hoiti ruutunsa hienosti vielä muutama vuosi takaperin. Tämänkö takia hän on niin arvokas että hänen tulisi saada jatkosopimus? Entä muutaman viime kauden, suhteellisen heikot näytöt? Mitä väliä niillä tuuletuksilla ja fanien kiittelyillä on jos panos kentällä on suhteellisen pientä? Vai pistätkö Ippe kaiken "vääränlaisen roolituksen" piikkiin? Fakta on se että Mäkinen ei ole viime kausien näytöillä ansainnut jatkopahvia. Vain puusilmäiset Marko-fanit voivat väittää vastaan...
Sä et lukenut nyt ihan oikein mun kirjoitusta. On totta että mä haluaisin Makolle jatkosopimuksen, mutta en sen takia että hän viime kauden näytöillä sen olisi ansainnut. Aikaisemmassa kirjoituksessa en kuitenkaan puhunut asiasta mitään.
Minä vastasin vain noihin käsittämättömiin väitteisiin, joita on monta vuotta provojen kultamaassa, jatkoajassa, joutunut lukemaan. Mitään todistetta kumpaankaan väitteeseen ei ole mutta täysin päinvastaiseen käytökseen on lukuisia. Kyseiset väitteet heitetäänkin aina ihan pelkästään provoiluna.

Poissa TBK

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 189
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #85 : Huhtikuu 10, 2006, 17:11:57 »
Mäkinen on parhaimmillaan raastava, äärimmäisen ärsyttävä ja voimakas taistelija, joka taklaa paskat pihalle vastustajasta ja kuumentaa vastustajan huoltajaa myöten itkun partaalle. Valitettavasti tätä Mäkistä ei ole viime vuosina paljoa näkynyt. Siksi olisikin ehkä parempi sekä Tapparalle, että miehelle itselleen vaihtaa maisemaa.

Nuo karkuun luikkimiset ja ämmäilyt ovat kyllä osittain tuulesta temmattuja. Mäkinen pelaa/pelasi todella vittumaisesti, mutta kyllähän otti myös iskuja vastaan ja kun Mäkinen ei aloittanut tappelua, on hän automaattisesti ämmä. Toki olen itsekkin sitä mieltä, että Mäkinen olisi voinut tietyissä tilanteissa olla paikalla kyselemässä vastustajan tekemisiä. Olisiko se ainoa konkreettinen haasto ollut Tampere Cup 2002 Ilvestä vastaan, kun maalinedusta ruuhkan jälkeen Mäkinen heitti hanskat jäähän. Kaveria Mäkinen ei löytänyt ja sai tilanteesta 10min käytösrangaistuksen. 
Nēmō enim fere saltat sobrius, nisī forte īnsānit.

Poissa Grainger

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 305
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #86 : Huhtikuu 10, 2006, 18:58:08 »
Alunperin tarkoitin, että itse en pidä Mäkisestä ja hänen tyylistään, tarkoiuksena ei ollut provoilla saati saada koko ketjua sekaisin.

Pyydän siis anteeksi typerää sanavalintaani.

Poissa Haukilahti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #87 : Huhtikuu 10, 2006, 20:40:14 »
Jatkoajan puolella nimimerkki Tommy pitää Mäkisen sopimusta bluussiin ilmeisen varmana. Muistaakseni kyseinen nimimerkki on joskus jotain bluussin asioista tiennytkin. Harmi, olis kyllä saanut jäädä munkin puolesta. No toivotaan, että samalla junalla lähtis myös Pomo Ojanen.

Poissa axe

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #88 : Huhtikuu 10, 2006, 21:50:49 »
Jatkoajan puolella nimimerkki Tommy pitää Mäkisen sopimusta bluussiin ilmeisen varmana. Muistaakseni kyseinen nimimerkki on joskus jotain bluussin asioista tiennytkin. Harmi, olis kyllä saanut jäädä munkin puolesta. No toivotaan, että samalla junalla lähtis myös Pomo Ojanen.

No Tommy sai idean Mäkisen bluesiudesta multa, kun mää sille "perustelin" mitä Tamperelaisessa luki. Tunnustan levittäneeni perättömästi tätä huhua (jonka perättömyydestä en tiedä)!

Poissa Eepi

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 602
    • Profiili
Vs: Marko Mäkinen
« Vastaus #89 : Huhtikuu 11, 2006, 17:21:45 »
IS Veikkaaja huhuilee, että Mäkinen keskustelee jo Tapparan kanssa. Eli, toivokaamme me "puusilmäiset Marko-fanit" jatkosopparia. Toivottavasti saadan Mäkisen rinnalle joku "kova luu", niin olisi todellinen jarruketju valmis.

Veikkaaja kertoo myös, että Mäkisen perässä ovat HIFK, Lukko ja SaiPa. Huom! Ei Bluesia.